Lättläst nivå 5, 13+ år

Letar du efter lättläst för tonåringen som vill ha ett nyanserat språk och möta fler svåra ord? Då har du kommit rätt. Här ser du våra lättlästa böcker för tonåringen på nivå 5.

Hegas-nivå 5

Ibland behöver även tonåringen komma i gång med läsningen. Kanske på grund av läs- och skrivsvårigheter, bristande intresse eller ovana. Nivå 5 passar den läsare som vill ha nyanserat språk och möta fler svåra ord. Är det äntligen dags att hoppa upp från nivå 4?

Lockande lättläst

Tanken med utgivningen, även på den här nivån, är att väcka läslusten. Du som förmedlare, oavsett om du är lärare, bibliotekarie eller förälder, ska dessutom enkelt kunna hitta böcker som passar. Även när det gäller lättläst. Visste du att en Hegas-bok aldrig pekar ut läsaren? Det står alltså aldrig att den är lättläst någonstans! Bra, eller hur?

Här handlar du

Här köper du vår utgivning!

Din kommuns upphandlingsavtal avgör varifrån du får lov att köpa vår utgivning. Vi finns hos:

  • hegas.se – du kan göra en direktupphandling. Mejla!
  • Adlibris – bara böcker
  • Läromedia – spel, leksaker och böcker
  • Bokus - bara böcker

Privatperson?

Du handlar till lägst pris här på sajten. Men vi finns också hos Adlibris.

Filter Laddar...
Bokserier:

Väck tonåringens läslust


Lättläst nivå 5 för 13 + är en del av Hegas lättlästa utgivning för barn och unga. Målet är att du som bibliotekarie, lärare eller förälder enkelt ska hitta böcker som väcker läslusten hos tonåringen. Allt för att just dina tonåringar ska bli starka läsare.

Lättläst på rätt nivå


Ibland innebär det att du måste hitta böcker på rätt Hegas-nivå eller som passar barnens intressen. Ja, det ena utesluter så klart inte det andra. Rätt nivå och rätt ämne hjälper läsaren att hitta läslusten, vi lovar!

Våra Läsnycklar


För dig som vill fördjupa arbetet med böckerna finns våra LäsnycklarMeraHegas som du kan läsa mer om. De passar finfint i klassrummet och är kostnadsfria att arbeta med. Vill du veta mer om vår syn på lättläst? Då rekommenderar vi Hegas-bloggen!