Produkter   » Böcker efter tema » Vänskap
Vänskap

Vänskap

Här hittar du böcker som handlar om vänskap, var och en på sitt eget sätt.

Under varje titel hittar du fler böcker i samma serie, eller andra liknande böcker.

 

Vänskap

Aldrig mer
Med en mobbares ögonDet började som ett skämt. Fastän det inte är roligt så skrattar Elias åt Olle. Elias skrattar åt allt Olle säger. Skrattar åt allt han gör. Det är inget snällt skratt. Det är e...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 135 kr
Antal:

Vänskap

Allt eller inget
Nu gäller det - allt eller inget! Som i slow motion snurrade Bangs cross genom luften. Den kom långt. Faktiskt längre än någonsin. Krille däremot föll som en sten. Rakt ner mot marken. Precis inn...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Vänskap

Anna och Ronja - Kärleksplanen
- Jag har fått en idé!    Ronja böjer sig fram mot mig. Vi sitter i hennes rum och pratar.    - Din mamma har väl ingen kille, säger hon.    - Nej, svarar jag.    - Simons pappa är inte heller ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 126 kr
Antal:

Vänskap

Anna och Simon - Solresan
"Äntligen är vi på väg! Vi åker utomlands. Snart ska flygplanet åka ner genom molnen och landa på flygplatsen i Arrecife. Det är varmt där. Flygvärdinnan sa precis att det är nästan 30 grader på...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 126 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

BMX Gripen 1 - Hur grymt som helst
BMX, fart och drömmar Både Fille och Sacke drog åt bromsarna. Samtidigt lutade de cyklarna åt höger. Sedan gjorde de varsin stor sladd på vägen, så att sten och grus sprutade över häcken.– Yes! vr...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

BMX Gripen 1 - Hur grymt som helst! (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. BMX, fart och drömmar Både Fille och Sacke drog åt bromsarna. Samtidigt lutade de cyklarna åt höger. Sedan gjorde de varsin stor sladd på vägen, så att sten o...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Vänskap

BMX Gripen 2 - Så himla perfekt
Det BMX-tokiga gänget är tillbaka! Nu är det dags för de fyra barnen att starta sin BMX-klubb på riktigt. Och de måste göra en ny bana som kan bli godkänd för riktiga tävlingar. Men det blir inte ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Vänskap

BMX Gripen 2 - Så himla perfekt (Bok+CD)
 CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Det BMX-tokiga gänget är tillbaka! Nu är det dags för de fyra barnen att starta sin BMX-klubb på riktigt. Och de måste göra en ny bana som kan bli godkänd fö...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

BMX Gripen 3 - Ibra Kadabra (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY BMX Gripen på tjuvjakt Gänget får en ny kompis, Ibra. Han har flytt hit från Syrien med sin familj. Och han är grym på att cykla! Så en dag gör gänget en hems...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Vänskap

BMX Gripen 4 - Värsta loppet
Nu gäller det … Plötsligt började Sacke känna sig nervös. I sitt huvud hade han hela tidenvarit övertygad om att han skulle vinna sina lopp. I alla fall ta sig till final.Men nu när han var här oc...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Vänskap

BMX Gripen 4 - Värsta loppet (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY Nu gäller det … Plötsligt började Sacke känna sig nervös. I sitt huvud hade han hela tidenvarit övertygad om att han skulle vinna sina lopp. I alla fall ta si...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

BMX-Gripen 3 - Ibra kadabra
BMX Gripen på tjuvjakt Gänget får en ny kompis, Ibra. Han har flytt hit från Syrien med sin familj. Och han är grym på att cykla! Så en dag gör gänget en hemsk upptäckt. Någon har brutit sig in i ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Vänskap

Bo är borta
Vänner i vått och torrt Ida, Lo, Noa och Ali är kompisar som råkar ut för små och stora äventyr. De är på utflykt när någon plötsligt saknas. Hunden Bo är borta! Så nu måste de sluta fika och börj...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 83 kr
Antal:

Vänskap

Bo är borta (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Vänner i vått och torrt Ida, Lo, Noa och Ali är kompisar som råkar ut för små och stora äventyr. De är på utflykt när någon plötsligt saknas. Hunden Bo är bor...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 127 kr
Antal:

Nyheter

Det brinner!
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Bästa vännerna del 2 Ali och Noa bygger en koja i ett träd. Kojan är fin och den är hemlig. Så blir det plötsligt oväder. Det är mörka moln på ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 83 kr
Antal:

Nyheter

Det brinner! (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Bästa vännerna del 2 Ali och Noa bygger en koja i ett träd. Kojan är fin och den är hemlig. Så blir det plö...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 127 kr
Antal:

Vänskap

Det enda rätta
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Är du tuff när det gäller?Bangs moped blir stulen och de andra hakar på för att ta tillbaka den. De gör upp en plan och beger sig in i skogen, utan lyset på, s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Vänskap

Det vilda fotbollsgänget 3 - Vanessa
Vanessa – den orädda! Vanessa är tokig i fotboll. I flera år har hon spelat i ett tjejlag. Men det suger.Men nu skall Vanessa ska få spela med i ett lag med killar – Det vilda fotbollsgänget.Det h...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Vänskap

Det vilda fotbollsgänget 3 - Vanessa (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY Vanessa – den orädda! Vanessa är tokig i fotboll. I flera år har hon spelat i ett tjejlag. Men det suger.Men nu skall Vanessa ska få spela med i ett lag med k...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

Vänskap

Djävulsbacken
Djävulsbacken har tre gupp. Man måste vara modig för att klara den backen på cykel. Och man måste ha en riktigt bra cykel. Erik tänker cykla nerför hela Djävulsbacken. Han väntar bara på sin födels...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 72 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Drakula-klubben och spöket
Ett fall för Drakula-klubben! Kommer ni ihåg Vips? Hon har en klubb tillsammans med sina kompisar Leyla och Albert. Nu är Anna i parallell-klassen ledsen. Hennes nallar försvinner oförklarligt u...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 120 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Drakula-klubben spöket Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Ett fall för Drakula-klubben! Kommer ni ihåg Vips? Hon har en klubb tillsammans med sina kompisar Leyla och Albert. Nu är Anna i parallell-klassen ledsen. H...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 165 kr
Antal:

Nyheter

Dumma Hallon
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! Vad har hänt med Hallon? Hallon är den snällaste häst som finns. Men ibland kan hon faktiskt vara dum. Idag är en sån dag. När Lisa och Tyra s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 30 kr
Antal:

Nyheter

Dumma Hallon (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Vad har hänt med Hallon? Hallon är den snällaste häst som finns. Men ibland kan hon faktiskt vara dum. Ida...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Vänskap

Farligt Hallon
Lisa och Tyra är kompisar. De leker med sina dockor och med den snälla hästen Hallon. En dag leder de ut Hallon från hagen, trots att de inte får ... Hallon springer ut på vägen när det kommer en ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Fegast i hela världen
Gull Åkerblom – nu hos Hegas! Lydia älskar dans, men gillar inte mörker. En kväll är hon på väg hem från dansen. Då hör hon konstiga ljud. Vem är det som smyger bakom henne? Det är mörkt ute och...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Fegast i hela världen Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Gull Åkerblom – nu hos Hegas! Lydia älskar dans, men gillar inte mörker. En kväll är hon på väg hem från dansen. Då hör hon konstiga ljud. Vem är det som sm...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 135 kr
Antal:

Nyheter

Flugos jul
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! Ingen jul utan Flugo … Snart är det julafton. Men Flugo kan inte sova. För han har ingen present till Buzz. Han måste flyga iväg och hitta en....
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Vänskap

Fotbollsboken
En bok om fotboll. Och en hel del annat. Alla i laget får varsin dagbok. Där ska de skriva allt de tänker om sin träning. Men Martin tänker ju på så mycket mer. Är fotbollen lika kul som den bruka...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 147 kr
Antal:

Vänskap

Fotbollsboken (Bok+CD)
CD ingår! bok med mp3-skiva i ficka. En bok om fotboll. Och en hel del annat. Alla i laget får varsin dagbok. Där ska de skriva allt de tänker om sin träning. Men Martin tänker ju på så mycket me...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 192 kr
Antal:

Vänskap

Glimma  - Spelet
Lilly ser fram emot sommarens ridläger. Alla skötarna på ridskolan ska vara med. Men det blir inte som de har tänkt sig. Lilly och hennes kompisar Stina och Simon får åka iväg några dagar. Och ta s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Glimma - Jakten
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! En ny kille i stallet Det är höst och årets hubertus-jakt närmar sig. Lilly och hennes vänner på ridskolan Mulen laddar för att vara med. Då k...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Glimma - Jakten (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY En ny kille i stallet Det är höst och årets hubertus-jakt närmar sig. Lilly och hennes vänner på ridskolan...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Glimma - Räddad
Ny serie för de hästtokiga! Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har blivit skötare på sin favorithäst. Lillys dröm är att också bli skötare. Eller att få ha en egen häst. En dag kommer häste...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Vänskap

