Hem » Lättlästa böcker för barn och unga

Lättlästa böcker för barn och unga

Här är alla Hegas lättlästa böcker för barn och unga! Vill du leta på ett mer strukturerat sätt väljer du ålder här under. Då kan du sedan välja böcker efter Hegas-nivå, så sätter du lätt rätt lättlästa utmaning i händerna på läsaren.

Tips på lättlästa böcker för barn

Men var ska du börja? Är det första gången du besöker Hegas lättlästa bokutgivning är det mycket du ska sätta dig in i. Så vad sägs om att vi börjar med att rada upp våra med populära lättlästa böcker?

  1. Amulett. Denna fantastiska och lättlästa grafiska roman som fångat så många barn i läslustens nät. Passar 9 till 12 år.
  2. En Minecraft-zombies dagbok, den har många i slukaråldern funnit!
  3. Böckerna om islandshästen Glimma. Lättlästa, fångande och illustrerade av Lena Furberg.
  4. Böckerna om SPLEJ är populära, särskilt i mellanstadiets klassrum! I varje bok ger sig SPLEJ-gänget i kast med en samhällsaktuell fråga. 
  5. Utforskaren! Vår alldeles egna faktaserie som innehåller allt från yrken till känslor. Och hästsport.

Har du frågor?

Hör av dig när du har frågor om lättläst, läslust, utgivningen eller vilket urval som passar ditt bibliotek eller klassrum. Redaktionen svarar fort!

Ring 042-610 12 00 eller mejla info@hegas.se