Produkter   » Böcker efter Hegas-nivå » Hegas-nivå 2
Hegas-nivå 2

Hegas-nivå 2

Hegas-nivå 2 innehåller böcker med ett mycket enkelt och konkret språk som är lätt att avkoda.

Hegas-nivå 2

Djävulsbacken
Djävulsbacken har tre gupp. Man måste vara modig för att klara den backen på cykel. Och man måste ha en riktigt bra cykel. Erik tänker cykla nerför hela Djävulsbacken. Han väntar bara på sin födels...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 72 kr
Antal:

Nyheter

Du klarar det Milo!
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Milo-serien:Om de gömda och glömda barnen Milo har flytt ett hemland i krig och lever som gömd i Sverige. Hur är det att leva som gömd? Finns m...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 128 kr
Antal:

Nyheter

Du klarar det Milo! (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Milo-serien:Om de gömda och glömda barnen Milo har flytt ett hemland i krig och lever som gömd i Sverige. H...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 172 kr
Antal:

Nyheter

Dumma Hallon
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! Vad har hänt med Hallon? Hallon är den snällaste häst som finns. Men ibland kan hon faktiskt vara dum. Idag är en sån dag. När Lisa och Tyra s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 30 kr
Antal:

Nyheter

Dumma Hallon (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Vad har hänt med Hallon? Hallon är den snällaste häst som finns. Men ibland kan hon faktiskt vara dum. Ida...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Farligt Hallon
Lisa och Tyra är kompisar. De leker med sina dockor och med den snälla hästen Hallon. En dag leder de ut Hallon från hagen, trots att de inte får ... Hallon springer ut på vägen när det kommer en ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nyheter

