Produkter   » Böcker efter ålder » 6 till 8 år
6 till 8 år

Nybörjarläsning, 6-8 år

Det är så spännande att lära sig läsa! Här på Hegas vill vi främja läsningen på bästa sätt. Titta närmare på böckerna nedan, särskilt framtagna för nybörjarläsarna.

6 till 8 år

Askungen och vampyrprinsen
Den klassiska sagan i ny tappning VARNING: BÖR EJ LÄSAS VID LÄGGDAGS!Trodde du att du kunde alla de gamla klassiska sagorna? Se då upp, för här återberättas de i en helt ny stil för de al...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 89 kr
Antal:

6 till 8 år

Askungen och vampyrprinsen (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Den klassiska sagan i ny tappning VARNING: BÖR EJ LÄSAS VID LÄGGDAGS!Trodde du att du kunde alla de gamla klassiska sagorna? Se då upp, för här återber...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 133 kr
Antal:

6 till 8 år

Batman - Kampen mot draken
Supervännerna hjälper Batman! Det är stor fest på museet i Gotham City. Bruce Wayne är bjuden. Han får snart syn på en staty av en drake. Bruce har aldrig sett något liknande. Plötsligt blir drake...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 89 kr
Antal:

6 till 8 år

Batman - Kampen mot draken (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISYSupervännerna hjälper Batman! Det är stor fest på museet i Gotham City. Bruce Wayne är bjuden. Han får snart syn på en staty av en drake. Bruce har aldrig sett ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 132 kr
Antal:

Nyheter

Batman – Monster-reptilen
Boken kommer den 7/8-2017. Beställ den redan idag! Superstart Waylon Jones jobbade på cirkus som Starke Adolf. Men så fick han en ovanlig hudsjukdom och blev lik en slags reptil. Nu är han en bro...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 90 kr
Antal:

Nyheter

Batman – Monster-reptilen (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8-2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Superstart Waylon Jones jobbade på cirkus som Starke Adolf. Men så fick han en ovanlig hudsjukdom och blev l...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 135 kr
Antal:

6 till 8 år

Bo är borta
Vänner i vått och torrt Ida, Lo, Noa och Ali är kompisar som råkar ut för små och stora äventyr. De är på utflykt när någon plötsligt saknas. Hunden Bo är borta! Så nu måste de sluta fika och börj...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 83 kr
Antal:

6 till 8 år

Bo är borta (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Vänner i vått och torrt Ida, Lo, Noa och Ali är kompisar som råkar ut för små och stora äventyr. De är på utflykt när någon plötsligt saknas. Hunden Bo är bor...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 127 kr
Antal:

Nyheter

Det brinner!
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Bästa vännerna del 2 Ali och Noa bygger en koja i ett träd. Kojan är fin och den är hemlig. Så blir det plötsligt oväder. Det är mörka moln på ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 83 kr
Antal:

Nyheter

Det brinner! (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Bästa vännerna del 2 Ali och Noa bygger en koja i ett träd. Kojan är fin och den är hemlig. Så blir det plö...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 127 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Drakula-klubben och spöket
Ett fall för Drakula-klubben! Kommer ni ihåg Vips? Hon har en klubb tillsammans med sina kompisar Leyla och Albert. Nu är Anna i parallell-klassen ledsen. Hennes nallar försvinner oförklarligt u...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 120 kr
Antal:

Nyheter

Dumma Hallon
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! Vad har hänt med Hallon? Hallon är den snällaste häst som finns. Men ibland kan hon faktiskt vara dum. Idag är en sån dag. När Lisa och Tyra s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 30 kr
Antal:

Nyheter

Dumma Hallon (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Vad har hänt med Hallon? Hallon är den snällaste häst som finns. Men ibland kan hon faktiskt vara dum. Ida...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

6 till 8 år

Dödluvan och vargen
Den klassiska sagan i ny tappning VARNING: BÖR EJ LÄSAS VID LÄGGDAGS!Trodde du att du kunde alla de gamla klassiska sagorna? Se då upp, för här återberättas de i en helt ny stil för de allra modig...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 89 kr
Antal:

6 till 8 år

Dödluvan och vargen (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Den klassiska sagan i ny tappning VARNING: BÖR EJ LÄSAS VID LÄGGDAGS!Trodde du att du kunde alla de gamla klassiska sagorna? Se då upp, för här återberättas d...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 133 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Farfar berättar om Gnun
Farfar berättar … … om tandläkaren som kallas för Gnun och vad som hände på hans resa till Afrika. Hur kan en människa bli vän med en flodhäst? Det kan ni läsa om i den här påhittiga berättelsen. ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

6 till 8 år

Farfar berättar om Zoltan
Blodig humor i sann Monty Pyton-anda!En riddare ger aldrig upp! Exempel på detta ger riddaren Zoltan när han beger sig in i blodiga kamper där allt går överstyr. Sagt om boken: "På baksidan av d...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

6 till 8 år

Farligt Hallon
Lisa och Tyra är kompisar. De leker med sina dockor och med den snälla hästen Hallon. En dag leder de ut Hallon från hagen, trots att de inte får ... Hallon springer ut på vägen när det kommer en ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Fegast i hela världen
Gull Åkerblom – nu hos Hegas! Lydia älskar dans, men gillar inte mörker. En kväll är hon på väg hem från dansen. Då hör hon konstiga ljud. Vem är det som smyger bakom henne? Det är mörkt ute och...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Fegast i hela världen Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Gull Åkerblom – nu hos Hegas! Lydia älskar dans, men gillar inte mörker. En kväll är hon på väg hem från dansen. Då hör hon konstiga ljud. Vem är det som sm...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 135 kr
Antal:

Nyheter

Flugos jul
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! Ingen jul utan Flugo … Snart är det julafton. Men Flugo kan inte sova. För han har ingen present till Buzz. Han måste flyga iväg och hitta en....
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

6 till 8 år

Flyg Flugo, flyg!
Flugo visar vägen! Buzz och hans familj ska ut och resa. Flugan Flugo vill gärna med Lukas följa med. Men mamma tycker att Flugo är för liten. Hon tror att han lätt kan komma bort. Så Flugo får st...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

6 till 8 år

Hallon och Svarta katten
Hästar + vänskap = Hallon "På ett trovärdigt sätt lyckas Erika Eklund Wilson förmedla Lisas sociala liv med både med- och motgångar. Författaren tar vänskapstrassel på allvar men visar också vägen...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

6 till 8 år

Hallon på cirkus
Välkomna till Cirkus Hallon! Lisa och Tyra ska ha en egen cirkus. Cirkus Hallon! Tyra har en massa djur. De kan säkert göra konster. Hallon är en jättebra cirkushäst, hon är så snäll när Lisa och ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Hallon på cirkus (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Välkomna till Cirkus Hallon! Lisa och Tyra ska ha en egen cirkus. Cirkus Hallon! Tyra har en massa djur. De kan säkert göra konster. Hallon är en jättebra cir...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Hallon, bäst av alla
Hallon, bäst av alla! Tyra ska följa med Lisa till ridskolan. Hon är nervös. Hur ska det gå? Tänk om hon inte kan rida på andra hästar än Hallon? På ridskolan finns knasiga hästar och störiga tjej...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Hallon, bäst av alla (Bok+CD)
Hallon, bäst av alla! Tyra ska följa med Lisa till ridskolan. Hon är nervös. Tänk om hon inte kan rida på andra hästar än Hallon? På ridskolan finns knasiga hästar och störiga tjejer. Fast kanske ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

6 till 8 år

Hej Flugo!
Säg hej till Flugo! Vad gör du om du krockar med en fluga? Och om du väldigt gärna vill ha ett husdjur? Fångar den såklart! En fluga träffar en pojke. Det blir början på en underbar vänskap. Men ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

6 till 8 år

Hitta Flugo!
Nya bus med Flugo! Flugo gömmer sig i sop-tunnan. Men då kommer sop-bilen och tömmer tunnan.Är Flugo borta för alltid?Lättläst humor för nybörjarläsaren som lockar till läsning och många skra...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

6 till 8 år

Hugo får en hund
Alla älskar Hugo Ny serie för nybörjarläsarna! Vems hjärta kommer inte att slå för Hugo? Hugo som ser så himla dåligt att han blir pålurad en elefant i tron att det är en hund. Hugo som blir utka...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

