Hem » Böcker efter tema » Som på riktigt

Som på riktigt

Ibland vill man läsa om sådant som kan hända på riktigt. Sådant som kanske rör livets stora frågor - kärlek, vänskap och sorg. Här hittar du böcker att känna igen sig i.
Under varje titel hittar du fler böcker i samma serie, eller andra liknande böcker.

  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Det är Sams födelsedag, men han är arg....
    148 kr
  • Det händer mycket runt syskonen Kim och Lina. Full fart, bus och äventyr näst...
    104 kr
  • Det händer mycket runt syskonen Kim och Lina. Full fart, bus och äventyr näst...
    104 kr
  • Vem ska rädda katterna? Kim och Lina har en katt. Han heter Sture. Nu är han ...
    104 kr
  • Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och F...
    155 kr
  • När hissen stannar och allt blir mörkt ... Kim & Lina har handlat till farfar...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. När hissen stannar och allt blir mörkt ...
    155 kr
  • Ny kostym för Kim och Lina! Följ med Kim och Lina på en utflykt ner i underjo...
    104 kr
  • Kim och Lina på arabiska. Följ med Kim och Lina på en utflykt ner i underjord...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Kim och Lina på arabiska. Följ med Kim ...
    155 kr
  • CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY. Vad händer i skräckens hus? Vem är den ...
    210 kr
  • Vad händer i skräckens hus? Vem är den mystiska damen som vandrar omkring i P...
    159 kr
  • På väg till vännerna i SPLEJ cyklar Peo förbi ett gammalt hus byggt i trä. De...
    159 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. På väg till vännerna i SPLEJ cyklar Peo...
    210 kr
  • En olycka kommer sällan ensam... Peo följer med Jamal till moskén. På väg hem...
    159 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. En olycka kommer sällan ensam... Peo fö...
    210 kr
  • Uppföljare till vårens favorit! Butiken där Esters syster jobbar blir rånad e...
    159 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Uppföljare till vårens favorit! Butiken...
    210 kr
  • Splej på arabiska. Butiken där Esters syster jobbar blir rånad en sen vinterk...
    159 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY.Splej på arabiska. Butiken där Esters sy...
    210 kr
  • Splej – Häng med från början! Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo starta...
    159 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Splej på arabiska. Kompisarna Peo, Jama...
    210 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Splej – Häng med från början! Kompisarn...
    210 kr
  • Splej spanar vidare ... Peo och vännerna i Splej drar ut i skogen för att täl...
    159 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Splej spanar vidare ... Peo och vännern...
    210 kr
  • Fixade matchen – ett fall för SPLEJ! Peos grann-hus har varit till salu, men ...
    159 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Fixade matchen – ett fall för SPLEJ! Pe...
    210 kr
  • Peo och Jamal är sist in i duschen efter dagens idrottslektion. Då hör de sny...
    159 kr
  • Peo och Jamal är sist in i duschen efter dagens idrottslektion. Då hör de sny...
    210 kr
  • Jag går genom parken. Vid Döda bron ska jag rakt fram. Men så ser jag någon u...
    155 kr
  • Poesi för de yngre läsarna. Äntligen finns dikter för de som går på lågstadie...
    139 kr
  • Efter Ett värmeljus i din skalle och Varm tass i mörkret kommer nu Mårten Mel...
    149 kr
  • Triangeldrama. Max ser en lapp i korridoren. "Unga poeters sällskap för dig m...
    155 kr
  • Milo-serien: Om de gömda och glömda barnen. Milo har flytt ett hemland i krig...
    148 kr
  • Milo-serien: Om de gömda och glömda barnen. Milo har flytt ett hemland i krig...
    198 kr
  • Milo-serien: Om de gömda och glömda barnen. Milo har flytt ett hemland i krig...
    148 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Milo-serien: Om de gömda och glömda bar...
    198 kr
  • Ur det gömda barnets perspektiv. Milo lever gömd med sin familj. De flyttar h...