Flugos jul
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! Ingen jul utan Flugo … Snart är det julafton. Men Flugo kan inte sova. För han har ingen present till Buzz. Han måste flyga iväg och hitta en....
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Flyg Flugo, flyg!
Flugo visar vägen! Buzz och hans familj ska ut och resa. Flugan Flugo vill gärna med Lukas följa med. Men mamma tycker att Flugo är för liten. Hon tror att han lätt kan komma bort. Så Flugo får st...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Hallon och Svarta katten
Hästar + vänskap = Hallon "På ett trovärdigt sätt lyckas Erika Eklund Wilson förmedla Lisas sociala liv med både med- och motgångar. Författaren tar vänskapstrassel på allvar men visar också vägen...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Hallon på cirkus
Välkomna till Cirkus Hallon! Lisa och Tyra ska ha en egen cirkus. Cirkus Hallon! Tyra har en massa djur. De kan säkert göra konster. Hallon är en jättebra cirkushäst, hon är så snäll när Lisa och ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Hallon på cirkus (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Välkomna till Cirkus Hallon! Lisa och Tyra ska ha en egen cirkus. Cirkus Hallon! Tyra har en massa djur. De kan säkert göra konster. Hallon är en jättebra cir...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Hallon, bäst av alla
Hallon, bäst av alla! Tyra ska följa med Lisa till ridskolan. Hon är nervös. Hur ska det gå? Tänk om hon inte kan rida på andra hästar än Hallon? På ridskolan finns knasiga hästar och störiga tjej...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Hallon, bäst av alla (Bok+CD)
Hallon, bäst av alla! Tyra ska följa med Lisa till ridskolan. Hon är nervös. Tänk om hon inte kan rida på andra hästar än Hallon? På ridskolan finns knasiga hästar och störiga tjejer. Fast kanske ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Hej Flugo!
Säg hej till Flugo! Vad gör du om du krockar med en fluga? Och om du väldigt gärna vill ha ett husdjur? Fångar den såklart! En fluga träffar en pojke. Det blir början på en underbar vänskap. Men ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Hitta Flugo!
Nya bus med Flugo! Flugo gömmer sig i sop-tunnan. Men då kommer sop-bilen och tömmer tunnan.Är Flugo borta för alltid?Lättläst humor för nybörjarläsaren som lockar till läsning och många skra...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Hugo får en hund
Alla älskar Hugo Ny serie för nybörjarläsarna! Vems hjärta kommer inte att slå för Hugo? Hugo som ser så himla dåligt att han blir pålurad en elefant i tron att det är en hund. Hugo som blir utka...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Hugo och Holger
Alla älskar Hugo Ny serie för nybörjarläsarna! Vems hjärta kommer inte att slå för Hugo? Hugo som ser så himla dåligt att han blir pålurad en elefant i tron att det är en hund. Hugo som blir utka...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Hugo och Holger möter den hemska snömannen
Härlig serie för nybröjarläsarna Värme & skruvad humor Vems hjärta klappar inte för Hugo? Hugo ser så himla dåligt att han blir pålurad en elefant i tron att det är en hund. I boken Hugo och Hol...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Hugo och Holger på kollo
Du och jag, Holger! Hugo och Holger åker på kollo. Där träffar de Py. Hon vill vara ihop med Hugo. Py gillar att bestämma och hon vill bli chef när hon blir stor. Allt bestämmer hon. Och till slut...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Här kommer Hallon
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka.Här kommer HallonHallon är en fjordhäst. Hon är busig. En dag springer hon rakt mot Lisa. Hon vill ha äpplen. Då kommer Tyra, det var hon som red Hallon. Innan H...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Häxboken
Svart eller vit häxa? Mia är ledsen. Hennes farmor har nyss dött. Då visar det sig att Mia har gåvan - hon kan bli häxa, precis som sin farmor. Med hjälp av häxan Elvira och fen Feora lär sig Mi...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 120 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Häxboken 2 - Den svarta häxan
Låt mörkret sluta och solen skjuta! Mia tränar med Elvira för att lära sig mer magi. Då får de ett meddelande från den svarta häxan Isra. Mias mamma lever! Om Mia vill rädda sin mamma måste hon ko...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 120 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Häxboken 3  Den nya häxan
Mia räddar en flicka som har gåvan att kunna bli en häxa.Men flickan är både ledsen och arg.De svarta häxorna vill ta henne till sig.Kan Mia hjälpa flickan?Blir den nya häxan svart eller vit? Den ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 120 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Kim & Lina badar en bil
Det händer mycket runt syskonen Kim och Lina. Full fart, bus och äventyr nästan hela tiden. ”Språket är kortfattat, enkelt och lättläst. Man kommer snabbt in i handlingen, spänningen byggs snabbt u...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Kim & Lina ensamma hemma
Det händer mycket runt syskonen Kim och Lina. Full fart, bus och äventyr nästan hela tiden.  ”Här finns en bra personskildring, stämningsskapande miljöbeskrivning, ett lättsamt slut, med en liten ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Kim & Lina flyger iväg
Hela familjen ska på semester. Först kör de vilse, sen tar bensinen slut - hjälp! Kommer de att hinna till flyget? Och var är passen? Tur att Kim och LIna har koll! "Texten är enkel och lättläst oc...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Kim & Lina hoppar högt
 I simhallen klarar Lina alla höjderna i hopptornet lätt som en plätt. Kim är rädd men hoppar också. Fast på högsta, då svindlar det. Ska han gå ner igen? Fast Lina vågade? "Torsten Bengtsson kan s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Kim & Lina i ett ödehus
Regn, åska och ett ödehus Kim och Lina ska gå till mormor. De tar stigen genom skogen. Då kommer ett åskväder, och Lina springer iväg. Det blixtrar, åskar och regnar. Kim är ensam kvar. Han är räd...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Kim & Lina möter ett monster
"/.../ serien är definitivt ett riktigt fynd för 8-10-åringar som inte fått riktig fart på läsningen än." Skånska Dagbladet, Gunilla Wedding"Läsaren lär känna personerna trots bokens lilla format, ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Kim & Lina och en godisråtta
"Barn mellan sex och tio år kan säkert identifiera sig här med Kim eller lillasyster Lina. Även lästekniskt passar boken bra för den åldersgruppen. Man behöver bara ha knäckt läskoden för att klara...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nyheter

Kim & Lina på kattjakt
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag! Vem ska rädda katterna? Kim och Lina har en katt. Han heter Sture. Nu är han borta. Har han blivit påkörd av en bil? Eller tänk om katt-mannen...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nyheter

