9 till 12 år

Böcker som vänder sig till både tjejer och killar från åldern 9 till 12 år.

  • Adam vill absolut inte till Kiruna. Men pappa har fått ett viktigt uppdrag oc...
    152 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Adam vill absolut inte till Kiruna. Men ...
    201 kr
  • Vinnaren i Bokjuryn 2011 - kategori serier!! Tolvåriga Emily flyttar med sin ...
    162 kr
  • Barnen väljer Amulett! Amulett - Stenväktaren, del 1 vann Bokjuryn 2011, Seri...
    162 kr
  • En omöjlig resa med faror som lurar överallt. Emily, Navin och deras besättni...
    162 kr
  • Emily och hennes vänner anländer till Celis för att be om hjälp i kampen mot ...
    162 kr
  • Emily överlever intrigerna i Celis, men Max stal moderstenen. Älvkungen får a...
    162 kr
  • Bokjuryvinnare! Kazu Kibuishis grafiska romaner i serien Amulett har tagit vä...
    162 kr
  • Ett dolt förflutet ... och en farlig hemlighet. I den sjunde boken i fantasti...
    162 kr
  • - Jag har fått en idé! Ronja böjer sig fram mot mig. Vi sitter i hennes rum o...
    139 kr
  • "Äntligen är vi på väg! Vi åker utomlands. Snart ska flygplanet åka ner genom...
    139 kr
  • Det var en gång… Bruce föddes i en rik och kärleksfull familj. Han hade allt ...
    112 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Det var en gång… Bruce föddes i en rik ...
    161 kr
  • Farlig dimma över Gotham City. Det är en vacker morgon på våren. Då sveps hel...
    124 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISYFarlig dimma över Gotham City. Det är en ...
    173 kr
  • BMX, fart och drömmar. Både Fille och Sacke drog åt bromsarna. Samtidigt luta...
    152 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. BMX, fart och drömmar. Både Fille och Sa...
    201 kr
  • Det BMX-tokiga gänget är tillbaka! Nu är det dags för de fyra barnen att star...
    152 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Det BMX-tokiga gänget är tillbaka! Nu är...
    201 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. BMX Gripen på tjuvjakt. Gänget får en n...
    201 kr
  • Nu gäller det … Plötsligt började Sacke känna sig nervös. I sitt huvud hade h...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY. Nu gäller det … Plötsligt började Sacke...
    201 kr
  • Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!Till sista tramp-taget … ...
    152 kr
  • Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Ful...
    201 kr
  • BMX Gripen på tjuvjakt. Gänget får en ny kompis, Ibra. Han har flytt hit från...
    152 kr
  • Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!al-Hakawati - Den listiga ...
    152 kr
  • Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Full...
    201 kr
  • Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!Ingen vanlig barnvakt... ...
    132 kr
  • Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och F...
    181 kr
  • Luka bor i Skogsby och arbetar tillsammans med sin vän Kif i kungens kök. När...
    152 kr
  • Luka vill bli människojägare. Men han har ingen läromästare. Då får han höra ...
    152 kr
  • Kannibalens byte - sista delen. Tillsammans med Ezra och Selina ger sig Luka ...
    152 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Är du tuff när det gäller? Bangs moped b...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Möt det vilda gänget! I staden bor ett ...
    201 kr
  • Möt det vilda gänget! I staden bor ett gäng killar. De älskar att spela fotbo...
    152 kr
  • Det vilda gänget - tillbaka på fotbollsplanen ... Det börjar en ny kille i kl...
    152 kr
  • Vanessa – den orädda! Vanessa är tokig i fotboll. I flera år har hon spelat i...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY. Vanessa – den orädda! Vanessa är tokig ...
    201 kr
  • Det vilda gänget - tillbaka på fotbollsplanen ... Det börjar en ny kille i kl...
    201 kr
  • Djävulsbacken har tre gupp. Man måste vara modig för att klara den backen på ...
    79 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Ett fall för Drakula-klubben! Kommer ni...
    181 kr
  • Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!Milo-serien: Om de gömda o...
    142 kr
  • Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Full...
    191 kr
  • Följ med på en otrolig undervattensresa! Ett okänt djur har visat sig i värld...
    162 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Fullmåne. Lukas har precis flyttat. Nu ä...
    152 kr
  • Lilly ser fram emot sommarens ridläger. Alla skötarna på ridskolan ska vara m...
    152 kr
  • Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!En ny kille i stallet. De...
