9 till 12 år

Böcker som vänder sig till både tjejer och killar från åldern 9 till 12 år.

  • Adam vill absolut inte till Kiruna. Men pappa har fått ett viktigt uppdrag oc...
    139 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Adam vill absolut inte till Kiruna. Men ...
    183 kr
  • En svart getabock vill hitta gott, grönt gräs. Därför går han upp i bergen. H...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. En svart getabock vill hitta gott, grön...
    184 kr
  • Mannen Asfour är lyckligt gift med kvinnan Jaraade, men de är fattiga. Asfour...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Mannen Asfour är lyckligt gift med kvin...
    184 kr
  • Kan kärlek ändra ditt liv? En fattig vedhuggare är ute och arbetar i skogen. ...
    139 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Kan kärlek ändra ditt liv? En fattig ve...
    184 kr
  • Vem är det som är klokast? En kung har tre döttrar som han älskar högt. En da...
    139 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Vem är det som är klokast? En kung har ...
    184 kr
  • al-Hakawati - Pojken och trollkarlen. En fattig kvinna vill att hennes son sk...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. al-Hakawati - Pojken och trollkarlen. E...
    184 kr
  • Alla bajsar och fiser. Det är helt naturligt. Bajs är det som blir kvar när v...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Alla bajsar och fiser. Det är helt natu...
    184 kr
  • Huden är kroppens egen overall. Den täcker allt som finns inuti dig. Muskler,...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Huden är kroppens egen overall. Den täc...
    184 kr
  • Vinnaren i Bokjuryn 2011 - kategori serier!! Tolvåriga Emily flyttar med sin ...
    149 kr
  • Barnen väljer Amulett! Amulett - Stenväktaren, del 1 vann Bokjuryn 2011, Seri...
    149 kr
  • En omöjlig resa med faror som lurar överallt. Emily, Navin och deras besättni...
    149 kr
  • Emily och hennes vänner anländer till Celis för att be om hjälp i kampen mot ...
    149 kr
  • Emily överlever intrigerna i Celis, men Max stal moderstenen. Älvkungen får a...
    149 kr
  • Bokjuryvinnare! Kazu Kibuishis grafiska romaner i serien Amulett har tagit vä...
    149 kr
  • - Jag har fått en idé! Ronja böjer sig fram mot mig. Vi sitter i hennes rum o...
    128 kr
  • "Äntligen är vi på väg! Vi åker utomlands. Snart ska flygplanet åka ner genom...
    128 kr
  • Vilmer och hans kompis Hai är ute i trädgården. En hockeypuck flyger plötslig...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Vilmer och hans kompis Hai är ute i trä...
    184 kr
  • Det var en gång… Bruce föddes i en rik och kärleksfull familj. Han hade allt ...
    105 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Det var en gång… Bruce föddes i en rik ...
    148 kr
  • Farlig dimma över Gotham City. Det är en vacker morgon på våren. Då sveps hel...
    116 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISYFarlig dimma över Gotham City. Det är en ...
    159 kr
  • Alla pratar om en ny dyrbar skulptur. Det är en fågel som sägs vara täckt med...
    116 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY. Alla pratar om en ny dyrbar skulptur. D...
    159 kr
  • BMX, fart och drömmar. Både Fille och Sacke drog åt bromsarna. Samtidigt luta...
    141 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. BMX, fart och drömmar. Både Fille och Sa...
    186 kr
  • Det BMX-tokiga gänget är tillbaka! Nu är det dags för de fyra barnen att star...
    141 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Det BMX-tokiga gänget är tillbaka! Nu är...
    186 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. BMX Gripen på tjuvjakt. Gänget får en n...
    186 kr
  • Nu gäller det … Plötsligt började Sacke känna sig nervös. I sitt huvud hade h...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY. Nu gäller det … Plötsligt började Sacke...
    186 kr
  • Till sista tramp-taget … Regnet hade varit som en vägg framför dem på vägen d...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Till sista tramp-taget … Regnet hade va...
    186 kr
  • BMX Gripen på tjuvjakt. Gänget får en ny kompis, Ibra. Han har flytt hit från...
    141 kr
  • Saga och Sigrid har känt varandra sen de föddes, går i samma klass, bor mitt ...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Saga och Sigrid har känt varandra sen d...
    184 kr
  • Ingen vanlig barnvakt... Det fanns många barnvakter på Fannys gata. Men ingen...
    116 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Ingen vanlig barnvakt...Det fanns många...
    161 kr
  • Luka bor i Skogsby och arbetar tillsammans med sin vän Kif i kungens kök. När...
    141 kr
  • Luka vill bli människojägare. Men han har ingen läromästare. Då får han höra ...
