Produkter   » Böcker efter tema » Spänning
Spänning

Spänning

Här hittar du en härlig blandning av mysterier, gåtor som måste lösas och onda fiender som måste bekämpas!

Under varje titel hittar du fler böcker i samma serie, eller andra liknande böcker.

Spänning

Adam och koderna
Adam vill absolut inte till Kiruna. Men pappa har fått ett viktigt uppdrag och Adam måste följa med. Tur att Adam får kontakt med Jimmy via chatten, det räddar sommaren. Men en dag händer något mär...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 137 kr
Antal:

Spänning

Adam och koderna (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Adam vill absolut inte till Kiruna. Men pappa har fått ett viktigt uppdrag och Adam måste följa med. Tur att Adam får kontakt med Jimmy via chatten, det räddar...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 181 kr
Antal:

Spänning

Allt eller inget
Nu gäller det - allt eller inget! Som i slow motion snurrade Bangs cross genom luften. Den kom långt. Faktiskt längre än någonsin. Krille däremot föll som en sten. Rakt ner mot marken. Precis inn...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Spänning

Askungen och vampyrprinsen
Den klassiska sagan i ny tappning VARNING: BÖR EJ LÄSAS VID LÄGGDAGS!Trodde du att du kunde alla de gamla klassiska sagorna? Se då upp, för här återberättas de i en helt ny stil för de al...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 89 kr
Antal:

Spänning

Askungen och vampyrprinsen (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Den klassiska sagan i ny tappning VARNING: BÖR EJ LÄSAS VID LÄGGDAGS!Trodde du att du kunde alla de gamla klassiska sagorna? Se då upp, för här återber...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 133 kr
Antal:

Spänning

Batman - Hur det började
Det var en gång… Bruce föddes i en rik och kärleksfull familj. Han hade allt som ett barn kan önska sig, tills ett tragiskt brott förändrade hans liv. Nu skyddar Bruce de oskyldiga från att drabba...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 102 kr
Antal:

Spänning

Batman - Hur det började (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Det var en gång… Bruce föddes i en rik och kärleksfull familj. Han hade allt som ett barn kan önska sig, tills ett tragiskt brott förändrade hans liv. Nu skyd...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 146 kr
Antal:

Spänning

Batman - Kampen mot draken
Supervännerna hjälper Batman! Det är stor fest på museet i Gotham City. Bruce Wayne är bjuden. Han får snart syn på en staty av en drake. Bruce har aldrig sett något liknande. Plötsligt blir drake...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 89 kr
Antal:

Spänning

Batman - Kampen mot draken (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISYSupervännerna hjälper Batman! Det är stor fest på museet i Gotham City. Bruce Wayne är bjuden. Han får snart syn på en staty av en drake. Bruce har aldrig sett ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 132 kr
Antal:

Spänning

Batman - Skräckens dimma
Farlig dimma över Gotham City Det är en vacker morgon på våren. Då sveps hela Gotham City in i en svart dimma. Den hemska Fågelskrämman har gjort dag till natt. Konstigt nog låter han Batman fånga...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 113 kr
Antal:

Spänning

Batman - Skräckens dimma (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Farlig dimma över Gotham City Det är en vacker morgon på våren. Då sveps hela Gotham City in i en svart dimma. Den hemska Fågelskrämman har gjort dag till nat...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 156 kr
Antal:

Nyheter

Batman – Monster-reptilen
Boken kommer den 7/8-2017. Beställ den redan idag! Superstart Waylon Jones jobbade på cirkus som Starke Adolf. Men så fick han en ovanlig hudsjukdom och blev lik en slags reptil. Nu är han en bro...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 90 kr
Antal:

Nyheter

Batman – Monster-reptilen (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8-2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Superstart Waylon Jones jobbade på cirkus som Starke Adolf. Men så fick han en ovanlig hudsjukdom och blev l...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 135 kr
Antal:

Spänning

Bröder i brott
Ett oväntat byte … … möter de två bröderna ombord på Finlandsfärjan. Planen var att i lugn och ro bryta sig in i de parkerade bilarna på bildäcket och stjäla pengar. Men i en skåpbil gör de ett he...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Spänning

Bröder i brott (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Ett oväntat byte … … möter de två bröderna ombord på Finlandsfärjan. Planen var att i lugn och ro bryta sig in i de parkerade bilarna på bildäcket och stjäla ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nyheter

Den onda barnvakten
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag! Nytt pyjamas-party för Mardröms-klubben! Vågar du stanna hela natten? Det fanns många barnvakter på Fannys gata. Men ingen var värre än Demona...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 119 kr
Antal:

Nyheter

Den onda barnvakten (Bok+CD)
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Nytt pyjamas-party för Mardröms-klubben! Nytt pyjamas-party för Mardröms-klubben! Vågar du stanna hela ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 163 kr
Antal:

Spänning

Den stora jakten 1
Luka bor i Skogsby och arbetar tillsammans med sin vän Kif i kungens kök. När pojkarna är fjorton år väljer byns shaman vlken sorts jägare pojkarna ska bli. Det Luka frå veta gör honom inte glad. S...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Spänning

Den stora jakten 2 - Inga regler
Inga regler Luka vill bli människojägare. Men han har ingen läromästare. Då får han höra om den legendariske jägaren Ezra ArManju. Luka ger sig genast av i hopp om att kunna bli Ezras lärling. På ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Den stora jakten 3 - Kannibalens byte
Kannibalens byte - sista delen Tillsammans med Ezra och Selina ger sig Luka ut på jakt efter Jägarboken, som blivit stulen av den maktgalne greve Dimir. Med Jägarboken i sin hand kan greve Dimir s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Spänning

Det enda rätta
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Är du tuff när det gäller?Bangs moped blir stulen och de andra hakar på för att ta tillbaka den. De gör upp en plan och beger sig in i skogen, utan lyset på, s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Det ringer, det ringer
I gränslandet mellan dröm och verklighet Isa åker till sin mormor över sommaren. Hon ser fram emot ett vanligt sommarlov på landet. Men det är något som inte stämmer hemma hos mormor. Någon spel...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 147 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Det ringer, det ringer Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY I gränslandet mellan dröm och verklighet Isa åker till sin mormor över sommaren. Hon ser fram emot ett vanligt sommarlov på landet. Men det är något som int...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 192 kr
Antal:

Spänning

Det vilda fotbollsg (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Möt det vilda gänget! I staden bor ett gäng killar. De älskar att spela fotboll. Rättare sagt, de lever för fotbollen! På vårens första dag rusar de ut till f...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

Spänning

Djävulsbacken
Djävulsbacken har tre gupp. Man måste vara modig för att klara den backen på cykel. Och man måste ha en riktigt bra cykel. Erik tänker cykla nerför hela Djävulsbacken. Han väntar bara på sin födels...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 72 kr
Antal:

Spänning

Döden från skyn
Mord på hög höjd Det är sommar i staden. Värmen är tryckande. En död man hittas framför ett höghus. Kriminalpolis Ester Hård kommer till platsen. Har mannen tagit sitt eget liv? Eller är det mord?...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
152 kr
Antal:

Spänning

Döden från skyn (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Mord på hög höjd Det är sommar i staden. Värmen är tryckande. En död man hittas framför ett höghus. Kriminalpolis Ester Hård kommer till platsen. Har mannen t...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 183 kr
Antal:

Spänning

Dödluvan och vargen
Den klassiska sagan i ny tappning VARNING: BÖR EJ LÄSAS VID LÄGGDAGS!Trodde du att du kunde alla de gamla klassiska sagorna? Se då upp, för här återberättas de i en helt ny stil för de allra modig...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 89 kr
Antal:

Spänning

Dödluvan och vargen (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Den klassiska sagan i ny tappning VARNING: BÖR EJ LÄSAS VID LÄGGDAGS!Trodde du att du kunde alla de gamla klassiska sagorna? Se då upp, för här återberättas d...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 133 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

En världsomsegling under havet
Följ med på en otrolig undervattensresa! Ett okänt djur har visat sig i världshaven! Professor Arronax och hans betjänt Charles reser till Stilla Havet för att lösa mysteriet. Där  blir de tillfån...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 147 kr
Antal:

Nyheter

Flodvågen
Hotet från havet Klimathotet har nu blivit på riktigt. Stora delar av världen står under vatten. Danny har flytt undan vattenmassorna som dränkt Afrika och har ingenstans att ta vägen. Kevin låter...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 137 kr
Antal:

Nyheter

Flodvågen (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Hotet från havet Klimathotet har nu blivit på riktigt. Stora delar av världen står under vatten. Danny har flytt undan vattenmassorna som dränkt Afrika och ha...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 181 kr
Antal:

Spänning

Från andra sidan
En berättelse om det oväntade och oförklarliga Anna tror inte på att man kan få kontakt med någon som är död. Hur skulle det gå till? Det säger ju sig självt att det inte fungerar, tänker Anna. Oc...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 113 kr
Antal:

Spänning

Fullmåne
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka.   Fullmåne Lukas har precis flyttat. Nu är han och familjen tillbaka i samma hus som de bodde i för sex år sedan. Men inget är längre som det brukade vara. N...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Fångad
Fångad i en öde värld ”Vi hade ingen mat, inget rent dricksvatten. Jag visste att människor kunde överleva länge utan mat, men inte utan vatten.”När syskonen Grace, Adam och Ruby går vilse i dimma...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Glimma - Jakten
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! En ny kille i stallet Det är höst och årets hubertus-jakt närmar sig. Lilly och hennes vänner på ridskolan Mulen laddar för att vara med. Då k...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Glimma - Jakten (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY En ny kille i stallet Det är höst och årets hubertus-jakt närmar sig. Lilly och hennes vänner på ridskolan...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Glimma - Räddad
Ny serie för de hästtokiga! Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har blivit skötare på sin favorithäst. Lillys dröm är att också bli skötare. Eller att få ha en egen häst. En dag kommer häste...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Spänning

Glimma - Räddad (Bok+CD)
Ny serie för de hästtokiga! Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har blivit skötare på sin favorithäst. Lillys dröm är att också bli skötare. Eller att få ha en egen häst. En dag kommer häste...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Spänning

Glimma - Tävlingen
Dramatik och kalabalik i stallet Lilly älskar att hänga med bästa vännerna i stallet och att ta hand om sin favorithäst Glimma. Men så en dag hittar hon konstiga utslag på Glimma. Är hästen sjuk? ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 137 kr
Antal:

Spänning

Glimma - Tävlingen (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Dramatik och kalabalik i stallet Lilly älskar att hänga med bästa vännerna i stallet och att ta hand om sin favorithäst Glimma. Men så en dag hittar hon konst...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 181 kr
Antal:

Spänning

Grevinnan med den svarta masken
Förbannelsen som blev till verklighet Syskonen Simon och Ida åker på semester till en liten by i Italien, där de besöker ett gammalt slott. Det går rykten om en grym grevinna, som spred skräck i b...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 120 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Hackaren
Hur långt skulle du gå för att slippa plugga? Ida hatar att plugga. Varför måste man lära sig en massa fakta utantill när allting finns på nätet? Snart har de prov i historia om antikens Greklan...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Hackaren (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Hur långt skulle du gå för att slippa plugga? Ida hatar att plugga. Varför måste man lära sig en massa fakta utantill när allting finns på nätet? Snart har ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

Spänning

Hemliga agenter
Tim har gillat filmer om hjälten Max Strong sen han var liten. De andra i klassen tycker att han är barnslig. Men en dag träffar Tim tjejen Ayda. Hon gillar också Max Strong. Tillsammans spelar de ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Spänning

Hemliga agenter (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Tim har gillat filmer om hjälten Max Strong sen han var liten.  De andra i klassen tycker att han är barnslig. Men en dag träffar Tim tjejen Ayda. Hon gillar o...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Häxboken
Svart eller vit häxa? Mia är ledsen. Hennes farmor har nyss dött. Då visar det sig att Mia har gåvan - hon kan bli häxa, precis som sin farmor. Med hjälp av häxan Elvira och fen Feora lär sig Mi...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 120 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Häxboken 2 - Den svarta häxan
Låt mörkret sluta och solen skjuta! Mia tränar med Elvira för att lära sig mer magi. Då får de ett meddelande från den svarta häxan Isra. Mias mamma lever! Om Mia vill rädda sin mamma måste hon ko...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 120 kr
Antal:

Spänning

Kalkonerna
En historia som är nästan helt sann!– Akta er så jag inte släpper lös kalkonerna på er!Jag tittade på Petter. Han tittade på mig. Petter släppte gubbens moped med ett brak rakt ner i gruset. Sedan ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Kalkonerna (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En historia som är nästan helt sann!– Akta er så jag inte släpper lös kalkonerna på er!Jag tittade på Petter. Han tittade på mig. Petter släppte gubbens moped ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Spänning

Kapten Prometeus 1 - I bläckfiskens tecken
Actionladdad grafisk roman med cool stämning  Den tuffe detektiven kapten Prometeus och hans unge medhjälpare Mats hamnar i sin jakt på rättvisa och usla skurkar - såväl mänskliga som utomjordinga...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 126 kr
Antal:

Spänning

Kapten Prometeus 2 - Kroppstjuvarna
Vad gör man när monster från yttre rymden härjar i staden?Man tillkallar kapten Prometeus! Kapten Prometeus är hjälten från kolonikrigen i yttre rymden, som tillsammans med sin trogne medhjälpare ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 126 kr
Antal:

Nyheter

Kim & Lina på kattjakt
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag! Vem ska rädda katterna? Kim och Lina har en katt. Han heter Sture. Nu är han borta. Har han blivit påkörd av en bil? Eller tänk om katt-mannen...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nyheter

Kim & Lina på kattjakt (Bok+CD)
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Vem ska rädda katterna? Kim och Lina har en katt. Han heter Sture. Nu är han borta. Har han blivit påkör...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Spänning

