Produkter   » Böcker efter tema » Sport
Sport

Sport

Vill du läsa om fartfyllda tävlingar? Intriger inom laget? Barn som startar egna klubbar? Vinster och förluster? Här finns böcker för alla som gillar någon typ av sport.

Under varje titel hittar du fler böcker i samma serie, eller andra liknande böcker.

Sport

Allt eller inget
Nu gäller det - allt eller inget! Som i slow motion snurrade Bangs cross genom luften. Den kom långt. Faktiskt längre än någonsin. Krille däremot föll som en sten. Rakt ner mot marken. Precis inn...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Sport

Allt eller inget, bok+cd
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Nu gäller det - allt eller inget Som i slow motion snurrade Bangs cross genom luften. Den kom långt. Faktiskt längre än någonsin. Krille däremot föll som en s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

BMX Gripen 1 - Hur grymt som helst
BMX, fart och drömmar Både Fille och Sacke drog åt bromsarna. Samtidigt lutade de cyklarna åt höger. Sedan gjorde de varsin stor sladd på vägen, så att sten och grus sprutade över häcken.– Yes! vr...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

BMX Gripen 1 - Hur grymt som helst! (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. BMX, fart och drömmar Både Fille och Sacke drog åt bromsarna. Samtidigt lutade de cyklarna åt höger. Sedan gjorde de varsin stor sladd på vägen, så att sten o...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Sport

BMX Gripen 2 - Så himla perfekt
Det BMX-tokiga gänget är tillbaka! Nu är det dags för de fyra barnen att starta sin BMX-klubb på riktigt. Och de måste göra en ny bana som kan bli godkänd för riktiga tävlingar. Men det blir inte ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Sport

BMX Gripen 2 - Så himla perfekt (Bok+CD)
 CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Det BMX-tokiga gänget är tillbaka! Nu är det dags för de fyra barnen att starta sin BMX-klubb på riktigt. Och de måste göra en ny bana som kan bli godkänd fö...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

BMX Gripen 3 - Ibra Kadabra (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY BMX Gripen på tjuvjakt Gänget får en ny kompis, Ibra. Han har flytt hit från Syrien med sin familj. Och han är grym på att cykla! Så en dag gör gänget en hems...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Sport

BMX Gripen 4 - Värsta loppet
Nu gäller det … Plötsligt började Sacke känna sig nervös. I sitt huvud hade han hela tidenvarit övertygad om att han skulle vinna sina lopp. I alla fall ta sig till final.Men nu när han var här oc...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Sport

BMX Gripen 4 - Värsta loppet (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY Nu gäller det … Plötsligt började Sacke känna sig nervös. I sitt huvud hade han hela tidenvarit övertygad om att han skulle vinna sina lopp. I alla fall ta si...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

BMX-Gripen 3 - Ibra kadabra
BMX Gripen på tjuvjakt Gänget får en ny kompis, Ibra. Han har flytt hit från Syrien med sin familj. Och han är grym på att cykla! Så en dag gör gänget en hemsk upptäckt. Någon har brutit sig in i ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Sport

Bänkad
CD ingår! bok med mp3-skiva i ficka. Bänkad och ensam Lunden var mitt lag. Det hade varit åtta roliga år med kompisar och träning. Och match.Nu säger tränaren att jag måste sitta på bänken. Allti...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 129 kr
Antal:

Sport

Det enda rätta
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Är du tuff när det gäller?Bangs moped blir stulen och de andra hakar på för att ta tillbaka den. De gör upp en plan och beger sig in i skogen, utan lyset på, s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Sport

Det vilda fotbollsg (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Möt det vilda gänget! I staden bor ett gäng killar. De älskar att spela fotboll. Rättare sagt, de lever för fotbollen! På vårens första dag rusar de ut till f...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

Sport

Det vilda fotbollsgänget
Möt det vilda gänget! I staden bor ett gäng killar. De älskar att spela fotboll. Rättare sagt, de lever för fotbollen! På vårens första dag rusar de ut till fotbollsplanen. Men det blir inte som d...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Sport