Glimma - Räddad (Bok+CD)
Ny serie för de hästtokiga! Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har blivit skötare på sin favorithäst. Lillys dröm är att också bli skötare. Eller att få ha en egen häst. En dag kommer häste...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Vänskap

Glimma - Spelet (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Lilly ser fram emot sommarens ridläger. Alla skötarna på ridskolan ska vara med. Men det blir inte som de har tänkt sig. Lilly och hennes kompisar Stina och Si...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Vänskap

Glimma - Tävlingen
Dramatik och kalabalik i stallet Lilly älskar att hänga med bästa vännerna i stallet och att ta hand om sin favorithäst Glimma. Men så en dag hittar hon konstiga utslag på Glimma. Är hästen sjuk? ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 137 kr
Antal:

Vänskap

Glimma - Tävlingen (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Dramatik och kalabalik i stallet Lilly älskar att hänga med bästa vännerna i stallet och att ta hand om sin favorithäst Glimma. Men så en dag hittar hon konst...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 181 kr
Antal:

Vänskap

Hallon och Svarta katten
Hästar + vänskap = Hallon "På ett trovärdigt sätt lyckas Erika Eklund Wilson förmedla Lisas sociala liv med både med- och motgångar. Författaren tar vänskapstrassel på allvar men visar också vägen...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Vänskap

Hallon på cirkus
Välkomna till Cirkus Hallon! Lisa och Tyra ska ha en egen cirkus. Cirkus Hallon! Tyra har en massa djur. De kan säkert göra konster. Hallon är en jättebra cirkushäst, hon är så snäll när Lisa och ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Hallon på cirkus (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Välkomna till Cirkus Hallon! Lisa och Tyra ska ha en egen cirkus. Cirkus Hallon! Tyra har en massa djur. De kan säkert göra konster. Hallon är en jättebra cir...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Hallon, bäst av alla
Hallon, bäst av alla! Tyra ska följa med Lisa till ridskolan. Hon är nervös. Hur ska det gå? Tänk om hon inte kan rida på andra hästar än Hallon? På ridskolan finns knasiga hästar och störiga tjej...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Hallon, bäst av alla (Bok+CD)
Hallon, bäst av alla! Tyra ska följa med Lisa till ridskolan. Hon är nervös. Tänk om hon inte kan rida på andra hästar än Hallon? På ridskolan finns knasiga hästar och störiga tjejer. Fast kanske ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Vänskap

Handbollstjejerna 1 - Tro på dig själv
Vänskap, bråk och lagsport!   Det är mycket bråk i laget. Tjejerna hackar på varandra och det går ut över spelet. En dag får deras tränare nog. Hon berättar att de ska åka iväg och göra något helt...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 128 kr
Antal:

Vänskap

Handbollstjejerna 1 - Tro på dig själv (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Vänskap, bråk och lagsport! Det är mycket bråk i laget. Tjejerna hackar på varandra och det går ut över spelet. En dag får deras tränare nog. Hon berättar att...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 172 kr
Antal:

Nyheter

Handbollstjejerna 2 - Lita på din vilja
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag! Ny bok omHandbollstjejerna! Tjejerna ska vara med på en viktig tävling. Den ska avslutas med en stor fest. De måste träna hårt. Samma sak om o...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 128 kr
Antal:

Nyheter

Handbollstjejerna 2 - Lita på din vilja (Bok+CD)
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Ny bok omHandbollstjejerna! Tjejerna ska vara med på en viktig tävling. Den ska avslutas med en stor fes...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 172 kr
Antal:

Vänskap

Hej Flugo!
Säg hej till Flugo! Vad gör du om du krockar med en fluga? Och om du väldigt gärna vill ha ett husdjur? Fångar den såklart! En fluga träffar en pojke. Det blir början på en underbar vänskap. Men ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Vänskap

Hugo får en hund
Alla älskar Hugo Ny serie för nybörjarläsarna! Vems hjärta kommer inte att slå för Hugo? Hugo som ser så himla dåligt att han blir pålurad en elefant i tron att det är en hund. Hugo som blir utka...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Vänskap

Hugo och Holger
Alla älskar Hugo Ny serie för nybörjarläsarna! Vems hjärta kommer inte att slå för Hugo? Hugo som ser så himla dåligt att han blir pålurad en elefant i tron att det är en hund. Hugo som blir utka...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Vänskap

