13 +

Böcker som vänder sig till både tjejer och killar från åldern 13 år och uppåt.

  • It takes courage to be who you really are.Anxiety-ridden Ethan is befriended ...
    118 kr
  • Jag går genom parken. Vid Döda bron ska jag rakt fram. Men så ser jag någon u...
    155 kr
  • Triangeldrama. Max ser en lapp i korridoren. "Unga poeters sällskap för dig m...
    155 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Triangeldrama. Max ser en lapp i korrido...
    206 kr
  • En bok om fotboll. Och en hel del annat. Alla i laget får varsin dagbok. Där ...
    159 kr
  • CD ingår! bok med mp3-skiva i ficka. En bok om fotboll. Och en hel del annat....
    210 kr
  • Agnes är en helt vanlig tjej. Hon älskar att springa och hänga med sin bästis...
    159 kr
  • Agnes är en helt vanlig tjej. Hon älskar att springa och hänga med sin bästis...
    210 kr
  • Love kastar nästan instrumentet i golvet. Men hindrar sig i sista stund. Klar...
    159 kr
  • Love kastar nästan instrumentet i golvet. Men hindrar sig i sista stund. Klar...
    210 kr
  • Ett måste för den som vill läsa om kärlek, och bli berörd. När någon lämnar l...
    159 kr
  • Ett måste för den som vill läsa om kärlek, och bli berörd. När någon lämnar l...
    210 kr
  • Det började som ett skämt. Fastän det inte är roligt så skrattar Elias åt Oll...
    155 kr
  • CD ingår! bok med mp3-skiva i ficka.Det började som ett skämt. Fastän det int...
    206 kr
  • Maja går i samma gymnasieskola som Lea. Maja är mycket sjuk. Hon har en sjukd...
    155 kr
  • Maja går i samma gymnasieskola som Lea. Maja är mycket sjuk. Hon har en sjukd...
    206 kr
  • Lea är hos mormor på landet. Mormor bor alldeles vid en stor skog. En dag när...
    155 kr
  • Lea är hos mormor på landet. Mormor bor alldeles vid en stor skog. En dag när...
    206 kr
  • Vad är en riktig familj? Det kan vara svårt att få nya familjemedlemmar. Men ...
    155 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Vad är en riktig familj? Det kan vara sv...
    206 kr
  • Som i slow motion snurrade Bangs cross genom luften. Den kom långt. Faktiskt ...
    159 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Som i slow motion snurrade Bangs cross g...
    210 kr
  • Är du tuff när det gäller? Bangs moped blir stulen och de andra hakar på för ...
    159 kr
  • Polisen är i byn. Det är slut med trimmande mopeder! Med både bilar och motor...
    159 kr
  • CD ingår! Polisen är i byn. Det är slut med trimmande mopeder! Med både bilar...
    210 kr
  • När botten är nådd ... Det här skulle verkligen bli sista grejen. Sista dumma...
    159 kr
  • CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY När botten är nådd ... Det här skulle ve...
    210 kr
  • Petter, Lukas och Krille är i skogen för att leka av sig med mopederna. Eller...
    159 kr
  • Petter, Lukas och Krille är i skogen för att leka av sig med mopederna. Eller...
    210 kr
  • När Gustav vaknade var det mörkt.Det var kallt omkring honom.Han låg i snön.E...
    149 kr
  • CD ingår! bok med mp3-skiva i ficka. När Gustav vaknade var det mörkt. Det va...
    200 kr
  • Om vänskap och vikten av att säga nej."När kvällen för festen kommer är jag n...
    131 kr
  • Följ med på en otrolig undervattensresa! Ett okänt djur har visat sig i värld...
    168 kr
  • Kära gamla dagbok, lyssna nu! Minna spelar hiphop tillsammans med sin kompis ...
    159 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Kära gamla dagbok, lyssna nu! Minna spel...
    210 kr
  • Det här med kärlek … är inte alltid så lätt. Minna har börjat hänga mer och m...
    159 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Det här med kärlek … är inte alltid så ...
    210 kr
  • När en kompis sviker… Kära dagbok! Jag vet inte vad jag ska göra. Tänk om du ...
    159 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY. När en kompis sviker… Kära dagbok! Jag ...
    210 kr
  • Ett oväntat byte möter de två bröderna ombord på Finlandsfärjan. Planen var a...
