Produkter   » Böcker efter tema » Bokserier
Bokserier

Bokserier

När man väl läst en vill man oftast läsa en till …

Här hittar du första delen i alla våra serier. Under varje bok hittar du de andra böckerna i serien.

Bokserier

Amulett 1 - Stenväktaren
Vinnaren i Bokjuryn 2011 - kategori serier!! Amulett - Stenväktaren, Första boken  Tolvåriga Emily flyttar med sin mamma och yngre bror Nevin till ett gammalt hus familjen ärvt. De upptäcker snar...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 147 kr
Antal:

Bokserier

Anna och Ronja - Kärleksplanen
- Jag har fått en idé!    Ronja böjer sig fram mot mig. Vi sitter i hennes rum och pratar.    - Din mamma har väl ingen kille, säger hon.    - Nej, svarar jag.    - Simons pappa är inte heller ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 126 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

BMX Gripen 1 - Hur grymt som helst
BMX, fart och drömmar Både Fille och Sacke drog åt bromsarna. Samtidigt lutade de cyklarna åt höger. Sedan gjorde de varsin stor sladd på vägen, så att sten och grus sprutade över häcken.– Yes! vr...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Bokserier

BMX Gripen 4 - Värsta loppet
Nu gäller det … Plötsligt började Sacke känna sig nervös. I sitt huvud hade han hela tidenvarit övertygad om att han skulle vinna sina lopp. I alla fall ta sig till final.Men nu när han var här oc...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Bokserier

BMX Gripen 4 - Värsta loppet (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY Nu gäller det … Plötsligt började Sacke känna sig nervös. I sitt huvud hade han hela tidenvarit övertygad om att han skulle vinna sina lopp. I alla fall ta si...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Bokserier

Den stora jakten 1
Luka bor i Skogsby och arbetar tillsammans med sin vän Kif i kungens kök. När pojkarna är fjorton år väljer byns shaman vlken sorts jägare pojkarna ska bli. Det Luka frå veta gör honom inte glad. S...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Bokserier

Det vilda fotbollsgänget 3 - Vanessa
Vanessa – den orädda! Vanessa är tokig i fotboll. I flera år har hon spelat i ett tjejlag. Men det suger.Men nu skall Vanessa ska få spela med i ett lag med killar – Det vilda fotbollsgänget.Det h...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Bokserier

Det vilda fotbollsgänget 3 - Vanessa (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY Vanessa – den orädda! Vanessa är tokig i fotboll. I flera år har hon spelat i ett tjejlag. Men det suger.Men nu skall Vanessa ska få spela med i ett lag med k...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

Bokserier

Döden från skyn
Mord på hög höjd Det är sommar i staden. Värmen är tryckande. En död man hittas framför ett höghus. Kriminalpolis Ester Hård kommer till platsen. Har mannen tagit sitt eget liv? Eller är det mord?...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
152 kr
Antal:

Bokserier

Döden från skyn (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Mord på hög höjd Det är sommar i staden. Värmen är tryckande. En död man hittas framför ett höghus. Kriminalpolis Ester Hård kommer till platsen. Har mannen t...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 183 kr
Antal:

Bokserier

Flyg Flugo, flyg!
Flugo visar vägen! Buzz och hans familj ska ut och resa. Flugan Flugo vill gärna med Lukas följa med. Men mamma tycker att Flugo är för liten. Hon tror att han lätt kan komma bort. Så Flugo får st...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Bokserier

Fullmåne
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka.   Fullmåne Lukas har precis flyttat. Nu är han och familjen tillbaka i samma hus som de bodde i för sex år sedan. Men inget är längre som det brukade vara. N...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Glimma - Räddad
Ny serie för de hästtokiga! Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har blivit skötare på sin favorithäst. Lillys dröm är att också bli skötare. Eller att få ha en egen häst. En dag kommer häste...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Bokserier

Hallon på cirkus
Välkomna till Cirkus Hallon! Lisa och Tyra ska ha en egen cirkus. Cirkus Hallon! Tyra har en massa djur. De kan säkert göra konster. Hallon är en jättebra cirkushäst, hon är så snäll när Lisa och ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Hallon på cirkus (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Välkomna till Cirkus Hallon! Lisa och Tyra ska ha en egen cirkus. Cirkus Hallon! Tyra har en massa djur. De kan säkert göra konster. Hallon är en jättebra cir...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Bokserier