6 till 8 år

Hugo och Holger
Alla älskar Hugo Ny serie för nybörjarläsarna! Vems hjärta kommer inte att slå för Hugo? Hugo som ser så himla dåligt att han blir pålurad en elefant i tron att det är en hund. Hugo som blir utka...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

6 till 8 år

Hugo och Holger möter den hemska snömannen
Härlig serie för nybröjarläsarna Värme & skruvad humor Vems hjärta klappar inte för Hugo? Hugo ser så himla dåligt att han blir pålurad en elefant i tron att det är en hund. I boken Hugo och Hol...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Hugo och Holger på kollo
Du och jag, Holger! Hugo och Holger åker på kollo. Där träffar de Py. Hon vill vara ihop med Hugo. Py gillar att bestämma och hon vill bli chef när hon blir stor. Allt bestämmer hon. Och till slut...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

6 till 8 år

Här kommer Hallon
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka.Här kommer HallonHallon är en fjordhäst. Hon är busig. En dag springer hon rakt mot Lisa. Hon vill ha äpplen. Då kommer Tyra, det var hon som red Hallon. Innan H...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

6 till 8 år

Jag är ett litet liv
Poesi för de yngre läsarna Äntligen finns dikter för de som går på lågstadiet! De handlar om vänner, känslor och allmänna funderingar. Jag är ett litet liv är Mårten Melins fjärde diktsamling på ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 120 kr
Antal:

6 till 8 år

Kim & Lina badar en bil
Det händer mycket runt syskonen Kim och Lina. Full fart, bus och äventyr nästan hela tiden. ”Språket är kortfattat, enkelt och lättläst. Man kommer snabbt in i handlingen, spänningen byggs snabbt u...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

6 till 8 år

Kim & Lina ensamma hemma
Det händer mycket runt syskonen Kim och Lina. Full fart, bus och äventyr nästan hela tiden.  ”Här finns en bra personskildring, stämningsskapande miljöbeskrivning, ett lättsamt slut, med en liten ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

6 till 8 år

Kim & Lina flyger iväg
Hela familjen ska på semester. Först kör de vilse, sen tar bensinen slut - hjälp! Kommer de att hinna till flyget? Och var är passen? Tur att Kim och LIna har koll! "Texten är enkel och lättläst oc...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

6 till 8 år

Kim & Lina hoppar högt
 I simhallen klarar Lina alla höjderna i hopptornet lätt som en plätt. Kim är rädd men hoppar också. Fast på högsta, då svindlar det. Ska han gå ner igen? Fast Lina vågade? "Torsten Bengtsson kan s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Kim & Lina i ett ödehus
Regn, åska och ett ödehus Kim och Lina ska gå till mormor. De tar stigen genom skogen. Då kommer ett åskväder, och Lina springer iväg. Det blixtrar, åskar och regnar. Kim är ensam kvar. Han är räd...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

6 till 8 år

Kim & Lina möter ett monster
"/.../ serien är definitivt ett riktigt fynd för 8-10-åringar som inte fått riktig fart på läsningen än." Skånska Dagbladet, Gunilla Wedding"Läsaren lär känna personerna trots bokens lilla format, ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

6 till 8 år

Kim & Lina och en godisråtta
"Barn mellan sex och tio år kan säkert identifiera sig här med Kim eller lillasyster Lina. Även lästekniskt passar boken bra för den åldersgruppen. Man behöver bara ha knäckt läskoden för att klara...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

6 till 8 år

Kim & Lina rider iväg
I full galopp med Kim och Lina Kim följer med Lina till stallet. Men att rida själv har haningen tanke på. Hästar är ju stora djur. Och lite skrämmande,tycker Kim. Men när en häst plötsligt blir a...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

6 till 8 år

Kim & Lina rider iväg (Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil fulltext DAISY I full galopp med Kim och Lina Kim följer med Lina till stallet. Men att rida själv har haningen tanke på. Hästar är ju stora djur. Och lite skrämmande,tycker Kim...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

6 till 8 år

Kim & Lina räddar Sture
Hjälp! Katten Sture sitter fast högt upp i ett träd. Kim klättrar upp på en stege för att hjälpa till. Men stegen är för kort. Kim måste trampa på de smala grenarna. Och det är långt ner till mark...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

