Produkter   » Böcker efter Hegas-nivå » Hegas-nivå 3
Hegas-nivå 3

Hegas-nivå 3

Hegas-nivå 3 innehåller böcker med ett språk som ligger ganska nära talspråket.

Hegas-nivå 3

Amulett 1 - Stenväktaren
Vinnaren i Bokjuryn 2011 - kategori serier!! Amulett - Stenväktaren, Första boken  Tolvåriga Emily flyttar med sin mamma och yngre bror Nevin till ett gammalt hus familjen ärvt. De upptäcker snar...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 147 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Amulett 2 - Stenväktarens förbannelse
Barnen väljer Amulett! Amulett - Stenväktaren, del 1 vann Bokjuryn 2011, Seriekategorin! Spänningen fortsätter i andra delen Amulett - Stenväktarens förbannelse. Emily och Navin fortsätter sitt ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 147 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Amulett 3 - Molnsökarna
Vinnare i Bokjuryn 2013 – seriekategorin! En omöjlig resa med faror som lurar överallt.Emily, Navin och deras besättning med motstånds-kämpar hyr ett luftskepp och ger sig av för att söka efter de...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 147 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Amulett 4 - Det sista rådet
En förlorad stad där mörka hemligheter avslöjas Emily och hennes vänner anländer till Celis för att be om hjälp i kampen mot Älvkungen. Men allt står inte rätt till. De en gång så myllrande gatorn...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 147 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Amulett 5 - Älvprinsen
Emily överlever intrigerna i Celis, men Max stal moderstenen. Älvkungen får allt starkare krafter, då han nu kan skapa fler stenväktare tack vare moderstenen. Emily och hennes vänner leder Celis ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 147 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Anna och Ronja - Kärleksplanen
- Jag har fått en idé!    Ronja böjer sig fram mot mig. Vi sitter i hennes rum och pratar.    - Din mamma har väl ingen kille, säger hon.    - Nej, svarar jag.    - Simons pappa är inte heller ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 126 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Anna och Simon - Solresan
"Äntligen är vi på väg! Vi åker utomlands. Snart ska flygplanet åka ner genom molnen och landa på flygplatsen i Arrecife. Det är varmt där. Flygvärdinnan sa precis att det är nästan 30 grader på...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 126 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Batman - Kampen mot draken
Supervännerna hjälper Batman! Det är stor fest på museet i Gotham City. Bruce Wayne är bjuden. Han får snart syn på en staty av en drake. Bruce har aldrig sett något liknande. Plötsligt blir drake...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 89 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Batman - Kampen mot draken (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISYSupervännerna hjälper Batman! Det är stor fest på museet i Gotham City. Bruce Wayne är bjuden. Han får snart syn på en staty av en drake. Bruce har aldrig sett ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 132 kr
Antal:

Nyheter

Batman – Monster-reptilen
Boken kommer den 7/8-2017. Beställ den redan idag! Ny bok i Superstart-serien Waylon Jones jobbade på cirkus som Starke Adolf. Men så fick han en ovanlig hudsjukdom och blev lik en slags reptil. ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 90 kr
Antal:

Nyheter

Batman – Monster-reptilen (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8-2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Ny bok i Superstart-serien Waylon Jones jobbade på cirkus som Starke Adolf. Men så fick han en ovanlig hudsj...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 135 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

BMX Gripen 1 - Hur grymt som helst
BMX, fart och drömmar Både Fille och Sacke drog åt bromsarna. Samtidigt lutade de cyklarna åt höger. Sedan gjorde de varsin stor sladd på vägen, så att sten och grus sprutade över häcken.– Yes! vr...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

BMX Gripen 1 - Hur grymt som helst! (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. BMX, fart och drömmar Både Fille och Sacke drog åt bromsarna. Samtidigt lutade de cyklarna åt höger. Sedan gjorde de varsin stor sladd på vägen, så att sten o...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

BMX Gripen 2 - Så himla perfekt
Det BMX-tokiga gänget är tillbaka! Nu är det dags för de fyra barnen att starta sin BMX-klubb på riktigt. Och de måste göra en ny bana som kan bli godkänd för riktiga tävlingar. Men det blir inte ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

BMX Gripen 2 - Så himla perfekt (Bok+CD)
 CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Det BMX-tokiga gänget är tillbaka! Nu är det dags för de fyra barnen att starta sin BMX-klubb på riktigt. Och de måste göra en ny bana som kan bli godkänd fö...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

