Produkter   » Böcker efter tema » Kärlek
Kärlek

Kärlek

Vill du läsa om det där pirret i magen? Om rusande eller krossade hjärtan? Här hittar du våra kärleksböcker.  
 
Under varje titel hittar du fler böcker i samma serie, eller andra liknande böcker.

Kärlek

Anna och Ronja - Kärleksplanen
- Jag har fått en idé!    Ronja böjer sig fram mot mig. Vi sitter i hennes rum och pratar.    - Din mamma har väl ingen kille, säger hon.    - Nej, svarar jag.    - Simons pappa är inte heller ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 126 kr
Antal:

Kärlek

Anna och Simon - Solresan
"Äntligen är vi på väg! Vi åker utomlands. Snart ska flygplanet åka ner genom molnen och landa på flygplatsen i Arrecife. Det är varmt där. Flygvärdinnan sa precis att det är nästan 30 grader på...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 126 kr
Antal:

Kärlek

Fotbollsboken
En bok om fotboll. Och en hel del annat. Alla i laget får varsin dagbok. Där ska de skriva allt de tänker om sin träning. Men Martin tänker ju på så mycket mer. Är fotbollen lika kul som den bruka...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 147 kr
Antal:

Kärlek

Fotbollsboken (Bok+CD)
CD ingår! bok med mp3-skiva i ficka. En bok om fotboll. Och en hel del annat. Alla i laget får varsin dagbok. Där ska de skriva allt de tänker om sin träning. Men Martin tänker ju på så mycket me...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 192 kr
Antal:

Kärlek

Jag ser dig
Jag går genom parken. Vid Döda bron ska jag rakt fram. Men så ser jag någon uppe på broräcket. Någon som går där. Balanserar. Det ser livsfarligt ut. Jag tror att det är en tjej. Jag blir rädd och...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Kärlek

Jag vet vem du är
Jag vet vem du är ... Agnes är en helt vanlig tjej. Hon älskar att springa och hänga med sin bästis Kim på kafé. Plötsligt börjar en kille mejla henne. Det är kärleksdikter i Haiku-format. Först ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Kärlek

Jag är ett litet liv
Poesi för de yngre läsarna Äntligen finns dikter för de som går på lågstadiet! De handlar om vänner, känslor och allmänna funderingar. Jag är ett litet liv är Mårten Melins fjärde diktsamling på ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 120 kr
Antal:

Kärlek

Jag är världen
  Poesi passar alla! Efter Ett värmeljus i din skalle och Varm tass i mörkret kommer nu Mårten Melins efterlängtade tredje diktsamling på Hegas. Dikter om längtan, kärlek, vänskap och sorg - ett ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 129 kr
Antal:

Kärlek

Kär i New York
Sommarvärme, storstadsliv och kärlekHope, en tjej från USA:s landsbygd, bor hos sin syster i New York över sommaren. Hennes liv vänds upp och ner när hon träffar Nat. Tjejen som kan laga cyklar men...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Kärlek

Skoterfärden
En natt kan förändra allt När Gustav vaknade var det mörkt.Det var kallt omkring honom.Han låg i snön.Ett flåsande kom närmare.Han fick en otäck andedräkt i näsan.Allt han såg var vita huggtänder ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 129 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Smart för en dag
En app som kan lösa alla problem En rapp berättelse om ett nutida fenomen– appen. Som dessutom löser alla dina problem, såväl inför prov som med kärleken. Oemotståndligt eller hur?Läs om Linus som...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Kärlek

Trasig
Max har blått hår och går Estetisk. Ida går Natur. Elin är punkare. Max är kär i Elin. Fast han har sex med Ida. Hon är 18 och han 16. Bara en sista gång tänker Max. Och då händer det som inte får ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 129 kr
Antal:

Kärlek

Unga poeters sällskap
Triangeldrama Max ser en lapp i korridoren. "Unga poeters sällskap för dig mellan 15-25 som gillar att skriva och lyssna på poesi." Lappen stämmer precis in på Max. Och på hans klasskompis Ella....
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 129 kr
Antal:

Kärlek

Utan att säga hej då
6:e plats i Bokjuryn 2011 - kategori Ungdom! CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka.”Jag tittar länge på lövet som ser utsom ett svart hjärta.Då förstår jag: Du är mer än enKompis för mig. Mycket mer...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Kärlek

Vad andra inte ser
Romantisk sci-fi med högt driv! Det surrar i Lauras ögon. Hela tiden. Laura vet att det är Gåvan, att hon hör vad andra människor tänker. Att hon snart måste tvångsopereras. Hennes enda chans att ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 113 kr
Antal:

Kärlek

Älskar dig, hatar dig
När en kompis sviker… Kära dagbok!Jag vet inte vad jag ska göra. Tänk om du kunde säga någonting. Ge mig ett råd. Och inte bara ligga där och se sur ut. Lyssna nu i alla fall! Minna tycker att hen...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 147 kr
Antal:

Kärlek

Älskar dig, hatar dig (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY När en kompis sviker… Kära dagbok!Jag vet inte vad jag ska göra. Tänk om du kunde säga någonting. Ge mig ett råd. Och inte bara ligga där och se sur ut. Lyssn...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 192 kr
Antal:
right