Kim & Lina på kattjakt (Bok+CD)
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Vem ska rädda katterna? Kim och Lina har en katt. Han heter Sture. Nu är han borta. Har han blivit påkör...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Nyheter

Kim & Lina på kattjakt / arabiska
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag! Kim & Lina på arabiska Kim och Lina har en katt. Han heter Sture. Nu är han borta. Har han blivit påkörd av en bil? Eller tänk om katt-mannen ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 94 kr
Antal:

Nyheter

Kim & Lina på kattjakt / arabiska (Bok+CD)
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Kim & Lina på arabiska Kim och Lina har en katt. Han heter Sture. Nu är han borta. Har han blivit påkörd a...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Kim & Lina rider iväg
I full galopp med Kim och Lina Kim följer med Lina till stallet. Men att rida själv har haningen tanke på. Hästar är ju stora djur. Och lite skrämmande,tycker Kim. Men när en häst plötsligt blir a...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Kim & Lina rider iväg (Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil fulltext DAISY I full galopp med Kim och Lina Kim följer med Lina till stallet. Men att rida själv har haningen tanke på. Hästar är ju stora djur. Och lite skrämmande,tycker Kim...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Kim & Lina räddar Sture
Hjälp! Katten Sture sitter fast högt upp i ett träd. Kim klättrar upp på en stege för att hjälpa till. Men stegen är för kort. Kim måste trampa på de smala grenarna. Och det är långt ner till mark...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Kim & Lina sitter fast
När hissen stannar och allt blir mörkt ... Kim & Lina har handlat till farfar. Nu tar de hissen upp till farfars lägenhet. Plötsligt slocknar lampan i taket. Hissen stannar. Kim försöker öppna dör...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Kim & Lina sitter fast (Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY När hissen stannar och allt blir mörkt ... Kim & Lina har handlat till farfar. Nu tar de hissen upp till farfars lägenhet. Plötsligt slocknar lampan i taket. ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Kim & Lina spelar match
Lina tycker fotboll är tråkigt. Suck! Fast när Kim får en boll på näsan och måste vila rycker Lina in och spelar. Då gör hon också mål! "Den riktar sig till den som just lärt sig läsa men som fort...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Kim & Lina under jorden
Ny kostym för Kim och Lina! Följ med Kim och Lina på en utflykt ner i underjorden. Som vanligt är det något som går snett. Lina är plötsligt borta. Var är hon? Blev Gruvfrun arg för att Lina skrek...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Kim & Lina under jorden (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Ny kostym för Kim och Lina! Följ med Kim och Lina på en utflykt ner i underjorden. Som vanligt är det något som går snett. Lina är plötsligt borta. Var är hon...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Nyheter

Kim & Lina under jorden / arabiska
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag! Kim och Lina på arabiska Följ med Kim och Lina på en utflykt ner i underjorden. Som vanligt är det något som går snett. Lina är plötsligt borta...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nyheter

Kim & Lina under jorden / arabiska (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Kim och Lina på arabiska Följ med Kim och Lina på en utflykt ner i underjorden. Som vanligt är det något so...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Kim & Lina vilse i skogen
"De svarvita tuschliknande illustrationerna av Kristina Grundström förstärker texten. /.../ I den allt större floran av förlag som satsar på lättlästa och lättviktiga barnböcker klarar sig Hegas br...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Kung Neos lejon 2 - Kampen om kronan
Kampen om kronan fortsätter   Mik är soldat i kung Neos armé. De bästa soldaterna kallas kungens lejon. De får ett lejonhuvud i guld på sin dräkt. Mik har fått sitt första uppdrag. Men ingen tro...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 120 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Lucia med Hallon
Lucia som gnäggar och äter upp godiset … Lisa och Tyra ska ha lucia-tåg. Lisa ska vara tärna. Tyra ska vara tomte. Men vem ska vara lucia? Hästen Hallon så klart! Synd bara att Hallon inte kan sju...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Lucia med Hallon (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY Lucia som gnäggar och äter upp godiset … Lisa och Tyra ska ha lucia-tåg. Lisa ska vara tärna. Tyra ska vara tomte. Men vem ska vara lucia? Hästen Hallon så kl...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
148 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Milos flykt
Ur det gömda barnets perspektiv Milo lever gömd med sin familj. De flyttar hela tiden för att inte bli upptäckta. Rädslan för att polisen en dag ska hitta dem gör det svårt för Milo att hi...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 128 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Milos flykt (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Ur det gömda barnets perspektiv Milo lever gömd med sin familj. De flyttar hela tiden för att inte bli upptäckta. Rädslan för att polisen en dag ska hitta dem...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 172 kr
Antal:

Nyheter

Milos flykt /arabiska
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag! Milos flykt på arabiska Milo lever gömd med sin familj. De flyttar hela tiden för att inte bli upptäckta. Rädslan för att polisen en dag s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 128 kr
Antal:

Nyheter

Milos flykt /arabiska (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Milos flykt på arabiska Milo lever gömd med sin familj. De flyttar hela tiden för att inte bli upptäckta...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 172 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Mitt liv som monster
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka.   Missa inte uppföljaren till en underbart mysroliga Mitt liv som apa! Alma trampade på en A-brunn och förvandlades till en apa i boken Mitt liv som apa. Ho...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 102 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Modigast av alla
En dag att minnas... I Lydias klass drar de lott om vem som ska vara årets lucia. Spänningen är storoch förvåningen ännu större – när fröken läser upp namnet – Nizan!Några protesterar, men Lydia b...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Modigast av alla (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY En dag att minnas … I Lydias klass drar de lott om vem som ska vara årets lucia. Spänningen är storoch förvåningen ännu större – när fröken läser upp namnet –...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Nyast i klassen
Blygast och nyast i klassen Det ska börja en ny flicka i Lydias klass. Hon verkar blyg. Fröken berättar att hon ska sitta jämte Emma. Lydia kan inte somna.Tänk om hennes bästis Emma blir bästis me...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

När Fatima blev fågel
Beskyddande gyllene vingar Fatimas pappa är från Egypten. Han har berättat historien om gudinnan Isis för Fatima. Isis har gyllenen vingar som beskyddar och tröstar. Fatima vill också ha gyllene ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 102 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

När Fatima blev fågel (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka   Beskyddande gyllene vingar   Fatimas pappa är från Egypten. Han har berättat historien om gudinnan Isis för Fatima. Isis har gyllenen vingar som beskyddar ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 146 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Pig och de knäppa  (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Pig ska klä på sig och gå till skolan. Men han hittar inte sina kallingar. Han blir tvungen att ta på sig sin systers glittrande, rosa, DRAMA DIVA-trosor. Men ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 146 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Pig och de knäppa kallingarna
Pig ska klä på sig och gå till skolan. Men han hittar inte sina kallingar. Han blir tvungen att ta på sig sin systers glittrande, rosa, DRAMA DIVA-trosor. Men det blir kris när klassen ska ha idrot...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 102 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Pig och den långa fisen
Pig har blivit kär i en RIKTIG tjej. Hon heter Tiffany, tuggar tuggummi och sitter längst fram på matten.Detta är berättelsen om hur Tiffany och Pig blev ihop. Det är den glada delen. Sen handlar d...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 102 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Pig och den långa fisen (Bok+C
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISYPig har blivit kär i en RIKTIG tjej. Hon heter Tiffany, tuggar tuggummi och sitter längst fram på matten.Detta är berättelsen om hur Tiffany och Pig blev ihop. D...
Läs mer
från 146 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Pig och det talande b (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Mycket skratt och lite bajs Peter Ian G reen, P.I.G., är tolv år, har rött spretigt hår och är liten för sin ålder. Han bor med sin mamma, som är stor för sin...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 146 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Pig och det talande bajset
Mycket skratt och lite bajs Peter Ian G reen, P.I.G., är tolv år, har rött spretigt hår och är liten för sin ålder. Han bor med sin mamma, som är stor för sin ålder, storasyster och lillebror. Pig...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 102 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Ridskola med Hallon
Ridskola med HallonLisa är så glad för sin kompis Tyra. Vilken tur att Tyra finns. Det är så kul hemma hos henne. Tyra har en häst som heter Hallon, hon är en busig fjordhäst. Tyra har en massa and...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nyheter