BMX Gripen 3 - Ibra Kadabra (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY BMX Gripen på tjuvjakt Gänget får en ny kompis, Ibra. Han har flytt hit från Syrien med sin familj. Och han är grym på att cykla! Så en dag gör gänget en hems...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

BMX Gripen 4 - Värsta loppet
Nu gäller det … Plötsligt började Sacke känna sig nervös. I sitt huvud hade han hela tidenvarit övertygad om att han skulle vinna sina lopp. I alla fall ta sig till final.Men nu när han var här oc...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

BMX Gripen 4 - Värsta loppet (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY Nu gäller det … Plötsligt började Sacke känna sig nervös. I sitt huvud hade han hela tidenvarit övertygad om att han skulle vinna sina lopp. I alla fall ta si...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nyheter

BMX Gripen 5 - Inget stoppar oss
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag! Till sista tramp-taget … Regnet hade varit som en vägg framför dem på vägen dit. Men det hade inte stoppat dem. Inget hade stoppat dem. Inte a...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

BMX Gripen 5 - Inget stoppar oss (Bok+CD)
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Till sista tramp-taget … Regnet hade varit som en vägg framför dem på vägen dit. Men det hade inte stoppat...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

BMX-Gripen 3 - Ibra kadabra
BMX Gripen på tjuvjakt Gänget får en ny kompis, Ibra. Han har flytt hit från Syrien med sin familj. Och han är grym på att cykla! Så en dag gör gänget en hemsk upptäckt. Någon har brutit sig in i ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Bröder i brott
Ett oväntat byte … … möter de två bröderna ombord på Finlandsfärjan. Planen var att i lugn och ro bryta sig in i de parkerade bilarna på bildäcket och stjäla pengar. Men i en skåpbil gör de ett he...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Bröder i brott (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Ett oväntat byte … … möter de två bröderna ombord på Finlandsfärjan. Planen var att i lugn och ro bryta sig in i de parkerade bilarna på bildäcket och stjäla ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nyheter

Den onda barnvakten
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag! Ingen vanlig barnvakt... Det fanns många barnvakter på Fannys gata. Men ingen var värre än Demona. Hon gjorde vad som helst för att få barnen ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 119 kr
Antal:

Nyheter

Den onda barnvakten (Bok+CD)
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Ingen vanlig barnvakt... Det fanns många barnvakter på Fannys gata. Men ingen var värre än Demona. Hon g...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 163 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Drakula-klubben och spöket
Ett fall för Drakula-klubben! Kommer ni ihåg Vips? Hon har en klubb tillsammans med sina kompisar Leyla och Albert. Nu är Anna i parallell-klassen ledsen. Hennes nallar försvinner oförklarligt u...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 120 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Drakula-klubben spöket Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Ett fall för Drakula-klubben! Kommer ni ihåg Vips? Hon har en klubb tillsammans med sina kompisar Leyla och Albert. Nu är Anna i parallell-klassen ledsen. H...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 165 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Fotbollsboken
En bok om fotboll. Och en hel del annat. Alla i laget får varsin dagbok. Där ska de skriva allt de tänker om sin träning. Men Martin tänker ju på så mycket mer. Är fotbollen lika kul som den bruka...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 147 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Fotbollsboken (Bok+CD)
CD ingår! bok med mp3-skiva i ficka. En bok om fotboll. Och en hel del annat. Alla i laget får varsin dagbok. Där ska de skriva allt de tänker om sin träning. Men Martin tänker ju på så mycket me...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 192 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Från andra sidan
En berättelse om det oväntade och oförklarliga Anna tror inte på att man kan få kontakt med någon som är död. Hur skulle det gå till? Det säger ju sig självt att det inte fungerar, tänker Anna. Oc...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 113 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Fullmåne
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka.   Fullmåne Lukas har precis flyttat. Nu är han och familjen tillbaka i samma hus som de bodde i för sex år sedan. Men inget är längre som det brukade vara. N...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Glimma  - Spelet
Lilly ser fram emot sommarens ridläger. Alla skötarna på ridskolan ska vara med. Men det blir inte som de har tänkt sig. Lilly och hennes kompisar Stina och Simon får åka iväg några dagar. Och ta s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Glimma - Jakten
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! En ny kille i stallet Det är höst och årets hubertus-jakt närmar sig. Lilly och hennes vänner på ridskolan Mulen laddar för att vara med. Då k...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Glimma - Jakten (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY En ny kille i stallet Det är höst och årets hubertus-jakt närmar sig. Lilly och hennes vänner på ridskolan...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Glimma - Långritten
Äntligen sommarlov! Sommaren är här och det är dags för långritt på ridskolan. Det som Lilly har drömt om så länge! På en långritt kan allt möjligt hända. Fast mest spännande är nästan att få veta...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Glimma - Långritten Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Äntligen sommarlov! Sommaren är här och det är dags för långritt på ridskolan. Det som Lilly har drömt om så länge! På en långritt kan allt möjligt hända. Fas...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Glimma - Räddad
Ny serie för de hästtokiga! Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har blivit skötare på sin favorithäst. Lillys dröm är att också bli skötare. Eller att få ha en egen häst. En dag kommer häste...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Glimma - Räddad (Bok+CD)
Ny serie för de hästtokiga! Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har blivit skötare på sin favorithäst. Lillys dröm är att också bli skötare. Eller att få ha en egen häst. En dag kommer häste...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Glimma - Spelet (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Lilly ser fram emot sommarens ridläger. Alla skötarna på ridskolan ska vara med. Men det blir inte som de har tänkt sig. Lilly och hennes kompisar Stina och Si...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Glimma - Tävlingen
Dramatik och kalabalik i stallet Lilly älskar att hänga med bästa vännerna i stallet och att ta hand om sin favorithäst Glimma. Men så en dag hittar hon konstiga utslag på Glimma. Är hästen sjuk? ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 137 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Glimma - Tävlingen (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Dramatik och kalabalik i stallet Lilly älskar att hänga med bästa vännerna i stallet och att ta hand om sin favorithäst Glimma. Men så en dag hittar hon konst...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 181 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Handbollstjejerna 1 - Tro på dig själv
Vänskap, bråk och lagsport!   Det är mycket bråk i laget. Tjejerna hackar på varandra och det går ut över spelet. En dag får deras tränare nog. Hon berättar att de ska åka iväg och göra något helt...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 128 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Handbollstjejerna 1 - Tro på dig själv (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Vänskap, bråk och lagsport! Det är mycket bråk i laget. Tjejerna hackar på varandra och det går ut över spelet. En dag får deras tränare nog. Hon berättar att...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 172 kr
Antal:

Nyheter

Handbollstjejerna 2 - Lita på din vilja
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag! Vinn med hjälp av viljan! Tjejerna ska vara med på en viktig turnering. Den ska avslutas med en stor fest. De måste träna hårt. Samma sak om o...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 128 kr
Antal:

Nyheter

Handbollstjejerna 2 - Lita på din vilja (Bok+CD)
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Vinn med hjälp av viljan! Tjejerna ska vara med på en viktig turnering. Den ska avslutas med en stor fes...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 172 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Hemliga agenter
Tim har gillat filmer om hjälten Max Strong sen han var liten. De andra i klassen tycker att han är barnslig. Men en dag träffar Tim tjejen Ayda. Hon gillar också Max Strong. Tillsammans spelar de ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Hemliga agenter (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Tim har gillat filmer om hjälten Max Strong sen han var liten.  De andra i klassen tycker att han är barnslig. Men en dag träffar Tim tjejen Ayda. Hon gillar o...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Ingen som hon
En viktig bok om sorg, vänskap och glädje Det borde varit dåligt väder den dagen mamma berättade att Judit skulle dö. Men så var det inte. Det var en dag i maj. Snart började sommarlovet. En ny, v...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Ingen som hon (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY En viktig bok om sorg, vänskap och glädje Det borde varit dåligt väder den dagen mamma berättade att Judit skulle dö. Men så var det inte. Det var en dag i ma...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Jag ser dig
Jag går genom parken. Vid Döda bron ska jag rakt fram. Men så ser jag någon uppe på broräcket. Någon som går där. Balanserar. Det ser livsfarligt ut. Jag tror att det är en tjej. Jag blir rädd och...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Jag vet vem du är
Jag vet vem du är ... Agnes är en helt vanlig tjej. Hon älskar att springa och hänga med sin bästis Kim på kafé. Plötsligt börjar en kille mejla henne. Det är kärleksdikter i Haiku-format. Först ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Jag är världen
  Poesi passar alla! Efter Ett värmeljus i din skalle och Varm tass i mörkret kommer nu Mårten Melins efterlängtade tredje diktsamling på Hegas. Dikter om längtan, kärlek, vänskap och sorg - ett ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 129 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Kalkonerna
En historia som är nästan helt sann!– Akta er så jag inte släpper lös kalkonerna på er!Jag tittade på Petter. Han tittade på mig. Petter släppte gubbens moped med ett brak rakt ner i gruset. Sedan ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Kalkonerna (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En historia som är nästan helt sann!– Akta er så jag inte släpper lös kalkonerna på er!Jag tittade på Petter. Han tittade på mig. Petter släppte gubbens moped ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Korpens hemlighet
Vill du veta en hemlighet? Ur Korpens hemlighet:Pojken låg precis still. Han lyssnade när männen gav sig av. De hade inte hittat honom. Pojken rörde sig framåt. Han ville lämna sitt gömställe. Me...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Kortets hemlighet
Ella och hennes familj hyr ett sommartorp på landet och det börjar hända oväntade saker. Vad betyder spelkorten som Ella hittar? Hänger de ihop med det blodiga handavtrycket på kyrkväggen? Eller ha...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Leo och kärleken
Om den svåra, märkliga och härliga kärleken – Du måste komma på ett sätt att få Alina att tycka om dig, säger Tuva. Hur ska ni annars bli ihop?– Bli ihop?– Men allvarligt, Leo. Kan du ingenting om...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 129 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Leo och kärleken (Bok+CD)
CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY Om den svåra, märkliga och härliga kärleken – Du måste komma på ett sätt att få Alina att tycka om dig, säger Tuva. Hur ska ni annars bli ihop?– Bli ihop?– Me...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 174 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Leo och lögnerna
En lögn kommer sällan ensam Så lätt det är att trassla in sig i lögner. Det upptäcker Leo, som plötsligt befinner sig i en riktig härva. Han har lovat rektorn att hans hockeylag ska spela mot skol...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 129 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Leo och lögnerna (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY En lögn kommer sällan ensam Så lätt det är att trassla in sig i lögner. Det upptäcker Leo, som plötsligt befinner sig i en riktig härva. Han har lovat rektorn...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 174 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Mardrömsklubben: Fångad i spegeln
Vad finns bakom spegeln? Alva är en ensam flicka som ingen riktigt begriper sig på. Men så dyker Bianca upp. En helt ny vän, hemma hos Alva, fast på andra sidan spegeln. Vad skulle kunna vara fel ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 119 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Mardrömsklubben: Fångad i spegeln (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Vad finns bakom spegeln? Alva är en ensam flicka som ingen riktigt begriper sig på. Men så dyker Bianca upp. En helt ny vän, hemma hos Alva, fast på andra sid...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 163 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Mardrömsklubben: Hjälp, min bror är en zombie!
