Hegas-nivå 3

Hegas-nivå 3 innehåller böcker med ett språk som ligger ganska nära talspråket.

  • Vinnaren i Bokjuryn 2011 - kategori serier!! Tolvåriga Emily flyttar med sin ...
    149 kr
  • Barnen väljer Amulett! Amulett - Stenväktaren, del 1 vann Bokjuryn 2011, Seri...
    149 kr
  • En omöjlig resa med faror som lurar överallt. Emily, Navin och deras besättni...
    149 kr
  • Emily och hennes vänner anländer till Celis för att be om hjälp i kampen mot ...
    149 kr
  • Emily överlever intrigerna i Celis, men Max stal moderstenen. Älvkungen får a...
    149 kr
  • - Jag har fått en idé! Ronja böjer sig fram mot mig. Vi sitter i hennes rum o...
    128 kr
  • "Äntligen är vi på väg! Vi åker utomlands. Snart ska flygplanet åka ner genom...
    43 kr
    (Ord. Pris: 128 kr)
  • Supervännerna hjälper Batman! Det är stor fest på museet i Gotham City. Bruce...
    30 kr
    (Ord. Pris: 91 kr)
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Supervännerna hjälper Batman! Det är st...
    46 kr
    (Ord. Pris: 139 kr)
  • Waylon Jones jobbade på cirkus som Starke Adolf. Men så fick han en ovanlig h...
    31 kr
    (Ord. Pris: 92 kr)
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Waylon Jones jobbade på cirkus som Star...
    46 kr
    (Ord. Pris: 137 kr)
  • BMX, fart och drömmar. Både Fille och Sacke drog åt bromsarna. Samtidigt luta...
    141 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. BMX, fart och drömmar. Både Fille och Sa...
    186 kr
  • Det BMX-tokiga gänget är tillbaka! Nu är det dags för de fyra barnen att star...
    47 kr
    (Ord. Pris: 141 kr)
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Det BMX-tokiga gänget är tillbaka! Nu är...
    62 kr
    (Ord. Pris: 186 kr)
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. BMX Gripen på tjuvjakt. Gänget får en n...
    186 kr
  • Nu gäller det … Plötsligt började Sacke känna sig nervös. I sitt huvud hade h...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY. Nu gäller det … Plötsligt började Sacke...
    186 kr
  • Till sista tramp-taget … Regnet hade varit som en vägg framför dem på vägen d...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Till sista tramp-taget … Regnet hade va...
    186 kr
  • BMX Gripen på tjuvjakt. Gänget får en ny kompis, Ibra. Han har flytt hit från...
    141 kr
  • Saga och Sigrid har känt varandra sen de föddes, går i samma klass, bor mitt ...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Saga och Sigrid har känt varandra sen d...
    184 kr
  • Ett oväntat byte möter de två bröderna ombord på Finlandsfärjan. Planen var a...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Ett oväntat byte möter de två bröderna ...
    186 kr
  • Simon får ofta ångestattacker och är ganska ensam. Men så blir han kompis med...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Simon får ofta ångestattacker och är ga...
    184 kr
  • Ingen vanlig barnvakt... Det fanns många barnvakter på Fannys gata. Men ingen...
    116 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Ingen vanlig barnvakt...Det fanns många...
    161 kr
  • Ett fall för Drakula-klubben! Kommer ni ihåg Vips? Hon har en klubb tillsamma...
    123 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Ett fall för Drakula-klubben! Kommer ni...
    168 kr
  • En bok om fotboll. Och en hel del annat. Alla i laget får varsin dagbok. Där ...
    149 kr
  • CD ingår! bok med mp3-skiva i ficka. En bok om fotboll. Och en hel del annat....
    195 kr
  • En berättelse om det oväntade och oförklarliga. Anna tror inte på att man kan...
    38 kr
    (Ord. Pris: 116 kr)
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Fullmåne. Lukas har precis flyttat. Nu ä...
    141 kr
  • Lilly ser fram emot sommarens ridläger. Alla skötarna på ridskolan ska vara m...
    141 kr
  • En ny kille i stallet. Det är höst och årets hubertus-jakt närmar sig. Lilly ...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. En ny kille i stallet. Det är höst och ...
    186 kr
  • Äntligen sommarlov! Sommaren är här och det är dags för långritt på ridskolan...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Äntligen sommarlov! Sommaren är här och...
    186 kr
  • Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har blivit skötare på sin favorithäs...
    141 kr
  • Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har blivit skötare på sin favorithäs...
    186 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Lilly ser fram emot sommarens ridläger....
    186 kr
  • Dramatik och kalabalik i stallet. Lilly älskar att hänga med bästa vännerna i...
    139 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Dramatik och kalabalik i stallet. Lilly...
    184 kr
  • Glimma på arabiska. Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har blivit sköta...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Glimma på arabiska. Lilly älskar hästar...