    159 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Ett oväntat byte möter de två bröderna ...
    210 kr
  • Vem är hon? Första gången han såg henne var på nattbussen.  Hon satt längst b...
    131 kr
  • CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY Vem är hon? Första gången han såg henne ...
    182 kr
  • Fast Molly länge har trånat efter Theo i hemlighet i flera år går hon nu med ...
    159 kr
  • Fast Molly länge har trånat efter Theo i hemlighet i flera år går hon nu med ...
    210 kr
  • Min syrra pratar inte med mig längre. Mamma och pappa tittar på mig som om de...
    159 kr
  • CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY. Min syrra pratar inte med mig längre. M...
    210 kr
  • När vargen i henne vaknar … Ina vet att hon bär på en farlig hemlighet. Den f...
    131 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. När vargen i henne vaknar … Ina vet att...
    182 kr
  • En bok om modet att våga bry sig om. När Isak börjar i sin nya klass märker h...
    159 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY.  En bok om modet att våga bry sig om. N...
    210 kr
  • Nadir ska åka på sin första stora simtävling i sitt nya hemland, Sverige. Men...
    159 kr
  • Nadir ska åka på sin första stora simtävling i sitt nya hemland, Sverige. Men...
    210 kr
  • Nadir ska åka på sin första stora simtävling i sitt nya hemland, Sverige. Men...
    159 kr
  • Nadir ska åka på sin första stora simtävling i sitt nya hemland, Sverige. Men...
    210 kr
  • Nadir flydde till Sverige från kriget i Syrien. Här tränar han simning och ge...
    159 kr
  • Att våga vara sig själv. Möt Nadir– en helt vanlig högstadiekille som tänker ...
    159 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Att våga vara sig själv. Möt Nadir– en ...
    210 kr
  • Nadir och ingen annan på arabiska. Möt Nadir – en helt vanlig högstadiekille ...
    159 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Nadir och ingen annan på arabiska. Möt ...
    210 kr
  • Flodvågen på arabiska. Klimathotet har nu blivit på riktigt. Stora delar av v...
    159 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Flodvågen på arabiska. Klimathotet har ...
    210 kr
  • Sommarlovet har börjat. 13-åriga Iza följer med mamma för att hälsa på Kriste...
    159 kr
  • Sommarlovet har börjat. 13-åriga Iza följer med mamma för att hälsa på Kriste...
    210 kr
  • Simon får ofta ångestattacker och är ganska ensam. Men så blir han kompis med...
    159 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Simon får ofta ångestattacker och är ga...
    210 kr
  • Alex skrattar till. Jag möter hans blick. Ögonen glittrar så där fint. Denna ...
    155 kr
  • Alex skrattar till. Jag möter hans blick. Ögonen glittrar så där fint. Denna ...
    206 kr
  • Lailas storasyster Amina är arton år. Hennes föräldrar tycker därför att hon ...
    155 kr
  • Lailas storasyster Amina är arton år. Hennes föräldrar tycker därför att hon ...
    206 kr
  • Lailas storasyster Amina är arton år. Hennes föräldrar tycker därför att hon ...
    155 kr
  • Lailas storasyster Amina är arton år. Hennes föräldrar tycker därför att hon ...
    206 kr
  • Femtonåriga Yasmin bor med sina föräldrar och sin lillebror Ali i en liten st...
    155 kr
  • Femtonåriga Yasmin bor med sina föräldrar och sin lillebror Ali i en liten st...
    206 kr
  • Det är 1942, mitt under andra världskriget. Frankrike är ockuperat av tyskarn...
    155 kr
  • Det är 1942, mitt under andra världskriget. Frankrike är ockuperat av tyskarn...
    206 kr
  • På sin 16-årsdag upptäcker Cassie att hon kan flyga! Men Cassie är rädd för v...
    168 kr
  • På sin 16-årsdag upptäcker Cassie att hon kan flyga! Men Cassie är rädd för v...
    220 kr
  • Evelyn och hennes kompisar har startat ett mixlag i basket på sin skola. Arvi...
    146 kr
  • Evelyn och hennes kompisar har startat ett mixlag i basket på sin skola. Arvi...
    196 kr
  • Arvid och Evelyn är med i samma basketlag. Ibland träffas de och har sex vilk...
    146 kr
  • Arvid och Evelyn är med i samma basketlag. Ibland träffas de och har sex vilk...
    196 kr