Produkter   » Böcker efter ålder » 9 till 12 år
9 till 12 år

9-12 år

Böcker som vänder sig till både tjejer och killar från åldern 9 till 12 år.

9 till 12 år

Adam och koderna
Adam vill absolut inte till Kiruna. Men pappa har fått ett viktigt uppdrag och Adam måste följa med. Tur att Adam får kontakt med Jimmy via chatten, det räddar sommaren. Men en dag händer något mär...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 137 kr
Antal:

9 till 12 år

Adam och koderna (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Adam vill absolut inte till Kiruna. Men pappa har fått ett viktigt uppdrag och Adam måste följa med. Tur att Adam får kontakt med Jimmy via chatten, det räddar...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 181 kr
Antal:

9 till 12 år

Allt eller inget
Nu gäller det - allt eller inget! Som i slow motion snurrade Bangs cross genom luften. Den kom långt. Faktiskt längre än någonsin. Krille däremot föll som en sten. Rakt ner mot marken. Precis inn...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

9 till 12 år

Amulett 1 - Stenväktaren
Vinnaren i Bokjuryn 2011 - kategori serier!! Amulett - Stenväktaren, Första boken  Tolvåriga Emily flyttar med sin mamma och yngre bror Nevin till ett gammalt hus familjen ärvt. De upptäcker snar...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 147 kr
Antal:

9 till 12 år

Amulett 2 - Stenväktarens förbannelse
Barnen väljer Amulett! Amulett - Stenväktaren, del 1 vann Bokjuryn 2011, Seriekategorin! Spänningen fortsätter i andra delen Amulett - Stenväktarens förbannelse. Emily och Navin fortsätter sitt ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 147 kr
Antal:

9 till 12 år

Amulett 3 - Molnsökarna
Vinnare i Bokjuryn 2013 – seriekategorin! En omöjlig resa med faror som lurar överallt.Emily, Navin och deras besättning med motstånds-kämpar hyr ett luftskepp och ger sig av för att söka efter de...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 147 kr
Antal:

9 till 12 år

Amulett 4 - Det sista rådet
En förlorad stad där mörka hemligheter avslöjas Emily och hennes vänner anländer till Celis för att be om hjälp i kampen mot Älvkungen. Men allt står inte rätt till. De en gång så myllrande gatorn...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 147 kr
Antal:

9 till 12 år

Amulett 5 - Älvprinsen
Emily överlever intrigerna i Celis, men Max stal moderstenen. Älvkungen får allt starkare krafter, då han nu kan skapa fler stenväktare tack vare moderstenen. Emily och hennes vänner leder Celis ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 147 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Amulett 6 - Flykten från Lucien
Bokjuryvinnare! Kazu Kibuishis grafiska romaner i serien Amulett har tagit världen med storm. Serien är älskad av alla möjliga sorters läsare, och ännu en vinst i Bokjuryns seriekategori visar tyd...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 147 kr
Antal:

9 till 12 år

Amulett 7 - Eldfågeln
Ett dolt förflutet ... och en farlig hemlighet I den sjunde boken i fantastiskt populära Amulett-serien åker Emily, Trellis och Vigo till ön Algos. Där kan man gå in i förlorade minnen. De hoppas...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 147 kr
Antal:

9 till 12 år

Anna och Ronja - Kärleksplanen
- Jag har fått en idé!    Ronja böjer sig fram mot mig. Vi sitter i hennes rum och pratar.    - Din mamma har väl ingen kille, säger hon.    - Nej, svarar jag.    - Simons pappa är inte heller ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 126 kr
Antal:

9 till 12 år

Anna och Simon - Solresan
"Äntligen är vi på väg! Vi åker utomlands. Snart ska flygplanet åka ner genom molnen och landa på flygplatsen i Arrecife. Det är varmt där. Flygvärdinnan sa precis att det är nästan 30 grader på...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 126 kr
Antal:

9 till 12 år

Batman - Hur det började
Det var en gång… Bruce föddes i en rik och kärleksfull familj. Han hade allt som ett barn kan önska sig, tills ett tragiskt brott förändrade hans liv. Nu skyddar Bruce de oskyldiga från att drabba...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 102 kr
Antal:

9 till 12 år

Batman - Hur det började (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Det var en gång… Bruce föddes i en rik och kärleksfull familj. Han hade allt som ett barn kan önska sig, tills ett tragiskt brott förändrade hans liv. Nu skyd...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 146 kr
Antal:

9 till 12 år

Batman - Skräckens dimma
Farlig dimma över Gotham City Det är en vacker morgon på våren. Då sveps hela Gotham City in i en svart dimma. Den hemska Fågelskrämman har gjort dag till natt. Konstigt nog låter han Batman fånga...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 113 kr
Antal:

9 till 12 år

Batman - Skräckens dimma (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Farlig dimma över Gotham City Det är en vacker morgon på våren. Då sveps hela Gotham City in i en svart dimma. Den hemska Fågelskrämman har gjort dag till nat...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 156 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

BMX Gripen 1 - Hur grymt som helst
BMX, fart och drömmar Både Fille och Sacke drog åt bromsarna. Samtidigt lutade de cyklarna åt höger. Sedan gjorde de varsin stor sladd på vägen, så att sten och grus sprutade över häcken.– Yes! vr...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

BMX Gripen 1 - Hur grymt som helst! (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. BMX, fart och drömmar Både Fille och Sacke drog åt bromsarna. Samtidigt lutade de cyklarna åt höger. Sedan gjorde de varsin stor sladd på vägen, så att sten o...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

9 till 12 år

BMX Gripen 2 - Så himla perfekt
Det BMX-tokiga gänget är tillbaka! Nu är det dags för de fyra barnen att starta sin BMX-klubb på riktigt. Och de måste göra en ny bana som kan bli godkänd för riktiga tävlingar. Men det blir inte ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

9 till 12 år

BMX Gripen 2 - Så himla perfekt (Bok+CD)
 CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Det BMX-tokiga gänget är tillbaka! Nu är det dags för de fyra barnen att starta sin BMX-klubb på riktigt. Och de måste göra en ny bana som kan bli godkänd fö...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

BMX Gripen 3 - Ibra Kadabra (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY BMX Gripen på tjuvjakt Gänget får en ny kompis, Ibra. Han har flytt hit från Syrien med sin familj. Och han är grym på att cykla! Så en dag gör gänget en hems...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

9 till 12 år

BMX Gripen 4 - Värsta loppet
Nu gäller det … Plötsligt började Sacke känna sig nervös. I sitt huvud hade han hela tidenvarit övertygad om att han skulle vinna sina lopp. I alla fall ta sig till final.Men nu när han var här oc...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

