Page 7 - merahegaskatalog_ht25
P. 7

Den stora kartan (120 x 85 cm!) är er
Äventyret börjar med ett
mystiskt brev från drottning Iris.
Hon behöver er hjälp. Under
spelets gång öppnar ni
flera viktiga brev från
Molnö skärgårds invånare.
spelplan. Här finns först bara Bokö,
men eleverna kommer att upptäcka
skärgården, och rädda fler öar med
sina städer och monument.
På fiendens skepp
Under ett uppdrag blir du tillfångatagen
och bortförd på ett av fiendens
skepp. De är rädda för dig. Därför
vill de veta var de har dig.
Du måste klara av en extra skoluppgift
till nästa omgång. Annars måste du
sätta upp två extra fiender nästa gång
fienden sprider sig.
Mäster drakriddare!
En drakriddares liv är kamp och fara. Här har du
imponerat med ditt mod och dina segrar. Du har
lett flera viktiga strider mot fienden. Utan dig
hade vår situation varit mycket allvarligare. Utöver
detta har du skaffat dig många andra kunskaper
och utmärkelser. Du har faktiskt imponerat så
mycket i dina uppdrag att vi stormästare tror att
du är redo för en ny utmaning.
Om du vill får du träna med stormäster Aila eller
stormäster Jochen för att skaffa ännu ett yrke. En
drakriddare som också kan styra kristallskepp tar
sig var som helst. En drakriddare som också kan
magi är en fara för varje fiende.
Låter det intressant? Bestäm vilket yrke du vill ha
och anmäl dig till stormästaren för träning. Din
lärare och rådgivare hjälper dig med detaljerna.
Jag hoppas att även detta är en kamp du är beredd
att ta!
Stormäster Santina
Spelet innehåller mycket mer
material, allt från spelbrickor
till bokhyllor. Men det får du
veta mer om när du öppnar
ditt alldeles eget exemplar av
Kampen om Molnö!
Det fängslande narrativet, de
målande texterna och de effektfulla
illustrationerna väcker Molnö till liv.
Materialet triggar fantasin hos både
stora och små.
7















































   5   6   7   8   9