Spänning

Här hittar du en härlig blandning av mysterier, gåtor som måste lösas och onda fiender som måste bekämpas!
Under varje titel hittar du fler böcker i samma serie, eller andra liknande böcker.

  • Adam vill absolut inte till Kiruna. Men pappa har fått ett viktigt uppdrag oc...
    152 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Adam vill absolut inte till Kiruna. Men ...
    201 kr
  • Som i slow motion snurrade Bangs cross genom luften. Den kom långt. Faktiskt ...
    152 kr
  • Den klassiska sagan i ny tappning. VARNING: BÖR EJ LÄSAS VID LÄGGDAGS! Trodde...
    99 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Den klassiska sagan i ny tappning. VARN...
    148 kr
  • Det var en gång… Bruce föddes i en rik och kärleksfull familj. Han hade allt ...
    112 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Det var en gång… Bruce föddes i en rik ...
    161 kr
  • Supervännerna hjälper Batman! Det är stor fest på museet i Gotham City. Bruce...
    99 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Supervännerna hjälper Batman! Det är st...
    146 kr
  • Farlig dimma över Gotham City. Det är en vacker morgon på våren. Då sveps hel...
    124 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISYFarlig dimma över Gotham City. Det är en ...
    173 kr
  • Waylon Jones jobbade på cirkus som Starke Adolf. Men så fick han en ovanlig h...
    99 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Waylon Jones jobbade på cirkus som Star...
    148 kr
  • Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!Till sista tramp-taget … ...
    152 kr
  • Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Ful...
    201 kr
  • Ett oväntat byte möter de två bröderna ombord på Finlandsfärjan. Planen var a...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Ett oväntat byte möter de två bröderna ...
    201 kr
  • Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!Ingen vanlig barnvakt... ...
    132 kr
  • Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och F...
    181 kr
  • Luka bor i Skogsby och arbetar tillsammans med sin vän Kif i kungens kök. När...
    152 kr
  • Luka vill bli människojägare. Men han har ingen läromästare. Då får han höra ...
    152 kr
  • Kannibalens byte - sista delen. Tillsammans med Ezra och Selina ger sig Luka ...
    152 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Är du tuff när det gäller? Bangs moped b...
    152 kr
  • Isa åker till sin mormor över sommaren. Hon ser fram emot ett vanligt sommarl...
    162 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. I gränslandet mellan dröm och verklighe...
    211 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Möt det vilda gänget! I staden bor ett ...
    201 kr
  • Djävulsbacken har tre gupp. Man måste vara modig för att klara den backen på ...
    79 kr
  • Mord på hög höjd. Det är sommar i staden. Värmen är tryckande. En död man hit...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Mord på hög höjd. Det är sommar i stade...
    201 kr
  • Den klassiska sagan i ny tappning. VARNING: BÖR EJ LÄSAS VID LÄGGDAGS! Trodde...
    99 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Den klassiska sagan i ny tappning. VARN...
    148 kr
  • Följ med på en otrolig undervattensresa! Ett okänt djur har visat sig i värld...
    162 kr
  • Hotet från havet. Klimathotet har nu blivit på riktigt. Stora delar av världe...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Hotet från havet. Klimathotet har nu bl...
    201 kr
  • En berättelse om det oväntade och oförklarliga. Anna tror inte på att man kan...
    124 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Fullmåne. Lukas har precis flyttat. Nu ä...
    152 kr
  • Fångad i en öde värld. ”Vi hade ingen mat, inget rent dricksvatten. Jag visst...
    152 kr
  • Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!En ny kille i stallet. De...
    152 kr
  • Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Ful...
    201 kr
  • Ny serie för de hästtokiga! Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har bliv...
    152 kr
  • Ny serie för de hästtokiga! Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har bliv...
    201 kr
  • Dramatik och kalabalik i stallet. Lilly älskar att hänga med bästa vännerna i...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Dramatik och kalabalik i stallet. Lilly...
    201 kr
  • Förbannelsen som blev till verklighet. Syskonen Simon och Ida åker på semeste...
    132 kr
  • Hur långt skulle du gå för att slippa plugga? Ida hatar att plugga. Varför må...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Hur långt skulle du gå för att slippa p...
    201 kr
  • Tim har gillat filmer om hjälten Max Strong sen han var liten. De andra i kla...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Tim har gillat filmer om hjälten Max St...
    201 kr
  • Svart eller vit häxa? Mia är ledsen. Hennes farmor har nyss dött. Då visar de...
    132 kr
  • Låt mörkret sluta och solen skjuta! Mia tränar med Elvira för att lära sig me...
