Produkter   » Böcker efter tema » Som på riktigt
Som på riktigt

Som på riktigt

Ibland vill man läsa om sådant som kan hända på riktigt. Sådant som kanske rör livets stora frågor - kärlek, vänskap och sorg. Här hittar du böcker att känna igen sig i.

Under varje titel hittar du fler böcker i samma serie, eller andra liknande böcker.

Som på riktigt

Aldrig mer
Med en mobbares ögonDet började som ett skämt. Fastän det inte är roligt så skrattar Elias åt Olle. Elias skrattar åt allt Olle säger. Skrattar åt allt han gör. Det är inget snällt skratt. Det är e...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 135 kr
Antal:

Som på riktigt

Anna och Ronja - Kärleksplanen
- Jag har fått en idé!    Ronja böjer sig fram mot mig. Vi sitter i hennes rum och pratar.    - Din mamma har väl ingen kille, säger hon.    - Nej, svarar jag.    - Simons pappa är inte heller ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 126 kr
Antal:

Som på riktigt

Anna och Simon - Solresan
"Äntligen är vi på väg! Vi åker utomlands. Snart ska flygplanet åka ner genom molnen och landa på flygplatsen i Arrecife. Det är varmt där. Flygvärdinnan sa precis att det är nästan 30 grader på...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 126 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

BMX Gripen 1 - Hur grymt som helst
BMX, fart och drömmar Både Fille och Sacke drog åt bromsarna. Samtidigt lutade de cyklarna åt höger. Sedan gjorde de varsin stor sladd på vägen, så att sten och grus sprutade över häcken.– Yes! vr...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

BMX Gripen 1 - Hur grymt som helst! (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. BMX, fart och drömmar Både Fille och Sacke drog åt bromsarna. Samtidigt lutade de cyklarna åt höger. Sedan gjorde de varsin stor sladd på vägen, så att sten o...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Som på riktigt

BMX Gripen 2 - Så himla perfekt
Det BMX-tokiga gänget är tillbaka! Nu är det dags för de fyra barnen att starta sin BMX-klubb på riktigt. Och de måste göra en ny bana som kan bli godkänd för riktiga tävlingar. Men det blir inte ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Du klarar det Milo!
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Milo-serien:Om de gömda och glömda barnen Milo har flytt ett hemland i krig och lever som gömd i Sverige. Hur är det att leva som gömd? Finns m...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 128 kr
Antal:

Nyheter

Du klarar det Milo! (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Milo-serien:Om de gömda och glömda barnen Milo har flytt ett hemland i krig och lever som gömd i Sverige. H...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 172 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Fegast i hela världen
Gull Åkerblom – nu hos Hegas! Lydia älskar dans, men gillar inte mörker. En kväll är hon på väg hem från dansen. Då hör hon konstiga ljud. Vem är det som smyger bakom henne? Det är mörkt ute och...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Fegast i hela världen Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Gull Åkerblom – nu hos Hegas! Lydia älskar dans, men gillar inte mörker. En kväll är hon på väg hem från dansen. Då hör hon konstiga ljud. Vem är det som sm...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 135 kr
Antal:

Som på riktigt

Fotbollsboken
En bok om fotboll. Och en hel del annat. Alla i laget får varsin dagbok. Där ska de skriva allt de tänker om sin träning. Men Martin tänker ju på så mycket mer. Är fotbollen lika kul som den bruka...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 147 kr
Antal:

Som på riktigt

Fotbollsboken (Bok+CD)
CD ingår! bok med mp3-skiva i ficka. En bok om fotboll. Och en hel del annat. Alla i laget får varsin dagbok. Där ska de skriva allt de tänker om sin träning. Men Martin tänker ju på så mycket me...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 192 kr
Antal:

Som på riktigt

Hallon på cirkus
Välkomna till Cirkus Hallon! Lisa och Tyra ska ha en egen cirkus. Cirkus Hallon! Tyra har en massa djur. De kan säkert göra konster. Hallon är en jättebra cirkushäst, hon är så snäll när Lisa och ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nyheter

