Hem » Böcker efter tema » Humor

Humor

Lättläst humor för barn och unga

Böcker för alla som vill skratta och må bra! Den lättlästa bearbetningen behåller humorn på bästa sätt och böckerna passar självklart även starka läsare. Det går bara lite fortare för dem att läsa slut på boken. 

Under varje titel hittar du fler böcker i samma serie, eller andra liknande böcker.

  •  I simhallen klarar Lina alla höjderna i hopptornet lätt som en plätt. Kim är...
    104 kr
  • Regn, åska och ett ödehus. Kim och Lina ska gå till mormor. De tar stigen gen...
    104 kr
  • Menza tycker att allt känns tråkigt utan magi. Och eftersom han inte får sin ...
    104 kr
  • Tor och Tim är här igen! Tor ska åka skidor. Vattenskidor. Det är ju lätt! Ti...
    84 kr
  • Lukas är en drak-krigare. Lukas ger sig ut på nya äventyr! När han ska passa ...
    97 kr
  • Lukas till undsättning! Lukas får ett magiskt svärd av en kvinna i en sjö. Ha...
    97 kr
  • Lukas får superkrafter. Mitt i natten blir Lukas väckt av en kvinna som gråte...
    97 kr
  • Kära gamla dagbok, lyssna nu! Minna spelar hiphop tillsammans med sin kompis ...
    159 kr
  • Flugo och Buzz ska bo på hotell! Men när Buzz ska gå på restaurang med sin fa...
    104 kr
  • Flugo hänger med Buzz på skolutflykt. De åker till en fabrik. Där gör de flug...
    104 kr
  • Det var en gång en hjälte. Han hette Flugo ... Så börjar sagan om Flugo och B...
    104 kr
  • Flugo och Buzz leker ute. Då träffar de en flicka. Hon har ett husdjur. En fl...
    104 kr
  • Ingen jul utan Flugo … Snart är det julafton. Men Flugo kan inte sova. För ha...
    104 kr
  • Flugo visar vägen! Buzz och hans familj ska ut och resa. Flugan Flugo vill gä...
    104 kr
  • Säg hej till Flugo! Vad gör du om du krockar med en fluga? Och om du väldigt ...
    104 kr
  • Flugo gömmer sig i sop-tunnan. Men då kommer sop-bilen och tömmer tunnan. Är ...
    104 kr
  • Buzz har fått läxa att skriva en saga och Flugo är redo att hjälpa till! Börj...
    104 kr
  • Buzz vill så gärna visa mormor sitt lilla husdjur, flugan Flugo. Men det skul...
    104 kr
  • Stick, dumma fluga! Flugo är hungrig. Han vill ha något brunt och stinkande. ...
    104 kr
  • Flugo blir en hjälte! Den busiga flugan följer med sin husse Buzz till skolan...
    104 kr
  • Pig ska klä på sig och gå till skolan. Men han hittar inte sina kallingar. Ha...
    118 kr
  • Värre än värst! Pig och Raj tycker att Pigs mamma ska träffa en ny man. De an...
    118 kr
  • Pig har blivit kär i en RIKTIG tjej. Hon heter Tiffany, tuggar tuggummi och s...
    118 kr
  • Mycket skratt och lite bajs. Peter Ian G reen, P.I.G., är tolv år, har rött s...
    118 kr
  • Humor på låg nivå med många skratt! Pig och Raj är på väg till skolan. Raj sä...
    118 kr
  • Födelsedagskalas med PIG! En död hamster, en frånvarande pappa och ett katast...
    118 kr
  • Pig och hans kompis Raj fått nys på att det är TV-inspelning på gång nere på ...
    118 kr
  • Den klassiska sagan i ny tappning. VARNING: BÖR EJ LÄSAS VID LÄGGDAGS! Trodde...
    104 kr
  • Snövits elaka styvmor lurar Snövit att sova för evigt. Endast en kyss från en...
    104 kr
  • En åsna, en hund, en katt och en tupp väljer att fly sina hem. De blir ovänta...
    103 kr
  • Kan kärlek ändra ditt liv? En fattig vedhuggare är ute och arbetar i skogen. ...
    159 kr
  • Vem är egentligen den där Hodja? Ja, det beror på vem du frågar. Hans fru säg...
    159 kr
  • Lailas storasyster Amina är arton år. Hennes föräldrar tycker därför att hon ...
    155 kr
  • Lailas storasyster Amina är arton år. Hennes föräldrar tycker därför att hon ...
    155 kr
  • Gillar du roliga historier? Då ska du följa med till tehuset i byn där Hodja ...
    159 kr
  • Elena Potatis flyttar in i den sömniga förorten Oldmill. När hennes katt Pras...
    142 kr
  • I andra delen av Monster-Allergi fortsätter jakten på Elenas katt Prassel. Pa...
    142 kr
  • Nu ska Elena och Zick hjälpa alla kidnappade katter hem igen. I slutet av det...
    142 kr
  • Elenas kompis Charlie kommer på besök. Zick blir direkt misstänksam och tjuri...
    142 kr
  • Vem spökar till det i jägarens hus? Precis som i den klassiska orginalsagan ä...
    104 kr
  • Det är inte lätt att vara fattig. Pojken Jack och hans mamma har inte ens pen...
    104 kr
  • Den vackra flickan Rapunzel lever instängd i ett högt torn och vaktas av en e...
    104 kr
  • Molly, Jo, April, Sam och Rebecka är på Vildmarks-systrarnas läger för tuffa ...
    159 kr
  • Ingen är beredd när en snöstorm sveper in över Vildmarks-systrarnas tält-övni...
    158 kr
  • Finns att köpa från och med den 5 oktober.
    139 kr
  • Pirater överallt ifrån har samlats inför den största pirat-tävlingen på de sj...
    139 kr
  • Kan zombies bli kära? Zombie är en ung zombie-kille i Minecraft-världen som b...
    142 kr
  • Det närmar sig semester för zombierna i Minecraft! Eller skrämester snarare. ...
    141 kr
  • När Askungens mamma dör lägger hon all sin kraft på att bli ninja. Hon blir A...
    142 kr
  • Pom och Rio vill leta skatter på loppis! Det finns så mycket knasiga och spän...
    103 kr
  Hem » Böcker efter tema » Humor