    152 kr
  • Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Ful...
    201 kr
  • Äntligen sommarlov! Sommaren är här och det är dags för långritt på ridskolan...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Äntligen sommarlov! Sommaren är här och...
    201 kr
  • Ny serie för de hästtokiga! Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har bliv...
    152 kr
  • Ny serie för de hästtokiga! Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har bliv...
    201 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Lilly ser fram emot sommarens ridläger....
    201 kr
  • Dramatik och kalabalik i stallet. Lilly älskar att hänga med bästa vännerna i...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Dramatik och kalabalik i stallet. Lilly...
    201 kr
  • Förbannelsen som blev till verklighet. Syskonen Simon och Ida åker på semeste...
    132 kr
  • Hur långt skulle du gå för att slippa plugga? Ida hatar att plugga. Varför må...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Hur långt skulle du gå för att slippa p...
    201 kr
  • Vänskap, bråk och lagsport! Det är mycket bråk i laget. Tjejerna hackar på va...
    142 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Vänskap, bråk och lagsport! Det är myck...
    191 kr
  • Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!Vinn med hjälp av viljan!...
    142 kr
  • Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och F...
    191 kr
  • Kan kärlek ändra ditt liv? En fattig vedhuggare är ute och arbetar i skogen. ...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Kan kärlek ändra ditt liv? En fattig ve...
    201 kr
  • Svart eller vit häxa? Mia är ledsen. Hennes farmor har nyss dött. Då visar de...
    132 kr
  • Låt mörkret sluta och solen skjuta! Mia tränar med Elvira för att lära sig me...
    132 kr
  • Mia räddar en flicka som har gåvan att kunna bli en häxa. Men flickan är både...
    132 kr
  • En viktig bok om sorg, vänskap och glädje. Det borde varit dåligt väder den d...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY. En viktig bok om sorg, vänskap och gläd...
    201 kr
  • Jag går genom parken. Vid Döda bron ska jag rakt fram. Men så ser jag någon u...
    152 kr
  • Jag vet vem du är ... Agnes är en helt vanlig tjej. Hon älskar att springa oc...
    152 kr
  • Efter Ett värmeljus i din skalle och Varm tass i mörkret kommer nu Mårten Mel...
    142 kr
  • En historia som är nästan helt sann! – Akta er så jag inte släpper lös kalkon...
    152 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En historia som är nästan helt sann! – A...
    201 kr
  • Actionladdad grafisk roman med cool stämning. Den tuffe detektiven kapten Pro...
    139 kr
  • Vad gör man när monster från yttre rymden härjar i staden? Man tillkallar kap...
    139 kr
  • Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!Vem ska rädda katterna? K...
    99 kr
  • Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och F...
    148 kr
  • Ur Korpens hemlighet: Pojken låg precis still. Han lyssnade när männen gav si...
    152 kr
  • Ella och hennes familj hyr ett sommartorp på landet och det börjar hända ovän...
    152 kr
  • Boken kommer den 2/10, 2017. Beställd en redan idag!Ödet har valt Arthur... P...
    162 kr
  • Boken kommer den 2/10, 2017. Beställd en redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Ful...
    211 kr
  • Mik är soldat i kung Neos armé. De bästa soldaterna kallas "kungens lejon". M...
    132 kr
  • Kampen om kronan fortsätter. Mik är soldat i kung Neos armé. De bästa soldate...
    132 kr
  • Vem är det som är klokast? En kung har tre döttrar som han älskar högt. En da...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Vem är det som är klokast? En kung har ...
    201 kr
  • Om den svåra, märkliga och härliga kärleken. – Du måste komma på ett sätt att...
    142 kr
  • CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY Om den svåra, märkliga och härliga kärle...
    191 kr
  • En lögn kommer sällan ensam. Så lätt det är att trassla in sig i lögner. Det ...
    142 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. En lögn kommer sällan ensam. Så lätt de...
    191 kr
  • Av Bokjury-prisade Tomas Dömstedt! Tea önskar att hon var som den nya tjejen ...
    152 kr
  • Vad finns bakom spegeln? Alva är en ensam flicka som ingen riktigt begriper s...
    132 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Vad finns bakom spegeln? Alva är en ens...
    181 kr
  • Läskig förvandling. Jack berättar om sin storebror Lukas, som var världens sn...
    132 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Läskig förvandling. Jack berättar om si...
