Hem » Böcker efter ålder » 6 till 8 år

6 till 8 år

Det är så spännande att lära sig läsa! Här på Hegas vill vi främja läsningen på bästa sätt, även för barn som behöver lättlästa böcker. Titta närmare på böckerna nedan, särskilt framtagna för nybörjarläsarna i åldern 6 till 8 år. Det viktigaste är att du sätter rätt bok på rätt nivå i rätt barns händer. 

  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Regn, åska och ett ödehus. Kim och Lina ...
    155 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Det är Sams födelsedag, men han är arg....
    148 kr
  • Det händer mycket runt syskonen Kim och Lina. Full fart, bus och äventyr näst...
    104 kr
  • Det händer mycket runt syskonen Kim och Lina. Full fart, bus och äventyr näst...
    104 kr
  • Hela familjen ska på semester. Först kör de vilse, sen tar bensinen slut - hj...
    104 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Hela familjen ska på semester. Först kör...
    155 kr
  •  I simhallen klarar Lina alla höjderna i hopptornet lätt som en plätt. Kim är...
    104 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. I simhallen klarar Lina alla höjderna i ...
    155 kr
  • Regn, åska och ett ödehus. Kim och Lina ska gå till mormor. De tar stigen gen...
    104 kr
  • Kim & Lina på arabiska. Regn, åska och ett ödehus. Kim och Lina ska gå till m...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY.Kim & Lina på arabiska. Regn, åska och e...
    155 kr
  • Det är sommar och varmt. Kim och Lina är hos farmor och farfar, men just nu ä...
    104 kr
  • Kim & Lina på arabiska. Kim och Lina har en katt. Han heter Sture. Nu är han ...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Kim & Lina på arabiska. Kim och Lina ha...
    155 kr
  • I full galopp med Kim och Lina. Kim följer med Lina till stallet. Men att rid...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil fulltext DAISY. I full galopp med Kim och Lina. Kim följer ...
    155 kr
  • Hjälp! Katten Sture sitter fast högt upp i ett träd. Kim klättrar upp på en s...
    104 kr
  • När hissen stannar och allt blir mörkt ... Kim & Lina har handlat till farfar...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. När hissen stannar och allt blir mörkt ...
    155 kr
  • Lina tycker fotboll är tråkigt. Suck! Fast när Kim får en boll på näsan och m...
    104 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Lina tycker fotboll är tråkigt. Suck! Fa...
    155 kr
  • Ny kostym för Kim och Lina! Följ med Kim och Lina på en utflykt ner i underjo...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Ny kostym för Kim och Lina! Följ med Ki...
    155 kr
  • Kim och Lina på arabiska. Följ med Kim och Lina på en utflykt ner i underjord...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Kim och Lina på arabiska. Följ med Kim ...
    155 kr
  • Kim och Lina följer med mamma och pappa ut i skogen. De ska plocka svamp. Kim...
    104 kr
  • Poesi för de yngre läsarna. Äntligen finns dikter för de som går på lågstadie...
    139 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Missa inte uppföljaren till en underbart...
    118 kr
  • Vad har hänt med Hallon? Hallon är den snällaste häst som finns. Men ibland k...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Vad har hänt med Hallon? Hallon är den ...
    155 kr
  • Lisa och Tyra är kompisar. De leker med sina dockor och med den snälla hästen...
    104 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Lisa och Tyra är kompisar. De leker med ...
    155 kr
  • Hästar + vänskap = Hallon. "Mister du en står dig tusende åter" säger ordsprå...
    104 kr
  • CD ingår! I boken ingår en ljudbok med mp3-filer, inklistrad i boken med cd-s...
    155 kr
  • Välkomna till Cirkus Hallon! Lisa och Tyra ska ha en egen cirkus. Cirkus Hall...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Välkomna till Cirkus Hallon! Lisa och T...
    155 kr
  • Hallon på arabiska. Lisa och Tyra ska ha en egen cirkus. Cirkus Hallon! Tyra ...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Hallon på arabiska. Lisa och Tyra ska h...
    155 kr
  • Hallon, bäst av alla! Tyra ska följa med Lisa till ridskolan. Hon är nervös. ...
    104 kr
  • Hallon, bäst av alla! Tyra ska följa med Lisa till ridskolan. Hon är nervös. ...
