Hem » Lättlästa böcker efter ålder » 9 till 12 år » Lättläst nivå 4 9-12

Lättläst nivå 4 9-12

Här hittar du alla lättlästa böcker på Hegas-nivå 4 för läsaren i ålder 9-12 år. Nivån säger ingenting om läsarens ålder. Här läser du mer om Hegas-nivåer!

  • Serien Gult kort handlar om vikten att ta ställning mot det onda, och iställe...
    159 kr
  • Serien Gult kort handlar om vikten att ta ställning mot det onda, och iställe...
    159 kr
  • Bokjuryvinnare! Kazu Kibuishis grafiska romaner i serien Amulett har tagit vä...
    168 kr
  • I den sjunde boken i fantastiskt populära Amulett-serien åker Emily, Trellis ...
    168 kr
  • I den första delen får vi följa Vide på 1100-talet. Hans far är stenhuggare v...
    159 kr
  • Kan en mur skydda dig mot allt det farliga? I andra delen av På plats i tiden...
    159 kr
  • Det är år 1835. Pablo bor på en liten ö långt ute i Stilla havet. Pablos mamm...
    159 kr
  • År 1640 är man i full gång med att bygga templet Taj Mahal i Agra i Indien. I...
    159 kr
  • Kannibalens byte - sista delen. Tillsammans med Ezra och Selina ger sig Luka ...
    159 kr
  • I flera tusen år har den egyptiske översteprästen Imhotep legat begravd djupt...
    159 kr
  • Vem överlever när de döda invaderar? Gatorna i staden ligger öde. I den plund...
    142 kr
  • Alldeles ensam ... eller? Krille är tillbaka i sin bunker. Ensam. Han har mat...
    142 kr
  • Kommer jag att dö här...? Det går rykten om en plats utan levande döda. Någon...
    142 kr
  • Om du blir sårad blir du en av dem. Mark flyr för sitt liv när alla runt hono...
    142 kr
  • Man ruttnar medan man lever... Mark flyr från de som vill döda honom. Han göm...
    142 kr
  • Mark är smittad. Förvandlingen har redan börjat, och han är en zombie nu. Sna...
    142 kr
  • Mark är död. En levande död. Det är längesen han var en människa. Nu har han ...
    142 kr
  • Adam vill absolut inte till Kiruna. Men pappa har fått ett viktigt uppdrag oc...
    159 kr
  • Hur långt skulle du gå för att slippa plugga? Ida hatar att plugga. Varför må...
    159 kr
  • En rapp berättelse om ett nutida fenomen – appen. Som dessutom löser alla din...
    159 kr
  • Ouml;det har valt Arthur... På torget utanför den stora kyrkan fanns en stor ...
    168 kr
  • Fångad i en öde värld. ”Vi hade ingen mat, inget rent dricksvatten. Jag visst...
    131 kr
  • Möt det vilda gänget! I staden bor ett gäng killar. De älskar att spela fotbo...
    159 kr
  • Det vilda gänget - tillbaka på fotbollsplanen ... Det börjar en ny kille i kl...
    159 kr
  • Vanessa – den orädda! Vanessa är tokig i fotboll. I flera år har hon spelat i...
    159 kr
  • Lättläst thriller med mystik, kärlek och svek! Sommarlovet har just börjat nä...
    159 kr
  • På en öde ö... Robinson följer med ett fartyg på en långresa för att uppleva ...
    168 kr
  • Kan kärlek ändra ditt liv? En fattig vedhuggare är ute och arbetar i skogen. ...
    159 kr
  • Vem är det som är klokast? En kung har tre döttrar som han älskar högt. En da...
    159 kr
  • En svart getabock vill hitta gott, grönt gräs. Därför går han upp i bergen. H...
    159 kr
  • Mannen Asfour är lyckligt gift med kvinnan Jaraade, men de är fattiga. Asfour...
    159 kr
  • al-Hakawati - Pojken och trollkarlen. En fattig kvinna vill att hennes son sk...
    159 kr
  • Vem är egentligen den där Hodja? Ja, det beror på vem du frågar. Hans fru säg...
    159 kr
  • Vilmer och hans kompis Hai är ute i trädgården. En hockeypuck flyger plötslig...
    159 kr
  • Vilmer, Hai, Juno och Isa är tillbaka i den andra boken om Antik-ligan. Den h...
    159 kr
  • En vagn börjar rulla runt i Svartbyn för egen maskin och Vilmer, Hai, Isa och...
    159 kr
  • Flickan Noora bor ensam i en koja. Hon är fattig och ensam och fantiserar om ...
    159 kr
  • Gillar du roliga historier? Då ska du följa med till tehuset i byn där Hodja ...
    159 kr
  • 13-årige Aster har vuxit upp med sin häxfamilj i skogen bortanför den lilla s...
    168 kr
  • Äntligen får Aster vara med på flickornas lektioner, och lära sig häxmagi på ...
    168 kr
  • Varje år ser Aster fram emot Midvinter-festivalen. Det är en återförening av ...
    168 kr
  • Marsianerna anfaller Tidigt 1890-tal syns rökpuffar på planeten Mars. Forskar...
    159 kr
  • Bella flyttar in i ett hus bredvid en liten sjö. Redan första dagen i den nya...
    159 kr
  • Elena Potatis flyttar in i den sömniga förorten Oldmill. När hennes katt Pras...
    142 kr
  • I andra delen av Monster-Allergi fortsätter jakten på Elenas katt Prassel. Pa...
    142 kr
  • Bönan som monstren planterat i Elenas trädgård börjar växa. Och det första vä...
    142 kr
  • Magnacat och hans monster är inte välkomna i Bibbur-si - monsterstaden som sv...
    142 kr
  • Nu ska Elena och Zick hjälpa alla kidnappade katter hem igen. I slutet av det...
    142 kr
  • Elenas kompis Charlie kommer på besök. Zick blir direkt misstänksam och tjuri...
    142 kr
  • Berättelsen utspelar sig i Frankrike på 1600-talet. D'Artagnan är en modig oc...
    145 kr
  • Strapatserna ute i skogen fortsätter! Jo, April, Sam, Molly och Rebecka är in...
    159 kr
  • Jodå, tjejerna är kvar ute i skogen! Det är den första lugna dagen i lägret. ...
    159 kr
  • Molly, Jo, April, Sam och Rebecka är på Vildmarks-systrarnas läger för tuffa ...
    159 kr
  • Ingen är beredd när en snöstorm sveper in över Vildmarks-systrarnas tält-övni...
    158 kr
  • När föräldrarna ärver en släktings gamla hus tvingas Max och Lisa att flytta ...
    159 kr
  • Lisa och Max har flyttat till en släktgård med ett hemligt bibliotek. I böcke...
    159 kr
  • Finns att köpa från och med den 2 november.
    159 kr
  • I sin jakt på magi stöter Xander på några mystiska varelser i skogen. Är det ...
    159 kr
  • Allena har levt hela sitt liv på rymdskeppet Greta T. Besättningens uppgift ä...
    159 kr
  • Överallt pratas det om det nya viruset. De kallar det spanska sjukan och det ...
    159 kr
  Hem » Lättlästa böcker efter ålder » 9 till 12 år » Lättläst nivå 4 9-12