Produkter   » Böcker efter Hegas-nivå » Hegas-nivå 1
Hegas-nivå 1

Hegas-nivå 1

Hegas-nivå 1 innehåller böcker för den som just börjat läsa eller för den som har ett mycket begränsat ordförråd.

Hegas-nivå 1

Aldrig mer
Med en mobbares ögonDet började som ett skämt. Fastän det inte är roligt så skrattar Elias åt Olle. Elias skrattar åt allt Olle säger. Skrattar åt allt han gör. Det är inget snällt skratt. Det är e...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 135 kr
Antal:

Hegas-nivå 1

Bo är borta
Vänner i vått och torrt Ida, Lo, Noa och Ali är kompisar som råkar ut för små och stora äventyr. De är på utflykt när någon plötsligt saknas. Hunden Bo är borta! Så nu måste de sluta fika och börj...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 83 kr
Antal:

Hegas-nivå 1

Bo är borta (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Vänner i vått och torrt Ida, Lo, Noa och Ali är kompisar som råkar ut för små och stora äventyr. De är på utflykt när någon plötsligt saknas. Hunden Bo är bor...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 127 kr
Antal:

Hegas-nivå 1

Bänkad
CD ingår! bok med mp3-skiva i ficka. Bänkad och ensam Lunden var mitt lag. Det hade varit åtta roliga år med kompisar och träning. Och match.Nu säger tränaren att jag måste sitta på bänken. Allti...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 129 kr
Antal:

Nyheter

Det brinner!
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Hett om öronen för vännerna! Ali och Noa bygger en koja i ett träd. Kojan är fin och den är hemlig. Så blir det plötsligt oväder. Det är mörka ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 83 kr
Antal:

Nyheter

Det brinner! (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Hett om öronen för vännerna! Ali och Noa bygger en koja i ett träd. Kojan är fin och den är hemlig. Så blir...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 127 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Farfar berättar om Gnun
Farfar berättar … … om tandläkaren som kallas för Gnun och vad som hände på hans resa till Afrika. Hur kan en människa bli vän med en flodhäst? Det kan ni läsa om i den här påhittiga berättelsen. ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Hegas-nivå 1

Farfar berättar om Zoltan
Blodig humor i sann Monty Pyton-anda!En riddare ger aldrig upp! Exempel på detta ger riddaren Zoltan när han beger sig in i blodiga kamper där allt går överstyr. Sagt om boken: "På baksidan av d...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Fegast i hela världen
Gull Åkerblom – nu hos Hegas! Lydia älskar dans, men gillar inte mörker. En kväll är hon på väg hem från dansen. Då hör hon konstiga ljud. Vem är det som smyger bakom henne? Det är mörkt ute och...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Fegast i hela världen Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Gull Åkerblom – nu hos Hegas! Lydia älskar dans, men gillar inte mörker. En kväll är hon på väg hem från dansen. Då hör hon konstiga ljud. Vem är det som sm...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 135 kr
Antal:

Hegas-nivå 1

Lukas och roboten
Nya upptåg med Lukas! Lukas ser på teve. Två män har rånaten bank. Då knackar det på dörren.Där står en låda. I lådan finns en grårobot. Den heter Tom.– Fånga rånarna, säger Tom.Ska Lukas och Tom ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Hegas-nivå 1

Lukas och roboten (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY Nya upptåg med Lukas! Lukas ser på teve. Två män har rånaten bank. Då knackar det på dörren.Där står en låda. I lådan finns en grårobot. Den heter Tom.– Fånga...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

Nyheter

Lukas på mars
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Lukas bakom spakarna! Det är natt. Lukas går ut i trädgården. Han ser ett rymd-skepp. En liten man kommer ut. Mannen vill att Lukas ska följa m...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Nyheter

Lukas på Mars (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Lukas bakom spakarna! Det är natt. Lukas går ut i trädgården. Han ser ett rymd-skepp. En liten man kommer u...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

Hegas-nivå 1

Lukas är en drak-krigare
Lukas är en drak-krigare Lukas ger sig ut på nya äventyr! När han ska passa sin grannes hus hittar han två mystiska ägg, som tar honom till Kina. Där måste han kriga mot onda män. Till sin hjälp h...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Hegas-nivå 1

Lukas är en drak-krigare (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Lukas är en drak-krigare Lukas ger sig ut på nya äventyr! När han ska passa sin grannes hus hittar han två mystiska ägg, som tar honom till Kina. Där måste ha...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

