Hem » Lättlästa böcker efter ålder » 9 till 12 år

9 till 12 år

Böcker som vänder sig till både tjejer och killar från åldern 9 till 12 år.

  • Låt mörkret sluta och solen skjuta! Mia tränar med Elvira för att lära sig me...
    142 kr
  • Vem ska rädda katterna? Kim och Lina har en katt. Han heter Sture. Nu är han ...
    104 kr
  • Splej – Häng med från början! Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo starta...
    159 kr
  • Uppföljare till vårens favorit! Butiken där Esters syster jobbar blir rånad e...
    159 kr
  • Splej på arabiska. Butiken där Esters syster jobbar blir rånad en sen vinterk...
    159 kr
  • Splej spanar vidare ... Peo och vännerna i Splej drar ut i skogen för att täl...
    159 kr
  • Vad händer i skräckens hus? Vem är den mystiska damen som vandrar omkring i P...
    159 kr
  • En olycka kommer sällan ensam... Peo följer med Jamal till moskén. På väg hem...
    159 kr
  • Fixade matchen – ett fall för SPLEJ! Peos grann-hus har varit till salu, men ...
    159 kr
  • På väg till vännerna i SPLEJ cyklar Peo förbi ett gammalt hus byggt i trä. De...
    159 kr
  • I Esters systers klass går en tjej från ett annat land. Hon heter Zahra och h...
    159 kr
  • Peo och Jamal är sist in i duschen efter dagens idrottslektion. Då hör de sny...
    159 kr
  • Ur Korpens hemlighet: Pojken låg precis still. Han lyssnade när männen gav si...
    159 kr
  • Ella och hennes familj hyr ett sommartorp på landet och det börjar hända ovän...
    159 kr
  • En nyckel till det förflutna? En gammal nyckel i en rabatt. Det är väl inget ...
    159 kr
  • Saga och Sigrid har känt varandra sen de föddes, går i samma klass, bor mitt ...
    159 kr
  • Saga är ensam kvar när både Sigrid och Hugo har blivit indragna i spelet S so...
    159 kr
  • De tre vännerna Saga, Sigrid och Hugo är nu alla tre fångade i datorspelet S ...
    159 kr
  • En mörk och otäck hemlighet. Ella följer efter en vacker trollslända in i en ...
    159 kr
  • 3:e plats i Bokjuryn 2011 - kategorin kapitelböcker 9-12!"Tredje fristående b...
    159 kr
  • Ett glittrande örhänge, ett gammalt brev och en krälande spindel... Det är nå...
    159 kr
  • En marknad. Ett tivoli. Ett hemsökt spöktåg... Marknad på lördag, med Tivoli!...
    159 kr
  • Vill du veta en hemlighet? Tant Tea finns bara på en tavla. Ändå är det nog h...
    159 kr
  • Vinnaren i Bokjuryn 2011 - kategori serier!! Tolvåriga Emily flyttar med sin ...
    168 kr
  • Barnen väljer Amulett! Amulett - Stenväktaren, del 1 vann Bokjuryn 2011, Seri...
    168 kr
  • En omöjlig resa med faror som lurar överallt. Emily, Navin och deras besättni...
    168 kr
  • Emily och hennes vänner anländer till Celis för att be om hjälp i kampen mot ...
    168 kr
  • Emily överlever intrigerna i Celis, men Max stal moderstenen. Älvkungen får a...
    168 kr
  • Bokjuryvinnare! Kazu Kibuishis grafiska romaner i serien Amulett har tagit vä...
    168 kr
  • I den sjunde boken i fantastiskt populära Amulett-serien åker Emily, Trellis ...
    168 kr
  • Emily har tappat kontrollen över sin amulett. Hon är instängd i tomrummet och...
    168 kr
  • Efter Ett värmeljus i din skalle och Varm tass i mörkret kommer nu Mårten Mel...
    149 kr
  • Milo-serien: Om de gömda och glömda barnen. Milo har flytt ett hemland i krig...
    148 kr
  • Milo-serien: Om de gömda och glömda barnen. Milo har flytt ett hemland i krig...
    148 kr
  • Ur det gömda barnets perspektiv. Milo lever gömd med sin familj. De flyttar h...