Läskig förvandling Jack berättar om sin storebror Lukas, som var världens snällaste kompis – tills han började förändras. Han började luka konstigt. Hans ansikte såg annorlunda ut. Han fick märkli...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 119 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Mardrömsklubben: Hjälp, min bror är en zombie! (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Läskig förvandling Jack berättar om sin storebror Lukas, som var världens snällaste kompis – tills han började förändras. Han började luka konstigt. Hans ansi...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 163 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Miras hemlighet
Vem är hon? Första gången han såg henne var på nattbussen.  Hon satt längst bak. Helt ensam. Han tittade på henne i smyg. Hon var snygg. Ganska blek. Andra gången de sågs fick han veta hennes nam...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Miras hemlighet (Bok+CD)
CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY Vem är hon? Första gången han såg henne var på nattbussen. Hon satt längst bak. Helt ensam. Han tittade på henne i smyg. Hon var snygg. Ganska blek. Andra gå...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Mysteriet i döda skogen
Splej spanar vidare ... Peo och vännerna i Splej drar ut i skogen för att tälta. De ska filma till den egna nyhetskanalen. Bara ett problem, det är inte vilken skog som helst. Den kallas döda skog...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Mysteriet i döda skogen (Bok+C
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Splej spanar vidare ... Peo och vännerna i Splej drar ut i skogen för att tälta. De ska filma till den egna nyhetskanalen. Bara ett problem, det är inte vilke...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Mysteriet i skräckens h Bok+CD
CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY. Vad händer i skräckens hus? Vem är den mystiska damen som vandrar omkring i Peos trädgård en sen kväll? Hon liknar faktiskt en häxa. Han blir rädd. Är det he...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Mysteriet i skräckens hus
Vad händer i skräckens hus? Vem är den mystiska damen som vandrar omkring i Peos trädgård en sen kväll? Hon liknar faktiskt en häxa. Han blir rädd. Är det hennes handske han hittar i det våta gräs...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Mysteriet med fuskarna
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! Fixade matchen – ett fall för SPLEJ! Peos grann-hus har varit till salu, men ingen har köpt det. Nu hyrs det ut till två fotbollsspelare. De ä...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Mysteriet med fuskarna (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Fixade matchen – ett fall för SPLEJ! Peos grann-hus har varit till salu, men ingen har köpt det. Nu hyrs d...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 181 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Mysteriet med smitarna
En olycka kommer sällan ensam... Peo följer med Jamal till moskén. På väg hem är det mörkt. En bil med släp kommer över på fel sida och släpet träffar Jamals cykel. Han flyger rakt ut i diket och ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 137 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Mysteriet med smitarna (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY En olycka kommer sällan ensam... Peo följer med Jamal till moskén. På väg hem är det mörkt. En bil med släp kommer över på fel sida och släpet träffar Jamals ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 181 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Mysteriet med tomterånarna
Uppföljare till vårens favorit! Butiken där Esters syster jobbar blir rånad en sen vinterkväll. De två rånarna är utklädda till tomtar. Senare hittar gänget i Splej tomtedräkter och stöldgods vid ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Mysteriet med tomterånarna (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Uppföljare till vårens favorit! Butiken där Esters syster jobbar blir rånad en sen vinterkväll. De två rånarna är utklädda till tomtar. Senare hittar gänget i...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Mysteriet på kyrkogården
  Splej – Häng med från början! Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en egen nyhetskanal som de kallar för SPLEJ. De gör filmklipp och lägger ut på nätet. Samtidigt händer det något m...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Mysteriet på kyrkogården / arabiska
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag! Splej på arabiska Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en egen nyhetskanal som de kallar för SPLEJ. De gör filmklipp och lägger ut på...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Mysteriet på kyrkogården / arabiska (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Splej på arabiska Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en egen nyhetskanal som de kallar för SPLE...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 181 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Mysteriet på kyrkogården Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Splej – Häng med från början! Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en egen nyhetskanal som de kallar för SPLEJ. De gör filmklipp och lägger ut på nä...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nyheter