Handbollstjejerna 2 - Lita på din vilja
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag! Vinn med hjälp av viljan! Tjejerna ska vara med på en viktig turnering. Den ska avslutas med en stor fest. De måste träna hårt. Samma sak om o...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 128 kr
Antal:

Nyheter

Handbollstjejerna 2 - Lita på din vilja (Bok+CD)
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Vinn med hjälp av viljan! Tjejerna ska vara med på en viktig turnering. Den ska avslutas med en stor fes...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 172 kr
Antal:

Som på riktigt

Ingen som hon
En viktig bok om sorg, vänskap och glädje Det borde varit dåligt väder den dagen mamma berättade att Judit skulle dö. Men så var det inte. Det var en dag i maj. Snart började sommarlovet. En ny, v...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Som på riktigt

Ingen som hon (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY En viktig bok om sorg, vänskap och glädje Det borde varit dåligt väder den dagen mamma berättade att Judit skulle dö. Men så var det inte. Det var en dag i ma...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Som på riktigt

Jag ser dig
Jag går genom parken. Vid Döda bron ska jag rakt fram. Men så ser jag någon uppe på broräcket. Någon som går där. Balanserar. Det ser livsfarligt ut. Jag tror att det är en tjej. Jag blir rädd och...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Som på riktigt

Jag är ett litet liv
Poesi för de yngre läsarna Äntligen finns dikter för de som går på lågstadiet! De handlar om vänner, känslor och allmänna funderingar. Jag är ett litet liv är Mårten Melins fjärde diktsamling på ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 120 kr
Antal:

Som på riktigt

Jag är världen
  Poesi passar alla! Efter Ett värmeljus i din skalle och Varm tass i mörkret kommer nu Mårten Melins efterlängtade tredje diktsamling på Hegas. Dikter om längtan, kärlek, vänskap och sorg - ett ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 129 kr
Antal:

Som på riktigt

Kalkonerna
En historia som är nästan helt sann!– Akta er så jag inte släpper lös kalkonerna på er!Jag tittade på Petter. Han tittade på mig. Petter släppte gubbens moped med ett brak rakt ner i gruset. Sedan ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Kalkonerna (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En historia som är nästan helt sann!– Akta er så jag inte släpper lös kalkonerna på er!Jag tittade på Petter. Han tittade på mig. Petter släppte gubbens moped ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nyheter

Kim & Lina på kattjakt
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag! Vem ska rädda katterna? Kim och Lina har en katt. Han heter Sture. Nu är han borta. Har han blivit påkörd av en bil? Eller tänk om katt-mannen...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nyheter

Kim & Lina på kattjakt (Bok+CD)
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Vem ska rädda katterna? Kim och Lina har en katt. Han heter Sture. Nu är han borta. Har han blivit påkör...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Som på riktigt

Kim & Lina sitter fast
När hissen stannar och allt blir mörkt ... Kim & Lina har handlat till farfar. Nu tar de hissen upp till farfars lägenhet. Plötsligt slocknar lampan i taket. Hissen stannar. Kim försöker öppna dör...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Som på riktigt

Kim & Lina sitter fast (Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY När hissen stannar och allt blir mörkt ... Kim & Lina har handlat till farfar. Nu tar de hissen upp till farfars lägenhet. Plötsligt slocknar lampan i taket. ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Nyheter

Kim & Lina under jorden / arabiska
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag! Kim och Lina på arabiska Följ med Kim och Lina på en utflykt ner i underjorden. Som vanligt är det något som går snett. Lina är plötsligt borta...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nyheter

Kim & Lina under jorden / arabiska (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Kim och Lina på arabiska Följ med Kim och Lina på en utflykt ner i underjorden. Som vanligt är det något so...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Som på riktigt

Kär i New York
Sommarvärme, storstadsliv och kärlekHope, en tjej från USA:s landsbygd, bor hos sin syster i New York över sommaren. Hennes liv vänds upp och ner när hon träffar Nat. Tjejen som kan laga cyklar men...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Som på riktigt