    148 kr
  • Milos flykt på arabiska. Milo lever gömd med sin familj. De flyttar hela tide...
    148 kr
  • I den första delen får vi följa Vide på 1100-talet. Hans far är stenhuggare v...
    159 kr
  • Kan en mur skydda dig mot allt det farliga? I andra delen av På plats i tiden...
    159 kr
  • Det är år 1835. Pablo bor på en liten ö långt ute i Stilla havet. Pablos mamm...
    159 kr
  • Finns att köpa från och med den 5 oktober.
    159 kr
  • Milo på arabiska. Milo har flytt ett hemland i krig och lever som gömd i Sver...
    148 kr
  • Milo-serien: Om de gömda och glömda barnen. Milo har flytt ett hemland i krig...
    148 kr
  • En viktig bok om sorg, vänskap och glädje. Det borde varit dåligt väder den d...
    159 kr
  • Som i slow motion snurrade Bangs cross genom luften. Den kom långt. Faktiskt ...
    159 kr
  • BMX, fart och drömmar. Både Fille och Sacke drog åt bromsarna. Samtidigt luta...
    159 kr
  • BMX, fart och drömmar! Både Fille och Sacke drog åt bromsarna. Samtidigt luta...
    159 kr
  • Det BMX-tokiga gänget är tillbaka! Nu är det dags för de fyra barnen att sta...
    159 kr
  • BMX Gripen på tjuvjakt. Gänget får en ny kompis, Ibra. Han har flytt hit från...
    159 kr
  • Nu gäller det … Plötsligt började Sacke känna sig nervös. I sitt huvud hade h...
    159 kr
  • Till sista tramp-taget … Regnet hade varit som en vägg framför dem på vägen d...
    159 kr
  • Polisen är i byn. Det är slut med trimmande mopeder! Med både bilar och motor...
    159 kr
  • Petter, Lukas och Krille är i skogen för att leka av sig med mopederna. Eller...
    159 kr
  • Kannibalens byte - sista delen. Tillsammans med Ezra och Selina ger sig Luka ...
    159 kr
  • Svart eller vit häxa? Mia är ledsen. Hennes farmor har nyss dött. Då visar de...
    142 kr
  • Mia räddar en flicka som har gåvan att kunna bli en häxa. Men flickan är både...
    142 kr
  • Kampen fortsätter! Det finns fortfarande bomber på olika ställen i staden. Or...
    130 kr
  • En allra sista strid. Orion är fångad av polisen. De tänker lämna ut honom ti...
    130 kr
  • Nästa gång vi ses - blir i helvetet! Ingen vet vem Orion är. Egentligen är ha...
    130 kr
  • Hur länge vågar ni vänta? Ingen vet vem Orion är. Egentligen är han bara en h...
    130 kr
  • Vem överlever när de döda invaderar? Gatorna i staden ligger öde. I den plund...
    142 kr
  • Alldeles ensam ... eller? Krille är tillbaka i sin bunker. Ensam. Han har mat...
    142 kr
  • Zombie City, Under jorden. Staden tillhör de levande döda. Men Krille är inte...
    142 kr
  • Kommer jag att dö här...? Det går rykten om en plats utan levande döda. Någon...
    142 kr
  • Om du blir sårad blir du en av dem. Mark flyr för sitt liv när alla runt hono...
    142 kr
  • Man ruttnar medan man lever... Mark flyr från de som vill döda honom. Han göm...
    142 kr
  • Mark är smittad. Förvandlingen har redan börjat, och han är en zombie nu. Sna...
    142 kr
  • Mark är död. En levande död. Det är längesen han var en människa. Nu har han ...
    142 kr
  • Adam vill absolut inte till Kiruna. Men pappa har fått ett viktigt uppdrag oc...
    159 kr
  • Hur långt skulle du gå för att slippa plugga? Ida hatar att plugga. Varför må...
    159 kr
  • En rapp berättelse om ett nutida fenomen – appen. Som dessutom löser alla din...
    159 kr
  • Följ med på en otrolig undervattensresa! Ett okänt djur har visat sig i värld...