Hej Flugo!
Säg hej till Flugo! Vad gör du om du krockar med en fluga? Och om du väldigt gärna vill ha ett husdjur? Fångar den såklart! En fluga träffar en pojke. Det blir början på en underbar vänskap. Men ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Häxboken
Svart eller vit häxa? Mia är ledsen. Hennes farmor har nyss dött. Då visar det sig att Mia har gåvan - hon kan bli häxa, precis som sin farmor. Med hjälp av häxan Elvira och fen Feora lär sig Mi...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 120 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Häxboken 2 - Den svarta häxan
Låt mörkret sluta och solen skjuta! Mia tränar med Elvira för att lära sig mer magi. Då får de ett meddelande från den svarta häxan Isra. Mias mamma lever! Om Mia vill rädda sin mamma måste hon ko...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 120 kr
Antal:

Bokserier

Häxboken 3  Den nya häxan
Mia räddar en flicka som har gåvan att kunna bli en häxa.Men flickan är både ledsen och arg.De svarta häxorna vill ta henne till sig.Kan Mia hjälpa flickan?Blir den nya häxan svart eller vit? Den ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 120 kr
Antal:

Bokserier

Kapten Prometeus 1 - I bläckfiskens tecken
Actionladdad grafisk roman med cool stämning  Den tuffe detektiven kapten Prometeus och hans unge medhjälpare Mats hamnar i sin jakt på rättvisa och usla skurkar - såväl mänskliga som utomjordinga...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 126 kr
Antal:

Bokserier

Kim & Lina ensamma hemma
Det händer mycket runt syskonen Kim och Lina. Full fart, bus och äventyr nästan hela tiden.  ”Här finns en bra personskildring, stämningsskapande miljöbeskrivning, ett lättsamt slut, med en liten ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Kim & Lina i ett ödehus
Regn, åska och ett ödehus Kim och Lina ska gå till mormor. De tar stigen genom skogen. Då kommer ett åskväder, och Lina springer iväg. Det blixtrar, åskar och regnar. Kim är ensam kvar. Han är räd...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Bokserier

Kim & Lina rider iväg
I full galopp med Kim och Lina Kim följer med Lina till stallet. Men att rida själv har haningen tanke på. Hästar är ju stora djur. Och lite skrämmande,tycker Kim. Men när en häst plötsligt blir a...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Bokserier

Kim & Lina rider iväg (Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil fulltext DAISY I full galopp med Kim och Lina Kim följer med Lina till stallet. Men att rida själv har haningen tanke på. Hästar är ju stora djur. Och lite skrämmande,tycker Kim...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Bokserier

Ligan
Av Bokjury-prisade Tomas Dömstedt! Tea önskar att hon var som den nya tjejen i klassen - Fanny. Tuff, orädd och vegetarian. Fanny har dessutom startat en grupp, som kallas Ligan. De ska rädda värl...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Bokserier

Lucia med Hallon
Lucia som gnäggar och äter upp godiset … Lisa och Tyra ska ha lucia-tåg. Lisa ska vara tärna. Tyra ska vara tomte. Men vem ska vara lucia? Hästen Hallon så klart! Synd bara att Hallon inte kan sju...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Bokserier

Lucia med Hallon (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY Lucia som gnäggar och äter upp godiset … Lisa och Tyra ska ha lucia-tåg. Lisa ska vara tärna. Tyra ska vara tomte. Men vem ska vara lucia? Hästen Hallon så kl...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
148 kr
Antal:

Bokserier

Lukas och roboten
Nya upptåg med Lukas! Lukas ser på teve. Två män har rånaten bank. Då knackar det på dörren.Där står en låda. I lådan finns en grårobot. Den heter Tom.– Fånga rånarna, säger Tom.Ska Lukas och Tom ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Bokserier

Lukas och roboten (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY Nya upptåg med Lukas! Lukas ser på teve. Två män har rånaten bank. Då knackar det på dörren.Där står en låda. I lådan finns en grårobot. Den heter Tom.– Fånga...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

Bokserier

Mysteriet i döda skogen (Bok+C
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Splej spanar vidare ... Peo och vännerna i Splej drar ut i skogen för att tälta. De ska filma till den egna nyhetskanalen. Bara ett problem, det är inte vilke...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Bokserier

Mysteriet i skräckens h Bok+CD
CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY. Vad händer i skräckens hus? Vem är den mystiska damen som vandrar omkring i Peos trädgård en sen kväll? Hon liknar faktiskt en häxa. Han blir rädd. Är det he...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Bokserier

