6 till 8 år

Det är så spännande att lära sig läsa! Här på Hegas vill vi främja läsningen på bästa sätt, även för barn som behöver lättlästa böcker. Titta närmare på böckerna nedan, särskilt framtagna för nybörjarläsarna i åldern 6 till 8 år. Det viktigaste är att du sätter rätt bok på rätt nivå i rätt barns händer. 

  • Det händer mycket runt syskonen Kim och Lina. Full fart, bus och äventyr näst...
    104 kr
  •  I simhallen klarar Lina alla höjderna i hopptornet lätt som en plätt. Kim är...
    104 kr
  • Regn, åska och ett ödehus. Kim och Lina ska gå till mormor. De tar stigen gen...
    104 kr
  • Kim & Lina på arabiska. Regn, åska och ett ödehus. Kim och Lina ska gå till m...
    104 kr
  • Det är sommar och varmt. Kim och Lina är hos farmor och farfar, men just nu ä...
    104 kr
  • Kim & Lina på arabiska. Kim och Lina har en katt. Han heter Sture. Nu är han ...
    104 kr
  • I full galopp med Kim och Lina. Kim följer med Lina till stallet. Men att rid...
    104 kr
  • När hissen stannar och allt blir mörkt ... Kim & Lina har handlat till farfar...
    104 kr
  • Ny kostym för Kim och Lina! Följ med Kim och Lina på en utflykt ner i underjo...
    104 kr
  • Kim och Lina på arabiska. Följ med Kim och Lina på en utflykt ner i underjord...
    104 kr
  • Poesi för de yngre läsarna. Äntligen finns dikter för de som går på lågstadie...
    139 kr
  • Vad har hänt med Hallon? Hallon är den snällaste häst som finns. Men ibland k...
    104 kr
  • Lisa och Tyra är kompisar. De leker med sina dockor och med den snälla hästen...
    104 kr
  • Hästar + vänskap = Hallon. "Mister du en står dig tusende åter" säger ordsprå...
    104 kr
  • Välkomna till Cirkus Hallon! Lisa och Tyra ska ha en egen cirkus. Cirkus Hall...
    104 kr
  • Hallon på arabiska. Lisa och Tyra ska ha en egen cirkus. Cirkus Hallon! Tyra ...
    104 kr
  • Hallon, bäst av alla! Tyra ska följa med Lisa till ridskolan. Hon är nervös. ...
    104 kr
  • Hallon är en fjordhäst. Hon är busig. En dag springer hon rakt mot Lisa. Hon ...
    104 kr
  • Lucia som gnäggar och äter upp godiset … Lisa och Tyra ska ha lucia-tåg. Lisa...
    104 kr
  • Lisa och Tyra ska sova hos Hallon i stallet. Det ska bli spännande. Men Tyras...
    104 kr
  • Ridskola med Hallon. Lisa är så glad för sin kompis Tyra. Vilken tur att Tyra...
    104 kr
  • Hästar + vänskap = Hallon. Lisa har haft Alva som bästis. De leker fortfarand...
    104 kr
  • Flint och Ask är goda vänner. Ask undrar varför Flint ger en gåva till statyn...
    104 kr
  • Ny serie för nybörjarläsarna!Tor kör fort.Tim tittar på Tor.Tor håller hårt i...
    84 kr
  • Ny serie för nybörjarläsarna! Tor och Tim är på utflykt. De är ute och går. D...
    84 kr
  • Tor och Tim är här igen! Tor ska åka skidor. Vattenskidor. Det är ju lätt! Ti...
    84 kr
  • Nya upptåg med Lukas! Lukas ser på teve. Två män har rånat en bank. Då knacka...
    97 kr
  • Lukas bakom spakarna! Det är natt. Lukas går ut i trädgården. Han ser ett rym...
    97 kr
  • Lukas är en drak-krigare. Lukas ger sig ut på nya äventyr! När han ska passa ...
    97 kr
  • Det är natt. En svart skugga springer i skogen.  Det är en ond och farlig man...
