Hem » Böcker efter tema » Fantasy, sci-fi & skräck

Fantasy, sci-fi & skräck

Gillar du att läsa böcker om övernaturliga varelser och andra världar? Eller som utspelar sig i framtiden? Här hittar du varulvar, vampyrer, spöken, älvor, parallella världar och en massa annat som inte finns på riktigt … eller?
Under varje titel hittar du fler böcker i samma serie, eller andra liknande böcker.

  • Låt mörkret sluta och solen skjuta! Mia tränar med Elvira för att lära sig me...
    142 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Fullmåne. Lukas har precis flyttat. Nu ä...
    159 kr
  • Midnatt råder, tyst det är i huset ...Mot väggen kunde jag se en skugga. Den ...
    159 kr
  • En nyckel till det förflutna? En gammal nyckel i en rabatt. Det är väl inget ...
    159 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En nyckel till det förflutna? En gammal ...
    210 kr
  • Varning för sträckläsning! Varulven är borta och allt är som vanligt igen. El...
    159 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Varning för sträckläsning! Varulven är b...
    210 kr
  • Saga och Sigrid har känt varandra sen de föddes, går i samma klass, bor mitt ...
    159 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Saga och Sigrid har känt varandra sen d...
    210 kr
  • De tre vännerna Saga, Sigrid och Hugo är nu alla tre fångade i datorspelet S ...
    159 kr
  • De tre vännerna Saga, Sigrid och Hugo är nu alla tre fångade i datorspelet S ...
    210 kr
  • Vinnaren i Bokjuryn 2011 - kategori serier!! Tolvåriga Emily flyttar med sin ...
    168 kr
  • Barnen väljer Amulett! Amulett - Stenväktaren, del 1 vann Bokjuryn 2011, Seri...
    168 kr
  • En omöjlig resa med faror som lurar överallt. Emily, Navin och deras besättni...
    168 kr
  • Emily och hennes vänner anländer till Celis för att be om hjälp i kampen mot ...
    168 kr
  • Emily överlever intrigerna i Celis, men Max stal moderstenen. Älvkungen får a...
    168 kr
  • Bokjuryvinnare! Kazu Kibuishis grafiska romaner i serien Amulett har tagit vä...
    168 kr
  • I den sjunde boken i fantastiskt populära Amulett-serien åker Emily, Trellis ...
    168 kr
  • Emily har tappat kontrollen över sin amulett. Hon är instängd i tomrummet och...
    168 kr
  • Luka vill bli människojägare. Men han har ingen läromästare. Då får han höra ...
    159 kr
  • Kannibalens byte - sista delen. Tillsammans med Ezra och Selina ger sig Luka ...
    159 kr
  • Svart eller vit häxa? Mia är ledsen. Hennes farmor har nyss dött. Då visar de...
    142 kr
  • Mia räddar en flicka som har gåvan att kunna bli en häxa. Men flickan är både...
    142 kr
  • Mik är soldat i kung Neos armé. De bästa soldaterna kallas "kungens lejon". M...
    142 kr
  • Flint och Ask är goda vänner. Ask undrar varför Flint ger en gåva till statyn...
    104 kr
  • Finns att köpa från och med 7 oktober.
    104 kr
  • Finns att köpa från och med 7 oktober.
    155 kr
  • Kan köpas från och med 2 september.
    155 kr
  • Kan köpas från och med 2 september.
    195 kr
  • En allra sista strid. Orion är fångad av polisen. De tänker lämna ut honom ti...
    131 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY En allra sista strid Orion är fångad a...
    182 kr
  • Nästa gång vi ses - blir i helvetet! Ingen vet vem Orion är. Egentligen är ha...
    131 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka.Nästa gång vi ses - blir i helvetet! Inge...
    182 kr
  • Hur länge vågar ni vänta? Ingen vet vem Orion är. Egentligen är han bara en h...
    131 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Hur länge vågar ni vänta? Ingen vet vem ...
    182 kr
  • Vem överlever när de döda invaderar? Gatorna i staden ligger öde. I den plund...