Räddast för spöken
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! Finns det spöken? Det är halloween. I Lydias klass förbereder barnen sig för spök-festen. De ska klä ut sig och busa. Då berättar Emma att hon...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nyheter

Räddast för spöken (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Finns det spöken? Det är halloween. I Lydias klass förbereder barnen sig för spök-festen. De ska klä ut si...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Se upp, Flugo!
Se upp, Flugo! Buzz vill så gärna visa mormor sitt lilla husdjur, flugan Flugo. Men det skulle han inte ha gjort, för vips har mormor råkat svälja Flugo. Hjälp! I mormors mage är det mörkt och bl...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Skot
Värme & humor för nybörjarläsare Möt filuren Skot som hamnat i klass 3b. Där han ser det som ingen annan ser. Han ger sig orädd ut i en för honom ny värld – och letar efter ett hem. De flesta vet...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 102 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Skot på barnhem
Ett hem och nya vänner Skot hamnar en dag i klass 3b. Han vet inte var han kommer ifrån eller var han hör hemma. I andra boken kommer Skot till ett övergivet barnhem. Där träffar han en förkyld ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 102 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Skot på barnhem (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Ett hem och nya vänner Skot hamnar en dag i klass 3b. Han vet inte var han kommer ifrån eller var han hör hemma. I andra boken kommer Skot till ett övergive...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 146 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Skot, Bok+CD
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Värme & humor för nybörjarläsare Möt filuren Skot som hamnat i klass 3b. Där han ser det som ingen annan ser. Han ger sig orädd ut i en för honom ny värld – o...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 146 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Smyga till Hallon
Hästar + vänskap = Hallon Lisa har haft Alva som bästis.De leker fortfarande, men ofta gör Alva henne ledsen. Vänskap är svårt.Det finns kompis-listor,där man kan vara etta.Eller femma.Men Hallon...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Smyga till Hallon (bok+cd)
CD ingår! bok med mp3-skiva i ficka.Hästar + vänskap = Hallon Lisa har haft Alva som bästis.De leker fortfarande, men ofta gör Alva henne ledsen. Vänskap är svårt.Det finns kompis-listor,där man ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Spökspanarna
Rysligt och ruggigt på bibblan! Malva och Hanna är på bibblan med hela klassen. När de letar efter något spännande att läsa får de veta att det SPÖKAR där. För 100 år sedan fanns det en elak bibli...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 126 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Spökspanarna (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Rysligt och ruggigt på bibblan! Malva och Hanna är på bibblan med hela klassen. När de letar efter något spännande att läsa får de veta att det SPÖKAR där. Fö...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 171 kr
Antal:

Nyheter

Stanna Milo!
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Milo-serien:Om de gömda och glömda barnen Milo har flytt ett hemland i krig och lever som gömd i Sverige. Hur är det att leva som gömd? Finns m...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 128 kr
Antal:

Nyheter

Stanna Milo! (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Milo-serien:Om de gömda och glömda barnen Milo har flytt ett hemland i krig och lever som gömd i Sverige. H...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 172 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Stenkistan
Lättläst thriller med mystik, kärlek och svek! Sommarlovet har just börjat när Lukas hittar en dödskalle. Kanske har det någonting med den mystiska jägaren att göra? Eller flickan som försvann spå...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 137 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Stenkistan (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Lättläst thriller med mystik, kärlek och svek! Sommarlovet har just börjat när Lukas hittar en dödskalle. Kanske har det någonting med den mystiska jägaren at...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 181 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Stick, Flugo!
Stick, dumma fluga! Flugo är hungrig. Han vill ha något brunt och stinkande. Blä! Flugos favorit-rätt är brun, kladdig, knölig och stinkande. Häng med på Flugos jakt efter mat. Lättläst humor för...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Super-Flugo
Flugo blir en hjälte! Den busiga flugan följer med sin husse Buzz till skolan. Men det är inte så populärt med surrande flugor i matsalen. Särskilt inte när de är förtjusta i sopor … Det är tur at...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nyheter

