13 +

Böcker som vänder sig till både tjejer och killar från åldern 13 år och uppåt.

  • Det började som ett skämt. Fastän det inte är roligt så skrattar Elias åt Oll...
    148 kr
  • Som i slow motion snurrade Bangs cross genom luften. Den kom långt. Faktiskt ...
    152 kr
  • Ett oväntat byte möter de två bröderna ombord på Finlandsfärjan. Planen var a...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Ett oväntat byte möter de två bröderna ...
    201 kr
  • CD ingår! bok med mp3-skiva i ficka. Bänkad och ensam. Lunden var mitt lag. D...
    142 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Är du tuff när det gäller? Bangs moped b...
    152 kr
  • Isa åker till sin mormor över sommaren. Hon ser fram emot ett vanligt sommarl...
    162 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. I gränslandet mellan dröm och verklighe...
    211 kr
  • Följ med på en otrolig undervattensresa! Ett okänt djur har visat sig i värld...
    162 kr
  • Hotet från havet. Klimathotet har nu blivit på riktigt. Stora delar av världe...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Hotet från havet. Klimathotet har nu bl...
    201 kr
  • En bok om fotboll. Och en hel del annat. Alla i laget får varsin dagbok. Där ...
    162 kr
  • CD ingår! bok med mp3-skiva i ficka. En bok om fotboll. Och en hel del annat....
    211 kr
  • En berättelse om det oväntade och oförklarliga. Anna tror inte på att man kan...
    124 kr
  • Fångad i en öde värld. ”Vi hade ingen mat, inget rent dricksvatten. Jag visst...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Hur långt skulle du gå för att slippa p...
    201 kr
  • Tim har gillat filmer om hjälten Max Strong sen han var liten. De andra i kla...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Tim har gillat filmer om hjälten Max St...
    201 kr
  • Jag går genom parken. Vid Döda bron ska jag rakt fram. Men så ser jag någon u...
    152 kr
  • Jag vet vem du är ... Agnes är en helt vanlig tjej. Hon älskar att springa oc...
    152 kr
  • Efter Ett värmeljus i din skalle och Varm tass i mörkret kommer nu Mårten Mel...
    142 kr
  • En historia som är nästan helt sann! – Akta er så jag inte släpper lös kalkon...
    152 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En historia som är nästan helt sann! – A...
    201 kr
  • Sommarvärme, storstadsliv och kärlek. Hope, en tjej från USA:s landsbygd, bor...
    152 kr
  • Kära gamla dagbok, lyssna nu! Minna spelar hiphop tillsammans med sin kompis ...
    162 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Kära gamla dagbok, lyssna nu! Minna spel...
    211 kr
  • Det här med kärlek … är inte alltid så lätt. Minna har börjat hänga mer och m...
    162 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Det här med kärlek … är inte alltid så ...
    211 kr
  • Vem är hon? Första gången han såg henne var på nattbussen.  Hon satt längst b...
    152 kr
  • CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY Vem är hon? Första gången han såg henne ...
    201 kr
  • Att våga vara sig själv. Möt Nadir– en helt vanlig högstadiekille som tänker ...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Att våga vara sig själv. Möt Nadir– en ...
    201 kr
  • Nadir och ingen annan på arabiska. Möt Nadir – en helt vanlig högstadiekille ...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Nadir och ingen annan på arabiska. Möt ...
    201 kr
  • När botten är nådd ... Det här skulle verkligen bli sista grejen. Sista dumma...
    152 kr
  • CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY När botten är nådd ... Det här skulle ve...
    201 kr
  • När Gustav vaknade var det mörkt. Det var kallt omkring honom. Han låg i snön...
    142 kr
  • Vad är en riktig familj? Det kan vara svårt att få nya familjemedlemmar. Men ...
    152 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Vad är en riktig familj? Det kan vara sv...
    201 kr
  • Om vänskap och vikten av att säga nej. "När kvällen för festen kommer är jag ...
    124 kr
  • Max har blått hår och går Estetisk. Ida går Natur. Elin är punkare. Max är kä...
    142 kr
  • Svensk och engelsk version. Köp båda! Ett oväntat byte möter de två bröderna ...
    244 kr
  • Nadir och ingen annan på svenska och arabiska. Möt Nadir – en helt vanlig hög...
    250 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Nadir och ingen annan på svenska och ar...
    320 kr
  • Triangeldrama. Max ser en lapp i korridoren. "Unga poeters sällskap för dig m...
    142 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. ”Jag tittar länge på lövet som ser ut so...
    152 kr
  • Romantisk sci-fi med högt driv! Det surrar i Lauras ögon. Hela tiden. Laura v...
    124 kr
  • När vargen i henne vaknar … Ina vet att hon bär på en farlig hemlighet. Den f...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. När vargen i henne vaknar … Ina vet att...
    201 kr
  • En bok om modet att våga bry sig om. När Isak börjar i sin nya klass märker h...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY.  En bok om modet att våga bry sig om. N...
    201 kr
  • Spökbarnens återkomst. Mrs Darling bor ensam. Folk säger att hon är märklig o...
    124 kr
  • När en kompis sviker… Kära dagbok! Jag vet inte vad jag ska göra. Tänk om du ...
    162 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY. När en kompis sviker… Kära dagbok! Jag ...
    211 kr