Hugo och Holger möter den hemska snömannen
Härlig serie för nybröjarläsarna Värme & skruvad humor Vems hjärta klappar inte för Hugo? Hugo ser så himla dåligt att han blir pålurad en elefant i tron att det är en hund. I boken Hugo och Hol...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Vänskap

Här kommer Hallon
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka.Här kommer HallonHallon är en fjordhäst. Hon är busig. En dag springer hon rakt mot Lisa. Hon vill ha äpplen. Då kommer Tyra, det var hon som red Hallon. Innan H...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Vänskap

Jag ser dig
Jag går genom parken. Vid Döda bron ska jag rakt fram. Men så ser jag någon uppe på broräcket. Någon som går där. Balanserar. Det ser livsfarligt ut. Jag tror att det är en tjej. Jag blir rädd och...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Vänskap

Jag vet vem du är
Jag vet vem du är ... Agnes är en helt vanlig tjej. Hon älskar att springa och hänga med sin bästis Kim på kafé. Plötsligt börjar en kille mejla henne. Det är kärleksdikter i Haiku-format. Först ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Vänskap

Jag är ett litet liv
Poesi för de yngre läsarna Äntligen finns dikter för de som går på lågstadiet! De handlar om vänner, känslor och allmänna funderingar. Jag är ett litet liv är Mårten Melins fjärde diktsamling på ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 120 kr
Antal:

Vänskap

Jag är världen
  Poesi passar alla! Efter Ett värmeljus i din skalle och Varm tass i mörkret kommer nu Mårten Melins efterlängtade tredje diktsamling på Hegas. Dikter om längtan, kärlek, vänskap och sorg - ett ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 129 kr
Antal:

Vänskap

Kalkonerna
En historia som är nästan helt sann!– Akta er så jag inte släpper lös kalkonerna på er!Jag tittade på Petter. Han tittade på mig. Petter släppte gubbens moped med ett brak rakt ner i gruset. Sedan ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Kalkonerna (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En historia som är nästan helt sann!– Akta er så jag inte släpper lös kalkonerna på er!Jag tittade på Petter. Han tittade på mig. Petter släppte gubbens moped ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Vänskap

Kär i New York
Sommarvärme, storstadsliv och kärlekHope, en tjej från USA:s landsbygd, bor hos sin syster i New York över sommaren. Hennes liv vänds upp och ner när hon träffar Nat. Tjejen som kan laga cyklar men...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Vänskap

Ligan
Av Bokjury-prisade Tomas Dömstedt! Tea önskar att hon var som den nya tjejen i klassen - Fanny. Tuff, orädd och vegetarian. Fanny har dessutom startat en grupp, som kallas Ligan. De ska rädda värl...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Vänskap

Lucia med Hallon
Lucia som gnäggar och äter upp godiset … Lisa och Tyra ska ha lucia-tåg. Lisa ska vara tärna. Tyra ska vara tomte. Men vem ska vara lucia? Hästen Hallon så klart! Synd bara att Hallon inte kan sju...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Vänskap

Lucia med Hallon (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY Lucia som gnäggar och äter upp godiset … Lisa och Tyra ska ha lucia-tåg. Lisa ska vara tärna. Tyra ska vara tomte. Men vem ska vara lucia? Hästen Hallon så kl...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
148 kr
Antal:

Vänskap

Lukas är en drak-krigare
Lukas är en drak-krigare Lukas ger sig ut på nya äventyr! När han ska passa sin grannes hus hittar han två mystiska ägg, som tar honom till Kina. Där måste han kriga mot onda män. Till sin hjälp h...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Vänskap

Lukas är en drak-krigare (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Lukas är en drak-krigare Lukas ger sig ut på nya äventyr! När han ska passa sin grannes hus hittar han två mystiska ägg, som tar honom till Kina. Där måste ha...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Lyssna på mig!
Kära gamla dagbok, lyssna nu! Minna spelar hiphop tillsammans med sin kompis Jossan. Och hon är faktiskt rätt grym på att sjunga och skriva texter. Musiken blir Minnas flykt från allt som snurrar ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 147 kr
Antal:

Vänskap

Milos flykt
Ur det gömda barnets perspektiv Milo lever gömd med sin familj. De flyttar hela tiden för att inte bli upptäckta. Rädslan för att polisen en dag ska hitta dem gör det svårt för Milo att hi...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 128 kr
Antal:

Vänskap

Modigast av alla
En dag att minnas... I Lydias klass drar de lott om vem som ska vara årets lucia. Spänningen är storoch förvåningen ännu större – när fröken läser upp namnet – Nizan!Några protesterar, men Lydia b...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Vänskap

Modigast av alla (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY En dag att minnas … I Lydias klass drar de lott om vem som ska vara årets lucia. Spänningen är storoch förvåningen ännu större – när fröken läser upp namnet –...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Vänskap

Motstånd
När Fanny kom ny till Teas klass var hon tuff och orädd. Fanny hade startat den hemliga gruppen Ligan, som skulle rädda världen från miljöhot. Tea gick med i Ligan och de hamnade både i teve och i ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Mysteriet med fuskarna
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! Har du också startat en You-Tube-kanal? Peos grann-hus har varit till salu, men ingen har köpt det. Nu hyrs det ut till två fotbollsspelare. D...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Mysteriet med fuskarna (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Har du också startat en You-Tube-kanal? Peos grann-hus har varit till salu, men ingen har köpt det. Nu hyr...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 181 kr
Antal:

Vänskap

Mysteriet med smitarna
En olycka kommer sällan ensam... Peo följer med Jamal till moskén. På väg hem är det mörkt. En bil med släp kommer över på fel sida och släpet träffar Jamals cykel. Han flyger rakt ut i diket och ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 137 kr
Antal:

Vänskap

Mysteriet med smitarna (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY En olycka kommer sällan ensam... Peo följer med Jamal till moskén. På väg hem är det mörkt. En bil med släp kommer över på fel sida och släpet träffar Jamals ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 181 kr
Antal:

Vänskap

Mysteriet på kyrkogården
  Splej – Häng med från början! Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en egen nyhetskanal som de kallar för SPLEJ. De gör filmklipp och lägger ut på nätet. Samtidigt händer det något m...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Vänskap

Nyast i klassen
Blygast och nyast i klassen Det ska börja en ny flicka i Lydias klass. Hon verkar blyg. Fröken berättar att hon ska sitta jämte Emma. Lydia kan inte somna.Tänk om hennes bästis Emma blir bästis me...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

När Fatima blev fågel
Beskyddande gyllene vingar Fatimas pappa är från Egypten. Han har berättat historien om gudinnan Isis för Fatima. Isis har gyllenen vingar som beskyddar och tröstar. Fatima vill också ha gyllene ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 102 kr
Antal:

Vänskap

När Fatima blev fågel (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka   Beskyddande gyllene vingar   Fatimas pappa är från Egypten. Han har berättat historien om gudinnan Isis för Fatima. Isis har gyllenen vingar som beskyddar ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 146 kr
Antal:

Vänskap

Ridskola med Hallon
Ridskola med HallonLisa är så glad för sin kompis Tyra. Vilken tur att Tyra finns. Det är så kul hemma hos henne. Tyra har en häst som heter Hallon, hon är en busig fjordhäst. Tyra har en massa and...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nyheter

Rymdklubben ET - Simma på Neptunus
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag! När det känns som att kommafrån en annan planet … Eskil är en vanlig kille. Bara lite rädd för vatten. Tills han möter Tova. De har två saker ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 126 kr
Antal:

Nyheter

Rymdklubben ET - Simma på Neptunus (Bok+CD)
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY När det känns som att kommafrån en annan planet … Eskil är en vanlig kille. Bara lite rädd för vatten. T...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 171 kr
Antal:

Nyheter

Räddast för spöken
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! Finns det spöken? Det är halloween. I Lydias klass förbereder barnen sig för spök-festen. De ska klä ut sig och busa. Då berättar Emma att hon...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nyheter

Räddast för spöken (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Finns det spöken? Det är halloween. I Lydias klass förbereder barnen sig för spök-festen. De ska klä ut si...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Skot
Värme & humor för nybörjarläsare Möt filuren Skot som hamnat i klass 3b. Där han ser det som ingen annan ser. Han ger sig orädd ut i en för honom ny värld – och letar efter ett hem. De flesta vet...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 102 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Skot på barnhem
Ett hem och nya vänner Skot hamnar en dag i klass 3b. Han vet inte var han kommer ifrån eller var han hör hemma. I andra boken kommer Skot till ett övergivet barnhem. Där träffar han en förkyld ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 102 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Smyga till Hallon
Hästar + vänskap = Hallon Lisa har haft Alva som bästis.De leker fortfarande, men ofta gör Alva henne ledsen. Vänskap är svårt.Det finns kompis-listor,där man kan vara etta.Eller femma.Men Hallon...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Smyga till Hallon (bok+cd)
CD ingår! bok med mp3-skiva i ficka.Hästar + vänskap = Hallon Lisa har haft Alva som bästis.De leker fortfarande, men ofta gör Alva henne ledsen. Vänskap är svårt.Det finns kompis-listor,där man ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Vänskap