    148 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Ur det gömda barnets perspektiv. Milo l...
    198 kr
  • Milos flykt på arabiska. Milo lever gömd med sin familj. De flyttar hela tide...
    148 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Milos flykt på arabiska. Milo lever göm...
    198 kr
  • Kan köpas från och med 2 september.
    155 kr
  • Kan köpas från och med 2 september.
    195 kr
  • Milo på arabiska. Milo har flytt ett hemland i krig och lever som gömd i Sver...
    148 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Milo på arabiska. Milo har flytt ett he...
    198 kr
  • Milo-serien: Om de gömda och glömda barnen. Milo har flytt ett hemland i krig...
    148 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Milo-serien: Om de gömda och glömda bar...
    198 kr
  • En bok om fotboll. Och en hel del annat. Alla i laget får varsin dagbok. Där ...
    159 kr
  • CD ingår! bok med mp3-skiva i ficka. En bok om fotboll. Och en hel del annat....
    210 kr
  • Agnes är en helt vanlig tjej. Hon älskar att springa och hänga med sin bästis...
    159 kr
  • Agnes är en helt vanlig tjej. Hon älskar att springa och hänga med sin bästis...
    210 kr
  • Love kastar nästan instrumentet i golvet. Men hindrar sig i sista stund. Klar...
    159 kr
  • Love kastar nästan instrumentet i golvet. Men hindrar sig i sista stund. Klar...
    210 kr
  • Ett måste för den som vill läsa om kärlek, och bli berörd. När någon lämnar l...
    159 kr
  • Ett måste för den som vill läsa om kärlek, och bli berörd. När någon lämnar l...
    210 kr
  • Finns att köpa från och med 7 oktober.
    104 kr
  • Finns att köpa från och med 7 oktober.
    155 kr
  • Det började som ett skämt. Fastän det inte är roligt så skrattar Elias åt Oll...
    155 kr
  • En viktig bok om sorg, vänskap och glädje. Det borde varit dåligt väder den d...
    159 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY. En viktig bok om sorg, vänskap och gläd...
    210 kr
    Slut i lager
  • Maja går i samma gymnasieskola som Lea. Maja är mycket sjuk. Hon har en sjukd...
    155 kr
  • Maja går i samma gymnasieskola som Lea. Maja är mycket sjuk. Hon har en sjukd...
    206 kr
  • Lea är hos mormor på landet. Mormor bor alldeles vid en stor skog. En dag när...
    155 kr
  • Lea är hos mormor på landet. Mormor bor alldeles vid en stor skog. En dag när...
    206 kr
  • Vad är en riktig familj? Det kan vara svårt att få nya familjemedlemmar. Men ...
    155 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Vad är en riktig familj? Det kan vara sv...
    206 kr
  • Polisen är i byn. Det är slut med trimmande mopeder! Med både bilar och motor...
    159 kr
  • CD ingår! Polisen är i byn. Det är slut med trimmande mopeder! Med både bilar...
    210 kr
  • Petter, Lukas och Krille är i skogen för att leka av sig med mopederna. Eller...
    159 kr
  • Petter, Lukas och Krille är i skogen för att leka av sig med mopederna. Eller...
    210 kr
  • Om vänskap och vikten av att säga nej."När kvällen för festen kommer är jag n...
    131 kr
  • Adam vill absolut inte till Kiruna. Men pappa har fått ett viktigt uppdrag oc...
    159 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Adam vill absolut inte till Kiruna. Men ...
    210 kr
  • En rapp berättelse om ett nutida fenomen – appen. Som dessutom löser alla din...
    159 kr
  • Kära gamla dagbok, lyssna nu! Minna spelar hiphop tillsammans med sin kompis ...
    159 kr
  • Det här med kärlek … är inte alltid så lätt. Minna har börjat hänga mer och m...
    159 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Det här med kärlek … är inte alltid så ...
    210 kr
  • Gull Åkerblom – nu hos Hegas! Lydia älskar dans, men gillar inte mörker. En k...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Gull Åkerblom – nu hos Hegas! Lydia äls...