Leo och kärleken
Om den svåra, märkliga och härliga kärleken – Du måste komma på ett sätt att få Alina att tycka om dig, säger Tuva. Hur ska ni annars bli ihop?– Bli ihop?– Men allvarligt, Leo. Kan du ingenting om...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 129 kr
Antal:

Som på riktigt

Leo och kärleken (Bok+CD)
CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY Om den svåra, märkliga och härliga kärleken – Du måste komma på ett sätt att få Alina att tycka om dig, säger Tuva. Hur ska ni annars bli ihop?– Bli ihop?– Me...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 174 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Leo och lögnerna
En lögn kommer sällan ensam Så lätt det är att trassla in sig i lögner. Det upptäcker Leo, som plötsligt befinner sig i en riktig härva. Han har lovat rektorn att hans hockeylag ska spela mot skol...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 129 kr
Antal:

Som på riktigt

Leo och lögnerna (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY En lögn kommer sällan ensam Så lätt det är att trassla in sig i lögner. Det upptäcker Leo, som plötsligt befinner sig i en riktig härva. Han har lovat rektorn...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 174 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Lyssna på mig!
Kära gamla dagbok, lyssna nu! Minna spelar hiphop tillsammans med sin kompis Jossan. Och hon är faktiskt rätt grym på att sjunga och skriva texter. Musiken blir Minnas flykt från allt som snurrar ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 147 kr
Antal:

Som på riktigt

Milos flykt
Ur det gömda barnets perspektiv Milo lever gömd med sin familj. De flyttar hela tiden för att inte bli upptäckta. Rädslan för att polisen en dag ska hitta dem gör det svårt för Milo att hi...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 128 kr
Antal:

Nyheter

Milos flykt /arabiska
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag! Milos flykt på arabiska Milo lever gömd med sin familj. De flyttar hela tiden för att inte bli upptäckta. Rädslan för att polisen en dag s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 128 kr
Antal:

Nyheter

Milos flykt /arabiska (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Milos flykt på arabiska Milo lever gömd med sin familj. De flyttar hela tiden för att inte bli upptäckta...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 172 kr
Antal:

Som på riktigt

MInna och Hugo
Det här med kärlek … … är inte alltid så lätt. Minna har börjat hänga mer och mer med Jossans brorsa Hugo. De lyssnar på musik och fikar. Men hon vet inte vad han egentligen tycker om henne. Det ä...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 147 kr
Antal:

Som på riktigt

Minna och Hugo (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Det här med kärlek … … är inte alltid så lätt. Minna har börjat hänga mer och mer med Jossans brorsa Hugo. De lyssnar på musik och fikar. Men hon vet inte vad...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 192 kr
Antal:

Som på riktigt

Mysteriet i döda skogen
Splej spanar vidare ... Peo och vännerna i Splej drar ut i skogen för att tälta. De ska filma till den egna nyhetskanalen. Bara ett problem, det är inte vilken skog som helst. Den kallas döda skog...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Som på riktigt

Mysteriet i döda skogen (Bok+C
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Splej spanar vidare ... Peo och vännerna i Splej drar ut i skogen för att tälta. De ska filma till den egna nyhetskanalen. Bara ett problem, det är inte vilke...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Som på riktigt

Mysteriet med tomterånarna
Uppföljare till vårens favorit! Butiken där Esters syster jobbar blir rånad en sen vinterkväll. De två rånarna är utklädda till tomtar. Senare hittar gänget i Splej tomtedräkter och stöldgods vid ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Som på riktigt

Mysteriet med tomterånarna (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Uppföljare till vårens favorit! Butiken där Esters syster jobbar blir rånad en sen vinterkväll. De två rånarna är utklädda till tomtar. Senare hittar gänget i...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nyheter

Mysteriet på kyrkogården / arabiska
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag! Splej på arabiska Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en egen nyhetskanal som de kallar för SPLEJ. De gör filmklipp och lägger ut på...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Mysteriet på kyrkogården / arabiska (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Splej på arabiska Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en egen nyhetskanal som de kallar för SPLE...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 181 kr
Antal:

Nyheter

Nadir och ingen annan
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Att våga vara sig själv Möt Nadir– en helt vanlig högstadiekille som tänker på tjejer, att ha kul och vara med kompisar. Nadir är från Syrien o...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Nadir och ingen annan (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Att våga vara sig själv Möt Nadir– en helt vanlig högstadiekille som tänker på tjejer, att ha kul och vara ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nyheter

Nadir och ingen annan / arabiska
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! Nadir och ingen annan på arabiska Möt Nadir – en helt vanlig högstadiekille som tänker på tjejer, att ha kul och vara med kompisar. Nadir är f...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Nadir och ingen annan / arabiska (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Nadir och ingen annan på arabiska Möt Nadir – en helt vanlig högstadiekille som tänker på tjejer, att ha k...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Som på riktigt

Nyast i klassen
Blygast och nyast i klassen Det ska börja en ny flicka i Lydias klass. Hon verkar blyg. Fröken berättar att hon ska sitta jämte Emma. Lydia kan inte somna.Tänk om hennes bästis Emma blir bästis me...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Som på riktigt

Nyast i klassen (Bok+CD)
CD ingår! Mp3 och Fulltext-DAISY. Blygast och nyast i klassen Det ska börja en ny flicka i Lydias klass. Hon verkar blyg. Fröken berättar att hon ska sitta jämte Emma. Lydia kan inte somna.Tänk o...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Som på riktigt

Razzia
Nytt fräckt omslag! Polisen är i byn. Det är slut med trimmande mopeder! Med både bilar och motorcyklar sätter de upp en kontroll ... Det blir början på en händelserik och spännande kväll. Och en ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Som på riktigt

Razzia (Bok+CD)
CD ingår! Nytt fräckt omslag! Polisen är i byn. Det är slut med trimmande mopeder! Med både bilar och motorcyklar sätter de upp en kontroll ... Det blir början på en händelserik och spännande kvä...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

Som på riktigt

Sam blir ARG!
Det är Sams födelsedagmen han är arg.Lo gråter i pappas famn.Det gör ont i Sams mage.Han vill ju ha en syster,men inte när hon är dum ... Nu kommer andra boken i serien om Sam. Böckerna passar pef...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Som på riktigt

Sam blir ARG! (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Det är Sams födelsedagmen han är arg.Lo gråter i pappas famn.Det gör ont i Sams mage.Han vill ju ha en syster,men inte när hon är dum ... Nu kommer andra boke...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

Som på riktigt

Sam och Disa
Varannan vecka hos mamma… Den här veckan ska Sam bo hos mamma. Men där bor även Disa. Och Isak, som är Disas pappa … och mammas nya kille.Det är pinsamt när mamma kramar Isak. Det tycker både Sam ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Som på riktigt

Sam och Disa (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Varannan vecka hos mamma… Den här veckan ska Sam bo hos mamma. Men där bor även Disa. Och Isak, som är Disas pappa … och mammas nya kille.Det är pinsamt när m...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

Som på riktigt

Sam och plånboken
Vad gör du om du hittar hundra kronor? Sam hittar en plånbok på marken. Tänk om det finns pengar?Det gör det, hundra kronor. I kiosken på andra sidan gatan finns det glass. Och Sam älskar glass .....
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Som på riktigt

Sam och plånboken (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Vad gör du om du hittar hundra kronor? Sam hittar en plånbok på marken. Tänk om det finns pengar?Det gör det, hundra kronor. I kiosken på andra sidan gatan fi...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Smart för en dag
En app som kan lösa alla problem En rapp berättelse om ett nutida fenomen– appen. Som dessutom löser alla dina problem, såväl inför prov som med kärleken. Oemotståndligt eller hur?Läs om Linus som...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Som på riktigt

Som syskon på riktigt
  Vad är en riktig familj? Det kan vara svårt att få nya familjemedlemmar. Men kanske är det ännu svårare om de försvinner igen. Och hur ska man kunna trösta en ledsen förälder när man själv vill...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 138 kr
Antal:

Som på riktigt

Som syskon på riktigt (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Vad är en riktig familj? Det kan vara svårt att få nya familjemedlemmar. Men kanske är det ännu svårare om de försvinner igen. Och hur ska man kunna trösta en...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 183 kr
Antal:

Nyheter

Stanna Milo!
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Milo-serien:Om de gömda och glömda barnen Milo har flytt ett hemland i krig och lever som gömd i Sverige. Hur är det att leva som gömd? Finns m...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 128 kr
Antal:

Nyheter

Stanna Milo! (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Milo-serien:Om de gömda och glömda barnen Milo har flytt ett hemland i krig och lever som gömd i Sverige. H...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 172 kr
Antal:

Som på riktigt

Stulen
Nytt fräckt omslag Petter, Lukas och Krille är i skogen för att leka av sig med mopederna. Eller 'trekka', som de själva kallar det.Under en paus är det någon som snor Krilles moped. Mitt framför ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Som på riktigt

Stulen (Bok+CD)
CD ingår! Nytt fräckt omslag Petter, Lukas och Krille är i skogen för att leka av sig med mopederna. Eller 'trekka', som de själva kallar det.Under en paus är det någon som snor Krilles moped. Mi...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

Som på riktigt

Säg nej
Om vänskap och vikten av att säga nej"När kvällen för festen kommer är jag nervös. I vanliga fall brukar jag och Klara göra oss i ordning tillsammans. Jag vill nästan inte gå. Men så blir jag arg. ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 113 kr
Antal:

Som på riktigt

Titti och den tama kråkan
Om oväntad vänskap Titti har flyttat. Titti trivs inte alls i den nya lägenheten. Alla är dumma. Och så finns det en äcklig kråka vid ytterdörren. Men en dag så träffar Titti grannflickan som het...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Som på riktigt

Trasig
Max har blått hår och går Estetisk. Ida går Natur. Elin är punkare. Max är kär i Elin. Fast han har sex med Ida. Hon är 18 och han 16. Bara en sista gång tänker Max. Och då händer det som inte får ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 129 kr
Antal:

Nyheter

Tvillingpaket: Milos flykt /svenska+arabiska
Tvillingpaketet kommer den 7/8, 2017. Beställ det redan idag! Tvillingpaket av Milos flykt! Milo lever gömd med sin familj. De flyttar hela tiden för att inte bli upptäckta. Rädslan för att ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 207 kr
Antal:

Nyheter

Tvillingpaket: Nadir och ingen annan / svenska+arabiska
Tvillingpaketet kommer den 2/10, 2017. Beställ det redan idag! Nadir och ingen annan på svenska och arabiska Möt Nadir – en helt vanlig högstadiekille som tänker på tjejer, att ha kul och vara me...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 225 kr
Antal:

Nyheter

Tvillingpaket: Nadir och ingen annan / svenska+arabiska (Bok+CD)
Tvillingpaketet kommer den 2/10, 2017. Beställ det redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Nadir och ingen annan på svenska och arabiska Möt Nadir – en helt vanlig högstadiekille som tänk...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 288 kr
Antal:

Nyheter

Tvilllingpaket: Milos flykt /svenska+arabiska (Bok+CD)
Tvillingpaketet kommer den 7/8, 2017. Beställ det redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Tvillingpaket av Milos flykt! Milo lever gömd med sin familj. De flyttar hela tiden för att int...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 272 kr
Antal:

Som på riktigt

Unga poeters sällskap
Triangeldrama Max ser en lapp i korridoren. "Unga poeters sällskap för dig mellan 15-25 som gillar att skriva och lyssna på poesi." Lappen stämmer precis in på Max. Och på hans klasskompis Ella....
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 129 kr
Antal:

Som på riktigt

Vem bryr sig?
En bok om modet att våga bry sig om När Isak börjar i sin nya klass märker han snabbt att något inte står rätt till. Ett litet gäng styr över alla och ingen vågar säga ifrån. Mest är det Tova som ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 137 kr
Antal:

Som på riktigt

Vem bryr sig? (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY En bok om modet att våga bry sig om När Isak börjar i sin nya klass märker han snabbt att något inte står rätt till. Ett litet gäng styr över alla och ingen v...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 181 kr
Antal:
right