Som på riktigt

Ibland vill man läsa om sådant som kan hända på riktigt. Sådant som kanske rör livets stora frågor - kärlek, vänskap och sorg. Här hittar du böcker att känna igen sig i.
Under varje titel hittar du fler böcker i samma serie, eller andra liknande böcker.

  • Det började som ett skämt. Fastän det inte är roligt så skrattar Elias åt Oll...
    148 kr
  • - Jag har fått en idé! Ronja böjer sig fram mot mig. Vi sitter i hennes rum o...
    139 kr
  • "Äntligen är vi på väg! Vi åker utomlands. Snart ska flygplanet åka ner genom...
    139 kr
  • BMX, fart och drömmar. Både Fille och Sacke drog åt bromsarna. Samtidigt luta...
    152 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. BMX, fart och drömmar. Både Fille och Sa...
    201 kr
  • Det BMX-tokiga gänget är tillbaka! Nu är det dags för de fyra barnen att star...
    152 kr
  • Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!Milo-serien: Om de gömda o...
    142 kr
  • Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Full...
    191 kr
  • Gull Åkerblom – nu hos Hegas! Lydia älskar dans, men gillar inte mörker. En k...
    99 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Gull Åkerblom – nu hos Hegas! Lydia äls...
    148 kr
  • En bok om fotboll. Och en hel del annat. Alla i laget får varsin dagbok. Där ...
    162 kr
  • CD ingår! bok med mp3-skiva i ficka. En bok om fotboll. Och en hel del annat....
    211 kr
  • Välkomna till Cirkus Hallon! Lisa och Tyra ska ha en egen cirkus. Cirkus Hall...
    99 kr
  • Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!Vinn med hjälp av viljan!...
    142 kr
  • Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och F...
    191 kr
  • En viktig bok om sorg, vänskap och glädje. Det borde varit dåligt väder den d...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY. En viktig bok om sorg, vänskap och gläd...
    201 kr
  • Jag går genom parken. Vid Döda bron ska jag rakt fram. Men så ser jag någon u...
    152 kr
  • Poesi för de yngre läsarna. Äntligen finns dikter för de som går på lågstadie...
    132 kr
  • Efter Ett värmeljus i din skalle och Varm tass i mörkret kommer nu Mårten Mel...
    142 kr
  • En historia som är nästan helt sann! – Akta er så jag inte släpper lös kalkon...
    152 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En historia som är nästan helt sann! – A...
    201 kr
  • Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!Vem ska rädda katterna? K...
    99 kr
  • Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och F...
    148 kr
  • När hissen stannar och allt blir mörkt ... Kim & Lina har handlat till farfar...
    99 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. När hissen stannar och allt blir mörkt ...
    148 kr
  • Boken kommer den 28/8, 2017. Beställ den redan idag!Kim och Lina på arabiska....
    99 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Kim och Lina på arabiska. Följ med Kim ...
    148 kr
  • Sommarvärme, storstadsliv och kärlek. Hope, en tjej från USA:s landsbygd, bor...
    152 kr
  • Om den svåra, märkliga och härliga kärleken. – Du måste komma på ett sätt att...
    142 kr
  • CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY Om den svåra, märkliga och härliga kärle...
    191 kr
  • En lögn kommer sällan ensam. Så lätt det är att trassla in sig i lögner. Det ...
    142 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. En lögn kommer sällan ensam. Så lätt de...
    191 kr
  • Kära gamla dagbok, lyssna nu! Minna spelar hiphop tillsammans med sin kompis ...
    162 kr
  • Ur det gömda barnets perspektiv. Milo lever gömd med sin familj. De flyttar h...
    142 kr
  • Boken kommer den 28/8, 2017. Beställ den redan idag!Milos flykt på arabiska. ...
    142 kr
  • Boken kommer den 28/8, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Ful...
    191 kr
  • Det här med kärlek … är inte alltid så lätt. Minna har börjat hänga mer och m...
    162 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Det här med kärlek … är inte alltid så ...
    211 kr
  • Splej spanar vidare ... Peo och vännerna i Splej drar ut i skogen för att täl...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Splej spanar vidare ... Peo och vännern...
    201 kr
  • Uppföljare till vårens favorit! Butiken där Esters syster jobbar blir rånad e...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Uppföljare till vårens favorit! Butiken...
    201 kr
  • Boken kommer den 28/8, 2017. Beställ den redan idag!Splej på arabiska. Kompis...
    152 kr
  • Boken kommer den 28/8, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Ful...
    201 kr
  • Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!Att våga vara sig själv. M...
    152 kr
  • Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Full...
    201 kr
  • Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!Nadir och ingen annan på ...
    152 kr
  • Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Ful...
    201 kr
  • Blygast och nyast i klassen. Det ska börja en ny flicka i Lydias klass. Hon v...
    99 kr
  • CD ingår! Mp3 och Fulltext-DAISY. Blygast och nyast i klassen. Det ska börja ...
    148 kr
  • Polisen är i byn. Det är slut med trimmande mopeder! Med både bilar och motor...
    152 kr
  • CD ingår! Polisen är i byn. Det är slut med trimmande mopeder! Med både bilar...
    201 kr
  • Det är Sams födelsedag men han är arg. Lo gråter i pappas famn. Det gör ont i...
    92 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Det är Sams födelsedag, men han är arg....
    141 kr
  • Varannan vecka hos mamma… Den här veckan ska Sam bo hos mamma. Men där bor äv...
    92 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Varannan vecka hos mamma… Den här veckan...
    141 kr
  • Vad gör du om du hittar hundra kronor? Sam hittar en plånbok på marken. Tänk ...
    92 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Vad gör du om du hittar hundra kronor? ...
    141 kr
  • En rapp berättelse om ett nutida fenomen – appen. Som dessutom löser alla din...
    152 kr
  • Vad är en riktig familj? Det kan vara svårt att få nya familjemedlemmar. Men ...
    152 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Vad är en riktig familj? Det kan vara sv...
    201 kr
  • Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!Milo-serien: Om de gömda o...
    142 kr
  • Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Full...
    191 kr
  • Petter, Lukas och Krille är i skogen för att leka av sig med mopederna. Eller...
    152 kr
  • CD ingår! Petter, Lukas och Krille är i skogen för att leka av sig med mopede...
    201 kr
  • Om vänskap och vikten av att säga nej. "När kvällen för festen kommer är jag ...
    124 kr
  • Om oväntad vänskap. Titti har flyttat. Titti trivs inte alls i den nya lägenh...
    92 kr
  • Max har blått hår och går Estetisk. Ida går Natur. Elin är punkare. Max är kä...
    142 kr
  • Tvillingpaketet kommer den 28/8, 2017. Beställ det redan idag!Tvillingpaket a...
    230 kr
  • Tvillingpaketet kommer den 2/10, 2017. Beställ det redan idag!Nadir och ingen...
    250 kr
  • Tvillingpaketet kommer den 2/10, 2017. Beställ det redan idag!CD ingår! Mp3-f...
    320 kr
  • Tvillingpaketet kommer den 28/8, 2017. Beställ det redan idag!CD ingår! Mp3-f...
    302 kr
  • Triangeldrama. Max ser en lapp i korridoren. "Unga poeters sällskap för dig m...
    142 kr
  • En bok om modet att våga bry sig om. När Isak börjar i sin nya klass märker h...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY.  En bok om modet att våga bry sig om. N...
    201 kr