9 till 12 år

BMX Gripen 4 - Värsta loppet (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY Nu gäller det … Plötsligt började Sacke känna sig nervös. I sitt huvud hade han hela tidenvarit övertygad om att han skulle vinna sina lopp. I alla fall ta si...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nyheter

BMX Gripen 5 - Inget stoppar oss
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag! Till sista tramp-taget … Killarna och tjejen i cykelklubben BMX Gripen trekkar runt på sin nya bana i skogen. Det är kul. Men de har ett probl...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

BMX Gripen 5 - Inget stoppar oss (Bok+CD)
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Till sista tramp-taget … Killarna och tjejen i cykelklubben BMX Gripen trekkar runt på sin nya bana i skog...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

BMX-Gripen 3 - Ibra kadabra
BMX Gripen på tjuvjakt Gänget får en ny kompis, Ibra. Han har flytt hit från Syrien med sin familj. Och han är grym på att cykla! Så en dag gör gänget en hemsk upptäckt. Någon har brutit sig in i ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Den listiga geten
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! al-HakawatiDen listiga geten En svart getabock vill hitta gott, grönt gräs. Därför går han upp i bergen. Helt ensam. Och visst är gräset gott. ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Den listiga geten (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY al-HakawatiDen listiga geten En svart getabock vill hitta gott, grönt gräs. Därför går han upp i bergen. He...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

Nyheter

Den onda barnvakten
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag! Nytt pyjamas-party för Mardröms-klubben! Vågar du stanna hela natten? Det fanns många barnvakter på Fannys gata. Men ingen var värre än Demona...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 119 kr
Antal:

Nyheter

Den onda barnvakten (Bok+CD)
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Nytt pyjamas-party för Mardröms-klubben! Nytt pyjamas-party för Mardröms-klubben! Vågar du stanna hela ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 163 kr
Antal:

9 till 12 år

Den stora jakten 1
Luka bor i Skogsby och arbetar tillsammans med sin vän Kif i kungens kök. När pojkarna är fjorton år väljer byns shaman vlken sorts jägare pojkarna ska bli. Det Luka frå veta gör honom inte glad. S...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

9 till 12 år

Den stora jakten 2 - Inga regler
Inga regler Luka vill bli människojägare. Men han har ingen läromästare. Då får han höra om den legendariske jägaren Ezra ArManju. Luka ger sig genast av i hopp om att kunna bli Ezras lärling. På ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Den stora jakten 3 - Kannibalens byte
Kannibalens byte - sista delen Tillsammans med Ezra och Selina ger sig Luka ut på jakt efter Jägarboken, som blivit stulen av den maktgalne greve Dimir. Med Jägarboken i sin hand kan greve Dimir s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

9 till 12 år

Det enda rätta
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Är du tuff när det gäller?Bangs moped blir stulen och de andra hakar på för att ta tillbaka den. De gör upp en plan och beger sig in i skogen, utan lyset på, s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Det ringer, det ringer
I gränslandet mellan dröm och verklighet Isa åker till sin mormor över sommaren. Hon ser fram emot ett vanligt sommarlov på landet. Men det är något som inte stämmer hemma hos mormor. Någon spel...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 147 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Det ringer, det ringer Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY I gränslandet mellan dröm och verklighet Isa åker till sin mormor över sommaren. Hon ser fram emot ett vanligt sommarlov på landet. Men det är något som int...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 192 kr
Antal:

9 till 12 år

Det vilda fotbollsg (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Möt det vilda gänget! I staden bor ett gäng killar. De älskar att spela fotboll. Rättare sagt, de lever för fotbollen! På vårens första dag rusar de ut till f...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

9 till 12 år

Det vilda fotbollsgänget
Möt det vilda gänget! I staden bor ett gäng killar. De älskar att spela fotboll. Rättare sagt, de lever för fotbollen! På vårens första dag rusar de ut till fotbollsplanen. Men det blir inte som d...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

9 till 12 år

Det vilda fotbollsgänget 2 - F
Det vilda gänget - tillbaka på fotbollsplanen ... Det börjar en ny kille i klassen - Rocce. Hans pappa är ett fotbollsproffs från Brasilien. Alla i gänget välkomnar Rocce till laget. Men Felix tyc...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

9 till 12 år

Det vilda fotbollsgänget 3 - Vanessa
Vanessa – den orädda! Vanessa är tokig i fotboll. I flera år har hon spelat i ett tjejlag. Men det suger.Men nu skall Vanessa ska få spela med i ett lag med killar – Det vilda fotbollsgänget.Det h...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

9 till 12 år

Det vilda fotbollsgänget 3 - Vanessa (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY Vanessa – den orädda! Vanessa är tokig i fotboll. I flera år har hon spelat i ett tjejlag. Men det suger.Men nu skall Vanessa ska få spela med i ett lag med k...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

9 till 12 år

Det vilda fotgollsg 2 (Bok+CD)
Det vilda gänget - tillbaka på fotbollsplanen ... Det börjar en ny kille i klassen - Rocce. Hans pappa är ett fotbollsproffs från Brasilien. Alla i gänget välkomnar Rocce till laget. Men Felix tyc...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

9 till 12 år

Djävulsbacken
Djävulsbacken har tre gupp. Man måste vara modig för att klara den backen på cykel. Och man måste ha en riktigt bra cykel. Erik tänker cykla nerför hela Djävulsbacken. Han väntar bara på sin födels...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 72 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Drakula-klubben och spöket
Ett fall för Drakula-klubben! Kommer ni ihåg Vips? Hon har en klubb tillsammans med sina kompisar Leyla och Albert. Nu är Anna i parallell-klassen ledsen. Hennes nallar försvinner oförklarligt u...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 120 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Drakula-klubben spöket Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Ett fall för Drakula-klubben! Kommer ni ihåg Vips? Hon har en klubb tillsammans med sina kompisar Leyla och Albert. Nu är Anna i parallell-klassen ledsen. H...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 165 kr
Antal:

Nyheter

Du klarar det Milo!
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Milo-serien:Om de gömda och glömda barnen Milo har flytt ett hemland i krig och lever som gömd i Sverige. Hur är det att leva som gömd? Finns m...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 128 kr
Antal:

Nyheter

Du klarar det Milo! (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Milo-serien:Om de gömda och glömda barnen Milo har flytt ett hemland i krig och lever som gömd i Sverige. H...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 172 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

