Produkter   » Böcker efter tema » Djur
Djur

Djur

Böcker för alla djurtokiga - killar som tjejer!
 
Under varje titel hittar du fler böcker i samma serie, eller andra liknande böcker.

Djur

Farligt Hallon
Lisa och Tyra är kompisar. De leker med sina dockor och med den snälla hästen Hallon. En dag leder de ut Hallon från hagen, trots att de inte får ... Hallon springer ut på vägen när det kommer en ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Djur

Glimma  - Spelet
Lilly ser fram emot sommarens ridläger. Alla skötarna på ridskolan ska vara med. Men det blir inte som de har tänkt sig. Lilly och hennes kompisar Stina och Simon får åka iväg några dagar. Och ta s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Glimma - Jakten
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! En ny kille i stallet Det är höst och årets hubertus-jakt närmar sig. Lilly och hennes vänner på ridskolan Mulen laddar för att vara med. Då k...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Glimma - Jakten (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY En ny kille i stallet Det är höst och årets hubertus-jakt närmar sig. Lilly och hennes vänner på ridskolan...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Glimma - Långritten
Äntligen sommarlov! Sommaren är här och det är dags för långritt på ridskolan. Det som Lilly har drömt om så länge! På en långritt kan allt möjligt hända. Fast mest spännande är nästan att få veta...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Glimma - Långritten Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Äntligen sommarlov! Sommaren är här och det är dags för långritt på ridskolan. Det som Lilly har drömt om så länge! På en långritt kan allt möjligt hända. Fas...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Glimma - Räddad
Ny serie för de hästtokiga! Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har blivit skötare på sin favorithäst. Lillys dröm är att också bli skötare. Eller att få ha en egen häst. En dag kommer häste...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Djur

Glimma - Räddad (Bok+CD)
Ny serie för de hästtokiga! Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har blivit skötare på sin favorithäst. Lillys dröm är att också bli skötare. Eller att få ha en egen häst. En dag kommer häste...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Djur

Glimma - Spelet (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Lilly ser fram emot sommarens ridläger. Alla skötarna på ridskolan ska vara med. Men det blir inte som de har tänkt sig. Lilly och hennes kompisar Stina och Si...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Djur

Glimma - Tävlingen
Dramatik och kalabalik i stallet Lilly älskar att hänga med bästa vännerna i stallet och att ta hand om sin favorithäst Glimma. Men så en dag hittar hon konstiga utslag på Glimma. Är hästen sjuk? ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 137 kr
Antal:

Djur

Glimma - Tävlingen (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Dramatik och kalabalik i stallet Lilly älskar att hänga med bästa vännerna i stallet och att ta hand om sin favorithäst Glimma. Men så en dag hittar hon konst...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 181 kr
Antal:

Djur

Hallon och Svarta katten
Hästar + vänskap = Hallon "På ett trovärdigt sätt lyckas Erika Eklund Wilson förmedla Lisas sociala liv med både med- och motgångar. Författaren tar vänskapstrassel på allvar men visar också vägen...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Djur

Hallon på cirkus
Välkomna till Cirkus Hallon! Lisa och Tyra ska ha en egen cirkus. Cirkus Hallon! Tyra har en massa djur. De kan säkert göra konster. Hallon är en jättebra cirkushäst, hon är så snäll när Lisa och ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Hallon på cirkus (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Välkomna till Cirkus Hallon! Lisa och Tyra ska ha en egen cirkus. Cirkus Hallon! Tyra har en massa djur. De kan säkert göra konster. Hallon är en jättebra cir...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Hallon, bäst av alla
Hallon, bäst av alla! Tyra ska följa med Lisa till ridskolan. Hon är nervös. Hur ska det gå? Tänk om hon inte kan rida på andra hästar än Hallon? På ridskolan finns knasiga hästar och störiga tjej...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Hallon, bäst av alla (Bok+CD)
Hallon, bäst av alla! Tyra ska följa med Lisa till ridskolan. Hon är nervös. Tänk om hon inte kan rida på andra hästar än Hallon? På ridskolan finns knasiga hästar och störiga tjejer. Fast kanske ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Djur

Hej Flugo!
Säg hej till Flugo! Vad gör du om du krockar med en fluga? Och om du väldigt gärna vill ha ett husdjur? Fångar den såklart! En fluga träffar en pojke. Det blir början på en underbar vänskap. Men ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Djur

Hitta Flugo!
Nya bus med Flugo! Flugo gömmer sig i sop-tunnan. Men då kommer sop-bilen och tömmer tunnan.Är Flugo borta för alltid?Lättläst humor för nybörjarläsaren som lockar till läsning och många skra...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Djur

Hugo får en hund
Alla älskar Hugo Ny serie för nybörjarläsarna! Vems hjärta kommer inte att slå för Hugo? Hugo som ser så himla dåligt att han blir pålurad en elefant i tron att det är en hund. Hugo som blir utka...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Djur

Hugo och Holger
Alla älskar Hugo Ny serie för nybörjarläsarna! Vems hjärta kommer inte att slå för Hugo? Hugo som ser så himla dåligt att han blir pålurad en elefant i tron att det är en hund. Hugo som blir utka...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Djur

Hugo och Holger möter den hemska snömannen
Härlig serie för nybröjarläsarna Värme & skruvad humor Vems hjärta klappar inte för Hugo? Hugo ser så himla dåligt att han blir pålurad en elefant i tron att det är en hund. I boken Hugo och Hol...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Djur

Här kommer Hallon
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka.Här kommer HallonHallon är en fjordhäst. Hon är busig. En dag springer hon rakt mot Lisa. Hon vill ha äpplen. Då kommer Tyra, det var hon som red Hallon. Innan H...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Djur

Ridskola med Hallon
Ridskola med HallonLisa är så glad för sin kompis Tyra. Vilken tur att Tyra finns. Det är så kul hemma hos henne. Tyra har en häst som heter Hallon, hon är en busig fjordhäst. Tyra har en massa and...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Smyga till Hallon
Hästar + vänskap = Hallon Lisa har haft Alva som bästis.De leker fortfarande, men ofta gör Alva henne ledsen. Vänskap är svårt.Det finns kompis-listor,där man kan vara etta.Eller femma.Men Hallon...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Smyga till Hallon (bok+cd)
CD ingår! bok med mp3-skiva i ficka.Hästar + vänskap = Hallon Lisa har haft Alva som bästis.De leker fortfarande, men ofta gör Alva henne ledsen. Vänskap är svårt.Det finns kompis-listor,där man ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:
right