    155 kr
  • Hallon är en fjordhäst. Hon är busig. En dag springer hon rakt mot Lisa. Hon ...
    104 kr
  • Lucia som gnäggar och äter upp godiset … Lisa och Tyra ska ha lucia-tåg. Lisa...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY. Lucia som gnäggar och äter upp godiset ...
    155 kr
  • Lisa och Tyra ska sova hos Hallon i stallet. Det ska bli spännande. Men Tyras...
    104 kr
  • Lisa och Tyra ska sova hos Hallon i stallet. Det ska bli spännande. Men Tyras...
    155 kr
  • Ridskola med Hallon. Lisa är så glad för sin kompis Tyra. Vilken tur att Tyra...
    104 kr
  • Hästar + vänskap = Hallon. Lisa har haft Alva som bästis. De leker fortfarand...
    104 kr
  • CD ingår! bok med mp3-skiva i ficka. Hästar + vänskap = Hallon. Lisa har haft...
    155 kr
  • Flint och Ask är goda vänner. Ask undrar varför Flint ger en gåva till statyn...
    104 kr
  • Farfar berättar … om tandläkaren som kallas för Gnun och vad som hände på han...
    97 kr
  • Blodig humor i sann Monty Pyton-anda! En riddare ger aldrig upp! Exempel på d...
    97 kr
  • Ny serie för nybörjarläsarna!Tor kör fort.Tim tittar på Tor.Tor håller hårt i...
    84 kr
  • Ny serie för nybörjarläsarna! Tor och Tim är på utflykt. De är ute och går. D...
    84 kr
  • Tor och Tim är här igen! Tor ska åka skidor. Vattenskidor. Det är ju lätt! Ti...
    84 kr
  • Nya upptåg med Lukas! Lukas ser på teve. Två män har rånat en bank. Då knacka...
    97 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY. Nya upptåg med Lukas! Lukas ser på teve...
    148 kr
  • Lukas bakom spakarna! Det är natt. Lukas går ut i trädgården. Han ser ett rym...
    97 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Lukas bakom spakarna! Det är natt. Luka...
    148 kr
  • Lukas är en drak-krigare. Lukas ger sig ut på nya äventyr! När han ska passa ...
    97 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Lukas är en drak-krigare. Lukas ger sig ...
    148 kr
  • Det är natt. En svart skugga springer i skogen.  Det är en ond och farlig man...
    97 kr
  • En perfekt bok för nybörjarläsaren! Det är natt. En svart skugga springer i s...
    97 kr
  • En perfekt bok för nybörjarläsaren! Det är natt. En svart skugga springer i s...
    148 kr
  • Det är natt. En svart skugga springer i skogen. Det är en ond och farlig man....
    148 kr
  • Lukas till undsättning! Lukas får ett magiskt svärd av en kvinna i en sjö. Ha...
    97 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Lukas till undsättning! Lukas får ett m...
    148 kr
  • Lukas är i Japan. Han är på besök i ett tempel. I ett tempel är det lugn och ...
    97 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY. Lukas är i Japan. Han är på besök i ett...
    148 kr
  • Lukas får superkrafter. Mitt i natten blir Lukas väckt av en kvinna som gråte...
    97 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Lukas får superkrafter. Mitt i natten b...
    148 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Om att vara ny i klassen – och att vara ...
    190 kr
  • Rymdsnurr och känslokarusell Eskil är en vanlig kille. Bara lite rädd för vat...
    142 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Rymdsnurr och känslokarusell Eskil är e...
    192 kr
  • Hur räddar man bäst en katt som fångats av ett läskigt monster på planeten Ma...
    142 kr
  • Hur räddar man bäst en katt som fångats av ett läskigt monster på planeten Ma...
    192 kr
  • Rymdsnurr och känslokarusell Eskil är en vanlig kille. Bara lite rädd för vat...
    142 kr
  • Rymdsnurr och känslokarusell Eskil är en vanlig kille. Bara lite rädd för vat...
    192 kr
  • Flugo hänger med Buzz på skolutflykt. De åker till en fabrik. Där gör de flug...
    104 kr
  • Det var en gång en hjälte. Han hette Flugo ... Så börjar sagan om Flugo och B...
    104 kr
  • Flugo och Buzz leker ute. Då träffar de en flicka. Hon har ett husdjur. En fl...