    141 kr
  • Kannibalens byte - sista delen. Tillsammans med Ezra och Selina ger sig Luka ...
    141 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Är du tuff när det gäller? Bangs moped b...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Möt det vilda gänget! I staden bor ett ...
    186 kr
  • Möt det vilda gänget! I staden bor ett gäng killar. De älskar att spela fotbo...
    141 kr
  • Det vilda gänget - tillbaka på fotbollsplanen ... Det börjar en ny kille i kl...
    141 kr
  • Vanessa – den orädda! Vanessa är tokig i fotboll. I flera år har hon spelat i...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY. Vanessa – den orädda! Vanessa är tokig ...
    186 kr
  • Det vilda gänget - tillbaka på fotbollsplanen ... Det börjar en ny kille i kl...
    186 kr
  • Djävulsbacken har tre gupp. Man måste vara modig för att klara den backen på ...
    74 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Ett fall för Drakula-klubben! Kommer ni...
    168 kr
  • Milo-serien: Om de gömda och glömda barnen. Milo har flytt ett hemland i krig...
    131 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Milo-serien: Om de gömda och glömda bar...
    175 kr
  • Följ med på en otrolig undervattensresa! Ett okänt djur har visat sig i värld...
    149 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Fullmåne. Lukas har precis flyttat. Nu ä...
    141 kr
  • Lilly ser fram emot sommarens ridläger. Alla skötarna på ridskolan ska vara m...
    141 kr
  • En ny kille i stallet. Det är höst och årets hubertus-jakt närmar sig. Lilly ...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. En ny kille i stallet. Det är höst och ...
    186 kr
  • Äntligen sommarlov! Sommaren är här och det är dags för långritt på ridskolan...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Äntligen sommarlov! Sommaren är här och...
    186 kr
  • Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har blivit skötare på sin favorithäs...
    141 kr
  • Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har blivit skötare på sin favorithäs...
    186 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Lilly ser fram emot sommarens ridläger....
    186 kr
  • Dramatik och kalabalik i stallet. Lilly älskar att hänga med bästa vännerna i...
    139 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Dramatik och kalabalik i stallet. Lilly...
    184 kr
  • Glimma på arabiska. Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har blivit sköta...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Glimma på arabiska. Lilly älskar hästar...
    184 kr
  • Förbannelsen som blev till verklighet. Syskonen Simon och Ida åker på semeste...
    123 kr
  • Hur långt skulle du gå för att slippa plugga? Ida hatar att plugga. Varför må...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Hur långt skulle du gå för att slippa p...
    186 kr
  • Vänskap, bråk och lagsport! Det är mycket bråk i laget. Tjejerna hackar på va...
    131 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Vänskap, bråk och lagsport! Det är myck...
    175 kr
  • Vinn med hjälp av viljan! Tjejerna ska vara med på en viktig turnering. Den s...
    131 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Vinn med hjälp av viljan! Tjejerna ska ...
    175 kr
  • Freja ska åka på läger några dagar. Utan handbollstjejerna. På lägret möter h...
    131 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Freja ska åka på läger några dagar. Uta...
    175 kr
  • Vem är egentligen den där Hodja? Ja, det beror på vem du frågar. Hans fru säg...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Vem är egentligen den där Hodja? Ja, de...
    184 kr
  • Svart eller vit häxa? Mia är ledsen. Hennes farmor har nyss dött. Då visar de...
    126 kr
  • Låt mörkret sluta och solen skjuta! Mia tränar med Elvira för att lära sig me...
    126 kr
  • Mia räddar en flicka som har gåvan att kunna bli en häxa. Men flickan är både...
    120 kr
  • En viktig bok om sorg, vänskap och glädje. Det borde varit dåligt väder den d...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY. En viktig bok om sorg, vänskap och gläd...
    186 kr
  • Jag går genom parken. Vid Döda bron ska jag rakt fram. Men så ser jag någon u...
    141 kr
  • Jag vet vem du är ... Agnes är en helt vanlig tjej. Hon älskar att springa oc...
    141 kr
  • Efter Ett värmeljus i din skalle och Varm tass i mörkret kommer nu Mårten Mel...
    132 kr
  • En historia som är nästan helt sann! – Akta er så jag inte släpper lös kalkon...
    141 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En historia som är nästan helt sann! – A...
    186 kr
  • Actionladdad grafisk roman med cool stämning. Den tuffe detektiven kapten Pro...
    128 kr
  • Vad gör man när monster från yttre rymden härjar i staden? Man tillkallar kap...
    128 kr
  • Vem ska rädda katterna? Kim och Lina har en katt. Han heter Sture. Nu är han ...
    92 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Vem ska rädda katterna? Kim och Lina ha...
    137 kr
  • Ur Korpens hemlighet: Pojken låg precis still. Han lyssnade när männen gav si...
