Hem » Lättlästa böcker efter ålder » 9 till 12 år » Lättläst nivå 3 9-12

Lättläst nivå 3 9-12

Här hittar du alla lättlästa böcker på Hegas-nivå 3 för läsaren i ålder 9-12 år. Nivån säger ingenting om läsarens ålder. Här läser du mer om Hegas-nivåer!

  • Splej – Häng med från början! Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo starta...
    159 kr
  • Det äldre paret Siv och Arne Lind har en liten sommarstuga nere vid sjön ett ...
    159 kr
  • En övergiven liten valp på en parkeringsplats. En mystisk skåpbil. En bondgår...
    159 kr
  • Uppföljare till vårens favorit! Butiken där Esters syster jobbar blir rånad e...
    159 kr
  • Splej på arabiska. Butiken där Esters syster jobbar blir rånad en sen vinterk...
    159 kr
  • Splej spanar vidare ... Peo och vännerna i Splej drar ut i skogen för att täl...
    159 kr
  • Vad händer i skräckens hus? Vem är den mystiska damen som vandrar omkring i P...
    159 kr
  • En olycka kommer sällan ensam... Peo följer med Jamal till moskén. På väg hem...
    159 kr
  • Fixade matchen – ett fall för SPLEJ! Peos grann-hus har varit till salu, men ...
    159 kr
  • På väg till vännerna i SPLEJ cyklar Peo förbi ett gammalt hus byggt i trä. De...
    159 kr
  • I Esters systers klass går en tjej från ett annat land. Hon heter Zahra och h...
    159 kr
  • Peo och Jamal är sist in i duschen efter dagens idrottslektion. Då hör de sny...
    159 kr
  • Ur Korpens hemlighet: Pojken låg precis still. Han lyssnade när männen gav si...
    159 kr
  • Ella och hennes familj hyr ett sommartorp på landet och det börjar hända ovän...
    159 kr
  • En nyckel till det förflutna? En gammal nyckel i en rabatt. Det är väl inget ...
    159 kr
  • Saga och Sigrid har känt varandra sen de föddes, går i samma klass, bor mitt ...
    159 kr
  • Saga är ensam kvar när både Sigrid och Hugo har blivit indragna i spelet S so...
    159 kr
  • De tre vännerna Saga, Sigrid och Hugo är nu alla tre fångade i datorspelet S ...
    159 kr
  • En mörk och otäck hemlighet. Ella följer efter en vacker trollslända in i en ...
    159 kr
  • 3:e plats i Bokjuryn 2011 - kategorin kapitelböcker 9-12!"Tredje fristående b...
    159 kr
  • Ett glittrande örhänge, ett gammalt brev och en krälande spindel... Det är nå...
    159 kr
  • En marknad. Ett tivoli. Ett hemsökt spöktåg... Marknad på lördag, med Tivoli!...
    159 kr
  • Vill du veta en hemlighet? Tant Tea finns bara på en tavla. Ändå är det nog h...
    159 kr
  • Vinnaren i Bokjuryn 2011 - kategori serier!! Tolvåriga Emily flyttar med sin ...
    168 kr
  • Barnen väljer Amulett! Amulett - Stenväktaren, del 1 vann Bokjuryn 2011, Seri...
    168 kr
  • En omöjlig resa med faror som lurar överallt. Emily, Navin och deras besättni...
    168 kr
  • Emily och hennes vänner anländer till Celis för att be om hjälp i kampen mot ...
    168 kr
  • Emily överlever intrigerna i Celis, men Max stal moderstenen. Älvkungen får a...
    168 kr
  • Efter Ett värmeljus i din skalle och Varm tass i mörkret kommer nu Mårten Mel...
    149 kr
  • En viktig bok om sorg, vänskap och glädje. Det borde varit dåligt väder den d...
    159 kr
  • BMX, fart och drömmar. Både Fille och Sacke drog åt bromsarna. Samtidigt luta...
    159 kr
  • BMX, fart och drömmar! Både Fille och Sacke drog åt bromsarna. Samtidigt luta...
    159 kr
  • Det BMX-tokiga gänget är tillbaka! Nu är det dags för de fyra barnen att sta...
    159 kr
  • BMX Gripen på tjuvjakt. Gänget får en ny kompis, Ibra. Han har flytt hit från...
    159 kr
  • Nu gäller det … Plötsligt började Sacke känna sig nervös. I sitt huvud hade h...
    159 kr
  • Till sista tramp-taget … Regnet hade varit som en vägg framför dem på vägen d...
    159 kr
  • Kampen fortsätter! Det finns fortfarande bomber på olika ställen i staden. Or...
    130 kr
  • En allra sista strid. Orion är fångad av polisen. De tänker lämna ut honom ti...