Korpens hemlighet
Vill du veta en hemlighet? Ur Korpens hemlighet:Pojken låg precis still. Han lyssnade när männen gav sig av. De hade inte hittat honom. Pojken rörde sig framåt. Han ville lämna sitt gömställe. Me...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Spänning

Kortets hemlighet
Ella och hennes familj hyr ett sommartorp på landet och det börjar hända oväntade saker. Vad betyder spelkorten som Ella hittar? Hänger de ihop med det blodiga handavtrycket på kyrkväggen? Eller ha...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Kung Arthur
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställd en redan idag! Ödet har valt Arthur På torget utanför den stora kyrkan fanns en stor sten. På stenen stod ett tungt städ av järn. Och i städet satt ett svärd...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 147 kr
Antal:

Nyheter

Kung Arthur (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställd en redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Ödet har valt Arthur På torget utanför den stora kyrkan fanns en stor sten. På stenen stod ett tungt städ ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 192 kr
Antal:

Spänning

Kung Neos lejon 2 - Kampen om kronan
Kampen om kronan fortsätter   Mik är soldat i kung Neos armé. De bästa soldaterna kallas kungens lejon. De får ett lejonhuvud i guld på sin dräkt. Mik har fått sitt första uppdrag. Men ingen tro...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 120 kr
Antal:

Spänning

Ligan
Av Bokjury-prisade Tomas Dömstedt! Tea önskar att hon var som den nya tjejen i klassen - Fanny. Tuff, orädd och vegetarian. Fanny har dessutom startat en grupp, som kallas Ligan. De ska rädda värl...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Lukas på mars
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Lukas bakom spakarna! Det är natt. Lukas går ut i trädgården. Han ser ett rymd-skepp. En liten man kommer ut. Mannen vill att Lukas ska följa m...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Nyheter

Lukas på Mars (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Lukas bakom spakarna! Det är natt. Lukas går ut i trädgården. Han ser ett rymd-skepp. En liten man kommer u...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

Spänning

Lukas är en drak-krigare
Lukas är en drak-krigare Lukas ger sig ut på nya äventyr! När han ska passa sin grannes hus hittar han två mystiska ägg, som tar honom till Kina. Där måste han kriga mot onda män. Till sin hjälp h...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Spänning

Lukas är en drak-krigare (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Lukas är en drak-krigare Lukas ger sig ut på nya äventyr! När han ska passa sin grannes hus hittar han två mystiska ägg, som tar honom till Kina. Där måste ha...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

Spänning

Lukas är en ninja
Det är natt.En svart skugga springer i skogen. Det är en ond och farlig man.Lukas är en ninja.Han springer efter mannen. Följ med in i Lukas värld där han likt Max i Till vildingarnas land fantise...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Spänning

Lukas är en super-hjälte
Lukas får superkrafter Mitt i natten blir Lukas väckt av en kvinna som gråter. Någon har stulit hennes slott! Lukas ber ett gäng superhjältar om hjälp. Men de är upptagna med annat. Som att spela ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Spänning

Midnatt
Midnatt råder, tyst det är i huset ... Mot väggen kunde jag se en skugga. Den bredde ut sig över den ljusa tapeten. Jag försökte se vad den föreställde. Jag var inte säker och framför mina ögon lö...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Spänning

Milos flykt
Ur det gömda barnets perspektiv Milo lever gömd med sin familj. De flyttar hela tiden för att inte bli upptäckta. Rädslan för att polisen en dag ska hitta dem gör det svårt för Milo att hi...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 128 kr
Antal:

Nyheter

Milos flykt (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Ur det gömda barnets perspektiv Milo lever gömd med sin familj. De flyttar hela tiden för att inte bli upptäckta. Rädslan för att polisen en dag ska hitta dem...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 172 kr
Antal:

Spänning

Miras hemlighet
Vem är hon? Första gången han såg henne var på nattbussen.  Hon satt längst bak. Helt ensam. Han tittade på henne i smyg. Hon var snygg. Ganska blek. Andra gången de sågs fick han veta hennes nam...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Spänning

Miras hemlighet (Bok+CD)
CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY Vem är hon? Första gången han såg henne var på nattbussen. Hon satt längst bak. Helt ensam. Han tittade på henne i smyg. Hon var snygg. Ganska blek. Andra gå...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Spänning

Motstånd
När Fanny kom ny till Teas klass var hon tuff och orädd. Fanny hade startat den hemliga gruppen Ligan, som skulle rädda världen från miljöhot. Tea gick med i Ligan och de hamnade både i teve och i ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Spänning

Mysteriet i döda skogen
Splej spanar vidare ... Peo och vännerna i Splej drar ut i skogen för att tälta. De ska filma till den egna nyhetskanalen. Bara ett problem, det är inte vilken skog som helst. Den kallas döda skog...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Spänning