En världsomsegling under havet
Följ med på en otrolig undervattensresa! Ett okänt djur har visat sig i världshaven! Professor Arronax och hans betjänt Charles reser till Stilla Havet för att lösa mysteriet. Där  blir de tillfån...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 147 kr
Antal:

9 till 12 år

Fullmåne
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka.   Fullmåne Lukas har precis flyttat. Nu är han och familjen tillbaka i samma hus som de bodde i för sex år sedan. Men inget är längre som det brukade vara. N...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

9 till 12 år

Glimma  - Spelet
Lilly ser fram emot sommarens ridläger. Alla skötarna på ridskolan ska vara med. Men det blir inte som de har tänkt sig. Lilly och hennes kompisar Stina och Simon får åka iväg några dagar. Och ta s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Glimma - Jakten
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! En ny kille i stallet Det är höst och årets hubertus-jakt närmar sig. Lilly och hennes vänner på ridskolan Mulen laddar för att vara med. Då k...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Glimma - Jakten (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY En ny kille i stallet Det är höst och årets hubertus-jakt närmar sig. Lilly och hennes vänner på ridskolan...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Glimma - Långritten
Äntligen sommarlov! Sommaren är här och det är dags för långritt på ridskolan. Det som Lilly har drömt om så länge! På en långritt kan allt möjligt hända. Fast mest spännande är nästan att få veta...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Glimma - Långritten Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Äntligen sommarlov! Sommaren är här och det är dags för långritt på ridskolan. Det som Lilly har drömt om så länge! På en långritt kan allt möjligt hända. Fas...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Glimma - Räddad
Ny serie för de hästtokiga! Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har blivit skötare på sin favorithäst. Lillys dröm är att också bli skötare. Eller att få ha en egen häst. En dag kommer häste...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

9 till 12 år

Glimma - Räddad (Bok+CD)
Ny serie för de hästtokiga! Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har blivit skötare på sin favorithäst. Lillys dröm är att också bli skötare. Eller att få ha en egen häst. En dag kommer häste...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

9 till 12 år

Glimma - Spelet (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Lilly ser fram emot sommarens ridläger. Alla skötarna på ridskolan ska vara med. Men det blir inte som de har tänkt sig. Lilly och hennes kompisar Stina och Si...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

9 till 12 år

Glimma - Tävlingen
Dramatik och kalabalik i stallet Lilly älskar att hänga med bästa vännerna i stallet och att ta hand om sin favorithäst Glimma. Men så en dag hittar hon konstiga utslag på Glimma. Är hästen sjuk? ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 137 kr
Antal:

9 till 12 år

Glimma - Tävlingen (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Dramatik och kalabalik i stallet Lilly älskar att hänga med bästa vännerna i stallet och att ta hand om sin favorithäst Glimma. Men så en dag hittar hon konst...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 181 kr
Antal:

9 till 12 år

Grevinnan med den svarta masken
Förbannelsen som blev till verklighet Syskonen Simon och Ida åker på semester till en liten by i Italien, där de besöker ett gammalt slott. Det går rykten om en grym grevinna, som spred skräck i b...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 120 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Hackaren
Hur långt skulle du gå för att slippa plugga? Ida hatar att plugga. Varför måste man lära sig en massa fakta utantill när allting finns på nätet? Snart har de prov i historia om antikens Greklan...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Hackaren (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Hur långt skulle du gå för att slippa plugga? Ida hatar att plugga. Varför måste man lära sig en massa fakta utantill när allting finns på nätet? Snart har ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

9 till 12 år

Handbollstjejerna 1 - Tro på dig själv
Vänskap, bråk och lagsport!   Det är mycket bråk i laget. Tjejerna hackar på varandra och det går ut över spelet. En dag får deras tränare nog. Hon berättar att de ska åka iväg och göra något helt...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 128 kr
Antal:

9 till 12 år

Handbollstjejerna 1 - Tro på dig själv (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Vänskap, bråk och lagsport! Det är mycket bråk i laget. Tjejerna hackar på varandra och det går ut över spelet. En dag får deras tränare nog. Hon berättar att...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 172 kr
Antal:

Nyheter

Handbollstjejerna 2 - Lita på din vilja
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag! Ny bok omHandbollstjejerna! Tjejerna ska vara med på en viktig tävling. Den ska avslutas med en stor fest. De måste träna hårt. Samma sak om o...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 128 kr
Antal:

Nyheter

Handbollstjejerna 2 - Lita på din vilja (Bok+CD)
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Ny bok omHandbollstjejerna! Tjejerna ska vara med på en viktig tävling. Den ska avslutas med en stor fes...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 172 kr
Antal:

9 till 12 år

Hästhuvudet
Kan kärlek ändra ditt liv? En fattig vedhuggare är ute och arbetar i skogen. Då hör han en röst. Men var kommer den ifrån? Han ser ingen människa. Så upptäcker han ett hästhuvud som ligger på mark...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 137 kr
Antal:

9 till 12 år

Hästhuvudet (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Kan kärlek ändra ditt liv? En fattig vedhuggare är ute och arbetar i skogen. Då hör han en röst. Men var kommer den ifrån? Han ser ingen människa. Så upptäcke...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 181 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Häxboken
Svart eller vit häxa? Mia är ledsen. Hennes farmor har nyss dött. Då visar det sig att Mia har gåvan - hon kan bli häxa, precis som sin farmor. Med hjälp av häxan Elvira och fen Feora lär sig Mi...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 120 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Häxboken 2 - Den svarta häxan
Låt mörkret sluta och solen skjuta! Mia tränar med Elvira för att lära sig mer magi. Då får de ett meddelande från den svarta häxan Isra. Mias mamma lever! Om Mia vill rädda sin mamma måste hon ko...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 120 kr
Antal:

9 till 12 år

Häxboken 3  Den nya häxan
Mia räddar en flicka som har gåvan att kunna bli en häxa.Men flickan är både ledsen och arg.De svarta häxorna vill ta henne till sig.Kan Mia hjälpa flickan?Blir den nya häxan svart eller vit? Den ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 120 kr
Antal:

9 till 12 år

Ingen som hon
En viktig bok om sorg, vänskap och glädje Det borde varit dåligt väder den dagen mamma berättade att Judit skulle dö. Men så var det inte. Det var en dag i maj. Snart började sommarlovet. En ny, v...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

9 till 12 år

Ingen som hon (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY En viktig bok om sorg, vänskap och glädje Det borde varit dåligt väder den dagen mamma berättade att Judit skulle dö. Men så var det inte. Det var en dag i ma...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