    130 kr
  • Nästa gång vi ses - blir i helvetet! Ingen vet vem Orion är. Egentligen är ha...
    130 kr
  • Hur länge vågar ni vänta? Ingen vet vem Orion är. Egentligen är han bara en h...
    130 kr
  • Ny serie för de hästtokiga! Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har bliv...
    159 kr
  • Äntligen sommarlov! Sommaren är här och det är dags för långritt på ridskolan...
    159 kr
  • Lilly ser fram emot sommarens ridläger. Alla skötarna på ridskolan ska vara m...
    159 kr
  • Dramatik och kalabalik i stallet. Lilly älskar att hänga med bästa vännerna i...
    159 kr
  • En ny kille i stallet. Det är höst och årets hubertus-jakt närmar sig. Lilly ...
    159 kr
  • Det lackar mot jul, och på ridskolan förbereder sig Lilly och vännerna för de...
    159 kr
  • Lilly och Glimma är på kurs på en gård ute på landet. Först känns allt spänna...
    159 kr
  • En dag kommer det en ny shetlandsponny till ridskolan Mulen. Det visar sig va...
    159 kr
  • Lilly och hennes bästa kompis Stina får följa med Lillys pappa till Island. Ö...
    159 kr
  • Glimma på arabiska. Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har blivit sköta...
    159 kr
  • Värre än värst! Pig och Raj tycker att Pigs mamma ska träffa en ny man. De an...
    118 kr
  • Pig har blivit kär i en RIKTIG tjej. Hon heter Tiffany, tuggar tuggummi och s...
    118 kr
  • Humor på låg nivå med många skratt! Pig och Raj är på väg till skolan. Raj sä...
    118 kr
  • Födelsedagskalas med PIG! En död hamster, en frånvarande pappa och ett katast...
    118 kr
  • Pig och hans kompis Raj fått nys på att det är TV-inspelning på gång nere på ...
    118 kr
  • Läskig förvandling. Jack berättar om sin storebror Lukas, som var världens sn...
    131 kr
  • Ingen vanlig barnvakt... Det fanns många barnvakter på Fannys gata. Men ingen...
    131 kr
  • Vad finns bakom spegeln? Alva är en ensam flicka som ingen riktigt begriper s...
    131 kr
  • Låt oss presentera en doktor som ÄLSKAR att ta blodprov…Alex börjar berätta o...
    131 kr
  • Allt hemskt började den dagen ett tivoli kom till stan ... Det är något kusli...
    131 kr
  • När leksaken blir levande … och farlig! Jessica var tokig i sin gulliga lilla...
    131 kr
  • Ny seriehjälte att älska! På en halv sekund förändras hela Zitas liv – på ett...
    168 kr
  • Vänskap, bråk och lagsport! Det är mycket bråk i laget. Tjejerna hackar på va...
    148 kr
  • Vinn med hjälp av viljan! Tjejerna ska vara med på en viktig turnering. Den s...
    148 kr
  • Freja ska åka på läger några dagar. Utan handbollstjejerna. På lägret möter h...
    148 kr
  • Vinds mormor Muna är sjuk. Hon bara hostar och hostar. Det enda som hjälper ä...
    159 kr
  • Vind ska bli sten-smidare. Det har de vuxna i byn bestämt. Men det har han in...
    159 kr
  • Äventyret på stenåldern fortsätter! Vind och folket i byn har äntligen kommit...
    159 kr
  • Det är stekhet sommar när Abdi och hans vänner börjar höra rykten om Knackare...
    159 kr
  • Astrid är sur. Riktigt förbannad. Solsemestern som hon drömt om blev inte av,...
    159 kr
  • En jätte? Det var det mormor sa. Astrid, Love och mormor behöver en jätte för...
    159 kr
  • Spänningen är hög när Astrid och Loves äventyr i Bråfall närmar sig sitt slut...
    159 kr
  • Är du nyfiken på alla väsen barnen möter i Bråfalls skogar? Spana in mormors ...
    159 kr
  • Kan zombies bli kära? Zombie är en ung zombie-kille i Minecraft-världen som b...
    142 kr
  • Under gymnastiken i skolan öppnas plötsligt dörrarna och in kommer en ny zomb...
    142 kr
  • Det närmar sig semester för zombierna i Minecraft! Eller skrämester snarare. ...
    141 kr
  • På ett fattighus i England föddes Oliver Twist. Hans mamma dog efter födseln ...
    158 kr
  • Finns att köpa från och med den 2 november.
    158 kr
  Hem » Lättlästa böcker efter ålder » 9 till 12 år » Lättläst nivå 3 9-12