Mysteriet i döda skogen (Bok+C
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Splej spanar vidare ... Peo och vännerna i Splej drar ut i skogen för att tälta. De ska filma till den egna nyhetskanalen. Bara ett problem, det är inte vilke...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Spänning

Mysteriet i skräckens h Bok+CD
CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY. Vad händer i skräckens hus? Vem är den mystiska damen som vandrar omkring i Peos trädgård en sen kväll? Hon liknar faktiskt en häxa. Han blir rädd. Är det he...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Spänning

Mysteriet i skräckens hus
Vad händer i skräckens hus? Vem är den mystiska damen som vandrar omkring i Peos trädgård en sen kväll? Hon liknar faktiskt en häxa. Han blir rädd. Är det hennes handske han hittar i det våta gräs...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Mysteriet med fuskarna
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! Har du också startat en You-Tube-kanal? Peos grann-hus har varit till salu, men ingen har köpt det. Nu hyrs det ut till två fotbollsspelare. D...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Mysteriet med fuskarna (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Har du också startat en You-Tube-kanal? Peos grann-hus har varit till salu, men ingen har köpt det. Nu hyr...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 181 kr
Antal:

Spänning

Mysteriet med smitarna
En olycka kommer sällan ensam... Peo följer med Jamal till moskén. På väg hem är det mörkt. En bil med släp kommer över på fel sida och släpet träffar Jamals cykel. Han flyger rakt ut i diket och ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 137 kr
Antal:

Spänning

Mysteriet med smitarna (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY En olycka kommer sällan ensam... Peo följer med Jamal till moskén. På väg hem är det mörkt. En bil med släp kommer över på fel sida och släpet träffar Jamals ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 181 kr
Antal:

Spänning

Mysteriet med tomterånarna
Uppföljare till vårens favorit! Butiken där Esters syster jobbar blir rånad en sen vinterkväll. De två rånarna är utklädda till tomtar. Senare hittar gänget i Splej tomtedräkter och stöldgods vid ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Spänning

Mysteriet med tomterånarna (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Uppföljare till vårens favorit! Butiken där Esters syster jobbar blir rånad en sen vinterkväll. De två rånarna är utklädda till tomtar. Senare hittar gänget i...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Spänning

Mysteriet på kyrkogården
  Splej – Häng med från början! Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en egen nyhetskanal som de kallar för SPLEJ. De gör filmklipp och lägger ut på nätet. Samtidigt händer det något m...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Mysteriet på kyrkogården / arabiska
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag! Splej på arabiska Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en egen nyhetskanal som de kallar för SPLEJ. De gör filmklipp och lägger ut på...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Mysteriet på kyrkogården / arabiska (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Splej på arabiska Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en egen nyhetskanal som de kallar för SPLE...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 181 kr
Antal:

Spänning

Mysteriet på kyrkogården Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Splej – Häng med från början! Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en egen nyhetskanal som de kallar för SPLEJ. De gör filmklipp och lägger ut på nä...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Spänning

Nyckelns hemlighet
En nyckel till det förflutna? En gammal nyckel i en rabatt. Det är väl inget konstigt med det? Men bokstäver börjar synas på nyckeln ... Och ibland verkar den få eget liv. Som om den vill visa någ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Spänning

Nyckelns hemlighet (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En nyckel till det förflutna? En gammal nyckel i en rabatt. Det är väl inget konstigt med det? Men bokstäver börjar synas på nyckeln ... Och ibland verkar den...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Orion: Demonaz fälla
Kampen fortsätter! Det finns fortfarande bomber på olika ställen i staden. Orion måste försöka rädda folket. Han är den allra sista superhjälten. Samtidigt gör skurken Demonaz allt för att få tag ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 113 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Orion: Demonaz Fälla Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISYKampen fortsätter! Det finns fortfarande bomber på olika ställen i staden. Orion måste försöka rädda folket. Han är den allra sista superhjälten. Samtidigt gör ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 157 kr
Antal:

Spänning

Orion: Den sista striden
En allra sista strid Orion är fångad av polisen. De tänker lämna ut honom till Demonaz. Ingen tror på Orion när han berättar om Demonaz onda planer att råna Nationalbanken. Polisen har tagit all O...
Läs mer
från 113 kr
Antal:

Spänning

Orion: Den sista striden (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY En allra sista strid Orion är fångad av polisen. De tänker lämna ut honom till Demonaz. Ingen tror på Orion när han berättar om Demonaz onda planer att råna N...
Läs mer
från 157 kr
Antal:

Spänning

Orion: Den sista superhjälten
Nästa gång vi ses - blir i helvetet! Ingen vet vem Orion är. Egentligen är han bara en helt vanlig pojke, fast med särskilda krafter. Helst vill han vara som alla andra. Men är man superhjälte har...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 113 kr
Antal:

Spänning

Orion: Den sista superhjälten (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Nästa gång vi ses - blir i helvetet! Ingen vet vem Orion är. Egentligen är han bara en helt vanlig pojke, fast med särskilda krafter. Helst vill han vara som ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 157 kr
Antal:

Spänning

Orion: På liv och död
Hur länge vågar ni vänta? Ingen vet vem Orion är. Egentligen är han bara en helt vanlig pojke, fast med särskilda krafter. Helst vill han vara som alla andra. Men är man superhjälte har man inte m...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 113 kr
Antal:

Spänning

Orion: På liv och död (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Hur länge vågar ni vänta? Ingen vet vem Orion är. Egentligen är han bara en helt vanlig pojke, fast med särskilda krafter. Helst vill han vara som alla andra....
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 157 kr
Antal:

Spänning

Razzia
Nytt fräckt omslag! Polisen är i byn. Det är slut med trimmande mopeder! Med både bilar och motorcyklar sätter de upp en kontroll ... Det blir början på en händelserik och spännande kväll. Och en ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Spänning

Razzia (Bok+CD)
CD ingår! Nytt fräckt omslag! Polisen är i byn. Det är slut med trimmande mopeder! Med både bilar och motorcyklar sätter de upp en kontroll ... Det blir början på en händelserik och spännande kvä...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Rimfrost
Varning för sträckläsning! Varulven är borta och allt är som vanligt igen. Eller?Det börjar hända konstiga saker runt Lukas och Anni. En svart bil förföljer dem. En man med iskalla ögon smyger run...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Räddast för spöken
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! Finns det spöken? Det är halloween. I Lydias klass förbereder barnen sig för spök-festen. De ska klä ut sig och busa. Då berättar Emma att hon...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nyheter

Räddast för spöken (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Finns det spöken? Det är halloween. I Lydias klass förbereder barnen sig för spök-festen. De ska klä ut si...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Spänning

Sista stöten
När botten är nådd ... Det här skulle verkligen bli sista grejen. Sista dumma grejen. Sen fick det vara nog. Sen skulle han lägga av. Lund hade bestämt sig. Han skulle bli normal. Börja om på ny k...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Spänning

Sista stöten (Bok+CD)
CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY När botten är nådd ... Det här skulle verkligen bli sista grejen. Sista dumma grejen. Sen fick det vara nog. Sen skulle han lägga av. Lund hade bestämt sig. H...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

Spänning

Skoterfärden
En natt kan förändra allt När Gustav vaknade var det mörkt.Det var kallt omkring honom.Han låg i snön.Ett flåsande kom närmare.Han fick en otäck andedräkt i näsan.Allt han såg var vita huggtänder ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 129 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Sländans hemlighet
En mörk och otäck hemlighet Ella följer efter en vacker trollslända in i en trädgård till ett gammalt hus. Det sägs att vattenhäxan bor där och rövar bort barn. Och det är tydligt att något inte s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Smart för en dag (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En app som kan lösa alla problem En rapp berättelse om ett nutida fenomen– appen. Som dessutom löser alla dina problem, såväl inför prov som med kärleken. Oem...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

Spänning

Spegelns hemlighet
3:e plats i Bokjuryn 2011 - kategorin kapitelböcker 9-12! "Tredje fristående boken om Ella, Spegelns hemlighet, är lika spännande som de föregående delarna." Madeleine Jehpsson, BTJ-häftet 111184...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Spänning

Spindelns hemlighet
Ett glittrande örhänge, ett gammalt brev och en krälande spindel... Det är någon i trädgårdsboden. Ella smyger ut för att se vad som händer.Hon ser en skugga som rör sig därinne. Det ser ut som en...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Spänning

Spindelns hemlighet (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Ett glittrande örhänge, ett gammalt brev och en krälande spindel... Det är någon i trädgårdsboden. Ella smyger ut för att se vad som händer.Hon ser en skugga ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Spänning

Spökspanarna
Rysligt och ruggigt på bibblan! Malva och Hanna är på bibblan med hela klassen. När de letar efter något spännande att läsa får de veta att det SPÖKAR där. För 100 år sedan fanns det en elak bibli...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 126 kr
Antal:

Spänning

Spökspanarna (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Rysligt och ruggigt på bibblan! Malva och Hanna är på bibblan med hela klassen. När de letar efter något spännande att läsa får de veta att det SPÖKAR där. Fö...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 171 kr
Antal:

Nyheter

Spöktågets hemlighet
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag! Spöktågets hemlighet Marknad på lördag, med Tivoli! På stora ängen vid infarten. Berg och dalbana. Spegellabyrint. Radiobilar. Flera olika karu...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Spöktågets hemlighet (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Spöktågets hemlighet Marknad på lördag, med Tivoli! På stora ängen vid infarten. Berg och dalbana. Spegella...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Spänning

Stenkistan
Lättläst thriller med mystik, kärlek och svek! Sommarlovet har just börjat när Lukas hittar en dödskalle. Kanske har det någonting med den mystiska jägaren att göra? Eller flickan som försvann spå...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 137 kr
Antal:

Spänning

Stenkistan (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Lättläst thriller med mystik, kärlek och svek! Sommarlovet har just börjat när Lukas hittar en dödskalle. Kanske har det någonting med den mystiska jägaren at...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 181 kr
Antal:

Spänning

Stulen (Bok+CD)
CD ingår! Nytt fräckt omslag Petter, Lukas och Krille är i skogen för att leka av sig med mopederna. Eller 'trekka', som de själva kallar det.Under en paus är det någon som snor Krilles moped. Mi...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

Spänning

Supergirl möter Brainiac
Supergirl – flickan från planeten Krypton Det onda geniet Brainiac anfaller jorden. Han invaderar Metropolis med hjälp av ett gäng kopior av sig själv. De vill förgöra hela planeten. Bara Supergir...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 113 kr
Antal:

Spänning

Supergirl möter Brainiac (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Supergirl – flickan från planeten Krypton Det onda geniet Brainiac anfaller jorden. Han invaderar Metropolis med hjälp av ett gäng kopior av sig själv. De vil...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 156 kr
Antal:

Nyheter

Superman - Hur det började
Boken kommer den 7/8-2017. Beställ den redan idag! Superman Hur det började Född bland stjärnorna. Uppvuxen på jorden. Med sina otroliga krafter blev han VÄRLDENS STÖRSTA SUPERHJÄLTE!En dag krasc...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 102 kr
Antal:

Nyheter

Superman - Hur det började (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8-2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Superman Hur det började Född bland stjärnorna. Uppvuxen på jorden. Med sina otroliga krafter blev han VÄRLD...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 146 kr
Antal:

Spänning

Superman möter Bizarro
Spänning och dramatik när hjälte möter anti-hjälte Marc och hans syster Anna ska på skolutflykt till den stora staden Metropolis när deras buss plötsligt håller på att köra av en bro och hamna rak...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 113 kr
Antal:

Spänning

Superman möter Bizarro (Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Spänning och dramatik när hjälte möter anti-hjälte Marc och hans syster Anna ska på skolutflykt till den stora staden Metropolis när deras buss plötsligt håll...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 157 kr
Antal:

Nyheter

Superman – Stulna superkrafter
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! Superman – Stulna superkrafter Superman har fullt upp. Först träffar han sin kusin Supergirl. Sen drabbar han samman med en varelse som kallas...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 113 kr
Antal:

Nyheter

Superman – Stulna superkrafter (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Superman – Stulna superkrafter Superman har fullt upp. Först träffar han sin kusin Supergirl. Sen drabbar ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 156 kr
Antal:

Spänning

Supermans superkrafter
 Clark Kent bär på en hemlighet. Martha och Jonathan vet att deras son inte är som alla andra. Som liten skrek han högre än andra och han kunde springa snabbare och hoppa högre än någon annan. Sna...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 90 kr
Antal:

Spänning

Supermans superkrafter (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Clark Kent bär på en hemlighet. Martha och Jonathan vet att deras son inte är som alla andra. Som liten skrek han högre än andra och han kunde springa snabbar...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 135 kr
Antal:

Spänning

Tavlans hemlighet
Vill du veta en hemlighet? Tant Tea finns bara på en tavla. Ändå är det nog hon som gör att det händer konstiga saker i huset. Ella ser att det är något fel med tavlan. Hon försöker få de andra i ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Spänning

Trasig
Max har blått hår och går Estetisk. Ida går Natur. Elin är punkare. Max är kär i Elin. Fast han har sex med Ida. Hon är 18 och han 16. Bara en sista gång tänker Max. Och då händer det som inte får ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 129 kr
Antal:

Nyheter

Trollspanarna
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Ny spanarbok! Malva och Hanna är tillbaka! Finns det farliga troll i skogen? Tredje delen i spännande och humoristiska rysarserien Spanarna om ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 126 kr
Antal:

Nyheter

Trollspanarna (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Ny spanarbok! Malva och Hanna är tillbaka! Finns det farliga troll i skogen? Tredje delen i spännande och h...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 171 kr
Antal:

Nyheter

Tvillingpaket: Milos flykt /svenska+arabiska
Tvillingpaketet kommer den 7/8, 2017. Beställ det redan idag! Tvillingpaket av Milos flykt! Milo lever gömd med sin familj. De flyttar hela tiden för att inte bli upptäckta. Rädslan för att ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 207 kr
Antal:

Nyheter

Tvillingpaket: Mysteriet på kyrkogården / svenska+arabiska
Tvillingpaketet kommer den 7/8, 2017. Beställ det redan idag! Tvillingpaket av SPLEJ! Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en egen nyhetskanal som de kallar för SPLEJ. De gör filmklipp ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 225 kr
Antal:

Nyheter

Tvillingpaket: Mysteriet på kyrkogården / svenska+arabiska (Bok+CD)
Tvillingpaketet kommer den 7/8, 2017. Beställ det redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Tvillingpaket av SPLEJ! Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en egen nyhetskanal som de...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 288 kr
Antal:

Nyheter

Tvilllingpaket: Milos flykt /svenska+arabiska (Bok+CD)
Tvillingpaketet kommer den 7/8, 2017. Beställ det redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Tvillingpaket av Milos flykt! Milo lever gömd med sin familj. De flyttar hela tiden för att int...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 272 kr
Antal:

Spänning

Vad andra inte ser
Romantisk sci-fi med högt driv! Det surrar i Lauras ögon. Hela tiden. Laura vet att det är Gåvan, att hon hör vad andra människor tänker. Att hon snart måste tvångsopereras. Hennes enda chans att ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 113 kr
Antal:

Spänning

Vid hennes sida
Spökbarnens återkomstMrs Darling bor ensam. Folk säger att hon är märklig och ofta pratar med sina osynliga barn. Men man säger också att hon har pengar undangömda i sitt hem.En dag får Mrs Darling...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 113 kr
Antal:

Spänning

Wonder Woman - Hur det började
Det var en gång... ...en ung prinsessa på en hemlig ö. Hennes namn var Diana och hon hade en dröm. Därför lämnade hon sitt trygga hem för att skydda alla på jorden. Och för att kämpa för fred och ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 102 kr
Antal:

Spänning

Wonder Woman - Hur det började (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Det var en gång... ...en ung prinsessa på en hemlig ö. Hennes namn var Diana och hon hade en dröm. Därför lämnade hon sitt trygga hem för att skydda alla på j...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 145 kr
Antal:

Nyheter

Wonder Woman möter Circe
Boken kommer den 7/8-2017. Beställ den redan idag! Kapitelbok om Wonder woman Troll-kvinnan Circe har fått tag i tre väldigt gamla bitar av ett mytiskt monster – Trippelbesten. Men när Circe släp...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 113 kr
Antal:

Nyheter

Wonder Woman möter Circe (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8-2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Kapitelbok om Wonder woman Troll-kvinnan Circe har fått tag i tre väldigt gamla bitar av ett mytiskt monster...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 156 kr
Antal:

Spänning

Zita i rymden
Ny seriehjälte att älska! På en halv sekund förändras hela Zitas liv – på ett kosmiskt sätt. Hennes bästa vän förs bort av onda rymdvarelser. Zita tänker göra allt för att rädda honom. Plötsligt ä...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 146 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Zombie City 1 - De dödas stad
Vem överlever när de döda invaderar? Gatorna i staden ligger öde. I den plundrade mataffären, bland ruttna frysvaror, vandrar Krille ensam på jakt efter mat. Eller är han ensam? Det hörs släpand...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 120 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Zombie City 1 - De dödas stad (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Vem överlever när de döda invaderar? Gatorna i staden ligger öde. I den plundrade mataffären, bland ruttna frysvaror, vandrar Krille ensam på jakt efter m...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 165 kr
Antal:

Spänning

Zombie City 2  Ensam i mörkret
Alldeles ensam ... eller? Krille är tillbaka i sin bunker. Ensam. Han har mat och armborstet som han fick av Lea innan hon blev smittad av en zombie. Han tror att han är säker. Men zombier börjar ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 120 kr
Antal:

Spänning

Zombie City 2 (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Alldeles ensam ... eller? Krille är tillbaka i sin bunker. Ensam. Han har mat och armborstet som han fick av Lea innan hon blev smittad av en zombie. Han tror...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 165 kr
Antal:

Spänning

Änglamakerskan / Lättläst
Lättläst Läckberg  Änglamakerskan är den åttonde boken i den fristående deckarserien om polisen Patrik Hedström och författaren Erica Falck. Ebba och hennes man Mårten flyttar tillbaka till Valö,...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 147 kr
Antal:

Spänning

Änglamakerskan / Lättläst (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Lättläst Läckberg för lite äldre läsare Änglamakerskan är den åttonde och senaste boken i den fristående serien om polisen Patrik Hedström och författaren Eri...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 192 kr
Antal:
right