Hem » Böcker efter tema » Spänning

Spänning

Här hittar du en härlig blandning av mysterier, gåtor som måste lösas och onda fiender som måste bekämpas!
Under varje titel hittar du fler böcker i samma serie, eller andra liknande böcker.

  • Finns att köpa från och med den 5 oktober.
    157 kr
  • Vem ska rädda katterna? Kim och Lina har en katt. Han heter Sture. Nu är han ...
    104 kr
  • Splej – Häng med från början! Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo starta...
    159 kr
  • Finns det liv ute i rymden? Går det runt aliens här på jorden? Och har det ve...
    159 kr
  • Uppföljare till vårens favorit! Butiken där Esters syster jobbar blir rånad e...
    159 kr
  • Splej på arabiska. Butiken där Esters syster jobbar blir rånad en sen vinterk...
    159 kr
  • Splej spanar vidare ... Peo och vännerna i Splej drar ut i skogen för att täl...
    159 kr
  • Vad händer i skräckens hus? Vem är den mystiska damen som vandrar omkring i P...
    159 kr
  • En olycka kommer sällan ensam... Peo följer med Jamal till moskén. På väg hem...
    159 kr
  • Fixade matchen – ett fall för SPLEJ! Peos grann-hus har varit till salu, men ...
    159 kr
  • På väg till vännerna i SPLEJ cyklar Peo förbi ett gammalt hus byggt i trä. De...
    159 kr
  • I Esters systers klass går en tjej från ett annat land. Hon heter Zahra och h...
    159 kr
  • Peo och Jamal är sist in i duschen efter dagens idrottslektion. Då hör de sny...
    159 kr
  • På en dammig hylla längst in i en liten affär står en kartong. Och i kartonge...
    159 kr
  • Ella och tvillingsystern Ida är på utflykt med klassen. De besöker en gammal ...
    159 kr
  • Ur Korpens hemlighet: Pojken låg precis still. Han lyssnade när männen gav si...
    159 kr
  • Ella och hennes familj hyr ett sommartorp på landet och det börjar hända ovän...
    159 kr
  • En nyckel till det förflutna? En gammal nyckel i en rabatt. Det är väl inget ...
    159 kr
  • De tre vännerna Saga, Sigrid och Hugo är nu alla tre fångade i datorspelet S ...
    159 kr
  • En mörk och otäck hemlighet. Ella följer efter en vacker trollslända in i en ...
    159 kr
  • 3:e plats i Bokjuryn 2011 - kategorin kapitelböcker 9-12!"Tredje fristående b...
    159 kr
  • Ett glittrande örhänge, ett gammalt brev och en krälande spindel... Det är nå...
    159 kr
  • En marknad. Ett tivoli. Ett hemsökt spöktåg... Marknad på lördag, med Tivoli!...
    159 kr
  • Vill du veta en hemlighet? Tant Tea finns bara på en tavla. Ändå är det nog h...
    159 kr
  • Vinnaren i Bokjuryn 2011 - kategori serier!! Tolvåriga Emily flyttar med sin ...
    168 kr
  • Barnen väljer Amulett! Amulett - Stenväktaren, del 1 vann Bokjuryn 2011, Seri...
    168 kr
  • En omöjlig resa med faror som lurar överallt. Emily, Navin och deras besättni...
    168 kr
  • Emily och hennes vänner anländer till Celis för att be om hjälp i kampen mot ...
    168 kr
  • Emily överlever intrigerna i Celis, men Max stal moderstenen. Älvkungen får a...
    168 kr
  • Bokjuryvinnare! Kazu Kibuishis grafiska romaner i serien Amulett har tagit vä...
    168 kr
  • I den sjunde boken i fantastiskt populära Amulett-serien åker Emily, Trellis ...
    168 kr
  • Emily har tappat kontrollen över sin amulett. Hon är instängd i tomrummet och...
    168 kr
  • Ur det gömda barnets perspektiv. Milo lever gömd med sin familj. De flyttar h...
    148 kr
  • I den första delen får vi följa Vide på 1100-talet. Hans far är stenhuggare v...
    159 kr
  • Kan en mur skydda dig mot allt det farliga? I andra delen av På plats i tiden...
    159 kr
  • Det är år 1835. Pablo bor på en liten ö långt ute i Stilla havet. Pablos mamm...
