Hjälp med urval
  Leverans inom 3-5 arbetsdagar
  Betala med faktura

Information

Video

Bokens handling

Moas mamma kommer att dö. Det är sant även om Moa inte vill tänka på det. Men det är svårt att inte tänka på det. Speciellt när Leni, Moas bästa vän, hela tiden påminner om det genom sina medlidande blickar. Moa är trött på att vara stackars Moa. Moa är också trött på att Leni har allt medan Moa inte har något. Tills en dag när Lenis, självklart underbara perfekta, pojkvän David börjar titta mer på Moa än Leni.

I uppföljaren till När allt förändras får vi Moas syn på det som hände den där ödesdigra dagen i musikrummet. Med Emma Frey-Skøtts enkla meningar och konkreta men poetiska språk följer vi händelserna kring sveket mot Leni genom bästisen Moas ögon. Vackert och smärtsamt om hur de stora känslorna när en förälder håller på att dö, blandas med tonårens problem kring kärlek, vänskap och att passa in.

Extramaterial

Dokument (0)

Om författaren

Emma Frey-Skøtt skriver för att väcka tankar hos den som läser, och för att beröra. Hon har skrivit ett antal böcker på andra förlag men våren 2020 debuterade hon på Hegas med ungdomsboken När allt förändras. Både den och uppföljaren blev nominerade till Studieförbundet Vuxenskolans lättlästpris. Emma tycker allra bäst om att skriva lättlästa böcker och hon blir alltid glad när hennes läsare tycker till om det hon har skrivit. Förutom böcker om relationer och identitet älskar Emma att skriva och läsa skräck!

Emma arbetar till vardags som projektledare på bokförlaget Natur & Kultur. Där tar hon fram läromedel i svenska för mellanstadiet. Hon skriver sina böcker på fritiden och hon har alltid flera idéer på gång samtidigt.

Böcker från samma författare

• Emma Frey-Skøtt
    186 kr