Som syskon på riktigt
  Vad är en riktig familj? Det kan vara svårt att få nya familjemedlemmar. Men kanske är det ännu svårare om de försvinner igen. Och hur ska man kunna trösta en ledsen förälder när man själv vill...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 138 kr
Antal:

Vänskap

Som syskon på riktigt (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Vad är en riktig familj? Det kan vara svårt att få nya familjemedlemmar. Men kanske är det ännu svårare om de försvinner igen. Och hur ska man kunna trösta en...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 183 kr
Antal:

Vänskap

Säg nej
Om vänskap och vikten av att säga nej"När kvällen för festen kommer är jag nervös. I vanliga fall brukar jag och Klara göra oss i ordning tillsammans. Jag vill nästan inte gå. Men så blir jag arg. ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 113 kr
Antal:

Vänskap

Tor kör fort
Ny serie för nybörjarläsarna!Tor kör fort.Tim tittar på Tor.Tor håller hårt i ratten.Det går fort.Lite för fort.Tor och Tim ger sig ut på äventyr. De hjälps alltid åt när saker och ting går fel. Vi...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 72 kr
Antal:

Vänskap

Tor och Tim ute i natten
Ny serie för nybörjarläsarna!Tor och Tim är på utflykt.De är ute och går.Det är natt.Men det finns mygg.Minst 100 mygg! Tor och Tim ger sig ut på äventyr. De hjälps alltid åt när saker och ting gå...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 72 kr
Antal:

Vänskap

Tor åker skidor
  Tor och Tim är här igen! Tor ska åka skidor. Vattenskidor. Det är ju lätt! Tim kör båten. Men det går för fort...saktare! Hegas allra mest lättlästa serie, för de som precis har börjat läsa. T...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 72 kr
Antal:

Nyheter

Trollspanarna
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Ny spanarbok! Malva och Hanna är tillbaka! Finns det farliga troll i skogen? Tredje delen i spännande och humoristiska rysarserien Spanarna om ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 126 kr
Antal:

Nyheter

Trollspanarna (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Ny spanarbok! Malva och Hanna är tillbaka! Finns det farliga troll i skogen? Tredje delen i spännande och h...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 171 kr
Antal:

Nyheter

Tvillingpaket: Mysteriet på kyrkogården / svenska+arabiska
Tvillingpaketet kommer den 7/8, 2017. Beställ det redan idag! Tvillingpaket av SPLEJ! Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en egen nyhetskanal som de kallar för SPLEJ. De gör filmklipp ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 225 kr
Antal:

Nyheter

Tvillingpaket: Mysteriet på kyrkogården / svenska+arabiska (Bok+CD)
Tvillingpaketet kommer den 7/8, 2017. Beställ det redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Tvillingpaket av SPLEJ! Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en egen nyhetskanal som de...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 288 kr
Antal:

Vänskap

Vips och Drakula-klubben
Om att vara ny i klassen – och att vara annorlunda. Vips har börjat i en ny skola. Hon ser fram emot att börja i klassen. Men det går inte som hon tänkt sig. Att vara ny i klassen kan vara svårt. ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 120 kr
Antal:

Vänskap

Zita i rymden
Ny seriehjälte att älska! På en halv sekund förändras hela Zitas liv – på ett kosmiskt sätt. Hennes bästa vän förs bort av onda rymdvarelser. Zita tänker göra allt för att rädda honom. Plötsligt ä...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 146 kr
Antal:

Vänskap

Älskar dig, hatar dig
När en kompis sviker… Kära dagbok!Jag vet inte vad jag ska göra. Tänk om du kunde säga någonting. Ge mig ett råd. Och inte bara ligga där och se sur ut. Lyssna nu i alla fall! Minna tycker att hen...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 147 kr
Antal:

Vänskap

Älskar dig, hatar dig (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY När en kompis sviker… Kära dagbok!Jag vet inte vad jag ska göra. Tänk om du kunde säga någonting. Ge mig ett råd. Och inte bara ligga där och se sur ut. Lyssn...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 192 kr
Antal:
right