Nadir och ingen annan
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Att våga vara sig själv Möt Nadir– en helt vanlig högstadiekille som tänker på tjejer, att ha kul och vara med kompisar. Nadir är från Syrien o...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Nadir och ingen annan (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Att våga vara sig själv Möt Nadir– en helt vanlig högstadiekille som tänker på tjejer, att ha kul och vara ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nyheter

Nadir och ingen annan / arabiska
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! Nadir och ingen annan på arabiska Möt Nadir – en helt vanlig högstadiekille som tänker på tjejer, att ha kul och vara med kompisar. Nadir är f...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Nadir och ingen annan / arabiska (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Nadir och ingen annan på arabiska Möt Nadir – en helt vanlig högstadiekille som tänker på tjejer, att ha k...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Nyckelns hemlighet
En nyckel till det förflutna? En gammal nyckel i en rabatt. Det är väl inget konstigt med det? Men bokstäver börjar synas på nyckeln ... Och ibland verkar den få eget liv. Som om den vill visa någ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Nyckelns hemlighet (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En nyckel till det förflutna? En gammal nyckel i en rabatt. Det är väl inget konstigt med det? Men bokstäver börjar synas på nyckeln ... Och ibland verkar den...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Orion: Demonaz fälla
Kampen fortsätter! Det finns fortfarande bomber på olika ställen i staden. Orion måste försöka rädda folket. Han är den allra sista superhjälten. Samtidigt gör skurken Demonaz allt för att få tag ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 113 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Orion: Demonaz Fälla Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISYKampen fortsätter! Det finns fortfarande bomber på olika ställen i staden. Orion måste försöka rädda folket. Han är den allra sista superhjälten. Samtidigt gör ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 157 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Orion: Den sista striden
En allra sista strid Orion är fångad av polisen. De tänker lämna ut honom till Demonaz. Ingen tror på Orion när han berättar om Demonaz onda planer att råna Nationalbanken. Polisen har tagit all O...
Läs mer
från 113 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Orion: Den sista striden (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY En allra sista strid Orion är fångad av polisen. De tänker lämna ut honom till Demonaz. Ingen tror på Orion när han berättar om Demonaz onda planer att råna N...
Läs mer
från 157 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Orion: Den sista superhjälten
Nästa gång vi ses - blir i helvetet! Ingen vet vem Orion är. Egentligen är han bara en helt vanlig pojke, fast med särskilda krafter. Helst vill han vara som alla andra. Men är man superhjälte har...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 113 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Orion: Den sista superhjälten (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Nästa gång vi ses - blir i helvetet! Ingen vet vem Orion är. Egentligen är han bara en helt vanlig pojke, fast med särskilda krafter. Helst vill han vara som ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 157 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Orion: På liv och död
Hur länge vågar ni vänta? Ingen vet vem Orion är. Egentligen är han bara en helt vanlig pojke, fast med särskilda krafter. Helst vill han vara som alla andra. Men är man superhjälte har man inte m...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 113 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Orion: På liv och död (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Hur länge vågar ni vänta? Ingen vet vem Orion är. Egentligen är han bara en helt vanlig pojke, fast med särskilda krafter. Helst vill han vara som alla andra....
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 157 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Pig och den knasiga dejten
Värre än värst! Pig och Raj tycker att Pigs mamma ska träffa en ny man. De anmäler hennetill dejting-sajten Kyss till – nät-dejting (för dig som vill ha kul och få en vän!).Men de säger inget till...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 102 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Pig och digerdöden
Pig är tillbaka! Humor på låg nivå med många skratt! Pig och Raj är på väg till skolan. Raj säger att de ska få en spruta idag. Pig blir livrädd. Han HATAR sprutor.Historie-läraren berät...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 100 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Pig och digerdöden (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Pig är tillbaka!Humor på låg nivå med många skratt! Pig och Raj är på väg till skolan. Raj säger att de ska få en spruta idag. Pig blir livrädd. Han HAT...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 145 kr
Antal:

Nyheter

Pig och glasstårtan
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Födelsedagskalas med PIG! En död hamster, en frånvarande pappa och ett katastrof-kalas – humor på låg nivå med många skratt! Pig ska ha ett o-f...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 100 kr
Antal:

Nyheter

Pig och glasstårtan (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Födelsedagskalas med PIG! En död hamster, en frånvarande pappa och ett katastrof-kalas – humor på låg nivå ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 145 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Rimfrost
Varning för sträckläsning! Varulven är borta och allt är som vanligt igen. Eller?Det börjar hända konstiga saker runt Lukas och Anni. En svart bil förföljer dem. En man med iskalla ögon smyger run...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Rimfrost (bok+cd)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Varning för sträckläsning! Varulven är borta och allt är som vanligt igen. Eller?Det börjar hända konstiga saker runt Lukas och Anni. En svart bil förföljer d...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nyheter

Rymdklubben ET - Simma på Neptunus
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag! Rymdsnurr och känslokarusell Eskil är en vanlig kille. Bara lite rädd för vatten. Tills han möter Tova. De har två saker gemensamt: Båda är ad...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 126 kr
Antal:

Nyheter

Rymdklubben ET - Simma på Neptunus (Bok+CD)
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Rymdsnurr och känslokarusell Eskil är en vanlig kille. Bara lite rädd för vatten. Tills han möter Tova. ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 171 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Skoterfärden
En natt kan förändra allt När Gustav vaknade var det mörkt.Det var kallt omkring honom.Han låg i snön.Ett flåsande kom närmare.Han fick en otäck andedräkt i näsan.Allt han såg var vita huggtänder ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 129 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Smart för en dag
En app som kan lösa alla problem En rapp berättelse om ett nutida fenomen– appen. Som dessutom löser alla dina problem, såväl inför prov som med kärleken. Oemotståndligt eller hur?Läs om Linus som...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Smart för en dag (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En app som kan lösa alla problem En rapp berättelse om ett nutida fenomen– appen. Som dessutom löser alla dina problem, såväl inför prov som med kärleken. Oem...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Spegelns hemlighet
3:e plats i Bokjuryn 2011 - kategorin kapitelböcker 9-12! "Tredje fristående boken om Ella, Spegelns hemlighet, är lika spännande som de föregående delarna." Madeleine Jehpsson, BTJ-häftet 111184...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Spindelns hemlighet
Ett glittrande örhänge, ett gammalt brev och en krälande spindel... Det är någon i trädgårdsboden. Ella smyger ut för att se vad som händer.Hon ser en skugga som rör sig därinne. Det ser ut som en...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Spindelns hemlighet (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Ett glittrande örhänge, ett gammalt brev och en krälande spindel... Det är någon i trädgårdsboden. Ella smyger ut för att se vad som händer.Hon ser en skugga ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nyheter