    155 kr
  • Blygast och nyast i klassen. Det ska börja en ny flicka i Lydias klass. Hon v...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3 och Fulltext-DAISY. Blygast och nyast i klassen. Det ska börja ...
    155 kr
  • Ett oväntat byte möter de två bröderna ombord på Finlandsfärjan. Planen var a...
    159 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Ett oväntat byte möter de två bröderna ...
    210 kr
  • Det är Sams födelsedag men han är arg. Lo gråter i pappas famn. Det gör ont i...
    97 kr
  • Varannan vecka hos mamma… Den här veckan ska Sam bo hos mamma. Men där bor äv...
    97 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Varannan vecka hos mamma… Den här veckan...
    148 kr
  • Vad gör du om du hittar hundra kronor? Sam hittar en plånbok på marken. Tänk ...
    97 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Vad gör du om du hittar hundra kronor? ...
    148 kr
  • Fast Molly länge har trånat efter Theo i hemlighet i flera år går hon nu med ...
    159 kr
  • Fast Molly länge har trånat efter Theo i hemlighet i flera år går hon nu med ...
    210 kr
  • Min syrra pratar inte med mig längre. Mamma och pappa tittar på mig som om de...
    159 kr
  • CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY. Min syrra pratar inte med mig längre. M...
    210 kr
  • Finns att köpa från och med 2 december.
    159 kr
  • Finns att köpa från och med 2 december.
    210 kr
  • En bok om modet att våga bry sig om. När Isak börjar i sin nya klass märker h...
    159 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY.  En bok om modet att våga bry sig om. N...
    210 kr
  • Om den svåra, märkliga och härliga kärleken. – Du måste komma på ett sätt att...
    149 kr
  • CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY Om den svåra, märkliga och härliga kärle...
    200 kr
  • En lögn kommer sällan ensam. Så lätt det är att trassla in sig i lögner. Det ...
    149 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. En lögn kommer sällan ensam. Så lätt de...
    200 kr
  • Nadir ska åka på sin första stora simtävling i sitt nya hemland, Sverige. Men...
    159 kr
  • Nadir ska åka på sin första stora simtävling i sitt nya hemland, Sverige. Men...
    210 kr
  • Nadir ska åka på sin första stora simtävling i sitt nya hemland, Sverige. Men...
    159 kr
  • Nadir ska åka på sin första stora simtävling i sitt nya hemland, Sverige. Men...
    210 kr
  • Nadir flydde till Sverige från kriget i Syrien. Här tränar han simning och ge...
    159 kr
  • Nadir flydde till Sverige från kriget i Syrien. Här tränar han simning och ge...
    210 kr
  • Finns att köpa från och med 7 oktober.
    157 kr
  • Finns att köpa från och med 7 oktober.
    197 kr
  • Att våga vara sig själv. Möt Nadir– en helt vanlig högstadiekille som tänker ...
    159 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Att våga vara sig själv. Möt Nadir– en ...
    210 kr
  • Nadir och ingen annan på arabiska. Möt Nadir – en helt vanlig högstadiekille ...
    159 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Nadir och ingen annan på arabiska. Möt ...
    210 kr
  • Hotet från havet. Klimathotet har nu blivit på riktigt. Stora delar av världe...
    159 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Hotet från havet. Klimathotet har nu bl...
    210 kr
  • Flodvågen på arabiska. Klimathotet har nu blivit på riktigt. Stora delar av v...
    159 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Flodvågen på arabiska. Klimathotet har ...
    210 kr
  • Hett om öronen för vännerna! Ali och Noa bygger en koja i ett träd. Kojan är ...
    97 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Hett om öronen för vännerna! Ali och No...
    146 kr
  • Hett om öronen för vännerna! Ali och Noa bygger en koja i ett träd. Kojan är ...
    97 kr
  • Hett om öronen för vännerna! Ali och Noa bygger en koja i ett träd. Kojan är ...