Mysteriet i skräckens hus
Vad händer i skräckens hus? Vem är den mystiska damen som vandrar omkring i Peos trädgård en sen kväll? Hon liknar faktiskt en häxa. Han blir rädd. Är det hennes handske han hittar i det våta gräs...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Bokserier

Orion: Den sista superhjälten
Nästa gång vi ses - blir i helvetet! Ingen vet vem Orion är. Egentligen är han bara en helt vanlig pojke, fast med särskilda krafter. Helst vill han vara som alla andra. Men är man superhjälte har...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 113 kr
Antal:

Bokserier

Pig och den knasiga dejten
Värre än värst! Pig och Raj tycker att Pigs mamma ska träffa en ny man. De anmäler hennetill dejting-sajten Kyss till – nät-dejting (för dig som vill ha kul och få en vän!).Men de säger inget till...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 102 kr
Antal:

Bokserier

Pig och den knasiga dejten (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY Värre än värst! Pig och Raj tycker att Pigs mamma ska träffa en ny man. De anmäler hennetill dejting-sajten Kyss till – nät-dejting (för dig som vill ha kul o...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 146 kr
Antal:

Bokserier

Razzia
Nytt fräckt omslag! Polisen är i byn. Det är slut med trimmande mopeder! Med både bilar och motorcyklar sätter de upp en kontroll ... Det blir början på en händelserik och spännande kväll. Och en ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Bokserier

Sam och Disa
Varannan vecka hos mamma… Den här veckan ska Sam bo hos mamma. Men där bor även Disa. Och Isak, som är Disas pappa … och mammas nya kille.Det är pinsamt när mamma kramar Isak. Det tycker både Sam ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Bokserier

Sam och Disa (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Varannan vecka hos mamma… Den här veckan ska Sam bo hos mamma. Men där bor även Disa. Och Isak, som är Disas pappa … och mammas nya kille.Det är pinsamt när m...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

Bokserier

Sista stöten
När botten är nådd ... Det här skulle verkligen bli sista grejen. Sista dumma grejen. Sen fick det vara nog. Sen skulle han lägga av. Lund hade bestämt sig. Han skulle bli normal. Börja om på ny k...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Bokserier

Sista stöten (Bok+CD)
CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY När botten är nådd ... Det här skulle verkligen bli sista grejen. Sista dumma grejen. Sen fick det vara nog. Sen skulle han lägga av. Lund hade bestämt sig. H...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

Bokserier

Spindelns hemlighet
Ett glittrande örhänge, ett gammalt brev och en krälande spindel... Det är någon i trädgårdsboden. Ella smyger ut för att se vad som händer.Hon ser en skugga som rör sig därinne. Det ser ut som en...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Bokserier

Spindelns hemlighet (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Ett glittrande örhänge, ett gammalt brev och en krälande spindel... Det är någon i trädgårdsboden. Ella smyger ut för att se vad som händer.Hon ser en skugga ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Bokserier

Stulen
Nytt fräckt omslag Petter, Lukas och Krille är i skogen för att leka av sig med mopederna. Eller 'trekka', som de själva kallar det.Under en paus är det någon som snor Krilles moped. Mitt framför ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Bokserier

Tavlans hemlighet
Vill du veta en hemlighet? Tant Tea finns bara på en tavla. Ändå är det nog hon som gör att det händer konstiga saker i huset. Ella ser att det är något fel med tavlan. Hon försöker få de andra i ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Bokserier

Tor och Tim ute i natten
Ny serie för nybörjarläsarna!Tor och Tim är på utflykt.De är ute och går.Det är natt.Men det finns mygg.Minst 100 mygg! Tor och Tim ger sig ut på äventyr. De hjälps alltid åt när saker och ting gå...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 72 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Zombie City 1 - De dödas stad
Vem överlever när de döda invaderar? Gatorna i staden ligger öde. I den plundrade mataffären, bland ruttna frysvaror, vandrar Krille ensam på jakt efter mat. Eller är han ensam? Det hörs släpand...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 120 kr
Antal:

Bokserier

Zombie City 4 (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Kommer jag att dö här...? Det går rykten om en plats utan levande döda. Någonstans vid havet där de sista överlevande klarar sig.Krille har kämpat sig genom s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 165 kr
Antal:

Bokserier

Zombie City 4 De levandes land
Kommer jag att dö här...? Det går rykten om en plats utan levande döda. Någonstans vid havet där de sista överlevande klarar sig.Krille har kämpat sig genom staden och ut till kusten. Nu är han än...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 120 kr
Antal:
right