Hegas-nivå 3

Hegas-nivå 3 innehåller böcker med ett språk som ligger ganska nära talspråket.

  • Vinnaren i Bokjuryn 2011 - kategori serier!! Tolvåriga Emily flyttar med sin ...
    162 kr
  • Barnen väljer Amulett! Amulett - Stenväktaren, del 1 vann Bokjuryn 2011, Seri...
    162 kr
  • En omöjlig resa med faror som lurar överallt. Emily, Navin och deras besättni...
    162 kr
  • Emily och hennes vänner anländer till Celis för att be om hjälp i kampen mot ...
    162 kr
  • Emily överlever intrigerna i Celis, men Max stal moderstenen. Älvkungen får a...
    162 kr
  • - Jag har fått en idé! Ronja böjer sig fram mot mig. Vi sitter i hennes rum o...
    139 kr
  • "Äntligen är vi på väg! Vi åker utomlands. Snart ska flygplanet åka ner genom...
    139 kr
  • Supervännerna hjälper Batman! Det är stor fest på museet i Gotham City. Bruce...
    99 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Supervännerna hjälper Batman! Det är st...
    146 kr
  • Waylon Jones jobbade på cirkus som Starke Adolf. Men så fick han en ovanlig h...
    99 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Waylon Jones jobbade på cirkus som Star...
    148 kr
  • BMX, fart och drömmar. Både Fille och Sacke drog åt bromsarna. Samtidigt luta...
    152 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. BMX, fart och drömmar. Både Fille och Sa...
    201 kr
  • Det BMX-tokiga gänget är tillbaka! Nu är det dags för de fyra barnen att star...
    152 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Det BMX-tokiga gänget är tillbaka! Nu är...
    201 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. BMX Gripen på tjuvjakt. Gänget får en n...
    201 kr
  • Nu gäller det … Plötsligt började Sacke känna sig nervös. I sitt huvud hade h...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY. Nu gäller det … Plötsligt började Sacke...
    201 kr
  • Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!Till sista tramp-taget … ...
    152 kr
  • Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Ful...
    201 kr
  • BMX Gripen på tjuvjakt. Gänget får en ny kompis, Ibra. Han har flytt hit från...
    152 kr
  • Ett oväntat byte möter de två bröderna ombord på Finlandsfärjan. Planen var a...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Ett oväntat byte möter de två bröderna ...
    201 kr
  • Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!Ingen vanlig barnvakt... ...
    132 kr
  • Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och F...
    181 kr
  • Ett fall för Drakula-klubben! Kommer ni ihåg Vips? Hon har en klubb tillsamma...
    132 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Ett fall för Drakula-klubben! Kommer ni...
    181 kr
  • En bok om fotboll. Och en hel del annat. Alla i laget får varsin dagbok. Där ...
    162 kr
  • CD ingår! bok med mp3-skiva i ficka. En bok om fotboll. Och en hel del annat....
    211 kr
  • En berättelse om det oväntade och oförklarliga. Anna tror inte på att man kan...
    124 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Fullmåne. Lukas har precis flyttat. Nu ä...
    152 kr
  • Lilly ser fram emot sommarens ridläger. Alla skötarna på ridskolan ska vara m...
    152 kr
  • Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!En ny kille i stallet. De...
    152 kr
  • Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Ful...
    201 kr
  • Äntligen sommarlov! Sommaren är här och det är dags för långritt på ridskolan...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Äntligen sommarlov! Sommaren är här och...
    201 kr
  • Ny serie för de hästtokiga! Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har bliv...
    152 kr
  • Ny serie för de hästtokiga! Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har bliv...
    201 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Lilly ser fram emot sommarens ridläger....
    201 kr
  • Dramatik och kalabalik i stallet. Lilly älskar att hänga med bästa vännerna i...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Dramatik och kalabalik i stallet. Lilly...
    201 kr
  • Vänskap, bråk och lagsport! Det är mycket bråk i laget. Tjejerna hackar på va...
    142 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Vänskap, bråk och lagsport! Det är myck...
    191 kr
  • Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!Vinn med hjälp av viljan!...
    142 kr
  • Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och F...
    191 kr
  • Tim har gillat filmer om hjälten Max Strong sen han var liten. De andra i kla...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Tim har gillat filmer om hjälten Max St...
    201 kr
  • En viktig bok om sorg, vänskap och glädje. Det borde varit dåligt väder den d...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY. En viktig bok om sorg, vänskap och gläd...
    201 kr
  • Jag går genom parken. Vid Döda bron ska jag rakt fram. Men så ser jag någon u...
    152 kr
  • Jag vet vem du är ... Agnes är en helt vanlig tjej. Hon älskar att springa oc...
    152 kr
  • Efter Ett värmeljus i din skalle och Varm tass i mörkret kommer nu Mårten Mel...
    142 kr
  • En historia som är nästan helt sann! – Akta er så jag inte släpper lös kalkon...
    152 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En historia som är nästan helt sann! – A...
    201 kr
  • Ur Korpens hemlighet: Pojken låg precis still. Han lyssnade när männen gav si...
    152 kr
  • Ella och hennes familj hyr ett sommartorp på landet och det börjar hända ovän...
    152 kr
  • Om den svåra, märkliga och härliga kärleken. – Du måste komma på ett sätt att...
    142 kr
  • CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY Om den svåra, märkliga och härliga kärle...
    191 kr
  • En lögn kommer sällan ensam. Så lätt det är att trassla in sig i lögner. Det ...