    168 kr
  • Ouml;det har valt Arthur... På torget utanför den stora kyrkan fanns en stor ...
    168 kr
  • Ny serie för de hästtokiga! Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har bliv...
    159 kr
  • Äntligen sommarlov! Sommaren är här och det är dags för långritt på ridskolan...
    159 kr
  • Lilly ser fram emot sommarens ridläger. Alla skötarna på ridskolan ska vara m...
    159 kr
  • Dramatik och kalabalik i stallet. Lilly älskar att hänga med bästa vännerna i...
    159 kr
  • En ny kille i stallet. Det är höst och årets hubertus-jakt närmar sig. Lilly ...
    159 kr
  • Det lackar mot jul, och på ridskolan förbereder sig Lilly och vännerna för de...
    159 kr
  • Lilly och Glimma är på kurs på en gård ute på landet. Först känns allt spänna...
    159 kr
  • Lilly och hennes bästa kompis Stina får följa med Lillys pappa till Island. Ö...
    159 kr
  • Glimma på arabiska. Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har blivit sköta...
    159 kr
  • Isa åker till sin mormor över sommaren. Hon ser fram emot ett vanligt sommarl...
    159 kr
  • Möt det vilda gänget! I staden bor ett gäng killar. De älskar att spela fotbo...
    159 kr
  • Det vilda gänget - tillbaka på fotbollsplanen ... Det börjar en ny kille i kl...
    159 kr
  • Vanessa – den orädda! Vanessa är tokig i fotboll. I flera år har hon spelat i...
    159 kr
  • Värre än värst! Pig och Raj tycker att Pigs mamma ska träffa en ny man. De an...
    118 kr
  • Pig har blivit kär i en RIKTIG tjej. Hon heter Tiffany, tuggar tuggummi och s...
    118 kr
  • Mycket skratt och lite bajs. Peter Ian G reen, P.I.G., är tolv år, har rött s...
    118 kr
  • Humor på låg nivå med många skratt! Pig och Raj är på väg till skolan. Raj sä...
    118 kr
  • Födelsedagskalas med PIG! En död hamster, en frånvarande pappa och ett katast...
    118 kr
  • Pig och hans kompis Raj fått nys på att det är TV-inspelning på gång nere på ...
    118 kr
  • Lättläst thriller med mystik, kärlek och svek! Sommarlovet har just börjat nä...
    159 kr
  • På en öde ö... Robinson följer med ett fartyg på en långresa för att uppleva ...
    168 kr
  • Läskig förvandling. Jack berättar om sin storebror Lukas, som var världens sn...
    131 kr
  • Ingen vanlig barnvakt... Det fanns många barnvakter på Fannys gata. Men ingen...
    131 kr
  • Vad finns bakom spegeln? Alva är en ensam flicka som ingen riktigt begriper s...
    131 kr
  • Låt oss presentera en doktor som ÄLSKAR att ta blodprov…Alex börjar berätta o...
    131 kr
  • Allt hemskt började den dagen ett tivoli kom till stan ... Det är något kusli...
    131 kr
  • När leksaken blir levande … och farlig! Jessica var tokig i sin gulliga lilla...
    131 kr
  • Ny seriehjälte att älska! På en halv sekund förändras hela Zitas liv – på ett...
    168 kr
  • Vänskap, bråk och lagsport! Det är mycket bråk i laget. Tjejerna hackar på va...
    148 kr
  • Vinn med hjälp av viljan! Tjejerna ska vara med på en viktig turnering. Den s...
    148 kr
  • Freja ska åka på läger några dagar. Utan handbollstjejerna. På lägret möter h...
    148 kr
  • Kan kärlek ändra ditt liv? En fattig vedhuggare är ute och arbetar i skogen. ...
    159 kr
  • Vem är det som är klokast? En kung har tre döttrar som han älskar högt. En da...
    159 kr
  • En svart getabock vill hitta gott, grönt gräs. Därför går han upp i bergen. H...
    159 kr
  • Mannen Asfour är lyckligt gift med kvinnan Jaraade, men de är fattiga. Asfour...
    159 kr
  • al-Hakawati - Pojken och trollkarlen. En fattig kvinna vill att hennes son sk...