Spöktågets hemlighet
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag! En marknad. Ett tivoli. Ett hemsökt spöktåg... Marknad på lördag, med Tivoli! På stora ängen vid infarten. Berg och dalbana. Spegellabyrint. Ra...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Spöktågets hemlighet (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY En marknad. Ett tivoli. Ett hemsökt spöktåg... Marknad på lördag, med Tivoli! På stora ängen vid infarten. ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Säg nej
Om vänskap och vikten av att säga nej"När kvällen för festen kommer är jag nervös. I vanliga fall brukar jag och Klara göra oss i ordning tillsammans. Jag vill nästan inte gå. Men så blir jag arg. ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 113 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Tavlans hemlighet
Vill du veta en hemlighet? Tant Tea finns bara på en tavla. Ändå är det nog hon som gör att det händer konstiga saker i huset. Ella ser att det är något fel med tavlan. Hon försöker få de andra i ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Tvillingpaket: Mysteriet på kyrkogården / svenska+arabiska
Tvillingpaketet kommer den 7/8, 2017. Beställ det redan idag! Tvillingpaket av SPLEJ! Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en egen nyhetskanal som de kallar för SPLEJ. De gör filmklipp ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 225 kr
Antal:

Nyheter

Tvillingpaket: Mysteriet på kyrkogården / svenska+arabiska (Bok+CD)
Tvillingpaketet kommer den 7/8, 2017. Beställ det redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Tvillingpaket av SPLEJ! Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en egen nyhetskanal som de...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 288 kr
Antal:

Nyheter

Tvillingpaket: Nadir och ingen annan / svenska+arabiska
Tvillingpaketet kommer den 2/10, 2017. Beställ det redan idag! Nadir och ingen annan på svenska och arabiska Möt Nadir – en helt vanlig högstadiekille som tänker på tjejer, att ha kul och vara me...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 225 kr
Antal:

Nyheter

Tvillingpaket: Nadir och ingen annan / svenska+arabiska (Bok+CD)
Tvillingpaketet kommer den 2/10, 2017. Beställ det redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Nadir och ingen annan på svenska och arabiska Möt Nadir – en helt vanlig högstadiekille som tänk...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 288 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Unga poeters sällskap
Triangeldrama Max ser en lapp i korridoren. "Unga poeters sällskap för dig mellan 15-25 som gillar att skriva och lyssna på poesi." Lappen stämmer precis in på Max. Och på hans klasskompis Ella....
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 129 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Vargtimmen
När vargen i henne vaknar … Ina vet att hon bär på en farlig hemlighet. Den finns i hennes gulbruna ögon, och mamma bär på samma hemliga arv. Därför ber mamma henne vara extra försiktig ikväll när...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Vargtimmen (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY När vargen i henne vaknar … Ina vet att hon bär på en farlig hemlighet. Den finns i hennes gulbruna ögon, och mamma bär på samma hemliga arv. Därför ber mamma...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Vips och Drakula-klubben
Om att vara ny i klassen – och att vara annorlunda. Vips har börjat i en ny skola. Hon ser fram emot att börja i klassen. Men det går inte som hon tänkt sig. Att vara ny i klassen kan vara svårt. ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 120 kr
Antal:

Hegas-nivå 3

Zita i rymden
Ny seriehjälte att älska! På en halv sekund förändras hela Zitas liv – på ett kosmiskt sätt. Hennes bästa vän förs bort av onda rymdvarelser. Zita tänker göra allt för att rädda honom. Plötsligt ä...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 146 kr
Antal:
right