    146 kr
  • Finns att köpa från och med 7 oktober.
    104 kr
  • Finns att köpa från och med 7 oktober.
    155 kr
  • Mamma har träffat en man som hon bjuder hem, trots att Lisen inte vill. Samti...
    104 kr
  • Mamma har träffat en man som hon bjuder hem, trots att Lisen inte vill. Samti...
    155 kr
  • Lisen ska åka buss till skolan. Alldeles själv! Hon kan vägen, för hon har åk...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Lisen ska åka buss till skolan. Alldele...
    155 kr
  • Sommarlovet har börjat. 13-åriga Iza följer med mamma för att hälsa på Kriste...
    159 kr
  • Sommarlovet har börjat. 13-åriga Iza följer med mamma för att hälsa på Kriste...
    210 kr
  • Finns att köpa från och med 7 oktober.
    104 kr
  • Finns att köpa från och med 7 oktober.
    155 kr
  • Simon får ofta ångestattacker och är ganska ensam. Men så blir han kompis med...
    159 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Simon får ofta ångestattacker och är ga...
    210 kr
  • Finns att köpa från och med 4 november.
    159 kr
  • Finns att köpa från och med 4 november.
    210 kr
  • I Esters systers klass går en tjej från ett annat land. Hon heter Zahra och h...
    159 kr
  • I Esters systers klass går en tjej från ett annat land. Hon heter Zahra och h...
    210 kr
  • Splej på arabiska. Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en egen nyh...
    156 kr
  • Alex skrattar till. Jag möter hans blick. Ögonen glittrar så där fint. Denna ...
    155 kr
  • Alex skrattar till. Jag möter hans blick. Ögonen glittrar så där fint. Denna ...
    206 kr
  • Lailas storasyster Amina är arton år. Hennes föräldrar tycker därför att hon ...
    155 kr
  • Lailas storasyster Amina är arton år. Hennes föräldrar tycker därför att hon ...
    206 kr
  • Lailas storasyster Amina är arton år. Hennes föräldrar tycker därför att hon ...
    155 kr
  • Lailas storasyster Amina är arton år. Hennes föräldrar tycker därför att hon ...
    206 kr
  • Femtonåriga Yasmin bor med sina föräldrar och sin lillebror Ali i en liten st...
    155 kr
  • Det är 1942, mitt under andra världskriget. Frankrike är ockuperat av tyskarn...
    155 kr
  • Det är 1942, mitt under andra världskriget. Frankrike är ockuperat av tyskarn...
    206 kr
  • Finns att köpa från och med 7 oktober.
    104 kr
  • Finns att köpa från och med 7 oktober.
    159 kr
  • Finns att köpa från och med 7 oktober.
    210 kr
  • Alex högsta dröm är att tappa en tand, men tyvärr sitter hans gaddar som berg...
    97 kr
  • Alex högsta dröm är att tappa en tand, men tyvärr sitter hans gaddar som berg...
    148 kr
  • Finns att köpa från och med 4 november.
    141 kr
  • Lärarhandledningen till Våga längta innehåller vars en del om varje bok i pak...
    198 kr
  • Finns att köpa från och med 2 december.
    146 kr
  • Finns att köpa från och med 2 december.
    196 kr
  • Finns att köpa från och med 2 december.
    146 kr
  • Finns att köpa från och med 2 december.
    196 kr
  • Finns att köpa från och med 2 december.
    146 kr
  • Finns att köpa från och med 2 december.
    196 kr
  • Finns att köpa från och med 2 december.
    146 kr
  • Finns att köpa från och med 2 december.
    196 kr
  • Finns att köpa från och med 2 december.
    665 kr
  • Kan köpas från och med 2 september.
    103 kr
  • Kan köpas från och med 2 september.
    143 kr
  • Kan köpas från och med 2 september.
    103 kr
  • Kan köpas från och med 2 september.
    143 kr
  Hem » Böcker efter tema » Som på riktigt