    184 kr
  • Vänskap, bråk och lagsport! Det är mycket bråk i laget. Tjejerna hackar på va...
    131 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Vänskap, bråk och lagsport! Det är myck...
    175 kr
  • Vinn med hjälp av viljan! Tjejerna ska vara med på en viktig turnering. Den s...
    131 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Vinn med hjälp av viljan! Tjejerna ska ...
    175 kr
  • Freja ska åka på läger några dagar. Utan handbollstjejerna. På lägret möter h...
    131 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Freja ska åka på läger några dagar. Uta...
    175 kr
  • Tim har gillat filmer om hjälten Max Strong sen han var liten. De andra i kla...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Tim har gillat filmer om hjälten Max St...
    186 kr
  • Vem är egentligen den där Hodja? Ja, det beror på vem du frågar. Hans fru säg...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Vem är egentligen den där Hodja? Ja, de...
    184 kr
  • En viktig bok om sorg, vänskap och glädje. Det borde varit dåligt väder den d...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY. En viktig bok om sorg, vänskap och gläd...
    186 kr
  • Jag går genom parken. Vid Döda bron ska jag rakt fram. Men så ser jag någon u...
    47 kr
    (Ord. Pris: 141 kr)
  • Jag vet vem du är ... Agnes är en helt vanlig tjej. Hon älskar att springa oc...
    141 kr
  • Efter Ett värmeljus i din skalle och Varm tass i mörkret kommer nu Mårten Mel...
    132 kr
  • En historia som är nästan helt sann! – Akta er så jag inte släpper lös kalkon...
    47 kr
    (Ord. Pris: 141 kr)
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En historia som är nästan helt sann! – A...
    134 kr
    (Ord. Pris: 186 kr)
  • Ur Korpens hemlighet: Pojken låg precis still. Han lyssnade när männen gav si...
    141 kr
  • Ella och hennes familj hyr ett sommartorp på landet och det börjar hända ovän...
    141 kr
  • Om den svåra, märkliga och härliga kärleken. – Du måste komma på ett sätt att...
    132 kr
  • CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY Om den svåra, märkliga och härliga kärle...
    177 kr
  • En lögn kommer sällan ensam. Så lätt det är att trassla in sig i lögner. Det ...
    132 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. En lögn kommer sällan ensam. Så lätt de...
    177 kr
  • Låt oss presentera en doktor som ÄLSKAR att ta blodprov…Alex börjar berätta o...
    116 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Låt oss presentera en doktor som ÄLSKAR...
    161 kr
  • Vad finns bakom spegeln? Alva är en ensam flicka som ingen riktigt begriper s...
    116 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Vad finns bakom spegeln? Alva är en ens...
    161 kr
  • Läskig förvandling. Jack berättar om sin storebror Lukas, som var världens sn...
    116 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Läskig förvandling. Jack berättar om si...
    161 kr
  • Vem är hon? Första gången han såg henne var på nattbussen.  Hon satt längst b...
    116 kr
  • CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY Vem är hon? Första gången han såg henne ...
    161 kr
  • Splej spanar vidare ... Peo och vännerna i Splej drar ut i skogen för att täl...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Splej spanar vidare ... Peo och vännern...
    186 kr
  • CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY. Vad händer i skräckens hus? Vem är den ...
    186 kr
  • Vad händer i skräckens hus? Vem är den mystiska damen som vandrar omkring i P...
    141 kr
  • Fixade matchen – ett fall för SPLEJ! Peos grann-hus har varit till salu, men ...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Fixade matchen – ett fall för SPLEJ! Pe...
    184 kr
  • Boken kommer den 7 maj. Beställ den redan idag!På väg till vännerna i SPLEJ c...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Boken kommer den 7 maj. Beställ den red...
    184 kr
  • En olycka kommer sällan ensam... Peo följer med Jamal till moskén. På väg hem...
    139 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. En olycka kommer sällan ensam... Peo fö...
    184 kr
  • Butiken där Esters syster jobbar blir rånad en sen vinterkväll. De två rånarn...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Butiken där Esters syster jobbar blir r...
    186 kr
  • Splej på arabiska. Butiken där Esters syster jobbar blir rånad en sen vinterk...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY.Splej på arabiska. Butiken där Esters sy...
    184 kr
  • Splej – Häng med från början! Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo starta...
    141 kr
  • Splej på arabiska. Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en egen nyh...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Splej på arabiska. Kompisarna Peo, Jama...
    184 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Splej – Häng med från början! Kompisarn...
    186 kr
  • Att våga vara sig själv. Möt Nadir– en helt vanlig högstadiekille som tänker ...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Att våga vara sig själv. Möt Nadir– en ...
    186 kr
  • Nadir och ingen annan på arabiska. Möt Nadir – en helt vanlig högstadiekille ...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Nadir och ingen annan på arabiska. Möt ...
    186 kr
  • Boken kommer den 7 maj. Beställ den redan idag!Nils Holgersson bor på en bond...