6 till 8 år

Kim & Lina sitter fast
När hissen stannar och allt blir mörkt ... Kim & Lina har handlat till farfar. Nu tar de hissen upp till farfars lägenhet. Plötsligt slocknar lampan i taket. Hissen stannar. Kim försöker öppna dör...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

6 till 8 år

Kim & Lina sitter fast (Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY När hissen stannar och allt blir mörkt ... Kim & Lina har handlat till farfar. Nu tar de hissen upp till farfars lägenhet. Plötsligt slocknar lampan i taket. ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

6 till 8 år

Kim & Lina spelar match
Lina tycker fotboll är tråkigt. Suck! Fast när Kim får en boll på näsan och måste vila rycker Lina in och spelar. Då gör hon också mål! "Den riktar sig till den som just lärt sig läsa men som fort...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Kim & Lina under jorden
Ny kostym för Kim och Lina! Följ med Kim och Lina på en utflykt ner i underjorden. Som vanligt är det något som går snett. Lina är plötsligt borta. Var är hon? Blev Gruvfrun arg för att Lina skrek...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Kim & Lina under jorden (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Ny kostym för Kim och Lina! Följ med Kim och Lina på en utflykt ner i underjorden. Som vanligt är det något som går snett. Lina är plötsligt borta. Var är hon...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Nyheter

Kim & Lina under jorden / arabiska
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag! Kim och Lina på arabiska Följ med Kim och Lina på en utflykt ner i underjorden. Som vanligt är det något som går snett. Lina är plötsligt borta...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nyheter

Kim & Lina under jorden / arabiska (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Kim och Lina på arabiska Följ med Kim och Lina på en utflykt ner i underjorden. Som vanligt är det något so...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

6 till 8 år

Kim & Lina vilse i skogen
"De svarvita tuschliknande illustrationerna av Kristina Grundström förstärker texten. /.../ I den allt större floran av förlag som satsar på lättlästa och lättviktiga barnböcker klarar sig Hegas br...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

6 till 8 år

Lucia med Hallon
Lucia som gnäggar och äter upp godiset … Lisa och Tyra ska ha lucia-tåg. Lisa ska vara tärna. Tyra ska vara tomte. Men vem ska vara lucia? Hästen Hallon så klart! Synd bara att Hallon inte kan sju...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

6 till 8 år

Lucia med Hallon (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY Lucia som gnäggar och äter upp godiset … Lisa och Tyra ska ha lucia-tåg. Lisa ska vara tärna. Tyra ska vara tomte. Men vem ska vara lucia? Hästen Hallon så kl...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
148 kr
Antal:

6 till 8 år

Lukas och roboten
Nya upptåg med Lukas! Lukas ser på teve. Två män har rånaten bank. Då knackar det på dörren.Där står en låda. I lådan finns en grårobot. Den heter Tom.– Fånga rånarna, säger Tom.Ska Lukas och Tom ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

6 till 8 år

Lukas och roboten (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY Nya upptåg med Lukas! Lukas ser på teve. Två män har rånaten bank. Då knackar det på dörren.Där står en låda. I lådan finns en grårobot. Den heter Tom.– Fånga...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

Nyheter

Lukas på mars
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Lukas bakom spakarna! Det är natt. Lukas går ut i trädgården. Han ser ett rymd-skepp. En liten man kommer ut. Mannen vill att Lukas ska följa m...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Nyheter

Lukas på Mars (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Lukas bakom spakarna! Det är natt. Lukas går ut i trädgården. Han ser ett rymd-skepp. En liten man kommer u...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

6 till 8 år

Lukas är en drak-krigare
Lukas är en drak-krigare Lukas ger sig ut på nya äventyr! När han ska passa sin grannes hus hittar han två mystiska ägg, som tar honom till Kina. Där måste han kriga mot onda män. Till sin hjälp h...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

6 till 8 år

Lukas är en drak-krigare (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Lukas är en drak-krigare Lukas ger sig ut på nya äventyr! När han ska passa sin grannes hus hittar han två mystiska ägg, som tar honom till Kina. Där måste ha...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