    97 kr
  • En perfekt bok för nybörjarläsaren! Det är natt. En svart skugga springer i s...
    97 kr
  • Lukas till undsättning! Lukas får ett magiskt svärd av en kvinna i en sjö. Ha...
    97 kr
  • Lukas är i Japan. Han är på besök i ett tempel. I ett tempel är det lugn och ...
    97 kr
  • Lukas får superkrafter. Mitt i natten blir Lukas väckt av en kvinna som gråte...
    97 kr
  • Rymdsnurr och känslokarusell Eskil är en vanlig kille. Bara lite rädd för vat...
    142 kr
  • Hur räddar man bäst en katt som fångats av ett läskigt monster på planeten Ma...
    142 kr
  • Finns att köpa från och med den 7 december.
    142 kr
  • Rymdsnurr och känslokarusell Eskil är en vanlig kille. Bara lite rädd för vat...
    142 kr
  • Flugo och Buzz ska bo på hotell! Men när Buzz ska gå på restaurang med sin fa...
    104 kr
  • Flugo hänger med Buzz på skolutflykt. De åker till en fabrik. Där gör de flug...
    104 kr
  • Det var en gång en hjälte. Han hette Flugo ... Så börjar sagan om Flugo och B...
    104 kr
  • Flugo och Buzz leker ute. Då träffar de en flicka. Hon har ett husdjur. En fl...
    104 kr
  • Ingen jul utan Flugo … Snart är det julafton. Men Flugo kan inte sova. För ha...
    104 kr
  • Flugo visar vägen! Buzz och hans familj ska ut och resa. Flugan Flugo vill gä...
    104 kr
  • Säg hej till Flugo! Vad gör du om du krockar med en fluga? Och om du väldigt ...
    104 kr
  • Flugo gömmer sig i sop-tunnan. Men då kommer sop-bilen och tömmer tunnan. Är ...
    104 kr
  • Buzz vill så gärna visa mormor sitt lilla husdjur, flugan Flugo. Men det skul...
    104 kr
  • Stick, dumma fluga! Flugo är hungrig. Han vill ha något brunt och stinkande. ...
    104 kr
  • Flugo blir en hjälte! Den busiga flugan följer med sin husse Buzz till skolan...
    104 kr
  • Gull Åkerblom – nu hos Hegas! Lydia älskar dans, men gillar inte mörker. En k...
    104 kr
  • I Lydias klass drar de lott om vem som ska vara årets lucia. Spänningen är st...
    104 kr
  • Blygast och nyast i klassen. Det ska börja en ny flicka i Lydias klass. Hon v...
    104 kr
  • Finns det spöken? Det är halloween. I Lydias klass förbereder barnen sig för ...
    104 kr
  • Pig ska klä på sig och gå till skolan. Men han hittar inte sina kallingar. Ha...
    118 kr
  • Det är Sams födelsedag men han är arg. Lo gråter i pappas famn. Det gör ont i...
    97 kr
  • Varannan vecka hos mamma… Den här veckan ska Sam bo hos mamma. Men där bor äv...
    97 kr
  • Vad gör du om du hittar hundra kronor? Sam hittar en plånbok på marken. Tänk ...
    97 kr
  • Nu är det dags för ett nytt äventyr för kompisarna Malva och Hanna! Den här g...
    139 kr
  • Rysligt och ruggigt på bibblan! Malva och Hanna är på bibblan med hela klasse...
    139 kr
  • Spökspanarna på arabiska. Malva och Hanna är på bibblan med hela klassen. När...
    139 kr
  • Det rasslar i träden... Malva och Hanna är tillbaka! Finns det farliga troll ...
    139 kr
  • Det är snöstorm och Malva och Hanna måste övernatta på ett ruskigt hotell. Ha...
    139 kr
  • Rysligt i gallerian! Finns det zombier i gallerian? Malva vill kolla i affäre...
    139 kr
  • Rysligt i gallerian! Finns det zombier i gallerian? Malva vill kolla i affäre...
