Produkter   » Böcker efter tema » Humor
Humor

Humor

Böcker för alla som vill skratta och må bra!
 
Under varje titel hittar du fler böcker i samma serie, eller andra liknande böcker.

Humor

Det vilda fotbollsg (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Möt det vilda gänget! I staden bor ett gäng killar. De älskar att spela fotboll. Rättare sagt, de lever för fotbollen! På vårens första dag rusar de ut till f...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

Humor

Djävulsbacken
Djävulsbacken har tre gupp. Man måste vara modig för att klara den backen på cykel. Och man måste ha en riktigt bra cykel. Erik tänker cykla nerför hela Djävulsbacken. Han väntar bara på sin födels...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 72 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Farfar berättar om Gnun
Farfar berättar … … om tandläkaren som kallas för Gnun och vad som hände på hans resa till Afrika. Hur kan en människa bli vän med en flodhäst? Det kan ni läsa om i den här påhittiga berättelsen. ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Humor

Farfar berättar om Zoltan
Blodig humor i sann Monty Pyton-anda!En riddare ger aldrig upp! Exempel på detta ger riddaren Zoltan när han beger sig in i blodiga kamper där allt går överstyr. Sagt om boken: "På baksidan av d...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Nyheter

Flugos jul
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! Ingen jul utan Flugo … Snart är det julafton. Men Flugo kan inte sova. För han har ingen present till Buzz. Han måste flyga iväg och hitta en....
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Humor

Flyg Flugo, flyg!
Flugo visar vägen! Buzz och hans familj ska ut och resa. Flugan Flugo vill gärna med Lukas följa med. Men mamma tycker att Flugo är för liten. Hon tror att han lätt kan komma bort. Så Flugo får st...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Humor

Hej Flugo!
Säg hej till Flugo! Vad gör du om du krockar med en fluga? Och om du väldigt gärna vill ha ett husdjur? Fångar den såklart! En fluga träffar en pojke. Det blir början på en underbar vänskap. Men ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Humor

Hitta Flugo!
Nya bus med Flugo! Flugo gömmer sig i sop-tunnan. Men då kommer sop-bilen och tömmer tunnan.Är Flugo borta för alltid?Lättläst humor för nybörjarläsaren som lockar till läsning och många skra...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Humor

Hugo får en hund
Alla älskar Hugo Ny serie för nybörjarläsarna! Vems hjärta kommer inte att slå för Hugo? Hugo som ser så himla dåligt att han blir pålurad en elefant i tron att det är en hund. Hugo som blir utka...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Humor

Hugo och Holger
Alla älskar Hugo Ny serie för nybörjarläsarna! Vems hjärta kommer inte att slå för Hugo? Hugo som ser så himla dåligt att han blir pålurad en elefant i tron att det är en hund. Hugo som blir utka...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Humor

Hugo och Holger möter den hemska snömannen
Härlig serie för nybröjarläsarna Värme & skruvad humor Vems hjärta klappar inte för Hugo? Hugo ser så himla dåligt att han blir pålurad en elefant i tron att det är en hund. I boken Hugo och Hol...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Hugo och Holger på kollo
Du och jag, Holger! Hugo och Holger åker på kollo. Där träffar de Py. Hon vill vara ihop med Hugo. Py gillar att bestämma och hon vill bli chef när hon blir stor. Allt bestämmer hon. Och till slut...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Humor

Kim & Lina badar en bil
Det händer mycket runt syskonen Kim och Lina. Full fart, bus och äventyr nästan hela tiden. ”Språket är kortfattat, enkelt och lättläst. Man kommer snabbt in i handlingen, spänningen byggs snabbt u...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Humor

Kim & Lina ensamma hemma
Det händer mycket runt syskonen Kim och Lina. Full fart, bus och äventyr nästan hela tiden.  ”Här finns en bra personskildring, stämningsskapande miljöbeskrivning, ett lättsamt slut, med en liten ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Humor

Kim & Lina flyger iväg
Hela familjen ska på semester. Först kör de vilse, sen tar bensinen slut - hjälp! Kommer de att hinna till flyget? Och var är passen? Tur att Kim och LIna har koll! "Texten är enkel och lättläst oc...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Humor

Kim & Lina hoppar högt
 I simhallen klarar Lina alla höjderna i hopptornet lätt som en plätt. Kim är rädd men hoppar också. Fast på högsta, då svindlar det. Ska han gå ner igen? Fast Lina vågade? "Torsten Bengtsson kan s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Kim & Lina i ett ödehus
Regn, åska och ett ödehus Kim och Lina ska gå till mormor. De tar stigen genom skogen. Då kommer ett åskväder, och Lina springer iväg. Det blixtrar, åskar och regnar. Kim är ensam kvar. Han är räd...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Humor

Kim & Lina möter ett monster
"/.../ serien är definitivt ett riktigt fynd för 8-10-åringar som inte fått riktig fart på läsningen än." Skånska Dagbladet, Gunilla Wedding"Läsaren lär känna personerna trots bokens lilla format, ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Humor