6 till 8 år

Lukas är en ninja
Det är natt.En svart skugga springer i skogen. Det är en ond och farlig man.Lukas är en ninja.Han springer efter mannen. Följ med in i Lukas värld där han likt Max i Till vildingarnas land fantise...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Lukas är en riddare
Lukas till undsättning! Lukas får ett magiskt svärd av en kvinna i en sjö. Han blir utvald att hjälpa några riddare som blir attackerade av elakingar. Kan han klara av svärdet? Vem vinner kampen? ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Lukas är en riddare (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Lukas till undsättning! Lukas får ett magiskt svärd av en kvinna i en sjö. Han blir utvald att hjälpa några riddare som blir attackerade av elakingar. Kan han...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

6 till 8 år

Lukas är en super-hjälte
Lukas får superkrafter Mitt i natten blir Lukas väckt av en kvinna som gråter. Någon har stulit hennes slott! Lukas ber ett gäng superhjältar om hjälp. Men de är upptagna med annat. Som att spela ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

6 till 8 år

Lukas är en super-hjälte (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Lukas får superkrafter Mitt i natten blir Lukas väckt av en kvinna som gråter. Någon har stulit hennes slott! Lukas ber ett gäng superhjältar om hjälp. Men de...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

6 till 8 år

Mitt liv som monster
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka.   Missa inte uppföljaren till en underbart mysroliga Mitt liv som apa! Alma trampade på en A-brunn och förvandlades till en apa i boken Mitt liv som apa. Ho...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 102 kr
Antal:

6 till 8 år

Modigast av alla
En dag att minnas... I Lydias klass drar de lott om vem som ska vara årets lucia. Spänningen är storoch förvåningen ännu större – när fröken läser upp namnet – Nizan!Några protesterar, men Lydia b...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

6 till 8 år

Modigast av alla (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY En dag att minnas … I Lydias klass drar de lott om vem som ska vara årets lucia. Spänningen är storoch förvåningen ännu större – när fröken läser upp namnet –...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

6 till 8 år

Nyast i klassen
Blygast och nyast i klassen Det ska börja en ny flicka i Lydias klass. Hon verkar blyg. Fröken berättar att hon ska sitta jämte Emma. Lydia kan inte somna.Tänk om hennes bästis Emma blir bästis me...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

6 till 8 år

Nyast i klassen (Bok+CD)
CD ingår! Mp3 och Fulltext-DAISY. Blygast och nyast i klassen Det ska börja en ny flicka i Lydias klass. Hon verkar blyg. Fröken berättar att hon ska sitta jämte Emma. Lydia kan inte somna.Tänk o...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

När Fatima blev fågel
Beskyddande gyllene vingar Fatimas pappa är från Egypten. Han har berättat historien om gudinnan Isis för Fatima. Isis har gyllenen vingar som beskyddar och tröstar. Fatima vill också ha gyllene ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 102 kr
Antal:

6 till 8 år

När Fatima blev fågel (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka   Beskyddande gyllene vingar   Fatimas pappa är från Egypten. Han har berättat historien om gudinnan Isis för Fatima. Isis har gyllenen vingar som beskyddar ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 146 kr
Antal:

6 till 8 år

Pig och de knäppa kallingarna
Pig ska klä på sig och gå till skolan. Men han hittar inte sina kallingar. Han blir tvungen att ta på sig sin systers glittrande, rosa, DRAMA DIVA-trosor. Men det blir kris när klassen ska ha idrot...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 102 kr
Antal:

Nyheter

Prinsessan på den giftiga ärtan
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag! Lilla Skräckbiblioteket - klassiska sagor i ny tappning! När något välkänt ändrar kurs och överraskar läsaren blir det extra spännande! I Lilla...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 90 kr
Antal:

Nyheter

Prinsessan på den giftiga ärtan (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Lilla Skräckbiblioteket - klassiska sagor i ny tappning! När något välkänt ändrar kurs och överraskar läsar...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 135 kr
Antal:

6 till 8 år

Ridskola med Hallon
Ridskola med HallonLisa är så glad för sin kompis Tyra. Vilken tur att Tyra finns. Det är så kul hemma hos henne. Tyra har en häst som heter Hallon, hon är en busig fjordhäst. Tyra har en massa and...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nyheter

Rymdklubben ET - Simma på Neptunus
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag! När det känns som att kommafrån en annan planet … Eskil är en vanlig kille. Bara lite rädd för vatten. Tills han möter Tova. De har två saker ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 126 kr
Antal:

Nyheter

Rymdklubben ET - Simma på Neptunus (Bok+CD)
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY När det känns som att kommafrån en annan planet … Eskil är en vanlig kille. Bara lite rädd för vatten. T...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 171 kr
Antal:

Nyheter

Räddast för spöken
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! Finns det spöken? Det är halloween. I Lydias klass förbereder barnen sig för spök-festen. De ska klä ut sig och busa. Då berättar Emma att hon...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nyheter

Räddast för spöken (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Finns det spöken? Det är halloween. I Lydias klass förbereder barnen sig för spök-festen. De ska klä ut si...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

6 till 8 år

Sam blir ARG!
Det är Sams födelsedagmen han är arg.Lo gråter i pappas famn.Det gör ont i Sams mage.Han vill ju ha en syster,men inte när hon är dum ... Nu kommer andra boken i serien om Sam. Böckerna passar pef...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

6 till 8 år

Sam blir ARG! (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Det är Sams födelsedagmen han är arg.Lo gråter i pappas famn.Det gör ont i Sams mage.Han vill ju ha en syster,men inte när hon är dum ... Nu kommer andra boke...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

6 till 8 år

Sam och Disa
Varannan vecka hos mamma… Den här veckan ska Sam bo hos mamma. Men där bor även Disa. Och Isak, som är Disas pappa … och mammas nya kille.Det är pinsamt när mamma kramar Isak. Det tycker både Sam ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

6 till 8 år

Sam och Disa (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Varannan vecka hos mamma… Den här veckan ska Sam bo hos mamma. Men där bor även Disa. Och Isak, som är Disas pappa … och mammas nya kille.Det är pinsamt när m...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

6 till 8 år

Sam och plånboken
Vad gör du om du hittar hundra kronor? Sam hittar en plånbok på marken. Tänk om det finns pengar?Det gör det, hundra kronor. I kiosken på andra sidan gatan finns det glass. Och Sam älskar glass .....
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

6 till 8 år

Sam och plånboken (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Vad gör du om du hittar hundra kronor? Sam hittar en plånbok på marken. Tänk om det finns pengar?Det gör det, hundra kronor. I kiosken på andra sidan gatan fi...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

6 till 8 år

Se upp, Flugo!
Se upp, Flugo! Buzz vill så gärna visa mormor sitt lilla husdjur, flugan Flugo. Men det skulle han inte ha gjort, för vips har mormor råkat svälja Flugo. Hjälp! I mormors mage är det mörkt och bl...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Skot
Värme & humor för nybörjarläsare Möt filuren Skot som hamnat i klass 3b. Där han ser det som ingen annan ser. Han ger sig orädd ut i en för honom ny värld – och letar efter ett hem. De flesta vet...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 102 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Skot på barnhem
Ett hem och nya vänner Skot hamnar en dag i klass 3b. Han vet inte var han kommer ifrån eller var han hör hemma. I andra boken kommer Skot till ett övergivet barnhem. Där träffar han en förkyld ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 102 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Skot på barnhem (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Ett hem och nya vänner Skot hamnar en dag i klass 3b. Han vet inte var han kommer ifrån eller var han hör hemma. I andra boken kommer Skot till ett övergive...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 146 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Skot, Bok+CD
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Värme & humor för nybörjarläsare Möt filuren Skot som hamnat i klass 3b. Där han ser det som ingen annan ser. Han ger sig orädd ut i en för honom ny värld – o...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 146 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Smyga till Hallon
Hästar + vänskap = Hallon Lisa har haft Alva som bästis.De leker fortfarande, men ofta gör Alva henne ledsen. Vänskap är svårt.Det finns kompis-listor,där man kan vara etta.Eller femma.Men Hallon...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Smyga till Hallon (bok+cd)
CD ingår! bok med mp3-skiva i ficka.Hästar + vänskap = Hallon Lisa har haft Alva som bästis.De leker fortfarande, men ofta gör Alva henne ledsen. Vänskap är svårt.Det finns kompis-listor,där man ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

6 till 8 år

Spökspanarna
Rysligt och ruggigt på bibblan! Malva och Hanna är på bibblan med hela klassen. När de letar efter något spännande att läsa får de veta att det SPÖKAR där. För 100 år sedan fanns det en elak bibli...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 126 kr
Antal:

6 till 8 år

Spökspanarna (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Rysligt och ruggigt på bibblan! Malva och Hanna är på bibblan med hela klassen. När de letar efter något spännande att läsa får de veta att det SPÖKAR där. Fö...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 171 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Stick, Flugo!
Stick, dumma fluga! Flugo är hungrig. Han vill ha något brunt och stinkande. Blä! Flugos favorit-rätt är brun, kladdig, knölig och stinkande. Häng med på Flugos jakt efter mat. Lättläst humor för...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Super-Flugo
Flugo blir en hjälte! Den busiga flugan följer med sin husse Buzz till skolan. Men det är inte så populärt med surrande flugor i matsalen. Särskilt inte när de är förtjusta i sopor … Det är tur at...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

6 till 8 år

Supermans superkrafter
 Clark Kent bär på en hemlighet. Martha och Jonathan vet att deras son inte är som alla andra. Som liten skrek han högre än andra och han kunde springa snabbare och hoppa högre än någon annan. Sna...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 90 kr
Antal:

6 till 8 år

Supermans superkrafter (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Clark Kent bär på en hemlighet. Martha och Jonathan vet att deras son inte är som alla andra. Som liten skrek han högre än andra och han kunde springa snabbar...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 135 kr
Antal:

6 till 8 år

Titti och den tama kråkan
Om oväntad vänskap Titti har flyttat. Titti trivs inte alls i den nya lägenheten. Alla är dumma. Och så finns det en äcklig kråka vid ytterdörren. Men en dag så träffar Titti grannflickan som het...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

6 till 8 år

Tor kör fort
Ny serie för nybörjarläsarna!Tor kör fort.Tim tittar på Tor.Tor håller hårt i ratten.Det går fort.Lite för fort.Tor och Tim ger sig ut på äventyr. De hjälps alltid åt när saker och ting går fel. Vi...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 72 kr
Antal:

6 till 8 år

Tor och Tim ute i natten
Ny serie för nybörjarläsarna!Tor och Tim är på utflykt.De är ute och går.Det är natt.Men det finns mygg.Minst 100 mygg! Tor och Tim ger sig ut på äventyr. De hjälps alltid åt när saker och ting gå...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 72 kr
Antal:

6 till 8 år

Tor åker skidor
  Tor och Tim är här igen! Tor ska åka skidor. Vattenskidor. Det är ju lätt! Tim kör båten. Men det går för fort...saktare! Hegas allra mest lättlästa serie, för de som precis har börjat läsa. T...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 72 kr
Antal:

Nyheter

Trollspanarna
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Ny spanarbok! Malva och Hanna är tillbaka! Finns det farliga troll i skogen? Tredje delen i spännande och humoristiska rysarserien Spanarna om ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 126 kr
Antal:

Nyheter

Trollspanarna (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Ny spanarbok! Malva och Hanna är tillbaka! Finns det farliga troll i skogen? Tredje delen i spännande och h...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 171 kr
Antal:

Nyheter

Tvillingpaket: Kim & Lina under jorden / svenska+arabiska
Tvillingpaket kommer den 7/8, 2017. Beställ det redan idag! Kim och Lina på svenska och arabiska! Följ med Kim och Lina på en utflykt ner i underjorden. Som vanligt är det något som går snett. Li...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 146 kr
Antal:

Nyheter

Tvillingpaket: Kim & Lina under jorden / svenska+arabiska (Bok+CD)
Tvillingpaket kommer den 7/8, 2017. Beställ det redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Kim och Lina på svenska och arabiska! Följ med Kim och Lina på en utflykt ner i underjorden. Som va...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 210 kr
Antal:

6 till 8 år

Zombiespanarna
Rysligt i gallerian! Finns det zombier i gallerian? Malva vill kolla i affärer, men kompisen Hanna spanar hellre efter zombier. Malva tror inte att de finns på riktigt. Bara på film. Tills hon ser...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 126 kr
Antal:

6 till 8 år

Zombiespanarna (Bok+CD)
CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY Rysligt i gallerian! Finns det zombier i gallerian? Malva vill kolla i affärer, men kompisen Hanna spanar hellre efter zombier. Malva tror inte att de finns p...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 171 kr
Antal:
right