    139 kr
  • Den klassiska sagan i ny tappning. VARNING: BÖR EJ LÄSAS VID LÄGGDAGS! Trodde...
    104 kr
  • Den klassiska sagan i ny tappning. VARNING: BÖR EJ LÄSAS VID LÄGGDAGS! Trodde...
    104 kr
  • Guldlock är en alldeles för nyfiken och äventyrlig liten flicka som egentlige...
    104 kr
  • Giftig ärta på klassisk bädd. Lilla Skräckbiblioteket - klassiska sagor i ny ...
    104 kr
  • Snövits elaka styvmor lurar Snövit att sova för evigt. Endast en kyss från en...
    104 kr
  • En åsna, en hund, en katt och en tupp väljer att fly sina hem. De blir ovänta...
    103 kr
  • Vänner i vått och torrt. Ida, Lo, Noa och Ali är kompisar som råkar ut för sm...
    97 kr
  • Bästa vänner på arabiska. Ida, Lo, Noa och Ali är kompisar som råkar ut för s...
    97 kr
  • Hett om öronen för vännerna! Ali och Noa bygger en koja i ett träd. Kojan är ...
    97 kr
  • Hett om öronen för vännerna! Ali och Noa bygger en koja i ett träd. Kojan är ...
    97 kr
  • Lisen ska åka buss till skolan. Alldeles själv! Hon kan vägen, för hon har åk...
    139 kr
  • Mamma har träffat en man som hon bjuder hem, trots att Lisen inte vill. Samti...
    139 kr
  • Tova, en helt vanlig tjej som går i skolan som alla andra. Men som också bor ...
    104 kr
  • Fjärde boken om Tova i tornet handlar om hur känslorna gör lite som de vill o...
    104 kr
  • Tova och stjärnhimlen får vi reda på vad som egentligen har hänt med hennes f...
    104 kr
  • Tova försöker gömma sig, för att hon tycker att det är pinsamt att hennes bäs...
    104 kr
  • Nils Holgersson bor på en bondgård i Skåne. De har många djur. Men Nils är el...
    145 kr
  • Peter Pan är en pojke som inte vill bli stor. Han bor på en ö där allt kan hä...
    145 kr
  • Dorothy och hennes hund förs bort av en jättestark virvelvind. De landar i de...
    145 kr
  • Kan djur bli kära? Äter djur mer när de är fler? Pratar djur med varandra? Bl...
    104 kr
  • Varför lyser stjärnorna? Varför ändrar månen storlek? Och vad är atmosfären f...
    104 kr
  • Tim, Mia, Ali, Elias och Sara bor i samma hus. Tillsammans försöker de hitta ...
    104 kr
  • Tim, Mia, Ali, Elias och Sara bor i samma hus. De är bästa kompisar. De bruka...
    104 kr
  • Alex högsta dröm är att tappa en tand, men tyvärr sitter hans gaddar som berg...
    97 kr
  • Varför slår ditt hjärta? Vad händer i kroppen när du andas? Varför behöver vi...
    104 kr
  • Vem spökar till det i jägarens hus? Precis som i den klassiska orginalsagan ä...
    104 kr
  • Det är inte lätt att vara fattig. Pojken Jack och hans mamma har inte ens pen...
    104 kr
  • Den fattige snickaren Geppetto är duktig på att tälja i trä. Ur ett fint styc...
    145 kr
  • Lena tycker dans är trist Mamma anmäler Lena till balett. Så varje onsdag åke...
    104 kr
  • Sam tycker superhjältar är fåniga. Stefan skryter om sin pappa som är en supe...
    104 kr
  • Saker börjar försvinna från Rysmans Rysliga butik. Någon har stulit vampyren ...
    139 kr
  • Pirater överallt ifrån har samlats inför den största pirat-tävlingen på de sj...
    139 kr
  • När Askungens mamma dör lägger hon all sin kraft på att bli ninja. Hon blir A...
    142 kr
  • Pom och Rio vill leta skatter på loppis! Det finns så mycket knasiga och spän...
    103 kr