    142 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. En lögn kommer sällan ensam. Så lätt de...
    191 kr
  • Vad finns bakom spegeln? Alva är en ensam flicka som ingen riktigt begriper s...
    132 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Vad finns bakom spegeln? Alva är en ens...
    181 kr
  • Läskig förvandling. Jack berättar om sin storebror Lukas, som var världens sn...
    132 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Läskig förvandling. Jack berättar om si...
    181 kr
  • Vem är hon? Första gången han såg henne var på nattbussen.  Hon satt längst b...
    152 kr
  • CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY Vem är hon? Första gången han såg henne ...
    201 kr
  • Splej spanar vidare ... Peo och vännerna i Splej drar ut i skogen för att täl...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Splej spanar vidare ... Peo och vännern...
    201 kr
  • CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY. Vad händer i skräckens hus? Vem är den ...
    201 kr
  • Vad händer i skräckens hus? Vem är den mystiska damen som vandrar omkring i P...
    152 kr
  • Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!Fixade matchen – ett fall...
    152 kr
  • Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Ful...
    201 kr
  • En olycka kommer sällan ensam... Peo följer med Jamal till moskén. På väg hem...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. En olycka kommer sällan ensam... Peo fö...
    201 kr
  • Uppföljare till vårens favorit! Butiken där Esters syster jobbar blir rånad e...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Uppföljare till vårens favorit! Butiken...
    201 kr
  • Splej – Häng med från början! Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo starta...
    152 kr
  • Boken kommer den 28/8, 2017. Beställ den redan idag!Splej på arabiska. Kompis...
    152 kr
  • Boken kommer den 28/8, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Ful...
    201 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Splej – Häng med från början! Kompisarn...
    201 kr
  • Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!Att våga vara sig själv. M...
    152 kr
  • Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Full...
    201 kr
  • Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!Nadir och ingen annan på ...
    152 kr
  • Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Ful...
    201 kr
  • En nyckel till det förflutna? En gammal nyckel i en rabatt. Det är väl inget ...
    152 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En nyckel till det förflutna? En gammal ...
    201 kr
  • Kampen fortsätter! Det finns fortfarande bomber på olika ställen i staden. Or...
    124 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Kampen fortsätter! Det finns fortfarand...
    173 kr
  • En allra sista strid. Orion är fångad av polisen. De tänker lämna ut honom ti...
    124 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. En allra sista strid. Orion är fångad a...
    173 kr
  • Nästa gång vi ses - blir i helvetet! Ingen vet vem Orion är. Egentligen är ha...
    124 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka.Nästa gång vi ses - blir i helvetet! Inge...
    173 kr
  • Hur länge vågar ni vänta? Ingen vet vem Orion är. Egentligen är han bara en h...
    124 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Hur länge vågar ni vänta? Ingen vet vem ...
    173 kr
  • Värre än värst! Pig och Raj tycker att Pigs mamma ska träffa en ny man. De an...
    112 kr
  • Humor på låg nivå med många skratt! Pig och Raj är på väg till skolan. Raj sä...
    112 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Humor på låg nivå med många skratt! Pig...
    161 kr
  • Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Födelsedagskalas med PIG!...
    112 kr
  • Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Full...
    161 kr
  • Varning för sträckläsning! Varulven är borta och allt är som vanligt igen. El...
    152 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Varning för sträckläsning! Varulven är b...
    201 kr
  • Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!Rymdsnurr och känslokarus...
    139 kr
  • Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och F...
    188 kr
  • När Gustav vaknade var det mörkt. Det var kallt omkring honom. Han låg i snön...
    142 kr
  • En rapp berättelse om ett nutida fenomen – appen. Som dessutom löser alla din...
    152 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En app som kan lösa alla problem. En rap...
    201 kr
  • 3:e plats i Bokjuryn 2011 - kategorin kapitelböcker 9-12! Ella hittar en speg...
    152 kr
  • Ett glittrande örhänge, ett gammalt brev och en krälande spindel... Det är nå...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Ett glittrande örhänge, ett gammalt bre...
    201 kr
  • En marknad. Ett tivoli. Ett hemsökt spöktåg... Marknad på lördag, med Tivoli!...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. En marknad. Ett tivoli. Ett hemsökt spö...
    201 kr
  • Om vänskap och vikten av att säga nej. "När kvällen för festen kommer är jag ...
    124 kr
  • Vill du veta en hemlighet? Tant Tea finns bara på en tavla. Ändå är det nog h...
    152 kr
  • Tvillingpaketet kommer den 28/8, 2017. Beställ det redan idag!Tvillingpaket a...
    250 kr
  • Tvillingpaketet kommer den 28/8, 2017. Beställ det redan idag!CD ingår! Mp3-f...
    320 kr
  • Tvillingpaketet kommer den 2/10, 2017. Beställ det redan idag!Nadir och ingen...
    250 kr
  • Tvillingpaketet kommer den 2/10, 2017. Beställ det redan idag!CD ingår! Mp3-f...
    320 kr
  • Triangeldrama. Max ser en lapp i korridoren. "Unga poeters sällskap för dig m...
    142 kr
  • När vargen i henne vaknar … Ina vet att hon bär på en farlig hemlighet. Den f...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. När vargen i henne vaknar … Ina vet att...
    201 kr
  • Om att vara ny i klassen – och att vara annorlunda. Vips har börjat i en ny s...
    132 kr
  • Ny seriehjälte att älska! På en halv sekund förändras hela Zitas liv – på ett...
    162 kr