Hem » Böcker efter tema » Humor

Humor

Lättläst humor för barn och unga

Böcker för alla som vill skratta och må bra! Den lättlästa bearbetningen behåller humorn på bästa sätt och böckerna passar självklart även starka läsare. Det går bara lite fortare för dem att läsa slut på boken. 

Under varje titel hittar du fler böcker i samma serie, eller andra liknande böcker.

  • Hela familjen ska på semester. Först kör de vilse, sen tar bensinen slut - hj...
    104 kr
  •  I simhallen klarar Lina alla höjderna i hopptornet lätt som en plätt. Kim är...
    104 kr
  • Regn, åska och ett ödehus. Kim och Lina ska gå till mormor. De tar stigen gen...
    104 kr
  • Lina tycker fotboll är tråkigt. Suck! Fast när Kim får en boll på näsan och m...
    104 kr
  • Kim och Lina följer med mamma och pappa ut i skogen. De ska plocka svamp. Kim...
    104 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Missa inte uppföljaren till en underbart...
    118 kr
  • Farfar berättar … om tandläkaren som kallas för Gnun och vad som hände på han...
    97 kr
  • Blodig humor i sann Monty Pyton-anda! En riddare ger aldrig upp! Exempel på d...
    97 kr
  • Tor och Tim är här igen! Tor ska åka skidor. Vattenskidor. Det är ju lätt! Ti...
    84 kr
  • Lukas är en drak-krigare. Lukas ger sig ut på nya äventyr! När han ska passa ...
    97 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Lukas är en drak-krigare. Lukas ger sig ...
    148 kr
  • Lukas till undsättning! Lukas får ett magiskt svärd av en kvinna i en sjö. Ha...
    97 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Lukas till undsättning! Lukas får ett m...
    148 kr
  • Lukas får superkrafter. Mitt i natten blir Lukas väckt av en kvinna som gråte...
    97 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Lukas får superkrafter. Mitt i natten b...
    148 kr
  • Om att vara ny i klassen – och att vara annorlunda. Vips har börjat i en ny s...
    139 kr
  • Kära gamla dagbok, lyssna nu! Minna spelar hiphop tillsammans med sin kompis ...
    159 kr
  • Flugo hänger med Buzz på skolutflykt. De åker till en fabrik. Där gör de flug...
    104 kr
  • Det var en gång en hjälte. Han hette Flugo ... Så börjar sagan om Flugo och B...
    104 kr
  • Flugo och Buzz leker ute. Då träffar de en flicka. Hon har ett husdjur. En fl...
    104 kr
  • Ingen jul utan Flugo … Snart är det julafton. Men Flugo kan inte sova. För ha...
    104 kr
  • Flugo visar vägen! Buzz och hans familj ska ut och resa. Flugan Flugo vill gä...
    104 kr
  • Säg hej till Flugo! Vad gör du om du krockar med en fluga? Och om du väldigt ...
    104 kr
  • Flugo gömmer sig i sop-tunnan. Men då kommer sop-bilen och tömmer tunnan. Är ...
    104 kr
  • Finns åter i lager från den 12 december.
    104 kr
  • Stick, dumma fluga! Flugo är hungrig. Han vill ha något brunt och stinkande. ...
    104 kr
  • Flugo blir en hjälte! Den busiga flugan följer med sin husse Buzz till skolan...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Möt det vilda gänget! I staden bor ett ...
    210 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Pig ska klä på sig och gå till skolan. ...
    167 kr
  • Pig ska klä på sig och gå till skolan. Men han hittar inte sina kallingar. Ha...
    118 kr
  • Värre än värst! Pig och Raj tycker att Pigs mamma ska träffa en ny man. De an...
    118 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY. Värre än värst! Pig och Raj tycker att ...
    167 kr
  • Pig har blivit kär i en RIKTIG tjej. Hon heter Tiffany, tuggar tuggummi och s...
    118 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Pig har blivit kär i en RIKTIG tjej. Ho...
    167 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Mycket skratt och lite bajs. Peter Ian ...
    167 kr
  • Mycket skratt och lite bajs. Peter Ian G reen, P.I.G., är tolv år, har rött s...
    118 kr
  • Humor på låg nivå med många skratt! Pig och Raj är på väg till skolan. Raj sä...
    118 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Humor på låg nivå med många skratt! Pig...
    167 kr
  • Födelsedagskalas med PIG! En död hamster, en frånvarande pappa och ett katast...
    118 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Födelsedagskalas med PIG! En död hamste...
    167 kr
  • Pig och hans kompis Raj fått nys på att det är TV-inspelning på gång nere på ...
    118 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Pig och hans kompis Raj fått nys på att...
    167 kr
  • Den klassiska sagan i ny tappning. VARNING: BÖR EJ LÄSAS VID LÄGGDAGS! Trodde...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Den klassiska sagan i ny tappning. VARN...
    155 kr
  • Snövits elaka styvmor lurar Snövit att sova för evigt. Endast en kyss från en...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Snövits elaka styvmor lurar Snövit att ...
    155 kr
  • Kan kärlek ändra ditt liv? En fattig vedhuggare är ute och arbetar i skogen. ...
    159 kr
  • Vem är egentligen den där Hodja? Ja, det beror på vem du frågar. Hans fru säg...
    159 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Vem är egentligen den där Hodja? Ja, de...
    210 kr
  • Lailas storasyster Amina är arton år. Hennes föräldrar tycker därför att hon ...
    155 kr
  • Lailas storasyster Amina är arton år. Hennes föräldrar tycker därför att hon ...
    206 kr
  • Lailas storasyster Amina är arton år. Hennes föräldrar tycker därför att hon ...
    155 kr
  • Lailas storasyster Amina är arton år. Hennes föräldrar tycker därför att hon ...
    206 kr
  • Gillar du roliga historier? Då ska du följa med till tehuset i byn där Hodja ...
    159 kr
  • Gillar du roliga historier? Då ska du följa med till tehuset i byn där Hodja ...
    210 kr
  • Elena Potatis flyttar in i den sömniga förorten Oldmill. När hennes katt Pras...
    142 kr
  • I andra delen av Monster-Allergi fortsätter jakten på Elenas katt Prassel. Pa...
    142 kr
  • Vem spökar till det i jägarens hus? Precis som i den klassiska orginalsagan ä...
    104 kr
  • Vem spökar till det i jägarens hus? Precis som i den klassiska orginalsagan ä...
    155 kr
  • Den vackra flickan Rapunzel lever instängd i ett högt torn och vaktas av en e...
    104 kr
  • Den vackra flickan Rapunzel lever instängd i ett högt torn och vaktas av en e...
    155 kr
  • Molly, Jo, April, Sam och Rebecka är på Vildmarks-systrarnas läger för tuffa ...
    159 kr
  Hem » Böcker efter tema » Humor