Trollspanarna
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Det rasslar i träden... Malva och Hanna är tillbaka! Finns det farliga troll i skogen? Tredje delen i spännande och humoristiska rysarserien Sp...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 126 kr
Antal:

Nyheter

Trollspanarna (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Det rasslar i träden... Malva och Hanna är tillbaka! Finns det farliga troll i skogen? Tredje delen i spänn...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 171 kr
Antal:

Nyheter

Tvillingpaket: Kim & Lina på kattjakt / svenska+arabiska
Tvillingpaketet kommer den 6/11, 2017. Beställ det redan idag! Kim & Lina på arabiska Kim och Lina har en katt. Han heter Sture. Nu är han borta. Har han blivit påkörd av en bil? Eller tänk om ka...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 146 kr
Antal:

Nyheter

Tvillingpaket: Kim & Lina på kattjakt / svenska+arabiska (Bok+CD)
Tvillingpaketet kommer den 6/11, 2017. Beställ det redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Kim & Lina på arabiska Kim och Lina har en katt. Han heter Sture. Nu är han borta. Har han blivi...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 210 kr
Antal:

Nyheter

Tvillingpaket: Kim & Lina under jorden / svenska+arabiska
Tvillingpaket kommer den 7/8, 2017. Beställ det redan idag! Kim och Lina på svenska och arabiska! Följ med Kim och Lina på en utflykt ner i underjorden. Som vanligt är det något som går snett. Li...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 146 kr
Antal:

Nyheter

Tvillingpaket: Kim & Lina under jorden / svenska+arabiska (Bok+CD)
Tvillingpaket kommer den 7/8, 2017. Beställ det redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Kim och Lina på svenska och arabiska! Följ med Kim och Lina på en utflykt ner i underjorden. Som va...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 210 kr
Antal:

Nyheter

Tvillingpaket: Milos flykt /svenska+arabiska
Tvillingpaketet kommer den 7/8, 2017. Beställ det redan idag! Tvillingpaket av Milos flykt! Milo lever gömd med sin familj. De flyttar hela tiden för att inte bli upptäckta. Rädslan för att ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 207 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Tvillingpaket: Pig and the Fancy Pants /svenska+engelska
Kul i skolan! Böckerna om Pig passar alla som gillar att fnissa. De har en enkel handling och ett personligt tilltal.Perfekt paket för engelskundervisningen. Roligt och effektivt när samma bok fin...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
191 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Tvillingpaket: Pig and The Long Fart /svenska+engelska
Kul i skolan! Böckerna om Pig passar alla som gillar att fnissa. De har en enkel handling och ett personligt tilltal. Perfekt paket för engelskundervisningen. Roligt och effektivt när samma bok fi...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
191 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Tvillingpaket: Pig and the Talking Poo /svenska+engelska
Tillfälligt slut! FInns i lager igen den 1/4-17 Kul i skolan! Böckerna om Pig passar alla som gillar att fnissa. De har en enkel handling och ett personligt tilltal. Perfekt paket för engelskunde...
Läs mer
191 kr
Antal:

Nyheter

Tvilllingpaket: Milos flykt /svenska+arabiska (Bok+CD)
Tvillingpaketet kommer den 7/8, 2017. Beställ det redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Tvillingpaket av Milos flykt! Milo lever gömd med sin familj. De flyttar hela tiden för att int...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 272 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Zombiespanarna
Rysligt i gallerian! Finns det zombier i gallerian? Malva vill kolla i affärer, men kompisen Hanna spanar hellre efter zombier. Malva tror inte att de finns på riktigt. Bara på film. Tills hon ser...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 126 kr
Antal:

Hegas-nivå 2

Zombiespanarna (Bok+CD)
CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY Rysligt i gallerian! Finns det zombier i gallerian? Malva vill kolla i affärer, men kompisen Hanna spanar hellre efter zombier. Malva tror inte att de finns p...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 171 kr
Antal:
right