    104 kr
  • Ingen jul utan Flugo … Snart är det julafton. Men Flugo kan inte sova. För ha...
    104 kr
  • Flugo visar vägen! Buzz och hans familj ska ut och resa. Flugan Flugo vill gä...
    104 kr
  • Säg hej till Flugo! Vad gör du om du krockar med en fluga? Och om du väldigt ...
    104 kr
  • Flugo gömmer sig i sop-tunnan. Men då kommer sop-bilen och tömmer tunnan. Är ...
    104 kr
  • Finns åter i lager från den 12 december.
    104 kr
  • Stick, dumma fluga! Flugo är hungrig. Han vill ha något brunt och stinkande. ...
    104 kr
  • Flugo blir en hjälte! Den busiga flugan följer med sin husse Buzz till skolan...
    104 kr
  • Gull Åkerblom – nu hos Hegas! Lydia älskar dans, men gillar inte mörker. En k...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Gull Åkerblom – nu hos Hegas! Lydia äls...
    155 kr
  • I Lydias klass drar de lott om vem som ska vara årets lucia. Spänningen är st...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY. EI Lydias klass drar de lott om vem som...
    155 kr
  • Blygast och nyast i klassen. Det ska börja en ny flicka i Lydias klass. Hon v...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3 och Fulltext-DAISY. Blygast och nyast i klassen. Det ska börja ...
    155 kr
  • Finns det spöken? Det är halloween. I Lydias klass förbereder barnen sig för ...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Finns det spöken? Det är halloween. I L...
    155 kr
  • Pig ska klä på sig och gå till skolan. Men han hittar inte sina kallingar. Ha...
    118 kr
  • Det är Sams födelsedag men han är arg. Lo gråter i pappas famn. Det gör ont i...
    97 kr
  • Varannan vecka hos mamma… Den här veckan ska Sam bo hos mamma. Men där bor äv...
    97 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Varannan vecka hos mamma… Den här veckan...
    148 kr
  • Vad gör du om du hittar hundra kronor? Sam hittar en plånbok på marken. Tänk ...
    97 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Vad gör du om du hittar hundra kronor? ...
    148 kr
  • Nu är det dags för ett nytt äventyr för kompisarna Malva och Hanna! Den här g...
    142 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Nu är det dags för ett nytt äventyr för...
    192 kr
  • Rysligt och ruggigt på bibblan! Malva och Hanna är på bibblan med hela klasse...
    142 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Rysligt och ruggigt på bibblan! Malva o...
    192 kr
  • Spökspanarna på arabiska. Malva och Hanna är på bibblan med hela klassen. När...
    142 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Spökspanarna på arabiska. Malva och Han...
    192 kr
  • Det rasslar i träden... Malva och Hanna är tillbaka! Finns det farliga troll ...
    142 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Det rasslar i träden... Malva och Hanna...
    192 kr
  • Det är snöstorm och Malva och Hanna måste övernatta på ett ruskigt hotell. Ha...
    142 kr
  • Det är snöstorm och Malva och Hanna måste övernatta på ett ruskigt hotell. Ha...
    192 kr
  • Rysligt i gallerian! Finns det zombier i gallerian? Malva vill kolla i affäre...
    142 kr
  • CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY. Rysligt i gallerian! Finns det zombier ...
    192 kr
  • Rysligt i gallerian! Finns det zombier i gallerian? Malva vill kolla i affäre...
    142 kr
  • Rysligt i gallerian! Finns det zombier i gallerian? Malva vill kolla i affäre...
    192 kr
  • Den klassiska sagan i ny tappning. VARNING: BÖR EJ LÄSAS VID LÄGGDAGS! Trodde...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Den klassiska sagan i ny tappning. VARN...
    155 kr
  • Den klassiska sagan i ny tappning. VARNING: BÖR EJ LÄSAS VID LÄGGDAGS! Trodde...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Den klassiska sagan i ny tappning. VARN...
    155 kr
  • Guldlock är en alldeles för nyfiken och äventyrlig liten flicka som egentlige...
    104 kr
  • Guldlock är en alldeles för nyfiken och äventyrlig liten flicka som egentlige...
    155 kr
  • Giftig ärta på klassisk bädd. Lilla Skräckbiblioteket - klassiska sagor i ny ...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Giftig ärta på klassisk bädd. Lilla Skr...