9 till 12 år

Jag ser dig
Jag går genom parken. Vid Döda bron ska jag rakt fram. Men så ser jag någon uppe på broräcket. Någon som går där. Balanserar. Det ser livsfarligt ut. Jag tror att det är en tjej. Jag blir rädd och...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

9 till 12 år

Jag vet vem du är
Jag vet vem du är ... Agnes är en helt vanlig tjej. Hon älskar att springa och hänga med sin bästis Kim på kafé. Plötsligt börjar en kille mejla henne. Det är kärleksdikter i Haiku-format. Först ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

9 till 12 år

Jag är världen
  Poesi passar alla! Efter Ett värmeljus i din skalle och Varm tass i mörkret kommer nu Mårten Melins efterlängtade tredje diktsamling på Hegas. Dikter om längtan, kärlek, vänskap och sorg - ett ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 129 kr
Antal:

9 till 12 år

Kalkonerna
En historia som är nästan helt sann!– Akta er så jag inte släpper lös kalkonerna på er!Jag tittade på Petter. Han tittade på mig. Petter släppte gubbens moped med ett brak rakt ner i gruset. Sedan ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Kalkonerna (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En historia som är nästan helt sann!– Akta er så jag inte släpper lös kalkonerna på er!Jag tittade på Petter. Han tittade på mig. Petter släppte gubbens moped ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

9 till 12 år

Kapten Prometeus 1 - I bläckfiskens tecken
Actionladdad grafisk roman med cool stämning  Den tuffe detektiven kapten Prometeus och hans unge medhjälpare Mats hamnar i sin jakt på rättvisa och usla skurkar - såväl mänskliga som utomjordinga...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 126 kr
Antal:

9 till 12 år

Kapten Prometeus 2 - Kroppstjuvarna
Vad gör man när monster från yttre rymden härjar i staden?Man tillkallar kapten Prometeus! Kapten Prometeus är hjälten från kolonikrigen i yttre rymden, som tillsammans med sin trogne medhjälpare ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 126 kr
Antal:

Nyheter

Kim & Lina på kattjakt
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag! Vem ska rädda katterna? Kim och Lina har en katt. Han heter Sture. Nu är han borta. Har han blivit påkörd av en bil? Eller tänk om katt-mannen...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nyheter

Kim & Lina på kattjakt (Bok+CD)
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Vem ska rädda katterna? Kim och Lina har en katt. Han heter Sture. Nu är han borta. Har han blivit påkör...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

9 till 12 år

Korpens hemlighet
Vill du veta en hemlighet? Ur Korpens hemlighet:Pojken låg precis still. Han lyssnade när männen gav sig av. De hade inte hittat honom. Pojken rörde sig framåt. Han ville lämna sitt gömställe. Me...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

9 till 12 år

Kortets hemlighet
Ella och hennes familj hyr ett sommartorp på landet och det börjar hända oväntade saker. Vad betyder spelkorten som Ella hittar? Hänger de ihop med det blodiga handavtrycket på kyrkväggen? Eller ha...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Kung Arthur
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställd en redan idag! Ödet har valt Arthur På torget utanför den stora kyrkan fanns en stor sten. På stenen stod ett tungt städ av järn. Och i städet satt ett svärd...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 147 kr
Antal:

Nyheter

Kung Arthur (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställd en redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Ödet har valt Arthur På torget utanför den stora kyrkan fanns en stor sten. På stenen stod ett tungt städ ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 192 kr
Antal:

9 till 12 år

Kung Neos lejon 1 - Den magiska hjälmen
King Neos lejon 1 - Den magiska hjälmen Mik är soldat i kung Neos armé. De bästa soldaterna kallas "kungens lejon". Mik drömmer om att bli ett av Neos lejon, så kungen skickar ut honom på ett farl...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 120 kr
Antal:

9 till 12 år

Kung Neos lejon 2 - Kampen om kronan
Kampen om kronan fortsätter   Mik är soldat i kung Neos armé. De bästa soldaterna kallas kungens lejon. De får ett lejonhuvud i guld på sin dräkt. Mik har fått sitt första uppdrag. Men ingen tro...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 120 kr
Antal:

9 till 12 år

Kungen och hans tre döttrar
Vem är det som är klokast? En kung har tre döttrar som han älskar högt. En dag frågar han dem hur mycket de älskar honom. Men den yngsta dotterns svar gör honom mycket arg. Han säger åt henne att ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 137 kr
Antal:

9 till 12 år

Kungen och hans tre döttrar (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Vem är det som är klokast? En kung har tre döttrar som han älskar högt. En dag frågar han dem hur mycket de älskar honom. Men den yngsta dotterns svar gör hon...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 181 kr
Antal:

9 till 12 år

Leo och kärleken
Om den svåra, märkliga och härliga kärleken – Du måste komma på ett sätt att få Alina att tycka om dig, säger Tuva. Hur ska ni annars bli ihop?– Bli ihop?– Men allvarligt, Leo. Kan du ingenting om...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 129 kr
Antal:

9 till 12 år

Leo och kärleken (Bok+CD)
CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY Om den svåra, märkliga och härliga kärleken – Du måste komma på ett sätt att få Alina att tycka om dig, säger Tuva. Hur ska ni annars bli ihop?– Bli ihop?– Me...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 174 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Leo och lögnerna
En lögn kommer sällan ensam Så lätt det är att trassla in sig i lögner. Det upptäcker Leo, som plötsligt befinner sig i en riktig härva. Han har lovat rektorn att hans hockeylag ska spela mot skol...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 129 kr
Antal:

9 till 12 år

Leo och lögnerna (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY En lögn kommer sällan ensam Så lätt det är att trassla in sig i lögner. Det upptäcker Leo, som plötsligt befinner sig i en riktig härva. Han har lovat rektorn...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 174 kr
Antal:

9 till 12 år

Ligan
Av Bokjury-prisade Tomas Dömstedt! Tea önskar att hon var som den nya tjejen i klassen - Fanny. Tuff, orädd och vegetarian. Fanny har dessutom startat en grupp, som kallas Ligan. De ska rädda värl...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

9 till 12 år

Mardrömsklubben: Fångad i spegeln
Vad finns bakom spegeln? Alva är en ensam flicka som ingen riktigt begriper sig på. Men så dyker Bianca upp. En helt ny vän, hemma hos Alva, fast på andra sidan spegeln. Vad skulle kunna vara fel ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 119 kr
Antal:

9 till 12 år

Mardrömsklubben: Fångad i spegeln (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Vad finns bakom spegeln? Alva är en ensam flicka som ingen riktigt begriper sig på. Men så dyker Bianca upp. En helt ny vän, hemma hos Alva, fast på andra sid...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 163 kr
Antal:

9 till 12 år

Mardrömsklubben: Hjälp, min bror är en zombie!
Läskig förvandling Jack berättar om sin storebror Lukas, som var världens snällaste kompis – tills han började förändras. Han började luka konstigt. Hans ansikte såg annorlunda ut. Han fick märkli...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 119 kr
Antal:

9 till 12 år

Mardrömsklubben: Hjälp, min bror är en zombie! (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Läskig förvandling Jack berättar om sin storebror Lukas, som var världens snällaste kompis – tills han började förändras. Han började luka konstigt. Hans ansi...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 163 kr
Antal:

9 till 12 år

Midnatt
Midnatt råder, tyst det är i huset ... Mot väggen kunde jag se en skugga. Den bredde ut sig över den ljusa tapeten. Jag försökte se vad den föreställde. Jag var inte säker och framför mina ögon lö...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

9 till 12 år

Milos flykt
Ur det gömda barnets perspektiv Milo lever gömd med sin familj. De flyttar hela tiden för att inte bli upptäckta. Rädslan för att polisen en dag ska hitta dem gör det svårt för Milo att hi...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 128 kr
Antal:

Nyheter

Milos flykt (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Ur det gömda barnets perspektiv Milo lever gömd med sin familj. De flyttar hela tiden för att inte bli upptäckta. Rädslan för att polisen en dag ska hitta dem...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 172 kr
Antal:

Nyheter

Milos flykt /arabiska
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag! Milos flykt på arabiska Milo lever gömd med sin familj. De flyttar hela tiden för att inte bli upptäckta. Rädslan för att polisen en dag s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 128 kr
Antal:

Nyheter

Milos flykt /arabiska (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Milos flykt på arabiska Milo lever gömd med sin familj. De flyttar hela tiden för att inte bli upptäckta...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 172 kr
Antal:

9 till 12 år

Motstånd
När Fanny kom ny till Teas klass var hon tuff och orädd. Fanny hade startat den hemliga gruppen Ligan, som skulle rädda världen från miljöhot. Tea gick med i Ligan och de hamnade både i teve och i ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

9 till 12 år

Mysteriet i döda skogen
Splej spanar vidare ... Peo och vännerna i Splej drar ut i skogen för att tälta. De ska filma till den egna nyhetskanalen. Bara ett problem, det är inte vilken skog som helst. Den kallas döda skog...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

9 till 12 år

Mysteriet i döda skogen (Bok+C
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Splej spanar vidare ... Peo och vännerna i Splej drar ut i skogen för att tälta. De ska filma till den egna nyhetskanalen. Bara ett problem, det är inte vilke...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

9 till 12 år

Mysteriet i skräckens h Bok+CD
CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY. Vad händer i skräckens hus? Vem är den mystiska damen som vandrar omkring i Peos trädgård en sen kväll? Hon liknar faktiskt en häxa. Han blir rädd. Är det he...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

9 till 12 år

Mysteriet i skräckens hus
Vad händer i skräckens hus? Vem är den mystiska damen som vandrar omkring i Peos trädgård en sen kväll? Hon liknar faktiskt en häxa. Han blir rädd. Är det hennes handske han hittar i det våta gräs...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Mysteriet med fuskarna
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! Har du också startat en You-Tube-kanal? Peos grann-hus har varit till salu, men ingen har köpt det. Nu hyrs det ut till två fotbollsspelare. D...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Mysteriet med fuskarna (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Har du också startat en You-Tube-kanal? Peos grann-hus har varit till salu, men ingen har köpt det. Nu hyr...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 181 kr
Antal:

9 till 12 år

Mysteriet med smitarna
En olycka kommer sällan ensam... Peo följer med Jamal till moskén. På väg hem är det mörkt. En bil med släp kommer över på fel sida och släpet träffar Jamals cykel. Han flyger rakt ut i diket och ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 137 kr
Antal:

9 till 12 år

Mysteriet med smitarna (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY En olycka kommer sällan ensam... Peo följer med Jamal till moskén. På väg hem är det mörkt. En bil med släp kommer över på fel sida och släpet träffar Jamals ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 181 kr
Antal:

9 till 12 år

Mysteriet med tomterånarna
Uppföljare till vårens favorit! Butiken där Esters syster jobbar blir rånad en sen vinterkväll. De två rånarna är utklädda till tomtar. Senare hittar gänget i Splej tomtedräkter och stöldgods vid ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

9 till 12 år

Mysteriet med tomterånarna (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Uppföljare till vårens favorit! Butiken där Esters syster jobbar blir rånad en sen vinterkväll. De två rånarna är utklädda till tomtar. Senare hittar gänget i...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

9 till 12 år

Mysteriet på kyrkogården
  Splej – Häng med från början! Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en egen nyhetskanal som de kallar för SPLEJ. De gör filmklipp och lägger ut på nätet. Samtidigt händer det något m...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Mysteriet på kyrkogården / arabiska
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag! Splej på arabiska Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en egen nyhetskanal som de kallar för SPLEJ. De gör filmklipp och lägger ut på...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Mysteriet på kyrkogården / arabiska (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Splej på arabiska Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en egen nyhetskanal som de kallar för SPLE...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 181 kr
Antal:

9 till 12 år

Mysteriet på kyrkogården Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Splej – Häng med från början! Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en egen nyhetskanal som de kallar för SPLEJ. De gör filmklipp och lägger ut på nä...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

9 till 12 år

Nyckelns hemlighet
En nyckel till det förflutna? En gammal nyckel i en rabatt. Det är väl inget konstigt med det? Men bokstäver börjar synas på nyckeln ... Och ibland verkar den få eget liv. Som om den vill visa någ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

9 till 12 år

Nyckelns hemlighet (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En nyckel till det förflutna? En gammal nyckel i en rabatt. Det är väl inget konstigt med det? Men bokstäver börjar synas på nyckeln ... Och ibland verkar den...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Orion: Demonaz fälla
Kampen fortsätter! Det finns fortfarande bomber på olika ställen i staden. Orion måste försöka rädda folket. Han är den allra sista superhjälten. Samtidigt gör skurken Demonaz allt för att få tag ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 113 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Orion: Demonaz Fälla Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISYKampen fortsätter! Det finns fortfarande bomber på olika ställen i staden. Orion måste försöka rädda folket. Han är den allra sista superhjälten. Samtidigt gör ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 157 kr
Antal:

9 till 12 år

Orion: Den sista striden
En allra sista strid Orion är fångad av polisen. De tänker lämna ut honom till Demonaz. Ingen tror på Orion när han berättar om Demonaz onda planer att råna Nationalbanken. Polisen har tagit all O...
Läs mer
från 113 kr
Antal:

9 till 12 år

Orion: Den sista striden (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY En allra sista strid Orion är fångad av polisen. De tänker lämna ut honom till Demonaz. Ingen tror på Orion när han berättar om Demonaz onda planer att råna N...
Läs mer
från 157 kr
Antal:

9 till 12 år

Orion: Den sista superhjälten
Nästa gång vi ses - blir i helvetet! Ingen vet vem Orion är. Egentligen är han bara en helt vanlig pojke, fast med särskilda krafter. Helst vill han vara som alla andra. Men är man superhjälte har...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 113 kr
Antal:

9 till 12 år

Orion: Den sista superhjälten (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Nästa gång vi ses - blir i helvetet! Ingen vet vem Orion är. Egentligen är han bara en helt vanlig pojke, fast med särskilda krafter. Helst vill han vara som ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 157 kr
Antal:

9 till 12 år

Orion: På liv och död
Hur länge vågar ni vänta? Ingen vet vem Orion är. Egentligen är han bara en helt vanlig pojke, fast med särskilda krafter. Helst vill han vara som alla andra. Men är man superhjälte har man inte m...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 113 kr
Antal:

9 till 12 år

Orion: På liv och död (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Hur länge vågar ni vänta? Ingen vet vem Orion är. Egentligen är han bara en helt vanlig pojke, fast med särskilda krafter. Helst vill han vara som alla andra....
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 157 kr
Antal:

9 till 12 år

Pig och de knäppa  (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Pig ska klä på sig och gå till skolan. Men han hittar inte sina kallingar. Han blir tvungen att ta på sig sin systers glittrande, rosa, DRAMA DIVA-trosor. Men ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 146 kr
Antal:

9 till 12 år

Pig och den knasiga dejten
Värre än värst! Pig och Raj tycker att Pigs mamma ska träffa en ny man. De anmäler hennetill dejting-sajten Kyss till – nät-dejting (för dig som vill ha kul och få en vän!).Men de säger inget till...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 102 kr
Antal:

9 till 12 år

Pig och den knasiga dejten (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY Värre än värst! Pig och Raj tycker att Pigs mamma ska träffa en ny man. De anmäler hennetill dejting-sajten Kyss till – nät-dejting (för dig som vill ha kul o...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 146 kr
Antal:

9 till 12 år

Pig och den långa fisen
Pig har blivit kär i en RIKTIG tjej. Hon heter Tiffany, tuggar tuggummi och sitter längst fram på matten.Detta är berättelsen om hur Tiffany och Pig blev ihop. Det är den glada delen. Sen handlar d...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 102 kr
Antal:

9 till 12 år

Pig och den långa fisen (Bok+C
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISYPig har blivit kär i en RIKTIG tjej. Hon heter Tiffany, tuggar tuggummi och sitter längst fram på matten.Detta är berättelsen om hur Tiffany och Pig blev ihop. D...
Läs mer
från 146 kr
Antal:

9 till 12 år

Pig och det talande b (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Mycket skratt och lite bajs Peter Ian G reen, P.I.G., är tolv år, har rött spretigt hår och är liten för sin ålder. Han bor med sin mamma, som är stor för sin...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 146 kr
Antal:

9 till 12 år

Pig och det talande bajset
Mycket skratt och lite bajs Peter Ian G reen, P.I.G., är tolv år, har rött spretigt hår och är liten för sin ålder. Han bor med sin mamma, som är stor för sin ålder, storasyster och lillebror. Pig...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 102 kr
Antal:

9 till 12 år

Pig och digerdöden
Pig är tillbaka! Humor på låg nivå med många skratt! Pig och Raj är på väg till skolan. Raj säger att de ska få en spruta idag. Pig blir livrädd. Han HATAR sprutor.Historie-läraren berät...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 100 kr
Antal:

9 till 12 år

Pig och digerdöden (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Pig är tillbaka!Humor på låg nivå med många skratt! Pig och Raj är på väg till skolan. Raj säger att de ska få en spruta idag. Pig blir livrädd. Han HAT...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 145 kr
Antal:

Nyheter

Pig och glasstårtan
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Födelsedagskalas med PIG! En död hamster, en frånvarande pappa och ett katastrof-kalas – humor på låg nivå med många skratt! Pig ska ha ett o-f...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 100 kr
Antal:

Nyheter

Pig och glasstårtan (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Födelsedagskalas med PIG! En död hamster, en frånvarande pappa och ett katastrof-kalas – humor på låg nivå ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 145 kr
Antal:

Nyheter

Pojken och trollkarlen
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! al-HakawatiPojken och trollkarlen En fattig kvinna vill att hennes son ska få ett yrke. Han ska inte behöva äta träbitar resten av livet. Därfö...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Pojken och trollkarlen (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY al-HakawatiPojken och trollkarlen En fattig kvinna vill att hennes son ska få ett yrke. Han ska inte behöva...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 181 kr
Antal:

9 till 12 år

Razzia
Nytt fräckt omslag! Polisen är i byn. Det är slut med trimmande mopeder! Med både bilar och motorcyklar sätter de upp en kontroll ... Det blir början på en händelserik och spännande kväll. Och en ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

9 till 12 år

Razzia (Bok+CD)
CD ingår! Nytt fräckt omslag! Polisen är i byn. Det är slut med trimmande mopeder! Med både bilar och motorcyklar sätter de upp en kontroll ... Det blir början på en händelserik och spännande kvä...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Rimfrost
Varning för sträckläsning! Varulven är borta och allt är som vanligt igen. Eller?Det börjar hända konstiga saker runt Lukas och Anni. En svart bil förföljer dem. En man med iskalla ögon smyger run...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Rimfrost (bok+cd)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Varning för sträckläsning! Varulven är borta och allt är som vanligt igen. Eller?Det börjar hända konstiga saker runt Lukas och Anni. En svart bil förföljer d...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

9 till 12 år

Robinson Kruse
På en öde ö... Robinson följer med ett fartyg på en långresa för att uppleva spännande äventyr och bli rik. Spänning får han mer än nog av när en orkan sliter sönder fartyget och Robinson spolas u...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 147 kr
Antal:

9 till 12 år

Robinson Kruse (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY På en öde ö ... Robinson följer med ett fartyg på en långresa för att uppleva spännande äventyr och bli rik. Spänning får han mer än nog av när en orkan slite...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 192 kr
Antal:

9 till 12 år

Sketna Gertrud och kung Magnus kalas
Sketna Gertrud är tillbaka!   Det är kris på slottet år 1336. Kung Magnus ska hålla kröningsfest och mästerkocken dör hastigt av ett råttbett. Inte nog med det, syltekonan, kvinnan som bakar past...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Sländans hemlighet
En mörk och otäck hemlighet Ella följer efter en vacker trollslända in i en trädgård till ett gammalt hus. Det sägs att vattenhäxan bor där och rövar bort barn. Och det är tydligt att något inte s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Smart för en dag
En app som kan lösa alla problem En rapp berättelse om ett nutida fenomen– appen. Som dessutom löser alla dina problem, såväl inför prov som med kärleken. Oemotståndligt eller hur?Läs om Linus som...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Smart för en dag (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En app som kan lösa alla problem En rapp berättelse om ett nutida fenomen– appen. Som dessutom löser alla dina problem, såväl inför prov som med kärleken. Oem...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

9 till 12 år

Spegelns hemlighet
3:e plats i Bokjuryn 2011 - kategorin kapitelböcker 9-12! "Tredje fristående boken om Ella, Spegelns hemlighet, är lika spännande som de föregående delarna." Madeleine Jehpsson, BTJ-häftet 111184...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

9 till 12 år

Spindelns hemlighet
Ett glittrande örhänge, ett gammalt brev och en krälande spindel... Det är någon i trädgårdsboden. Ella smyger ut för att se vad som händer.Hon ser en skugga som rör sig därinne. Det ser ut som en...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

9 till 12 år

Spindelns hemlighet (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Ett glittrande örhänge, ett gammalt brev och en krälande spindel... Det är någon i trädgårdsboden. Ella smyger ut för att se vad som händer.Hon ser en skugga ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nyheter

Spöktågets hemlighet
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag! Spöktågets hemlighet Marknad på lördag, med Tivoli! På stora ängen vid infarten. Berg och dalbana. Spegellabyrint. Radiobilar. Flera olika karu...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Spöktågets hemlighet (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Spöktågets hemlighet Marknad på lördag, med Tivoli! På stora ängen vid infarten. Berg och dalbana. Spegella...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nyheter

Stanna Milo!
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Milo-serien:Om de gömda och glömda barnen Milo har flytt ett hemland i krig och lever som gömd i Sverige. Hur är det att leva som gömd? Finns m...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 128 kr
Antal:

Nyheter

Stanna Milo! (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Milo-serien:Om de gömda och glömda barnen Milo har flytt ett hemland i krig och lever som gömd i Sverige. H...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 172 kr
Antal:

9 till 12 år

Stenkistan
Lättläst thriller med mystik, kärlek och svek! Sommarlovet har just börjat när Lukas hittar en dödskalle. Kanske har det någonting med den mystiska jägaren att göra? Eller flickan som försvann spå...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 137 kr
Antal:

9 till 12 år

Stenkistan (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Lättläst thriller med mystik, kärlek och svek! Sommarlovet har just börjat när Lukas hittar en dödskalle. Kanske har det någonting med den mystiska jägaren at...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 181 kr
Antal:

9 till 12 år

Stulen
Nytt fräckt omslag Petter, Lukas och Krille är i skogen för att leka av sig med mopederna. Eller 'trekka', som de själva kallar det.Under en paus är det någon som snor Krilles moped. Mitt framför ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

9 till 12 år

Stulen (Bok+CD)
CD ingår! Nytt fräckt omslag Petter, Lukas och Krille är i skogen för att leka av sig med mopederna. Eller 'trekka', som de själva kallar det.Under en paus är det någon som snor Krilles moped. Mi...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

9 till 12 år

Supergirl möter Brainiac
Supergirl – flickan från planeten Krypton Det onda geniet Brainiac anfaller jorden. Han invaderar Metropolis med hjälp av ett gäng kopior av sig själv. De vill förgöra hela planeten. Bara Supergir...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 113 kr
Antal:

9 till 12 år

Supergirl möter Brainiac (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Supergirl – flickan från planeten Krypton Det onda geniet Brainiac anfaller jorden. Han invaderar Metropolis med hjälp av ett gäng kopior av sig själv. De vil...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 156 kr
Antal:

Nyheter

Superman - Hur det började
Boken kommer den 7/8-2017. Beställ den redan idag! Superman Hur det började Född bland stjärnorna. Uppvuxen på jorden. Med sina otroliga krafter blev han VÄRLDENS STÖRSTA SUPERHJÄLTE!En dag krasc...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 102 kr
Antal:

Nyheter

Superman - Hur det började (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8-2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Superman Hur det började Född bland stjärnorna. Uppvuxen på jorden. Med sina otroliga krafter blev han VÄRLD...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 146 kr
Antal:

9 till 12 år

Superman möter Bizarro
Spänning och dramatik när hjälte möter anti-hjälte Marc och hans syster Anna ska på skolutflykt till den stora staden Metropolis när deras buss plötsligt håller på att köra av en bro och hamna rak...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 113 kr
Antal:

9 till 12 år

Superman möter Bizarro (Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Spänning och dramatik när hjälte möter anti-hjälte Marc och hans syster Anna ska på skolutflykt till den stora staden Metropolis när deras buss plötsligt håll...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 157 kr
Antal:

Nyheter

Superman – Stulna superkrafter
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! Superman – Stulna superkrafter Superman har fullt upp. Först träffar han sin kusin Supergirl. Sen drabbar han samman med en varelse som kallas...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 113 kr
Antal:

Nyheter

Superman – Stulna superkrafter (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Superman – Stulna superkrafter Superman har fullt upp. Först träffar han sin kusin Supergirl. Sen drabbar ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 156 kr
Antal:

9 till 12 år

Tavlans hemlighet
Vill du veta en hemlighet? Tant Tea finns bara på en tavla. Ändå är det nog hon som gör att det händer konstiga saker i huset. Ella ser att det är något fel med tavlan. Hon försöker få de andra i ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Tvillingpaket: Milos flykt /svenska+arabiska
Tvillingpaketet kommer den 7/8, 2017. Beställ det redan idag! Tvillingpaket av Milos flykt! Milo lever gömd med sin familj. De flyttar hela tiden för att inte bli upptäckta. Rädslan för att ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 207 kr
Antal:

Nyheter

Tvillingpaket: Mysteriet på kyrkogården / svenska+arabiska
Tvillingpaketet kommer den 7/8, 2017. Beställ det redan idag! Tvillingpaket av SPLEJ! Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en egen nyhetskanal som de kallar för SPLEJ. De gör filmklipp ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 225 kr
Antal:

Nyheter

Tvillingpaket: Mysteriet på kyrkogården / svenska+arabiska (Bok+CD)
Tvillingpaketet kommer den 7/8, 2017. Beställ det redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Tvillingpaket av SPLEJ! Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en egen nyhetskanal som de...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 288 kr
Antal:

9 till 12 år

Tvillingpaket: Pig and the Fancy Pants /svenska+engelska
Kul i skolan! Böckerna om Pig passar alla som gillar att fnissa. De har en enkel handling och ett personligt tilltal.Perfekt paket för engelskundervisningen. Roligt och effektivt när samma bok fin...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
191 kr
Antal:

9 till 12 år

Tvillingpaket: Pig and The Long Fart /svenska+engelska
Kul i skolan! Böckerna om Pig passar alla som gillar att fnissa. De har en enkel handling och ett personligt tilltal. Perfekt paket för engelskundervisningen. Roligt och effektivt när samma bok fi...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
191 kr
Antal:

9 till 12 år

Tvillingpaket: Pig and the Talking Poo /svenska+engelska
Tillfälligt slut! FInns i lager igen den 1/4-17 Kul i skolan! Böckerna om Pig passar alla som gillar att fnissa. De har en enkel handling och ett personligt tilltal. Perfekt paket för engelskunde...
Läs mer
191 kr
Antal:

Nyheter

Tvilllingpaket: Milos flykt /svenska+arabiska (Bok+CD)
Tvillingpaketet kommer den 7/8, 2017. Beställ det redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Tvillingpaket av Milos flykt! Milo lever gömd med sin familj. De flyttar hela tiden för att int...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 272 kr
Antal:

9 till 12 år

Vips och Drakula-klubben
Om att vara ny i klassen – och att vara annorlunda. Vips har börjat i en ny skola. Hon ser fram emot att börja i klassen. Men det går inte som hon tänkt sig. Att vara ny i klassen kan vara svårt. ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 120 kr
Antal:

9 till 12 år

Wonder Woman - Hur det började
Det var en gång... ...en ung prinsessa på en hemlig ö. Hennes namn var Diana och hon hade en dröm. Därför lämnade hon sitt trygga hem för att skydda alla på jorden. Och för att kämpa för fred och ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 102 kr
Antal:

9 till 12 år

Wonder Woman - Hur det började (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Det var en gång... ...en ung prinsessa på en hemlig ö. Hennes namn var Diana och hon hade en dröm. Därför lämnade hon sitt trygga hem för att skydda alla på j...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 145 kr
Antal:

Nyheter

Wonder Woman möter Circe
Boken kommer den 7/8-2017. Beställ den redan idag! Kapitelbok om Wonder woman Troll-kvinnan Circe har fått tag i tre väldigt gamla bitar av ett mytiskt monster – Trippelbesten. Men när Circe släp...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 113 kr
Antal:

Nyheter

Wonder Woman möter Circe (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8-2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Kapitelbok om Wonder woman Troll-kvinnan Circe har fått tag i tre väldigt gamla bitar av ett mytiskt monster...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 156 kr
Antal:

9 till 12 år

Zita i rymden
Ny seriehjälte att älska! På en halv sekund förändras hela Zitas liv – på ett kosmiskt sätt. Hennes bästa vän förs bort av onda rymdvarelser. Zita tänker göra allt för att rädda honom. Plötsligt ä...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 146 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Zombie City 1 - De dödas stad
Vem överlever när de döda invaderar? Gatorna i staden ligger öde. I den plundrade mataffären, bland ruttna frysvaror, vandrar Krille ensam på jakt efter mat. Eller är han ensam? Det hörs släpand...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 120 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Zombie City 1 - De dödas stad (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Vem överlever när de döda invaderar? Gatorna i staden ligger öde. I den plundrade mataffären, bland ruttna frysvaror, vandrar Krille ensam på jakt efter m...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 165 kr
Antal:

9 till 12 år

Zombie City 2  Ensam i mörkret
Alldeles ensam ... eller? Krille är tillbaka i sin bunker. Ensam. Han har mat och armborstet som han fick av Lea innan hon blev smittad av en zombie. Han tror att han är säker. Men zombier börjar ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 120 kr
Antal:

9 till 12 år

Zombie City 2 (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Alldeles ensam ... eller? Krille är tillbaka i sin bunker. Ensam. Han har mat och armborstet som han fick av Lea innan hon blev smittad av en zombie. Han tror...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 165 kr
Antal:

9 till 12 år

Zombie City 3 Under jorden
Zombie City, Under jorden Staden tillhör de levande döda. Men Krille är inte ensam. Ihop med sitt gäng klarar han sig. De måste vara hårda. Det är allas kamp mot alla. Till slut får Krille nog. D...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 120 kr
Antal:

9 till 12 år

Zombie City 4 (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Kommer jag att dö här...? Det går rykten om en plats utan levande döda. Någonstans vid havet där de sista överlevande klarar sig.Krille har kämpat sig genom s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 165 kr
Antal:

9 till 12 år

Zombie City 4 De levandes land
Kommer jag att dö här...? Det går rykten om en plats utan levande döda. Någonstans vid havet där de sista överlevande klarar sig.Krille har kämpat sig genom staden och ut till kusten. Nu är han än...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 120 kr
Antal:

9 till 12 år

Zombie City Under jord (Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Zombie City, Under jorden Staden tillhör de levande döda. Men Krille är inte ensam. Ihop med sitt gäng klarar han sig. De måste vara hårda. Det är allas kamp ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 165 kr
Antal:

9 till 12 år

Zombie World 1 - Du är smittad
Om du blir sårad blir du en av dem Mark flyr för sitt liv när alla runt honom förvandlas. En efter en blir kompisar och lärare till blodtörstiga zombier, som bara blir mätta av människokött. Mark ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 128 kr
Antal:

9 till 12 år

Zombie World 1 – Du är smittad (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Om du blir sårad blir du en av dem Mark flyr för sitt liv när alla runt honom förvandlas. En efter en blir kompisar och lärare till blodtörstiga zombier, som ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 179 kr
Antal:

Nyheter

Zombie World 2 - Du är jagad
Boken kommer den 7/8-2017. Beställ den redan idag! Man ruttnar medan man lever... Mark flyr från de som vill döda honom.Han gömmer sig i tomma hus och smyger sig ut på natten. Hela tiden på sin v...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 128 kr
Antal:

Nyheter

Zombie World 2 - Du är jagad (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8-2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Man ruttnar medan man lever... Mark flyr från de som vill döda honom.Han gömmer sig i tomma hus och smyger s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 179 kr
Antal:
right