Kim & Lina och en godisråtta
"Barn mellan sex och tio år kan säkert identifiera sig här med Kim eller lillasyster Lina. Även lästekniskt passar boken bra för den åldersgruppen. Man behöver bara ha knäckt läskoden för att klara...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Humor

Kim & Lina räddar Sture
Hjälp! Katten Sture sitter fast högt upp i ett träd. Kim klättrar upp på en stege för att hjälpa till. Men stegen är för kort. Kim måste trampa på de smala grenarna. Och det är långt ner till mark...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Humor

Kim & Lina spelar match
Lina tycker fotboll är tråkigt. Suck! Fast när Kim får en boll på näsan och måste vila rycker Lina in och spelar. Då gör hon också mål! "Den riktar sig till den som just lärt sig läsa men som fort...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Humor

Kim & Lina vilse i skogen
"De svarvita tuschliknande illustrationerna av Kristina Grundström förstärker texten. /.../ I den allt större floran av förlag som satsar på lättlästa och lättviktiga barnböcker klarar sig Hegas br...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Lukas är en riddare
Lukas till undsättning! Lukas får ett magiskt svärd av en kvinna i en sjö. Han blir utvald att hjälpa några riddare som blir attackerade av elakingar. Kan han klara av svärdet? Vem vinner kampen? ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Lukas är en riddare (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Lukas till undsättning! Lukas får ett magiskt svärd av en kvinna i en sjö. Han blir utvald att hjälpa några riddare som blir attackerade av elakingar. Kan han...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

Humor

Lukas är en super-hjälte
Lukas får superkrafter Mitt i natten blir Lukas väckt av en kvinna som gråter. Någon har stulit hennes slott! Lukas ber ett gäng superhjältar om hjälp. Men de är upptagna med annat. Som att spela ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Humor

Lukas är en super-hjälte (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Lukas får superkrafter Mitt i natten blir Lukas väckt av en kvinna som gråter. Någon har stulit hennes slott! Lukas ber ett gäng superhjältar om hjälp. Men de...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Lyssna på mig!
Kära gamla dagbok, lyssna nu! Minna spelar hiphop tillsammans med sin kompis Jossan. Och hon är faktiskt rätt grym på att sjunga och skriva texter. Musiken blir Minnas flykt från allt som snurrar ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 147 kr
Antal:

Humor

Mitt liv som monster
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka.   Missa inte uppföljaren till en underbart mysroliga Mitt liv som apa! Alma trampade på en A-brunn och förvandlades till en apa i boken Mitt liv som apa. Ho...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 102 kr
Antal:

Humor

Pig och de knäppa  (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Pig ska klä på sig och gå till skolan. Men han hittar inte sina kallingar. Han blir tvungen att ta på sig sin systers glittrande, rosa, DRAMA DIVA-trosor. Men ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 146 kr
Antal:

Humor

Pig och de knäppa kallingarna
Pig ska klä på sig och gå till skolan. Men han hittar inte sina kallingar. Han blir tvungen att ta på sig sin systers glittrande, rosa, DRAMA DIVA-trosor. Men det blir kris när klassen ska ha idrot...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 102 kr
Antal:

Humor

Pig och den knasiga dejten
Värre än värst! Pig och Raj tycker att Pigs mamma ska träffa en ny man. De anmäler hennetill dejting-sajten Kyss till – nät-dejting (för dig som vill ha kul och få en vän!).Men de säger inget till...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 102 kr
Antal:

Humor

Pig och den knasiga dejten (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY Värre än värst! Pig och Raj tycker att Pigs mamma ska träffa en ny man. De anmäler hennetill dejting-sajten Kyss till – nät-dejting (för dig som vill ha kul o...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 146 kr
Antal:

Humor

Pig och den långa fisen
Pig har blivit kär i en RIKTIG tjej. Hon heter Tiffany, tuggar tuggummi och sitter längst fram på matten.Detta är berättelsen om hur Tiffany och Pig blev ihop. Det är den glada delen. Sen handlar d...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 102 kr
Antal:

Humor

Pig och den långa fisen (Bok+C
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISYPig har blivit kär i en RIKTIG tjej. Hon heter Tiffany, tuggar tuggummi och sitter längst fram på matten.Detta är berättelsen om hur Tiffany och Pig blev ihop. D...
Läs mer
från 146 kr
Antal:

Humor

Pig och det talande b (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Mycket skratt och lite bajs Peter Ian G reen, P.I.G., är tolv år, har rött spretigt hår och är liten för sin ålder. Han bor med sin mamma, som är stor för sin...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 146 kr
Antal:

Humor

Pig och det talande bajset
Mycket skratt och lite bajs Peter Ian G reen, P.I.G., är tolv år, har rött spretigt hår och är liten för sin ålder. Han bor med sin mamma, som är stor för sin ålder, storasyster och lillebror. Pig...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 102 kr
Antal:

Humor

Pig och digerdöden
Pig är tillbaka! Humor på låg nivå med många skratt! Pig och Raj är på väg till skolan. Raj säger att de ska få en spruta idag. Pig blir livrädd. Han HATAR sprutor.Historie-läraren berät...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 100 kr
Antal:

Humor

Pig och digerdöden (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Pig är tillbaka!Humor på låg nivå med många skratt! Pig och Raj är på väg till skolan. Raj säger att de ska få en spruta idag. Pig blir livrädd. Han HAT...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 145 kr
Antal:

Nyheter

Pig och glasstårtan
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Födelsedagskalas med PIG! En död hamster, en frånvarande pappa och ett katastrof-kalas – humor på låg nivå med många skratt! Pig ska ha ett o-f...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 100 kr
Antal:

Nyheter

Pig och glasstårtan (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Födelsedagskalas med PIG! En död hamster, en frånvarande pappa och ett katastrof-kalas – humor på låg nivå ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 145 kr
Antal:

Nyheter

Prinsessan på den giftiga ärtan
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag! Giftig ärta på klassisk bädd Lilla Skräckbiblioteket - klassiska sagor i ny tappning!När något välkänt ändrar kurs och överraskar läsaren blir ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 90 kr
Antal:

Nyheter

Prinsessan på den giftiga ärtan (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Giftig ärta på klassisk bädd Lilla Skräckbiblioteket - klassiska sagor i ny tappning!När något välkänt ändr...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 135 kr
Antal:

Humor

Se upp, Flugo!
Se upp, Flugo! Buzz vill så gärna visa mormor sitt lilla husdjur, flugan Flugo. Men det skulle han inte ha gjort, för vips har mormor råkat svälja Flugo. Hjälp! I mormors mage är det mörkt och bl...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Humor

Sketna Gertrud och kung Magnus kalas
Sketna Gertrud är tillbaka!   Det är kris på slottet år 1336. Kung Magnus ska hålla kröningsfest och mästerkocken dör hastigt av ett råttbett. Inte nog med det, syltekonan, kvinnan som bakar past...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Skot
Värme & humor för nybörjarläsare Möt filuren Skot som hamnat i klass 3b. Där han ser det som ingen annan ser. Han ger sig orädd ut i en för honom ny värld – och letar efter ett hem. De flesta vet...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 102 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Skot på barnhem
Ett hem och nya vänner Skot hamnar en dag i klass 3b. Han vet inte var han kommer ifrån eller var han hör hemma. I andra boken kommer Skot till ett övergivet barnhem. Där träffar han en förkyld ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 102 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Skot på barnhem (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Ett hem och nya vänner Skot hamnar en dag i klass 3b. Han vet inte var han kommer ifrån eller var han hör hemma. I andra boken kommer Skot till ett övergive...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 146 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Skot, Bok+CD
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Värme & humor för nybörjarläsare Möt filuren Skot som hamnat i klass 3b. Där han ser det som ingen annan ser. Han ger sig orädd ut i en för honom ny värld – o...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 146 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Stick, Flugo!
Stick, dumma fluga! Flugo är hungrig. Han vill ha något brunt och stinkande. Blä! Flugos favorit-rätt är brun, kladdig, knölig och stinkande. Häng med på Flugos jakt efter mat. Lättläst humor för...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Super-Flugo
Flugo blir en hjälte! Den busiga flugan följer med sin husse Buzz till skolan. Men det är inte så populärt med surrande flugor i matsalen. Särskilt inte när de är förtjusta i sopor … Det är tur at...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Humor

Tor åker skidor
  Tor och Tim är här igen! Tor ska åka skidor. Vattenskidor. Det är ju lätt! Tim kör båten. Men det går för fort...saktare! Hegas allra mest lättlästa serie, för de som precis har börjat läsa. T...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 72 kr
Antal:

Humor

Tvillingpaket: Pig and the Fancy Pants /svenska+engelska
Kul i skolan! Böckerna om Pig passar alla som gillar att fnissa. De har en enkel handling och ett personligt tilltal.Perfekt paket för engelskundervisningen. Roligt och effektivt när samma bok fin...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
191 kr
Antal:

Humor

Tvillingpaket: Pig and The Long Fart /svenska+engelska
Kul i skolan! Böckerna om Pig passar alla som gillar att fnissa. De har en enkel handling och ett personligt tilltal. Perfekt paket för engelskundervisningen. Roligt och effektivt när samma bok fi...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
191 kr
Antal:

Humor

Tvillingpaket: Pig and the Talking Poo /svenska+engelska
Tillfälligt slut! FInns i lager igen den 1/4-17 Kul i skolan! Böckerna om Pig passar alla som gillar att fnissa. De har en enkel handling och ett personligt tilltal. Perfekt paket för engelskunde...
Läs mer
191 kr
Antal:

Humor

Vips och Drakula-klubben
Om att vara ny i klassen – och att vara annorlunda. Vips har börjat i en ny skola. Hon ser fram emot att börja i klassen. Men det går inte som hon tänkt sig. Att vara ny i klassen kan vara svårt. ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 120 kr
Antal:
right