    181 kr
  • Midnatt råder, tyst det är i huset ... Mot väggen kunde jag se en skugga. Den...
    152 kr
  • Ur det gömda barnets perspektiv. Milo lever gömd med sin familj. De flyttar h...
    142 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Ur det gömda barnets perspektiv. Milo l...
    191 kr
  • Boken kommer den 28/8, 2017. Beställ den redan idag!Milos flykt på arabiska. ...
    142 kr
  • Boken kommer den 28/8, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Ful...
    191 kr
  • När Fanny kom ny till Teas klass var hon tuff och orädd. Fanny hade startat d...
    152 kr
  • Splej spanar vidare ... Peo och vännerna i Splej drar ut i skogen för att täl...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Splej spanar vidare ... Peo och vännern...
    201 kr
  • CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY. Vad händer i skräckens hus? Vem är den ...
    201 kr
  • Vad händer i skräckens hus? Vem är den mystiska damen som vandrar omkring i P...
    152 kr
  • Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!Fixade matchen – ett fall...
    152 kr
  • Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Ful...
    201 kr
  • En olycka kommer sällan ensam... Peo följer med Jamal till moskén. På väg hem...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. En olycka kommer sällan ensam... Peo fö...
    201 kr
  • Uppföljare till vårens favorit! Butiken där Esters syster jobbar blir rånad e...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Uppföljare till vårens favorit! Butiken...
    201 kr
  • Splej – Häng med från början! Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo starta...
    152 kr
  • Boken kommer den 28/8, 2017. Beställ den redan idag!Splej på arabiska. Kompis...
    152 kr
  • Boken kommer den 28/8, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Ful...
    201 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Splej – Häng med från början! Kompisarn...
    201 kr
  • En nyckel till det förflutna? En gammal nyckel i en rabatt. Det är väl inget ...
    152 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En nyckel till det förflutna? En gammal ...
    201 kr
  • Kampen fortsätter! Det finns fortfarande bomber på olika ställen i staden. Or...
    124 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Kampen fortsätter! Det finns fortfarand...
    173 kr
  • En allra sista strid. Orion är fångad av polisen. De tänker lämna ut honom ti...
    124 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. En allra sista strid. Orion är fångad a...
    173 kr
  • Nästa gång vi ses - blir i helvetet! Ingen vet vem Orion är. Egentligen är ha...
    124 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka.Nästa gång vi ses - blir i helvetet! Inge...
    173 kr
  • Hur länge vågar ni vänta? Ingen vet vem Orion är. Egentligen är han bara en h...
    124 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Hur länge vågar ni vänta? Ingen vet vem ...
    173 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Pig ska klä på sig och gå till skolan. ...
    161 kr
  • Värre än värst! Pig och Raj tycker att Pigs mamma ska träffa en ny man. De an...
    112 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY. Värre än värst! Pig och Raj tycker att ...
    161 kr
  • Pig har blivit kär i en RIKTIG tjej. Hon heter Tiffany, tuggar tuggummi och s...
    112 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Pig har blivit kär i en RIKTIG tjej. Ho...
    161 kr
  • Mycket skratt och lite bajs. Peter Ian G reen, P.I.G., är tolv år, har rött s...
    112 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Mycket skratt och lite bajs. Peter Ian ...
    161 kr
  • Humor på låg nivå med många skratt! Pig och Raj är på väg till skolan. Raj sä...
    112 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Humor på låg nivå med många skratt! Pig...
    161 kr
  • Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Födelsedagskalas med PIG!...
    112 kr
  • Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Full...
    161 kr
  • Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!al-Hakawati - Pojken och t...
    152 kr
  • Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! CD ingår! Mp3-fil och Ful...
    201 kr
  • Polisen är i byn. Det är slut med trimmande mopeder! Med både bilar och motor...
    152 kr
  • CD ingår! Polisen är i byn. Det är slut med trimmande mopeder! Med både bilar...
    201 kr
  • Varning för sträckläsning! Varulven är borta och allt är som vanligt igen. El...
    152 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Varning för sträckläsning! Varulven är b...
    201 kr
  • På en öde ö... Robinson följer med ett fartyg på en långresa för att uppleva ...
    162 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY. På en öde ö... Robinson följer med ett ...
    211 kr
  • Det är kris på slottet år 1336. Kung Magnus ska hålla kröningsfest och mäster...
    152 kr
  • En mörk och otäck hemlighet. Ella följer efter en vacker trollslända in i en ...
