Hem » Böcker efter tema » Klassiker

Klassiker

Lättlästa klassiker för barn och unga. Alla har rätt till att uppleva litteraturen som står pall mot tidens tand. Skräck, folksagor och science fiction finns här i bearbetat lättläst. 

  • Följ med på en otrolig undervattensresa! Ett okänt djur har visat sig i värld...
    168 kr
  • Ouml;det har valt Arthur... På torget utanför den stora kyrkan fanns en stor ...
    168 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Ödet har valt Arthur... På torget utanf...
    220 kr
  • På en öde ö... Robinson följer med ett fartyg på en långresa för att uppleva ...
    168 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY. På en öde ö... Robinson följer med ett ...
    220 kr
  • Kan kärlek ändra ditt liv? En fattig vedhuggare är ute och arbetar i skogen. ...
    159 kr
  • Nils Holgersson bor på en bondgård i Skåne. De har många djur. Men Nils är el...
    145 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Nils Holgersson bor på en bondgård i Sk...
    196 kr
  • Peter Pan är en pojke som inte vill bli stor. Han bor på en ö där allt kan hä...
    145 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY.Peter Pan är en pojke som inte vill bli ...
    196 kr
  • Dorothy och hennes hund förs bort av en jättestark virvelvind. De landar i de...
    196 kr
  • Dorothy och hennes hund förs bort av en jättestark virvelvind. De landar i de...
    145 kr
  • Vad skulle du göra om du blev osynlig En främling helt inlindad i bandage anl...
    159 kr
  • Vad skulle du göra om du blev osynlig En främling helt inlindad i bandage anl...
    210 kr
  • Marsianerna anfaller Tidigt 1890-tal syns rökpuffar på planeten Mars. Forskar...
    159 kr
  • Berättelsen utspelar sig i Frankrike på 1600-talet. D'Artagnan är en modig oc...
    145 kr
  • Berättelsen utspelar sig i Frankrike på 1600-talet. D'Artagnan är en modig oc...
    196 kr
  • Den fattige snickaren Geppetto är duktig på att tälja i trä. Ur ett fint styc...
    145 kr
  • Den fattige snickaren Geppetto är duktig på att tälja i trä. Ur ett fint styc...
    196 kr
  Hem » Böcker efter tema » Klassiker