    159 kr
  • Vem är egentligen den där Hodja? Ja, det beror på vem du frågar. Hans fru säg...
    159 kr
  • Vinds mormor Muna är sjuk. Hon bara hostar och hostar. Det enda som hjälper ä...
    159 kr
  • Huden är kroppens egen overall. Den täcker allt som finns inuti dig. Muskler,...
    139 kr
  • Alla bajsar och fiser. Det är helt naturligt. Bajs är det som blir kvar när v...
    139 kr
  • Vilmer och hans kompis Hai är ute i trädgården. En hockeypuck flyger plötslig...
    159 kr
  • Vilmer, Hai, Juno och Isa är tillbaka i den andra boken om Antik-ligan. Den h...
    159 kr
  • En vagn börjar rulla runt i Svartbyn för egen maskin och Vilmer, Hai, Isa och...
    159 kr
  • Flickan Noora bor ensam i en koja. Hon är fattig och ensam och fantiserar om ...
    159 kr
  • Gillar du roliga historier? Då ska du följa med till tehuset i byn där Hodja ...
    159 kr
  • 13-årige Aster har vuxit upp med sin häxfamilj i skogen bortanför den lilla s...
    168 kr
  • Äntligen får Aster vara med på flickornas lektioner, och lära sig häxmagi på ...
    168 kr
  • Marsianerna anfaller Tidigt 1890-tal syns rökpuffar på planeten Mars. Forskar...
    159 kr
  • Fokus på fakta - sätter den nyfikne läsaren i centrum. På ett lättsamt men in...
    139 kr
  • Det är stekhet sommar när Abdi och hans vänner börjar höra rykten om Knackare...
    159 kr
  • Elena Potatis flyttar in i den sömniga förorten Oldmill. När hennes katt Pras...
    142 kr
  • I andra delen av Monster-Allergi fortsätter jakten på Elenas katt Prassel. Pa...
    142 kr
  • Bönan som monstren planterat i Elenas trädgård börjar växa. Och det första vä...
    142 kr
  • Magnacat och hans monster är inte välkomna i Bibbur-si - monsterstaden som sv...
    142 kr
  • Berättelsen utspelar sig i Frankrike på 1600-talet. D'Artagnan är en modig oc...
    145 kr
  • Strapatserna ute i skogen fortsätter! Jo, April, Sam, Molly och Rebecka är in...
    159 kr
  • Molly, Jo, April, Sam och Rebecka är på Vildmarks-systrarnas läger för tuffa ...
    159 kr
  • Ingen är beredd när en snöstorm sveper in över Vildmarks-systrarnas tält-övni...
    158 kr
  • Varför rinner näsan när man är förkyld? Varför finns det slem i kroppen? Varf...
    139 kr
  • Astrid är sur. Riktigt förbannad. Solsemestern som hon drömt om blev inte av,...
    159 kr
  • Spänningen är hög när Astrid och Loves äventyr i Bråfall närmar sig sitt slut...
    159 kr
  • På yngre järnåldern - under en period på trehundra år - satte sjöfarare skräc...
    141 kr
  • 65 miljoner år efter det att dinosaurierna dött ut upptäcktes de av människan...
    141 kr
  • Finns att köpa från och med den 7 december.
    141 kr
  • I början märker inte ens Tony själv att han har fått förmågan att vara osynli...
    159 kr
  • Kan zombies bli kära? Zombie är en ung zombie-kille i Minecraft-världen som b...
    142 kr
  • Det närmar sig semester för zombierna i Minecraft! Eller skrämester snarare. ...
    141 kr
  • I sin jakt på magi stöter Xander på några mystiska varelser i skogen. Är det ...
    159 kr
  • Allena har levt hela sitt liv på rymdskeppet Greta T. Besättningens uppgift ä...
    159 kr
  • Överallt pratas det om det nya viruset. De kallar det spanska sjukan och det ...
    159 kr
  • Tim Latte är proffs-surfaren från Stockholm som upptäckte surfing på en semes...
    109 kr
  • Lär dig det mesta om att skejta på ett lättsamt sätt. Vad behövs för att kunn...
    109 kr
  Hem » Lättlästa böcker efter ålder » 9 till 12 år