    159 kr
  • Det är år 1390. Pojken Itai lever i Stora Zimbabwe i södra Afrika. Itai bor m...
    159 kr
  • Finns att köpa från och med den 5 oktober.
    157 kr
  • Agnes är en helt vanlig tjej. Hon älskar att springa och hänga med sin bästis...
    159 kr
  • Lisa och Tyra ska sova hos Hallon i stallet. Det ska bli spännande. Men Tyras...
    104 kr
  • Efter en löprunda bevittnar Hadia ett rån. Det enda hon vill är att springa f...
    157 kr
  • Som i slow motion snurrade Bangs cross genom luften. Den kom långt. Faktiskt ...
    159 kr
  • Till sista tramp-taget … Regnet hade varit som en vägg framför dem på vägen d...
    159 kr
  • Polisen är i byn. Det är slut med trimmande mopeder! Med både bilar och motor...
    159 kr
  • När botten är nådd ... Det här skulle verkligen bli sista grejen. Sista dumma...
    159 kr
  • När Gustav vaknade var det mörkt.Det var kallt omkring honom.Han låg i snön.E...
    149 kr
  • Kannibalens byte - sista delen. Tillsammans med Ezra och Selina ger sig Luka ...
    159 kr
  • Kampen om kronan fortsätter. Mik är soldat i kung Neos armé. De bästa soldate...
    142 kr
  • Menza tycker att allt känns tråkigt utan magi. Och eftersom han inte får sin ...
    97 kr
  • Det finns sex sorters nomer. Den här berättelsen handlar om de som är orange....
    104 kr
  • Kampen fortsätter! Det finns fortfarande bomber på olika ställen i staden. Or...
    130 kr
  • En allra sista strid. Orion är fångad av polisen. De tänker lämna ut honom ti...
    130 kr
  • Nästa gång vi ses - blir i helvetet! Ingen vet vem Orion är. Egentligen är ha...
    130 kr
  • Hur länge vågar ni vänta? Ingen vet vem Orion är. Egentligen är han bara en h...
    130 kr
  • Vem överlever när de döda invaderar? Gatorna i staden ligger öde. I den plund...
    142 kr
  • Alldeles ensam ... eller? Krille är tillbaka i sin bunker. Ensam. Han har mat...
    142 kr
  • Kommer jag att dö här...? Det går rykten om en plats utan levande döda. Någon...
    142 kr
  • Om du blir sårad blir du en av dem. Mark flyr för sitt liv när alla runt hono...
    142 kr
  • Man ruttnar medan man lever... Mark flyr från de som vill döda honom. Han göm...
    142 kr
  • Mark är smittad. Förvandlingen har redan börjat, och han är en zombie nu. Sna...
    142 kr
  • Adam vill absolut inte till Kiruna. Men pappa har fått ett viktigt uppdrag oc...
    159 kr
  • Hur långt skulle du gå för att slippa plugga? Ida hatar att plugga. Varför må...
    159 kr
  • Lukas bakom spakarna! Det är natt. Lukas går ut i trädgården. Han ser ett rym...
    97 kr
  • Lukas ger sig ut på nya äventyr! När han ska passa sin grannes hus hittar han...
    97 kr
  • Lukas är en drak-krigare. Lukas ger sig ut på nya äventyr! När han ska passa ...
    97 kr
  • Det är natt. En svart skugga springer i skogen.  Det är en ond och farlig man...
    97 kr
  • En perfekt bok för nybörjarläsaren! Det är natt. En svart skugga springer i s...
    97 kr
  • Lukas är i Japan. Han är på besök i ett tempel. I ett tempel är det lugn och ...
    97 kr
  • Lukas får superkrafter. Mitt i natten blir Lukas väckt av en kvinna som gråte...
    97 kr
  • Följ med på en otrolig undervattensresa! Ett okänt djur har visat sig i värld...
    168 kr
  • Förbannelsen som blev till verklighet. Syskonen Simon och Ida åker på semeste...
    139 kr
  • Ouml;det har valt Arthur... På torget utanför den stora kyrkan fanns en stor ...
    168 kr
  • Fångad i en öde värld. ”Vi hade ingen mat, inget rent dricksvatten. Jag visst...
    131 kr
  • Ny serie för de hästtokiga! Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har bliv...
    159 kr
  • Dramatik och kalabalik i stallet. Lilly älskar att hänga med bästa vännerna i...