    142 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Vem överlever när de döda invaderar? Ga...
    192 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Alldeles ensam ... eller? Krille är til...
    192 kr
  • Alldeles ensam ... eller? Krille är tillbaka i sin bunker. Ensam. Han har mat...
    142 kr
  • Zombie City, Under jorden. Staden tillhör de levande döda. Men Krille är inte...
    142 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Kommer jag att dö här...? Det går rykte...
    192 kr
  • Kommer jag att dö här...? Det går rykten om en plats utan levande döda. Någon...
    142 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Staden tillhör de levande döda. Men Kri...
    192 kr
  • Om du blir sårad blir du en av dem. Mark flyr för sitt liv när alla runt hono...
    142 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Om du blir sårad blir du en av dem. Mar...
    192 kr
  • Man ruttnar medan man lever... Mark flyr från de som vill döda honom. Han göm...
    142 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Man ruttnar medan man lever... Mark fly...
    192 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Mark är smittad. Förvandlingen har reda...
    192 kr
  • Mark är smittad. Förvandlingen har redan börjat, och han är en zombie nu. Sna...
    142 kr
  • Mark är död. En levande död. Det är längesen han var en människa. Nu har han ...
    142 kr
  • Mark är död. En levande död. Det är längesen han var en människa. Nu har han ...
    192 kr
  • Följ med på en otrolig undervattensresa! Ett okänt djur har visat sig i värld...
    168 kr
  • Förbannelsen som blev till verklighet. Syskonen Simon och Ida åker på semeste...
    139 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Förbannelsen som blev till verklighet. S...
    190 kr
  • Om att vara ny i klassen – och att vara annorlunda. Vips har börjat i en ny s...
    139 kr
  • Fångad i en öde värld. ”Vi hade ingen mat, inget rent dricksvatten. Jag visst...
    131 kr
  • Vem är hon? Första gången han såg henne var på nattbussen.  Hon satt längst b...
    131 kr
  • CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY Vem är hon? Första gången han såg henne ...
    182 kr
  • När vargen i henne vaknar … Ina vet att hon bär på en farlig hemlighet. Den f...
    131 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. När vargen i henne vaknar … Ina vet att...
    182 kr
  • Den klassiska sagan i ny tappning. VARNING: BÖR EJ LÄSAS VID LÄGGDAGS! Trodde...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Den klassiska sagan i ny tappning. VARN...
    155 kr
  • Den klassiska sagan i ny tappning. VARNING: BÖR EJ LÄSAS VID LÄGGDAGS! Trodde...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Den klassiska sagan i ny tappning. VARN...
    155 kr
  • Guldlock är en alldeles för nyfiken och äventyrlig liten flicka som egentlige...
    104 kr
  • Guldlock är en alldeles för nyfiken och äventyrlig liten flicka som egentlige...
    155 kr
  • Giftig ärta på klassisk bädd. Lilla Skräckbiblioteket - klassiska sagor i ny ...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Giftig ärta på klassisk bädd. Lilla Skr...
    155 kr
  • Snövits elaka styvmor lurar Snövit att sova för evigt. Endast en kyss från en...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Snövits elaka styvmor lurar Snövit att ...
    155 kr
  • Allt hemskt började den dagen ett tivoli kom till stan ... Det är något kusli...
    131 kr
  • Allt hemskt började den dagen ett tivoli kom till stan ... Det är något kusli...
    171 kr
  • Låt oss presentera en doktor som ÄLSKAR att ta blodprov…Alex börjar berätta o...
    131 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Låt oss presentera en doktor som ÄLSKAR...
    182 kr
  • Vad finns bakom spegeln? Alva är en ensam flicka som ingen riktigt begriper s...
    131 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Vad finns bakom spegeln? Alva är en ens...
    182 kr
  • Läskig förvandling. Jack berättar om sin storebror Lukas, som var världens sn...
    131 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Läskig förvandling. Jack berättar om si...
    182 kr
  • När leksaken blir levande … och farlig! Jessica var tokig i sin gulliga lilla...
