Hem » Bokserier » Klassiker » Klassiker för 6 till 9

Klassiker för 6 till 9

Alla har rätt till lättlästa klassiker – även de yngre barnen. Här blandas vår Nils Holgersson med Pinoccio och De tre musketörerna. Böckerna har bilder av olika illustratörer men är alla bearbetade för att passa barn på lågstadiet. Det är på Hegasnivå 4 så det kräver en läsare som kommit en bit i sin läsning. Eller för högläsning.

Läs mer

Väck nybörjar-läsarens läslust


Våra klassiker är en del av Hegas lättlästa utgivning för barn och unga. Målet är att du som bibliotekarie, lärare eller förälder enkelt ska hitta böcker som väcker läslusten hos de allra yngsta. Allt för att just dina barn ska bli starka läsare.

Lättläst på rätt nivå


Ibland innebär det att du måste hitta böcker på rätt Hegas-nivå eller som passar barnens intressen. Ja, det ena utesluter så klart inte det andra. Rätt nivå och rätt ämne hjälper läsaren att hitta läslusten, vi lovar!

Våra Läsnycklar


För dig som vill fördjupa arbetet med böckerna finns våra LäsnycklarMeraHegas som du kan läsa mer om. De passar finfint i klassrummet och är kostnadsfria att arbeta med. Vill du veta mer om vår syn på lättläst? Då rekommenderar vi Hegas-bloggen!
  Hem » Bokserier » Klassiker » Klassiker för 6 till 9