Hem » Lättlästa böcker efter ålder » Lättläst för 13 +

Lättläst för 13 +

Lättlästa böcker som vänder sig till både tjejer och killar från åldern 13 år och uppåt. De lättlästbearbetade böckerna handlar om sådant som lockar tonåringarna till läsning: från relationer till motorer.

Hela klassen kan läsa samma bok och få en gemensam läsupplevelse eftersom läsaren inte märker att det är lättläst. Det enda läsaren kan reagera över är att det antingen går väldigt fort att läsa en hel bok eller att för första gången känna att det faktiskt går att läsa!

  • It takes courage to be who you really are.Anxiety-ridden Ethan is befriended ...
    118 kr
  • Jag går genom parken. Vid Döda bron ska jag rakt fram. Men så ser jag någon u...
    155 kr
  • Triangeldrama. Max ser en lapp i korridoren. "Unga poeters sällskap för dig m...
    155 kr
  • Det är år 1390. Pojken Itai lever i Stora Zimbabwe i södra Afrika. Itai bor m...
    159 kr
  • Agnes är en helt vanlig tjej. Hon älskar att springa och hänga med sin bästis...
    159 kr
  • Love kastar nästan instrumentet i golvet. Men hindrar sig i sista stund. Klar...
    159 kr
  • Ett måste för den som vill läsa om kärlek, och bli berörd. När någon lämnar l...
    159 kr
  • Det började som ett skämt. Fastän det inte är roligt så skrattar Elias åt Oll...
    155 kr
  • Maja går i samma gymnasieskola som Lea. Maja är mycket sjuk. Hon har en sjukd...
    155 kr
  • Lea är hos mormor på landet. Mormor bor alldeles vid en stor skog. En dag när...
    155 kr
  • Vad är en riktig familj? Det kan vara svårt att få nya familjemedlemmar. Men ...
    155 kr
  • Som i slow motion snurrade Bangs cross genom luften. Den kom långt. Faktiskt ...
    159 kr
  • Polisen är i byn. Det är slut med trimmande mopeder! Med både bilar och motor...
    159 kr
  • När botten är nådd ... Det här skulle verkligen bli sista grejen. Sista dumma...
    159 kr
  • Petter, Lukas och Krille är i skogen för att leka av sig med mopederna. Eller...
    159 kr
  • När Gustav vaknade var det mörkt.Det var kallt omkring honom.Han låg i snön.E...
    149 kr
  • Om vänskap och vikten av att säga nej."När kvällen för festen kommer är jag n...
    131 kr
  • Följ med på en otrolig undervattensresa! Ett okänt djur har visat sig i värld...
    168 kr
  • Kära gamla dagbok, lyssna nu! Minna spelar hiphop tillsammans med sin kompis ...
    159 kr
  • Det här med kärlek … är inte alltid så lätt. Minna har börjat hänga mer och m...
    159 kr
  • När en kompis sviker… Kära dagbok! Jag vet inte vad jag ska göra. Tänk om du ...
    159 kr
  • Ett oväntat byte möter de två bröderna ombord på Finlandsfärjan. Planen var a...
    159 kr
  • Vem är hon? Första gången han såg henne var på nattbussen.  Hon satt längst b...
    131 kr
  • Fast Molly länge har trånat efter Theo i hemlighet i flera år går hon nu med ...
    159 kr
  • Min syrra pratar inte med mig längre. Mamma och pappa tittar på mig som om de...
    159 kr
  • När vargen i henne vaknar … Ina vet att hon bär på en farlig hemlighet. Den f...
    131 kr
  • En bok om modet att våga bry sig om. När Isak börjar i sin nya klass märker h...
    159 kr
  • Nadir ska åka på sin första stora simtävling i sitt nya hemland, Sverige. Men...
    159 kr
  • Nadir ska åka på sin första stora simtävling i sitt nya hemland, Sverige. Men...
    159 kr
  • Nadir flydde till Sverige från kriget i Syrien. Här tränar han simning och ge...
    159 kr
  • Att våga vara sig själv. Möt Nadir– en helt vanlig högstadiekille som tänker ...
    159 kr
  • Nadir och ingen annan på arabiska. Möt Nadir – en helt vanlig högstadiekille ...
    159 kr
  • Flodvågen på arabiska. Klimathotet har nu blivit på riktigt. Stora delar av v...
    159 kr
  • Sommarlovet har börjat. 13-åriga Iza följer med mamma för att hälsa på Kriste...
    159 kr
  • Simon får ofta ångestattacker och är ganska ensam. Men så blir han kompis med...
    159 kr
  • Alex skrattar till. Jag möter hans blick. Ögonen glittrar så där fint. Denna ...
    155 kr
  • Lailas storasyster Amina är arton år. Hennes föräldrar tycker därför att hon ...
    155 kr
  • Lailas storasyster Amina är arton år. Hennes föräldrar tycker därför att hon ...
    155 kr
  • Femtonåriga Yasmin bor med sina föräldrar och sin lillebror Ali i en liten st...
    155 kr
  • Det är 1942, mitt under andra världskriget. Frankrike är ockuperat av tyskarn...
    155 kr
  • På sin 16-årsdag upptäcker Cassie att hon kan flyga! Men Cassie är rädd för v...
    159 kr
  • Evelyn och hennes kompisar har startat ett mixlag i basket på sin skola. Arvi...
    146 kr
  • Arvid och Evelyn är med i samma basketlag. Ibland träffas de och har sex vilk...
    146 kr
  • I Våga Längta Lärarhandledning finns allt du som lärare i högstadiet och gymn...
    198 kr
  • Michael längtar efter att få kyssas men det är svårt att hitta någon i verkli...
    146 kr
  • Lova är tillsammans med Namir. De har försökt ha sex, men det blev inte bra. ...
    146 kr
  • Mira har varit kär i Julia så länge hon kan minnas men har aldrig sagt något....
    146 kr
  • Jonas förhållande med Leo är inte perfekt. Men i kväll är det fest, och nu sk...
    146 kr
  • Lärarhandledningen + 4 Våga längta-böcker I Våga Längta Lärarhandledning fin...
    665 kr
  Hem » Lättlästa böcker efter ålder » Lättläst för 13 +