Hegas-nivå 1

Lukas är en ninja
Det är natt.En svart skugga springer i skogen. Det är en ond och farlig man.Lukas är en ninja.Han springer efter mannen. Följ med in i Lukas värld där han likt Max i Till vildingarnas land fantise...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Lukas är en riddare
Lukas till undsättning! Lukas får ett magiskt svärd av en kvinna i en sjö. Han blir utvald att hjälpa några riddare som blir attackerade av elakingar. Kan han klara av svärdet? Vem vinner kampen? ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Lukas är en riddare (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Lukas till undsättning! Lukas får ett magiskt svärd av en kvinna i en sjö. Han blir utvald att hjälpa några riddare som blir attackerade av elakingar. Kan han...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

Hegas-nivå 1

Lukas är en super-hjälte
Lukas får superkrafter Mitt i natten blir Lukas väckt av en kvinna som gråter. Någon har stulit hennes slott! Lukas ber ett gäng superhjältar om hjälp. Men de är upptagna med annat. Som att spela ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Hegas-nivå 1

Lukas är en super-hjälte (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Lukas får superkrafter Mitt i natten blir Lukas väckt av en kvinna som gråter. Någon har stulit hennes slott! Lukas ber ett gäng superhjältar om hjälp. Men de...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

Hegas-nivå 1

Sam blir ARG!
Det är Sams födelsedagmen han är arg.Lo gråter i pappas famn.Det gör ont i Sams mage.Han vill ju ha en syster,men inte när hon är dum ... Nu kommer andra boken i serien om Sam. Böckerna passar pef...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Hegas-nivå 1

Sam blir ARG! (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Det är Sams födelsedagmen han är arg.Lo gråter i pappas famn.Det gör ont i Sams mage.Han vill ju ha en syster,men inte när hon är dum ... Nu kommer andra boke...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

Hegas-nivå 1

Sam och Disa
Varannan vecka hos mamma… Den här veckan ska Sam bo hos mamma. Men där bor även Disa. Och Isak, som är Disas pappa … och mammas nya kille.Det är pinsamt när mamma kramar Isak. Det tycker både Sam ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Hegas-nivå 1

Sam och Disa (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Varannan vecka hos mamma… Den här veckan ska Sam bo hos mamma. Men där bor även Disa. Och Isak, som är Disas pappa … och mammas nya kille.Det är pinsamt när m...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

Hegas-nivå 1

Sam och plånboken
Vad gör du om du hittar hundra kronor? Sam hittar en plånbok på marken. Tänk om det finns pengar?Det gör det, hundra kronor. I kiosken på andra sidan gatan finns det glass. Och Sam älskar glass .....
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Hegas-nivå 1

Sam och plånboken (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Vad gör du om du hittar hundra kronor? Sam hittar en plånbok på marken. Tänk om det finns pengar?Det gör det, hundra kronor. I kiosken på andra sidan gatan fi...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

Hegas-nivå 1

Som syskon på riktigt
  Vad är en riktig familj? Det kan vara svårt att få nya familjemedlemmar. Men kanske är det ännu svårare om de försvinner igen. Och hur ska man kunna trösta en ledsen förälder när man själv vill...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 138 kr
Antal:

Hegas-nivå 1

Som syskon på riktigt (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Vad är en riktig familj? Det kan vara svårt att få nya familjemedlemmar. Men kanske är det ännu svårare om de försvinner igen. Och hur ska man kunna trösta en...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 183 kr
Antal:

Hegas-nivå 1

Titti och den tama kråkan
Om oväntad vänskap Titti har flyttat. Titti trivs inte alls i den nya lägenheten. Alla är dumma. Och så finns det en äcklig kråka vid ytterdörren. Men en dag så träffar Titti grannflickan som het...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Hegas-nivå 1

Tor kör fort
Ny serie för nybörjarläsarna!Tor kör fort.Tim tittar på Tor.Tor håller hårt i ratten.Det går fort.Lite för fort.Tor och Tim ger sig ut på äventyr. De hjälps alltid åt när saker och ting går fel. Vi...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 72 kr
Antal:

Hegas-nivå 1

Tor och Tim ute i natten
Ny serie för nybörjarläsarna!Tor och Tim är på utflykt.De är ute och går.Det är natt.Men det finns mygg.Minst 100 mygg! Tor och Tim ger sig ut på äventyr. De hjälps alltid åt när saker och ting gå...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 72 kr
Antal:
right