    159 kr
  • En ny kille i stallet. Det är höst och årets hubertus-jakt närmar sig. Lilly ...
    159 kr
  • Lilly och Glimma är på kurs på en gård ute på landet. Först känns allt spänna...
    159 kr
  • Lilly och hennes bästa kompis Stina får följa med Lillys pappa till Island. Ö...
    157 kr
  • Äntligen sommarlov! Sommaren är här och det är dags för långritt på ridskolan...
    159 kr
  • Glimma på arabiska. Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har blivit sköta...
    159 kr
  • Hur räddar man bäst en katt som fångats av ett läskigt monster på planeten Ma...
    142 kr
  • Finns att köpa från och med den 7 december.
    151 kr
  • Rymdsnurr och känslokarusell Eskil är en vanlig kille. Bara lite rädd för vat...
    142 kr
  • Det var en gång en hjälte. Han hette Flugo ... Så börjar sagan om Flugo och B...
    104 kr
  • Lättläst Läckberg. Änglamakerskan är den åttonde boken i den fristående decka...
    168 kr
  • Finns det spöken? Det är halloween. I Lydias klass förbereder barnen sig för ...
    104 kr
  • Isa åker till sin mormor över sommaren. Hon ser fram emot ett vanligt sommarl...
    159 kr
  • Ett oväntat byte möter de två bröderna ombord på Finlandsfärjan. Planen var a...
    159 kr
  • Nu är det dags för ett nytt äventyr för kompisarna Malva och Hanna! Den här g...
    139 kr
  • Rysligt och ruggigt på bibblan! Malva och Hanna är på bibblan med hela klasse...
    139 kr
  • Spökspanarna på arabiska. Malva och Hanna är på bibblan med hela klassen. När...
    139 kr
  • Lättläst thriller med mystik, kärlek och svek! Sommarlovet har just börjat nä...
    159 kr
  • Det rasslar i träden... Malva och Hanna är tillbaka! Finns det farliga troll ...
    139 kr
  • Det är snöstorm och Malva och Hanna måste övernatta på ett ruskigt hotell. Ha...
    139 kr
  • Rysligt i gallerian! Finns det zombier i gallerian? Malva vill kolla i affäre...
    139 kr
  • Rysligt i gallerian! Finns det zombier i gallerian? Malva vill kolla i affäre...
    139 kr
  • Vem är hon? Första gången han såg henne var på nattbussen.  Hon satt längst b...
    131 kr
  • Den klassiska sagan i ny tappning. VARNING: BÖR EJ LÄSAS VID LÄGGDAGS! Trodde...
    104 kr
  • Den klassiska sagan i ny tappning. VARNING: BÖR EJ LÄSAS VID LÄGGDAGS! Trodde...
    104 kr
  • Guldlock är en alldeles för nyfiken och äventyrlig liten flicka som egentlige...
    104 kr
  • Giftig ärta på klassisk bädd. Lilla Skräckbiblioteket - klassiska sagor i ny ...
    104 kr
  • Snövits elaka styvmor lurar Snövit att sova för evigt. Endast en kyss från en...
    104 kr
  • Finns att köpa från och med 7 september.
    103 kr
  • Ingen vanlig barnvakt... Det fanns många barnvakter på Fannys gata. Men ingen...
    131 kr
  • Vad finns bakom spegeln? Alva är en ensam flicka som ingen riktigt begriper s...
    131 kr
  • Låt oss presentera en doktor som ÄLSKAR att ta blodprov…Alex börjar berätta o...
    131 kr
  • Allt hemskt började den dagen ett tivoli kom till stan ... Det är något kusli...
    131 kr
  • När leksaken blir levande … och farlig! Jessica var tokig i sin gulliga lilla...
    131 kr
  • Ny seriehjälte att älska! På en halv sekund förändras hela Zitas liv – på ett...
    168 kr
  • Flodvågen på arabiska. Klimathotet har nu blivit på riktigt. Stora delar av v...
    159 kr
  • Hett om öronen för vännerna! Ali och Noa bygger en koja i ett träd. Kojan är ...
    97 kr
  • Vinds mormor Muna är sjuk. Hon bara hostar och hostar. Det enda som hjälper ä...
    159 kr
  • Vind ska bli sten-smidare. Det har de vuxna i byn bestämt. Men det har han in...