    132 kr
  • En historia som är nästan helt sann! – Akta er så jag inte släpper lös kalkon...
    152 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En historia som är nästan helt sann! – A...
    201 kr
  • Actionladdad grafisk roman med cool stämning. Den tuffe detektiven kapten Pro...
    139 kr
  • Vad gör man när monster från yttre rymden härjar i staden? Man tillkallar kap...
    139 kr
  • Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!Vem ska rädda katterna? K...
    99 kr
  • Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och F...
    148 kr
  • Ur Korpens hemlighet: Pojken låg precis still. Han lyssnade när männen gav si...
    152 kr
  • Ella och hennes familj hyr ett sommartorp på landet och det börjar hända ovän...
    152 kr
  • Boken kommer den 2/10, 2017. Beställd en redan idag!Ödet har valt Arthur... P...
    162 kr
  • Boken kommer den 2/10, 2017. Beställd en redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Ful...
    211 kr
  • Kampen om kronan fortsätter. Mik är soldat i kung Neos armé. De bästa soldate...
    132 kr
  • Av Bokjury-prisade Tomas Dömstedt! Tea önskar att hon var som den nya tjejen ...
    152 kr
  • Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!Lukas bakom spakarna! Det ...
    92 kr
  • Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Full...
    141 kr
  • Lukas är en drak-krigare. Lukas ger sig ut på nya äventyr! När han ska passa ...
    92 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Lukas är en drak-krigare. Lukas ger sig ...
    141 kr
  • Det är natt. En svart skugga springer i skogen.  Det är en ond och farlig man...
    92 kr
  • Lukas får superkrafter. Mitt i natten blir Lukas väckt av en kvinna som gråte...
    92 kr
  • Midnatt råder, tyst det är i huset ... Mot väggen kunde jag se en skugga. Den...
    152 kr
  • Ur det gömda barnets perspektiv. Milo lever gömd med sin familj. De flyttar h...
    142 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Ur det gömda barnets perspektiv. Milo l...
    191 kr
  • Vem är hon? Första gången han såg henne var på nattbussen.  Hon satt längst b...
    152 kr
  • CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY Vem är hon? Första gången han såg henne ...
    201 kr
  • När Fanny kom ny till Teas klass var hon tuff och orädd. Fanny hade startat d...
    152 kr
  • Splej spanar vidare ... Peo och vännerna i Splej drar ut i skogen för att täl...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Splej spanar vidare ... Peo och vännern...
    201 kr
  • CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY. Vad händer i skräckens hus? Vem är den ...
    201 kr
  • Vad händer i skräckens hus? Vem är den mystiska damen som vandrar omkring i P...
    152 kr
  • Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!Fixade matchen – ett fall...
    152 kr
  • Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Ful...
    201 kr
  • En olycka kommer sällan ensam... Peo följer med Jamal till moskén. På väg hem...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. En olycka kommer sällan ensam... Peo fö...
    201 kr
  • Uppföljare till vårens favorit! Butiken där Esters syster jobbar blir rånad e...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Uppföljare till vårens favorit! Butiken...
    201 kr
  • Splej – Häng med från början! Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo starta...
    152 kr
  • Boken kommer den 28/8, 2017. Beställ den redan idag!Splej på arabiska. Kompis...
    152 kr
  • Boken kommer den 28/8, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Ful...
    201 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Splej – Häng med från början! Kompisarn...
    201 kr
  • En nyckel till det förflutna? En gammal nyckel i en rabatt. Det är väl inget ...
    152 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En nyckel till det förflutna? En gammal ...
    201 kr
  • Kampen fortsätter! Det finns fortfarande bomber på olika ställen i staden. Or...
    124 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Kampen fortsätter! Det finns fortfarand...
    173 kr
  • En allra sista strid. Orion är fångad av polisen. De tänker lämna ut honom ti...
    124 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. En allra sista strid. Orion är fångad a...
    173 kr
  • Nästa gång vi ses - blir i helvetet! Ingen vet vem Orion är. Egentligen är ha...
    124 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka.Nästa gång vi ses - blir i helvetet! Inge...
    173 kr
  • Hur länge vågar ni vänta? Ingen vet vem Orion är. Egentligen är han bara en h...
    124 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Hur länge vågar ni vänta? Ingen vet vem ...
    173 kr
  • Polisen är i byn. Det är slut med trimmande mopeder! Med både bilar och motor...
    152 kr
  • CD ingår! Polisen är i byn. Det är slut med trimmande mopeder! Med både bilar...