    152 kr
  • En rapp berättelse om ett nutida fenomen – appen. Som dessutom löser alla din...
    152 kr
  • CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En app som kan lösa alla problem. En rap...
    201 kr
  • 3:e plats i Bokjuryn 2011 - kategorin kapitelböcker 9-12! Ella hittar en speg...
    152 kr
  • Ett glittrande örhänge, ett gammalt brev och en krälande spindel... Det är nå...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Ett glittrande örhänge, ett gammalt bre...
    201 kr
  • En marknad. Ett tivoli. Ett hemsökt spöktåg... Marknad på lördag, med Tivoli!...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. En marknad. Ett tivoli. Ett hemsökt spö...
    201 kr
  • Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!Milo-serien: Om de gömda o...
    142 kr
  • Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Full...
    191 kr
  • Sommarlovet har just börjat när Lukas hittar en dödskalle. Kanske har det någ...
    152 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Sommarlovet har just börjat när Lukas h...
    201 kr
  • Petter, Lukas och Krille är i skogen för att leka av sig med mopederna. Eller...
    152 kr
  • CD ingår! Petter, Lukas och Krille är i skogen för att leka av sig med mopede...
    201 kr
  • Supergirl – flickan från planeten Krypton. Det onda geniet Brainiac anfaller ...
    124 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Supergirl – flickan från planeten Krypt...
    173 kr
  • Superman - Hur det började. Född bland stjärnorna. Uppvuxen på jorden. Med si...
    112 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Superman - Hur det började. Född bland ...
    161 kr
  • Spänning och dramatik när hjälte möter anti-hjälte. Marc och hans syster Anna...
    124 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Spänning och dramatik när hjälte möter ...
    173 kr
  • Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!Superman – Stulna superkr...
    124 kr
  • Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Ful...
    173 kr
  • Vill du veta en hemlighet? Tant Tea finns bara på en tavla. Ändå är det nog h...
    152 kr
  • Tvillingpaketet kommer den 28/8, 2017. Beställ det redan idag!Tvillingpaket a...
    230 kr
  • Tvillingpaketet kommer den 28/8, 2017. Beställ det redan idag!Tvillingpaket a...
    250 kr
  • Tvillingpaketet kommer den 28/8, 2017. Beställ det redan idag!CD ingår! Mp3-f...
    320 kr
  • Kul i skolan! Böckerna om Pig passar alla som gillar att fnissa. De har en en...
    191 kr
  • Kul i skolan! Böckerna om Pig passar alla som gillar att fnissa. De har en en...
    191 kr
  • Kul i skolan! Böckerna om Pig passar alla som gillar att fnissa. De har en en...
    191 kr
  • Tvillingpaketet kommer den 28/8, 2017. Beställ det redan idag!CD ingår! Mp3-f...
    302 kr
  • Om att vara ny i klassen – och att vara annorlunda. Vips har börjat i en ny s...
    132 kr
  • Det var en gång...en ung prinsessa på en hemlig ö. Hennes namn var Diana och ...
    112 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Det var en gång...en ung prinsessa på e...
    161 kr
  • Kapitelbok om Wonder woman. Troll-kvinnan Circe har fått tag i tre väldigt ga...
    124 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Kapitelbok om Wonder woman. Troll-kvinn...
    173 kr
  • Ny seriehjälte att älska! På en halv sekund förändras hela Zitas liv – på ett...
    162 kr
  • Vem överlever när de döda invaderar? Gatorna i staden ligger öde. I den plund...
    132 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Vem överlever när de döda invaderar? Ga...
    181 kr
  • Alldeles ensam ... eller? Krille är tillbaka i sin bunker. Ensam. Han har mat...
    132 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Alldeles ensam ... eller? Krille är til...
    181 kr
  • Zombie City, Under jorden. Staden tillhör de levande döda. Men Krille är inte...
    132 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Kommer jag att dö här...? Det går rykte...
    181 kr
  • Kommer jag att dö här...? Det går rykten om en plats utan levande döda. Någon...
    132 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Staden tillhör de levande döda. Men Kri...
    181 kr
  • Om du blir sårad blir du en av dem. Mark flyr för sitt liv när alla runt hono...
    142 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY. Om du blir sårad blir du en av dem. Mar...
    198 kr
  • Man ruttnar medan man lever... Mark flyr från de som vill döda honom. Han göm...
    142 kr
  • CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY. Man ruttnar medan man lever... Mark fly...
    198 kr