    155 kr
  • Snövits elaka styvmor lurar Snövit att sova för evigt. Endast en kyss från en...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Snövits elaka styvmor lurar Snövit att ...
    155 kr
  • Vänner i vått och torrt. Ida, Lo, Noa och Ali är kompisar som råkar ut för sm...
    97 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Vänner i vått och torrt. Ida, Lo, Noa o...
    146 kr
  • Bästa vänner på arabiska. Ida, Lo, Noa och Ali är kompisar som råkar ut för s...
    97 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY.Bästa vänner på arabiska. Ida, Lo, Noa o...
    146 kr
  • Hett om öronen för vännerna! Ali och Noa bygger en koja i ett träd. Kojan är ...
    97 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Hett om öronen för vännerna! Ali och No...
    146 kr
  • Hett om öronen för vännerna! Ali och Noa bygger en koja i ett träd. Kojan är ...
    97 kr
  • Hett om öronen för vännerna! Ali och Noa bygger en koja i ett träd. Kojan är ...
    146 kr
  • Mamma har träffat en man som hon bjuder hem, trots att Lisen inte vill. Samti...
    104 kr
  • Mamma har träffat en man som hon bjuder hem, trots att Lisen inte vill. Samti...
    155 kr
  • Lisen ska åka buss till skolan. Alldeles själv! Hon kan vägen, för hon har åk...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Lisen ska åka buss till skolan. Alldele...
    155 kr
  • Tova, en helt vanlig tjej som går i skolan som alla andra. Men som också bor ...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY.Tova, en helt vanlig tjej som går i skol...
    155 kr
  • Fjärde boken om Tova i tornet handlar om hur känslorna gör lite som de vill o...
    104 kr
  • Fjärde boken om Tova i tornet handlar om hur känslorna gör lite som de vill o...
    155 kr
  • Tova och stjärnhimlen får vi reda på vad som egentligen har hänt med hennes f...
    104 kr
  • Tova och stjärnhimlen får vi reda på vad som egentligen har hänt med hennes f...
    155 kr
  • Tova försöker gömma sig, för att hon tycker att det är pinsamt att hennes bäs...
    104 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Tova försöker gömma sig, för att hon ty...
    155 kr
  • Nils Holgersson bor på en bondgård i Skåne. De har många djur. Men Nils är el...
    145 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Nils Holgersson bor på en bondgård i Sk...
    196 kr
  • Peter Pan är en pojke som inte vill bli stor. Han bor på en ö där allt kan hä...
    145 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY.Peter Pan är en pojke som inte vill bli ...
    196 kr
  • Dorothy och hennes hund förs bort av en jättestark virvelvind. De landar i de...
    196 kr
  • Dorothy och hennes hund förs bort av en jättestark virvelvind. De landar i de...
    145 kr
  • Kan djur bli kära? Äter djur mer när de är fler? Pratar djur med varandra? Bl...
    116 kr
  • Kan djur bli kära? Äter djur mer när de är fler? Pratar djur med varandra? Bl...
    160 kr
  • Varför lyser stjärnorna? Varför ändrar månen storlek? Och vad är atmosfären f...
    116 kr
  • Varför lyser stjärnorna? Varför ändrar månen storlek? Och vad är atmosfären f...
    160 kr
  • Tim, Mia, Ali, Elias och Sara bor i samma hus. Tillsammans försöker de hitta ...
    104 kr
  • Tim, Mia, Ali, Elias och Sara bor i samma hus. De är bästa kompisar. De bruka...
    104 kr
  • Alex högsta dröm är att tappa en tand, men tyvärr sitter hans gaddar som berg...
    97 kr
  • Alex högsta dröm är att tappa en tand, men tyvärr sitter hans gaddar som berg...
    148 kr
  • Varför slår ditt hjärta? Vad händer i kroppen när du andas? Varför behöver vi...
    116 kr
  • Varför slår ditt hjärta? Vad händer i kroppen när du andas? Varför behöver vi...
    160 kr
  • Vem spökar till det i jägarens hus? Precis som i den klassiska orginalsagan ä...
    104 kr
  • Vem spökar till det i jägarens hus? Precis som i den klassiska orginalsagan ä...
    155 kr
  Hem » Böcker efter ålder » 6 till 8 år