    201 kr
  • Varning för sträckläsning! Varulven är borta och allt är som vanligt igen. El...
    152 kr
  • Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!Finns det spöken? Det är ...
    99 kr
  • Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Ful...
    148 kr
  • När botten är nådd ... Det här skulle verkligen bli sista grejen. Sista dumma...
    152 kr
  • CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY När botten är nådd ... Det här skulle ve...
    201 kr
  • När Gustav vaknade var det mörkt. Det var kallt omkring honom. Han låg i snön...
    142 kr
  • En mörk och otäck hemlighet. Ella följer efter en vacker trollslända in i en ...
    152 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En app som kan lösa alla problem. En rap...
    201 kr
  • 3:e plats i Bokjuryn 2011 - kategorin kapitelböcker 9-12! Ella hittar en speg...
    152 kr
  • Ett glittrande örhänge, ett gammalt brev och en krälande spindel... Det är nå...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Ett glittrande örhänge, ett gammalt bre...
    201 kr
  • Rysligt och ruggigt på bibblan! Malva och Hanna är på bibblan med hela klasse...
    139 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Rysligt och ruggigt på bibblan! Malva o...
    188 kr
  • En marknad. Ett tivoli. Ett hemsökt spöktåg... Marknad på lördag, med Tivoli!...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. En marknad. Ett tivoli. Ett hemsökt spö...
    201 kr
  • Lättläst thriller med mystik, kärlek och svek! Sommarlovet har just börjat nä...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Lättläst thriller med mystik, kärlek oc...
    201 kr
  • CD ingår! Petter, Lukas och Krille är i skogen för att leka av sig med mopede...
    201 kr
  • Supergirl – flickan från planeten Krypton. Det onda geniet Brainiac anfaller ...
    124 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Supergirl – flickan från planeten Krypt...
    173 kr
  • Superman - Hur det började. Född bland stjärnorna. Uppvuxen på jorden. Med si...
    112 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Superman - Hur det började. Född bland ...
    161 kr
  • Spänning och dramatik när hjälte möter anti-hjälte. Marc och hans syster Anna...
    124 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Spänning och dramatik när hjälte möter ...
    173 kr
  • Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!Superman – Stulna superkr...
    124 kr
  • Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Ful...
    173 kr
  • Clark Kent bär på en hemlighet. Martha och Jonathan vet att deras son inte är...
    99 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Clark Kent bär på en hemlighet. Martha ...
    148 kr
  • Vill du veta en hemlighet? Tant Tea finns bara på en tavla. Ändå är det nog h...
    152 kr
  • Max har blått hår och går Estetisk. Ida går Natur. Elin är punkare. Max är kä...
    142 kr
  • Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!Det rasslar i träden... Ma...
    139 kr
  • Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Full...
    188 kr
  • Tvillingpaketet kommer den 28/8, 2017. Beställ det redan idag!Tvillingpaket a...
    230 kr
  • Tvillingpaketet kommer den 28/8, 2017. Beställ det redan idag!Tvillingpaket a...
    250 kr
  • Tvillingpaketet kommer den 28/8, 2017. Beställ det redan idag!CD ingår! Mp3-f...
    320 kr
  • Tvillingpaketet kommer den 28/8, 2017. Beställ det redan idag!CD ingår! Mp3-f...
    302 kr
  • Romantisk sci-fi med högt driv! Det surrar i Lauras ögon. Hela tiden. Laura v...
    124 kr
  • Spökbarnens återkomst. Mrs Darling bor ensam. Folk säger att hon är märklig o...
    124 kr
  • Det var en gång...en ung prinsessa på en hemlig ö. Hennes namn var Diana och ...
    112 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Det var en gång...en ung prinsessa på e...
    161 kr
  • Kapitelbok om Wonder woman. Troll-kvinnan Circe har fått tag i tre väldigt ga...
    124 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Kapitelbok om Wonder woman. Troll-kvinn...
    173 kr
  • Ny seriehjälte att älska! På en halv sekund förändras hela Zitas liv – på ett...
    162 kr
  • Vem överlever när de döda invaderar? Gatorna i staden ligger öde. I den plund...
    132 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Vem överlever när de döda invaderar? Ga...
    181 kr
  • Alldeles ensam ... eller? Krille är tillbaka i sin bunker. Ensam. Han har mat...
    132 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Alldeles ensam ... eller? Krille är til...
    181 kr
  • Lättläst Läckberg. Änglamakerskan är den åttonde boken i den fristående decka...
    162 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Lättläst Läckberg. Änglamakerskan är den...
    211 kr