    159 kr
  • Äventyret på stenåldern fortsätter! Vind och folket i byn har äntligen kommit...
    159 kr
  • Vilmer och hans kompis Hai är ute i trädgården. En hockeypuck flyger plötslig...
    159 kr
  • Vilmer, Hai, Juno och Isa är tillbaka i den andra boken om Antik-ligan. Den h...
    159 kr
  • En vagn börjar rulla runt i Svartbyn för egen maskin och Vilmer, Hai, Isa och...
    159 kr
  • En docka uppför sig konstigt. Fru Örn har såklart köpt den i antikaffären Gam...
    159 kr
  • Nils Holgersson bor på en bondgård i Skåne. De har många djur. Men Nils är el...
    145 kr
  • Nils Holgersson bor på en bondgård i Skåne. De har många djur. Men Nils är el...
    145 kr
  • Peter Pan är en pojke som inte vill bli stor. Han bor på en ö där allt kan hä...
    145 kr
  • Det är 1942, mitt under andra världskriget. Frankrike är ockuperat av tyskarn...
    155 kr
  • 13-årige Aster har vuxit upp med sin häxfamilj i skogen bortanför den lilla s...
    168 kr
  • Äntligen får Aster vara med på flickornas lektioner, och lära sig häxmagi på ...
    168 kr
  • Varje år ser Aster fram emot Midvinter-festivalen. Det är en återförening av ...
    168 kr
  • Vad skulle du göra om du blev osynlig En främling helt inlindad i bandage anl...
    159 kr
  • Marsianerna anfaller Tidigt 1890-tal syns rökpuffar på planeten Mars. Forskar...
    159 kr
  • Det är stekhet sommar när Abdi och hans vänner börjar höra rykten om Knackare...
    159 kr
  • Elena Potatis flyttar in i den sömniga förorten Oldmill. När hennes katt Pras...
    142 kr
  • I andra delen av Monster-Allergi fortsätter jakten på Elenas katt Prassel. Pa...
    142 kr
  • Bönan som monstren planterat i Elenas trädgård börjar växa. Och det första vä...
    142 kr
  • Magnacat och hans monster är inte välkomna i Bibbur-si - monsterstaden som sv...
    142 kr
  • Elenas kompis Charlie kommer på besök. Zick blir direkt misstänksam och tjuri...
    142 kr
  • Berättelsen utspelar sig i Frankrike på 1600-talet. D'Artagnan är en modig oc...
    145 kr
  • Vem spökar till det i jägarens hus? Precis som i den klassiska orginalsagan ä...
    104 kr
  • Det är inte lätt att vara fattig. Pojken Jack och hans mamma har inte ens pen...
    104 kr
  • På sin 16-årsdag upptäcker Cassie att hon kan flyga! Men Cassie är rädd för v...
    159 kr
  • När Peter fyller 16 upptäcker han något märkligt. Plötsligt kan han flytta på...
    159 kr
  • Molly, Jo, April, Sam och Rebecka är på Vildmarks-systrarnas läger för tuffa ...
    159 kr
  • Ingen är beredd när en snöstorm sveper in över Vildmarks-systrarnas tält-övni...
    158 kr
  • Finns att köpa från och med den 2 november.
    163 kr
  • En jätte? Det var det mormor sa. Astrid, Love och mormor behöver en jätte för...
    159 kr
  • Finns att köpa från och med 7 september.
    157 kr
  • Finns att köpa från och med den 7 december.
    140 kr
  • Ninas högsta dröm är att kunna köpa en cykel, men hon har inga pengar och beh...
    139 kr
  • Finns att köpa från och med den 5 oktober.
    139 kr
  • Vattnet skummar, skatterna glittrar och piraterna är håriga! Här kommer den f...
    139 kr
  • Pirater överallt ifrån har samlats inför den största pirat-tävlingen på de sj...
    141 kr
  • I början märker inte ens Tony själv att han har fått förmågan att vara osynli...
    159 kr
  • Finns att köpa från och med 7 september.
    157 kr
  • Finns att köpa från och med 7 september.
    141 kr
  • Finns att köpa från och med den 5 oktober.
    158 kr
  • Finns att köpa från och med 7 september.
    157 kr
  • Finns att köpa från och med den 2 november.
    158 kr
  Hem » Böcker efter tema » Spänning