    128 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Boken kommer den 7 maj. Beställ den red...
    174 kr
  • En nyckel till det förflutna? En gammal nyckel i en rabatt. Det är väl inget ...
    141 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En nyckel till det förflutna? En gammal ...
    186 kr
  • Kampen fortsätter! Det finns fortfarande bomber på olika ställen i staden. Or...
    38 kr
    (Ord. Pris: 116 kr)
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Kampen fortsätter! Det finns fortfarand...
    106 kr
    (Ord. Pris: 161 kr)
  • En allra sista strid. Orion är fångad av polisen. De tänker lämna ut honom ti...
    116 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. En allra sista strid. Orion är fångad a...
    161 kr
  • Nästa gång vi ses - blir i helvetet! Ingen vet vem Orion är. Egentligen är ha...
    116 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka.Nästa gång vi ses - blir i helvetet! Inge...
    161 kr
  • Hur länge vågar ni vänta? Ingen vet vem Orion är. Egentligen är han bara en h...
    38 kr
    (Ord. Pris: 116 kr)
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Hur länge vågar ni vänta? Ingen vet vem ...
    106 kr
    (Ord. Pris: 161 kr)
  • Boken kommer den 7 maj. Beställ den redan idag!Peter Pan är en pojke som inte...
    128 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Boken kommer den 7 maj. Beställ den red...
    184 kr
  • Värre än värst! Pig och Raj tycker att Pigs mamma ska träffa en ny man. De an...
    105 kr
  • Humor på låg nivå med många skratt! Pig och Raj är på väg till skolan. Raj sä...
    102 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Humor på låg nivå med många skratt! Pig...
    147 kr
  • Födelsedagskalas med PIG! En död hamster, en frånvarande pappa och ett katast...
    102 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Födelsedagskalas med PIG! En död hamste...
    147 kr
  • Pig och hans kompis Raj fått nys på att det är TV-inspelning på gång nere på ...
    105 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Pig och hans kompis Raj fått nys på att...
    147 kr
  • Varning för sträckläsning! Varulven är borta och allt är som vanligt igen. El...
    47 kr
    (Ord. Pris: 141 kr)
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Varning för sträckläsning! Varulven är b...
    186 kr
  • Eskil är en vanlig kille. Bara lite rädd för vatten. Tills han möter Tova. De...
    126 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Eskil är en vanlig kille. Bara lite rä...
    171 kr
  • När Gustav vaknade var det mörkt. Det var kallt omkring honom. Han låg i snön...
    132 kr
  • En rapp berättelse om ett nutida fenomen – appen. Som dessutom löser alla din...
    141 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En app som kan lösa alla problem. En rap...
    186 kr
  • 3:e plats i Bokjuryn 2011 - kategorin kapitelböcker 9-12! Ella hittar en speg...
    141 kr
  • Ett glittrande örhänge, ett gammalt brev och en krälande spindel... Det är nå...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Ett glittrande örhänge, ett gammalt bre...
    186 kr
  • En marknad. Ett tivoli. Ett hemsökt spöktåg... Marknad på lördag, med Tivoli!...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. En marknad. Ett tivoli. Ett hemsökt spö...
    186 kr
  • Om vänskap och vikten av att säga nej. "När kvällen för festen kommer är jag ...
    38 kr
    (Ord. Pris: 116 kr)
  • Vill du veta en hemlighet? Tant Tea finns bara på en tavla. Ändå är det nog h...
    141 kr
  • Tova, en helt vanlig tjej som går i skolan som alla andra. Men som också bor ...
    92 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY.Tova, en helt vanlig tjej som går i skol...
    137 kr
  • Tova försöker gömma sig, för att hon tycker att det är pinsamt att hennes bäs...
    92 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Tova försöker gömma sig, för att hon ty...
    137 kr
  • Glimma på arabiska. Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har blivit sköta...
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Glimma på arabiska. Lilly älskar hästar...
  • Splej på arabiska. Butiken där Esters syster jobbar blir rånad en sen vinterk...
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Splej på arabiska. Butiken där Esters s...
  • Tvillingpaket av SPLEJ! Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en ege...
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Tvillingpaket av SPLEJ! Kompisarna Peo,...
  • Nadir och ingen annan på svenska och arabiska. Möt Nadir – en helt vanlig hög...
    225 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Nadir och ingen annan på svenska och ar...
    288 kr
  • Triangeldrama. Max ser en lapp i korridoren. "Unga poeters sällskap för dig m...
    132 kr
  • När vargen i henne vaknar … Ina vet att hon bär på en farlig hemlighet. Den f...
    116 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. När vargen i henne vaknar … Ina vet att...
    161 kr
  • Om att vara ny i klassen – och att vara annorlunda. Vips har börjat i en ny s...
    123 kr
  • Ny seriehjälte att älska! På en halv sekund förändras hela Zitas liv – på ett...
    148 kr