    141 kr
  • Ella och hennes familj hyr ett sommartorp på landet och det börjar hända ovän...
    141 kr
  • Ödet har valt Arthur... På torget utanför den stora kyrkan fanns en stor sten...
    149 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Ödet har valt Arthur... På torget utanf...
    195 kr
  • Mik är soldat i kung Neos armé. De bästa soldaterna kallas "kungens lejon". M...
    126 kr
  • Kampen om kronan fortsätter. Mik är soldat i kung Neos armé. De bästa soldate...
    126 kr
  • Om den svåra, märkliga och härliga kärleken. – Du måste komma på ett sätt att...
    132 kr
  • CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY Om den svåra, märkliga och härliga kärle...
    177 kr
  • En lögn kommer sällan ensam. Så lätt det är att trassla in sig i lögner. Det ...
    132 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. En lögn kommer sällan ensam. Så lätt de...
    177 kr
  • Av Bokjury-prisade Tomas Dömstedt! Tea önskar att hon var som den nya tjejen ...
    141 kr
  • Låt oss presentera en doktor som ÄLSKAR att ta blodprov…Alex börjar berätta o...
    116 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Låt oss presentera en doktor som ÄLSKAR...
    161 kr
  • Vad finns bakom spegeln? Alva är en ensam flicka som ingen riktigt begriper s...
    116 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Vad finns bakom spegeln? Alva är en ens...
    161 kr
  • Läskig förvandling. Jack berättar om sin storebror Lukas, som var världens sn...
    116 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Läskig förvandling. Jack berättar om si...
    161 kr
  • Midnatt råder, tyst det är i huset ... Mot väggen kunde jag se en skugga. Den...
    141 kr
  • Ur det gömda barnets perspektiv. Milo lever gömd med sin familj. De flyttar h...
    131 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Ur det gömda barnets perspektiv. Milo l...
    175 kr
  • Milos flykt på arabiska. Milo lever gömd med sin familj. De flyttar hela tide...
    131 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Milos flykt på arabiska. Milo lever göm...
    235 kr
  • När Fanny kom ny till Teas klass var hon tuff och orädd. Fanny hade startat d...
    141 kr
  • Splej spanar vidare ... Peo och vännerna i Splej drar ut i skogen för att täl...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Splej spanar vidare ... Peo och vännern...
    186 kr
  • CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY. Vad händer i skräckens hus? Vem är den ...
    186 kr
  • Vad händer i skräckens hus? Vem är den mystiska damen som vandrar omkring i P...
    141 kr
  • Fixade matchen – ett fall för SPLEJ! Peos grann-hus har varit till salu, men ...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Fixade matchen – ett fall för SPLEJ! Pe...
    184 kr
  • På väg till vännerna i SPLEJ cyklar Peo förbi ett gammalt hus byggt i trä. De...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. På väg till vännerna i SPLEJ cyklar Peo...
    184 kr
  • En olycka kommer sällan ensam... Peo följer med Jamal till moskén. På väg hem...
    139 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. En olycka kommer sällan ensam... Peo fö...
    184 kr
  • Butiken där Esters syster jobbar blir rånad en sen vinterkväll. De två rånarn...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Butiken där Esters syster jobbar blir r...
    186 kr
  • Splej på arabiska. Butiken där Esters syster jobbar blir rånad en sen vinterk...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY.Splej på arabiska. Butiken där Esters sy...
    184 kr
  • Splej – Häng med från början! Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo starta...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Splej på arabiska. Kompisarna Peo, Jama...
    184 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Splej – Häng med från början! Kompisarn...
    186 kr
  • En nyckel till det förflutna? En gammal nyckel i en rabatt. Det är väl inget ...
    141 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En nyckel till det förflutna? En gammal ...
    186 kr
  • Kampen fortsätter! Det finns fortfarande bomber på olika ställen i staden. Or...
    116 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Kampen fortsätter! Det finns fortfarand...
    161 kr
  • En allra sista strid. Orion är fångad av polisen. De tänker lämna ut honom ti...
    116 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. En allra sista strid. Orion är fångad a...
    161 kr
  • Nästa gång vi ses - blir i helvetet! Ingen vet vem Orion är. Egentligen är ha...
    116 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka.Nästa gång vi ses - blir i helvetet! Inge...
    161 kr
  • Hur länge vågar ni vänta? Ingen vet vem Orion är. Egentligen är han bara en h...
    116 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Hur länge vågar ni vänta? Ingen vet vem ...
    161 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Pig ska klä på sig och gå till skolan. ...
    148 kr
  • Värre än värst! Pig och Raj tycker att Pigs mamma ska träffa en ny man. De an...
    105 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY. Värre än värst! Pig och Raj tycker att ...