Det vilda fotbollsgänget 2 - F
Det vilda gänget - tillbaka på fotbollsplanen ... Det börjar en ny kille i klassen - Rocce. Hans pappa är ett fotbollsproffs från Brasilien. Alla i gänget välkomnar Rocce till laget. Men Felix tyc...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Sport

Det vilda fotbollsgänget 3 - Vanessa
Vanessa – den orädda! Vanessa är tokig i fotboll. I flera år har hon spelat i ett tjejlag. Men det suger.Men nu skall Vanessa ska få spela med i ett lag med killar – Det vilda fotbollsgänget.Det h...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Sport

Det vilda fotbollsgänget 3 - Vanessa (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY Vanessa – den orädda! Vanessa är tokig i fotboll. I flera år har hon spelat i ett tjejlag. Men det suger.Men nu skall Vanessa ska få spela med i ett lag med k...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

Sport

Det vilda fotgollsg 2 (Bok+CD)
Det vilda gänget - tillbaka på fotbollsplanen ... Det börjar en ny kille i klassen - Rocce. Hans pappa är ett fotbollsproffs från Brasilien. Alla i gänget välkomnar Rocce till laget. Men Felix tyc...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

Sport

Djävulsbacken
Djävulsbacken har tre gupp. Man måste vara modig för att klara den backen på cykel. Och man måste ha en riktigt bra cykel. Erik tänker cykla nerför hela Djävulsbacken. Han väntar bara på sin födels...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 72 kr
Antal:

Sport

Fotbollsboken
En bok om fotboll. Och en hel del annat. Alla i laget får varsin dagbok. Där ska de skriva allt de tänker om sin träning. Men Martin tänker ju på så mycket mer. Är fotbollen lika kul som den bruka...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 147 kr
Antal:

Sport

Fotbollsboken (Bok+CD)
CD ingår! bok med mp3-skiva i ficka. En bok om fotboll. Och en hel del annat. Alla i laget får varsin dagbok. Där ska de skriva allt de tänker om sin träning. Men Martin tänker ju på så mycket me...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 192 kr
Antal:

Sport

Glimma  - Spelet
Lilly ser fram emot sommarens ridläger. Alla skötarna på ridskolan ska vara med. Men det blir inte som de har tänkt sig. Lilly och hennes kompisar Stina och Simon får åka iväg några dagar. Och ta s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Glimma - Jakten
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! En ny kille i stallet Det är höst och årets hubertus-jakt närmar sig. Lilly och hennes vänner på ridskolan Mulen laddar för att vara med. Då k...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Glimma - Jakten (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY En ny kille i stallet Det är höst och årets hubertus-jakt närmar sig. Lilly och hennes vänner på ridskolan...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Glimma - Långritten
Äntligen sommarlov! Sommaren är här och det är dags för långritt på ridskolan. Det som Lilly har drömt om så länge! På en långritt kan allt möjligt hända. Fast mest spännande är nästan att få veta...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Glimma - Långritten Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Äntligen sommarlov! Sommaren är här och det är dags för långritt på ridskolan. Det som Lilly har drömt om så länge! På en långritt kan allt möjligt hända. Fas...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Glimma - Räddad
Ny serie för de hästtokiga! Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har blivit skötare på sin favorithäst. Lillys dröm är att också bli skötare. Eller att få ha en egen häst. En dag kommer häste...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Sport

Glimma - Räddad (Bok+CD)
Ny serie för de hästtokiga! Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har blivit skötare på sin favorithäst. Lillys dröm är att också bli skötare. Eller att få ha en egen häst. En dag kommer häste...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Sport

Glimma - Spelet (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Lilly ser fram emot sommarens ridläger. Alla skötarna på ridskolan ska vara med. Men det blir inte som de har tänkt sig. Lilly och hennes kompisar Stina och Si...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Sport

Glimma - Tävlingen
Dramatik och kalabalik i stallet Lilly älskar att hänga med bästa vännerna i stallet och att ta hand om sin favorithäst Glimma. Men så en dag hittar hon konstiga utslag på Glimma. Är hästen sjuk? ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 137 kr
Antal:

Sport

Glimma - Tävlingen (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Dramatik och kalabalik i stallet Lilly älskar att hänga med bästa vännerna i stallet och att ta hand om sin favorithäst Glimma. Men så en dag hittar hon konst...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 181 kr
Antal:

Sport

Handbollstjejerna 1 - Tro på dig själv
Vänskap, bråk och lagsport!   Det är mycket bråk i laget. Tjejerna hackar på varandra och det går ut över spelet. En dag får deras tränare nog. Hon berättar att de ska åka iväg och göra något helt...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 128 kr
Antal:

Sport

Handbollstjejerna 1 - Tro på dig själv (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Vänskap, bråk och lagsport! Det är mycket bråk i laget. Tjejerna hackar på varandra och det går ut över spelet. En dag får deras tränare nog. Hon berättar att...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 172 kr
Antal:

Nyheter

Handbollstjejerna 2 - Lita på din vilja
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag! Vinn med hjälp av viljan! Tjejerna ska vara med på en viktig turnering. Den ska avslutas med en stor fest. De måste träna hårt. Samma sak om o...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 128 kr
Antal:

Nyheter

Handbollstjejerna 2 - Lita på din vilja (Bok+CD)
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Vinn med hjälp av viljan! Tjejerna ska vara med på en viktig turnering. Den ska avslutas med en stor fes...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 172 kr
Antal:

Sport

Kim & Lina spelar match
Lina tycker fotboll är tråkigt. Suck! Fast när Kim får en boll på näsan och måste vila rycker Lina in och spelar. Då gör hon också mål! "Den riktar sig till den som just lärt sig läsa men som fort...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Sport

Kim & Lina spelar match, bok+cd
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Lina tycker fotboll är tråkigt. Suck! Fast när Kim får en boll på näsan och måste vila rycker Lina in och spelar. Då gör hon också mål!"Den riktar sig till den...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Leo och lögnerna
En lögn kommer sällan ensam Så lätt det är att trassla in sig i lögner. Det upptäcker Leo, som plötsligt befinner sig i en riktig härva. Han har lovat rektorn att hans hockeylag ska spela mot skol...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 129 kr
Antal:

Sport

Leo och lögnerna (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY En lögn kommer sällan ensam Så lätt det är att trassla in sig i lögner. Det upptäcker Leo, som plötsligt befinner sig i en riktig härva. Han har lovat rektorn...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 174 kr
Antal:

Nyheter

Nadir och ingen annan
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Att våga vara sig själv Möt Nadir– en helt vanlig högstadiekille som tänker på tjejer, att ha kul och vara med kompisar. Nadir är från Syrien o...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Nadir och ingen annan (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Att våga vara sig själv Möt Nadir– en helt vanlig högstadiekille som tänker på tjejer, att ha kul och vara ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nyheter

Nadir och ingen annan / arabiska
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! Nadir och ingen annan på arabiska Möt Nadir – en helt vanlig högstadiekille som tänker på tjejer, att ha kul och vara med kompisar. Nadir är f...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Nadir och ingen annan / arabiska (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Nadir och ingen annan på arabiska Möt Nadir – en helt vanlig högstadiekille som tänker på tjejer, att ha k...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nyheter

Tvillingpaket: Nadir och ingen annan / svenska+arabiska
Tvillingpaketet kommer den 2/10, 2017. Beställ det redan idag! Nadir och ingen annan på svenska och arabiska Möt Nadir – en helt vanlig högstadiekille som tänker på tjejer, att ha kul och vara me...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 225 kr
Antal:

Nyheter

Tvillingpaket: Nadir och ingen annan / svenska+arabiska (Bok+CD)
Tvillingpaketet kommer den 2/10, 2017. Beställ det redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Nadir och ingen annan på svenska och arabiska Möt Nadir – en helt vanlig högstadiekille som tänk...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 288 kr
Antal:
right