    131 kr
  • När leksaken blir levande … och farlig! Jessica var tokig i sin gulliga lilla...
    171 kr
  • Ny seriehjälte att älska! På en halv sekund förändras hela Zitas liv – på ett...
    168 kr
  • Vilmer, Hai, Juno och Isa är tillbaka i den andra boken om Antik-ligan. Den h...
    159 kr
  • Vilmer, Hai, Juno och Isa är tillbaka i den andra boken om Antik-ligan. Den h...
    208 kr
  • Vilmer och hans kompis Hai är ute i trädgården. En hockeypuck flyger plötslig...
    159 kr
  • Vilmer och hans kompis Hai är ute i trädgården. En hockeypuck flyger plötslig...
    208 kr
  • En vagn börjar rulla runt i Svartbyn för egen maskin och Vilmer, Hai, Isa och...
    159 kr
  • En vagn börjar rulla runt i Svartbyn för egen maskin och Vilmer, Hai, Isa och...
    159 kr
  • En vagn börjar rulla runt i Svartbyn för egen maskin och Vilmer, Hai, Isa och...
    208 kr
  • Saga är ensam kvar när både Sigrid och Hugo har blivit indragna i spelet S so...
    159 kr
  • Saga är ensam kvar när både Sigrid och Hugo har blivit indragna i spelet S so...
    210 kr
  • 13-årige Aster har vuxit upp med sin häxfamilj i skogen bortanför den lilla s...
    168 kr
  • Finns att köpa från och med 7 oktober.
    168 kr
  • Vad skulle du göra om du blev osynlig En främling helt inlindad i bandage anl...
    159 kr
  • Vad skulle du göra om du blev osynlig En främling helt inlindad i bandage anl...
    210 kr
  • Finns att köpa från och med 4 november.
    159 kr
  • Finns att köpa från och med 4 november.
    210 kr
  • Marsianerna anfaller Tidigt 1890-tal syns rökpuffar på planeten Mars. Forskar...
    159 kr
  • Det är stekhet sommar när Abdi och hans vänner börjar höra rykten om Knackare...
    142 kr
  • Det är stekhet sommar när Abdi och hans vänner börjar höra rykten om Knackare...
    192 kr
  • Finns att köpa från och med 4 november.
    142 kr
  • Elena Potatis flyttar in i den sömniga förorten Oldmill. När hennes katt Pras...
    142 kr
  • I andra delen av Monster-Allergi fortsätter jakten på Elenas katt Prassel. Pa...
    142 kr
  • Bönan som monstren planterat i Elenas trädgård börjar växa. Och det första vä...
    142 kr
  • Magnacat och hans monster är inte välkomna i Bibbur-si - monsterstaden som sv...
    142 kr
  • Vem spökar till det i jägarens hus? Precis som i den klassiska orginalsagan ä...
    104 kr
  • Vem spökar till det i jägarens hus? Precis som i den klassiska orginalsagan ä...
    155 kr
  • Den vackra flickan Rapunzel lever instängd i ett högt torn och vaktas av en e...
    103 kr
  • Den vackra flickan Rapunzel lever instängd i ett högt torn och vaktas av en e...
    143 kr
  • Kan köpas från och med 2 september.
    167 kr
  • På sin 16-årsdag upptäcker Cassie att hon kan flyga! Men Cassie är rädd för v...
    168 kr
  • På sin 16-årsdag upptäcker Cassie att hon kan flyga! Men Cassie är rädd för v...
    220 kr
  • Strapatserna ute i skogen fortsätter! Jo, April, Sam, Molly och Rebecka är in...
    158 kr
  • Molly, Jo, April, Sam och Rebecka är på Vildmarks-systrarnas läger för tuffa ...
    159 kr
  • Astrid är sur. Riktigt förbannad. Solsemestern som hon drömt om blev inte av,...
    158 kr
  • Astrid är sur. Riktigt förbannad. Solsemestern som hon drömt om blev inte av,...
    197 kr
  Hem » Böcker efter tema » Fantasy, sci-fi & skräck