    148 kr
  • Pig har blivit kär i en RIKTIG tjej. Hon heter Tiffany, tuggar tuggummi och s...
    105 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Pig har blivit kär i en RIKTIG tjej. Ho...
    148 kr
  • Mycket skratt och lite bajs. Peter Ian G reen, P.I.G., är tolv år, har rött s...
    105 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Mycket skratt och lite bajs. Peter Ian ...
    148 kr
  • Humor på låg nivå med många skratt! Pig och Raj är på väg till skolan. Raj sä...
    102 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Humor på låg nivå med många skratt! Pig...
    147 kr
  • Födelsedagskalas med PIG! En död hamster, en frånvarande pappa och ett katast...
    102 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Födelsedagskalas med PIG! En död hamste...
    147 kr
  • Pig och hans kompis Raj fått nys på att det är TV-inspelning på gång nere på ...
    105 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Pig och hans kompis Raj fått nys på att...
    147 kr
  • Polisen är i byn. Det är slut med trimmande mopeder! Med både bilar och motor...
    141 kr
  • CD ingår! Polisen är i byn. Det är slut med trimmande mopeder! Med både bilar...
    186 kr
  • Varning för sträckläsning! Varulven är borta och allt är som vanligt igen. El...
    141 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Varning för sträckläsning! Varulven är b...
    186 kr
  • På en öde ö... Robinson följer med ett fartyg på en långresa för att uppleva ...
    149 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY. På en öde ö... Robinson följer med ett ...
    195 kr
  • En mörk och otäck hemlighet. Ella följer efter en vacker trollslända in i en ...
    141 kr
  • En rapp berättelse om ett nutida fenomen – appen. Som dessutom löser alla din...
    141 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En app som kan lösa alla problem. En rap...
    186 kr
  • 3:e plats i Bokjuryn 2011 - kategorin kapitelböcker 9-12! Ella hittar en speg...
    141 kr
  • Ett glittrande örhänge, ett gammalt brev och en krälande spindel... Det är nå...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Ett glittrande örhänge, ett gammalt bre...
    186 kr
  • En marknad. Ett tivoli. Ett hemsökt spöktåg... Marknad på lördag, med Tivoli!...
    141 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. En marknad. Ett tivoli. Ett hemsökt spö...
    186 kr
  • Milo på arabiska. Milo har flytt ett hemland i krig och lever som gömd i Sver...
    131 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Milo på arabiska. Milo har flytt ett he...
    175 kr
  • Milo-serien: Om de gömda och glömda barnen. Milo har flytt ett hemland i krig...
    131 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Milo-serien: Om de gömda och glömda bar...
    175 kr
  • Sommarlovet har just börjat när Lukas hittar en dödskalle. Kanske har det någ...
    139 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Sommarlovet har just börjat när Lukas h...
    184 kr
  • Petter, Lukas och Krille är i skogen för att leka av sig med mopederna. Eller...
    141 kr
  • CD ingår! Petter, Lukas och Krille är i skogen för att leka av sig med mopede...
    186 kr
  • Supergirl – flickan från planeten Krypton. Det onda geniet Brainiac anfaller ...
    116 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Supergirl – flickan från planeten Krypt...
    159 kr
  • Född bland stjärnorna. Uppvuxen på jorden. Med sina otroliga krafter blev han...
    105 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Superman - Hur det började. Född bland ...
    148 kr
  • Spänning och dramatik när hjälte möter anti-hjälte. Marc och hans syster Anna...
    116 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Spänning och dramatik när hjälte möter ...
    161 kr
  • Superman – Stulna superkrafter. Superman har fullt upp. Först träffar han sin...
    116 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Superman – Stulna superkrafter. Superma...
    159 kr
  • Vill du veta en hemlighet? Tant Tea finns bara på en tavla. Ändå är det nog h...
    141 kr
  • Om att vara ny i klassen – och att vara annorlunda. Vips har börjat i en ny s...
    123 kr
  • När Wonder Woman är ute och flyger ser hon några konstiga moln. De ser ut som...
    116 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY.När Wonder Woman är ute och flyger ser h...
    159 kr
  • Det var en gång...en ung prinsessa på en hemlig ö. Hennes namn var Diana och ...
    105 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Det var en gång...en ung prinsessa på e...
    154 kr
  • Kapitelbok om Wonder woman. Troll-kvinnan Circe har fått tag i tre väldigt ga...
    116 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Kapitelbok om Wonder woman. Troll-kvinn...
    159 kr
  • Ny seriehjälte att älska! På en halv sekund förändras hela Zitas liv – på ett...
    148 kr
  • Vem överlever när de döda invaderar? Gatorna i staden ligger öde. I den plund...
    126 kr