Produkter   » Alla böcker A-Ö

Alla böcker A-Ö

Här presenteras alla våra böcker, från A till Ö.

Alla böcker A-Ö

Adam och koderna
Adam vill absolut inte till Kiruna. Men pappa har fått ett viktigt uppdrag och Adam måste följa med. Tur att Adam får kontakt med Jimmy via chatten, det räddar sommaren. Men en dag händer något mär...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 137 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Adam och koderna (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Adam vill absolut inte till Kiruna. Men pappa har fått ett viktigt uppdrag och Adam måste följa med. Tur att Adam får kontakt med Jimmy via chatten, det räddar...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 181 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Aldrig mer
Med en mobbares ögonDet började som ett skämt. Fastän det inte är roligt så skrattar Elias åt Olle. Elias skrattar åt allt Olle säger. Skrattar åt allt han gör. Det är inget snällt skratt. Det är e...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 135 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Allt eller inget
Nu gäller det - allt eller inget! Som i slow motion snurrade Bangs cross genom luften. Den kom långt. Faktiskt längre än någonsin. Krille däremot föll som en sten. Rakt ner mot marken. Precis inn...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Amulett 1 - Stenväktaren
Vinnaren i Bokjuryn 2011 - kategori serier!! Amulett - Stenväktaren, Första boken  Tolvåriga Emily flyttar med sin mamma och yngre bror Nevin till ett gammalt hus familjen ärvt. De upptäcker snar...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 147 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Amulett 2 - Stenväktarens förbannelse
Barnen väljer Amulett! Amulett - Stenväktaren, del 1 vann Bokjuryn 2011, Seriekategorin! Spänningen fortsätter i andra delen Amulett - Stenväktarens förbannelse. Emily och Navin fortsätter sitt ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 147 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Amulett 3 - Molnsökarna
Vinnare i Bokjuryn 2013 – seriekategorin! En omöjlig resa med faror som lurar överallt.Emily, Navin och deras besättning med motstånds-kämpar hyr ett luftskepp och ger sig av för att söka efter de...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 147 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Amulett 4 - Det sista rådet
En förlorad stad där mörka hemligheter avslöjas Emily och hennes vänner anländer till Celis för att be om hjälp i kampen mot Älvkungen. Men allt står inte rätt till. De en gång så myllrande gatorn...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 147 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Amulett 5 - Älvprinsen
Emily överlever intrigerna i Celis, men Max stal moderstenen. Älvkungen får allt starkare krafter, då han nu kan skapa fler stenväktare tack vare moderstenen. Emily och hennes vänner leder Celis ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 147 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Amulett 6 - Flykten från Lucien
Bokjuryvinnare! Kazu Kibuishis grafiska romaner i serien Amulett har tagit världen med storm. Serien är älskad av alla möjliga sorters läsare, och ännu en vinst i Bokjuryns seriekategori visar tyd...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 147 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Amulett 7 - Eldfågeln
Ett dolt förflutet ... och en farlig hemlighet I den sjunde boken i fantastiskt populära Amulett-serien åker Emily, Trellis och Vigo till ön Algos. Där kan man gå in i förlorade minnen. De hoppas...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 147 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Anna och Ronja - Kärleksplanen
- Jag har fått en idé!    Ronja böjer sig fram mot mig. Vi sitter i hennes rum och pratar.    - Din mamma har väl ingen kille, säger hon.    - Nej, svarar jag.    - Simons pappa är inte heller ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 126 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Anna och Simon - Solresan
"Äntligen är vi på väg! Vi åker utomlands. Snart ska flygplanet åka ner genom molnen och landa på flygplatsen i Arrecife. Det är varmt där. Flygvärdinnan sa precis att det är nästan 30 grader på...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 126 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Askungen och vampyrprinsen
Den klassiska sagan i ny tappning VARNING: BÖR EJ LÄSAS VID LÄGGDAGS!Trodde du att du kunde alla de gamla klassiska sagorna? Se då upp, för här återberättas de i en helt ny stil för de al...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 89 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Askungen och vampyrprinsen (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Den klassiska sagan i ny tappning VARNING: BÖR EJ LÄSAS VID LÄGGDAGS!Trodde du att du kunde alla de gamla klassiska sagorna? Se då upp, för här återber...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 133 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Batman - Hur det började
Det var en gång… Bruce föddes i en rik och kärleksfull familj. Han hade allt som ett barn kan önska sig, tills ett tragiskt brott förändrade hans liv. Nu skyddar Bruce de oskyldiga från att drabba...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 102 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Batman - Hur det började (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Det var en gång… Bruce föddes i en rik och kärleksfull familj. Han hade allt som ett barn kan önska sig, tills ett tragiskt brott förändrade hans liv. Nu skyd...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 146 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Batman - Kampen mot draken
Supervännerna hjälper Batman! Det är stor fest på museet i Gotham City. Bruce Wayne är bjuden. Han får snart syn på en staty av en drake. Bruce har aldrig sett något liknande. Plötsligt blir drake...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 89 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Batman - Kampen mot draken (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISYSupervännerna hjälper Batman! Det är stor fest på museet i Gotham City. Bruce Wayne är bjuden. Han får snart syn på en staty av en drake. Bruce har aldrig sett ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 132 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Batman - Skräckens dimma
Farlig dimma över Gotham City Det är en vacker morgon på våren. Då sveps hela Gotham City in i en svart dimma. Den hemska Fågelskrämman har gjort dag till natt. Konstigt nog låter han Batman fånga...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 113 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Batman - Skräckens dimma (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Farlig dimma över Gotham City Det är en vacker morgon på våren. Då sveps hela Gotham City in i en svart dimma. Den hemska Fågelskrämman har gjort dag till nat...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 156 kr
Antal:

Nyheter

Batman – Monster-reptilen
Boken kommer den 7/8-2017. Beställ den redan idag! Superstart Waylon Jones jobbade på cirkus som Starke Adolf. Men så fick han en ovanlig hudsjukdom och blev lik en slags reptil. Nu är han en bro...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 90 kr
Antal:

Nyheter

Batman – Monster-reptilen (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8-2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Superstart Waylon Jones jobbade på cirkus som Starke Adolf. Men så fick han en ovanlig hudsjukdom och blev l...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 135 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

BMX Gripen 1 - Hur grymt som helst
BMX, fart och drömmar Både Fille och Sacke drog åt bromsarna. Samtidigt lutade de cyklarna åt höger. Sedan gjorde de varsin stor sladd på vägen, så att sten och grus sprutade över häcken.– Yes! vr...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

BMX Gripen 1 - Hur grymt som helst! (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. BMX, fart och drömmar Både Fille och Sacke drog åt bromsarna. Samtidigt lutade de cyklarna åt höger. Sedan gjorde de varsin stor sladd på vägen, så att sten o...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

BMX Gripen 2 - Så himla perfekt
Det BMX-tokiga gänget är tillbaka! Nu är det dags för de fyra barnen att starta sin BMX-klubb på riktigt. Och de måste göra en ny bana som kan bli godkänd för riktiga tävlingar. Men det blir inte ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

BMX Gripen 2 - Så himla perfekt (Bok+CD)
 CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Det BMX-tokiga gänget är tillbaka! Nu är det dags för de fyra barnen att starta sin BMX-klubb på riktigt. Och de måste göra en ny bana som kan bli godkänd fö...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

BMX Gripen 4 - Värsta loppet
Nu gäller det … Plötsligt började Sacke känna sig nervös. I sitt huvud hade han hela tidenvarit övertygad om att han skulle vinna sina lopp. I alla fall ta sig till final.Men nu när han var här oc...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

BMX Gripen 4 - Värsta loppet (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY Nu gäller det … Plötsligt började Sacke känna sig nervös. I sitt huvud hade han hela tidenvarit övertygad om att han skulle vinna sina lopp. I alla fall ta si...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

BMX-Gripen 3 - Ibra kadabra
BMX Gripen på tjuvjakt Gänget får en ny kompis, Ibra. Han har flytt hit från Syrien med sin familj. Och han är grym på att cykla! Så en dag gör gänget en hemsk upptäckt. Någon har brutit sig in i ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Bo är borta
Vänner i vått och torrt Ida, Lo, Noa och Ali är kompisar som råkar ut för små och stora äventyr. De är på utflykt när någon plötsligt saknas. Hunden Bo är borta! Så nu måste de sluta fika och börj...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 83 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Bo är borta (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Vänner i vått och torrt Ida, Lo, Noa och Ali är kompisar som råkar ut för små och stora äventyr. De är på utflykt när någon plötsligt saknas. Hunden Bo är bor...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 127 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Bröder i brott
Ett oväntat byte … … möter de två bröderna ombord på Finlandsfärjan. Planen var att i lugn och ro bryta sig in i de parkerade bilarna på bildäcket och stjäla pengar. Men i en skåpbil gör de ett he...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Bröder i brott (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Ett oväntat byte … … möter de två bröderna ombord på Finlandsfärjan. Planen var att i lugn och ro bryta sig in i de parkerade bilarna på bildäcket och stjäla ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Bänkad
CD ingår! bok med mp3-skiva i ficka. Bänkad och ensam Lunden var mitt lag. Det hade varit åtta roliga år med kompisar och träning. Och match.Nu säger tränaren att jag måste sitta på bänken. Allti...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 129 kr
Antal:

Nyheter

Den listiga geten
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! al-HakawatiDen listiga geten En svart getabock vill hitta gott, grönt gräs. Därför går han upp i bergen. Helt ensam. Och visst är gräset gott. ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Den listiga geten (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY al-HakawatiDen listiga geten En svart getabock vill hitta gott, grönt gräs. Därför går han upp i bergen. He...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

Nyheter

Den onda barnvakten
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag! Nytt pyjamas-party för Mardröms-klubben! Vågar du stanna hela natten? Det fanns många barnvakter på Fannys gata. Men ingen var värre än Demona...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 119 kr
Antal:

Nyheter

Den onda barnvakten (Bok+CD)
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Nytt pyjamas-party för Mardröms-klubben! Nytt pyjamas-party för Mardröms-klubben! Vågar du stanna hela ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 163 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Den stora jakten 1
Luka bor i Skogsby och arbetar tillsammans med sin vän Kif i kungens kök. När pojkarna är fjorton år väljer byns shaman vlken sorts jägare pojkarna ska bli. Det Luka frå veta gör honom inte glad. S...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Den stora jakten 2 - Inga regler
Inga regler Luka vill bli människojägare. Men han har ingen läromästare. Då får han höra om den legendariske jägaren Ezra ArManju. Luka ger sig genast av i hopp om att kunna bli Ezras lärling. På ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Den stora jakten 3 - Kannibalens byte
Kannibalens byte - sista delen Tillsammans med Ezra och Selina ger sig Luka ut på jakt efter Jägarboken, som blivit stulen av den maktgalne greve Dimir. Med Jägarboken i sin hand kan greve Dimir s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Det brinner!
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Bästa vännerna del 2 Ali och Noa bygger en koja i ett träd. Kojan är fin och den är hemlig. Så blir det plötsligt oväder. Det är mörka moln på ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 83 kr
Antal:

Nyheter

Det brinner! (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Bästa vännerna del 2 Ali och Noa bygger en koja i ett träd. Kojan är fin och den är hemlig. Så blir det plö...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 127 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Det enda rätta
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Är du tuff när det gäller?Bangs moped blir stulen och de andra hakar på för att ta tillbaka den. De gör upp en plan och beger sig in i skogen, utan lyset på, s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Det ringer, det ringer
I gränslandet mellan dröm och verklighet Isa åker till sin mormor över sommaren. Hon ser fram emot ett vanligt sommarlov på landet. Men det är något som inte stämmer hemma hos mormor. Någon spel...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 147 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Det ringer, det ringer Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY I gränslandet mellan dröm och verklighet Isa åker till sin mormor över sommaren. Hon ser fram emot ett vanligt sommarlov på landet. Men det är något som int...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 192 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Det vilda fotbollsg (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Möt det vilda gänget! I staden bor ett gäng killar. De älskar att spela fotboll. Rättare sagt, de lever för fotbollen! På vårens första dag rusar de ut till f...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Det vilda fotbollsgänget
Möt det vilda gänget! I staden bor ett gäng killar. De älskar att spela fotboll. Rättare sagt, de lever för fotbollen! På vårens första dag rusar de ut till fotbollsplanen. Men det blir inte som d...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Det vilda fotbollsgänget 2 - F
Det vilda gänget - tillbaka på fotbollsplanen ... Det börjar en ny kille i klassen - Rocce. Hans pappa är ett fotbollsproffs från Brasilien. Alla i gänget välkomnar Rocce till laget. Men Felix tyc...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Det vilda fotbollsgänget 3 - Vanessa
Vanessa – den orädda! Vanessa är tokig i fotboll. I flera år har hon spelat i ett tjejlag. Men det suger.Men nu skall Vanessa ska få spela med i ett lag med killar – Det vilda fotbollsgänget.Det h...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Det vilda fotbollsgänget 3 - Vanessa (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY Vanessa – den orädda! Vanessa är tokig i fotboll. I flera år har hon spelat i ett tjejlag. Men det suger.Men nu skall Vanessa ska få spela med i ett lag med k...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Det vilda fotgollsg 2 (Bok+CD)
Det vilda gänget - tillbaka på fotbollsplanen ... Det börjar en ny kille i klassen - Rocce. Hans pappa är ett fotbollsproffs från Brasilien. Alla i gänget välkomnar Rocce till laget. Men Felix tyc...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Djävulsbacken
Djävulsbacken har tre gupp. Man måste vara modig för att klara den backen på cykel. Och man måste ha en riktigt bra cykel. Erik tänker cykla nerför hela Djävulsbacken. Han väntar bara på sin födels...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 72 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Drakula-klubben och spöket
Ett fall för Drakula-klubben! Kommer ni ihåg Vips? Hon har en klubb tillsammans med sina kompisar Leyla och Albert. Nu är Anna i parallell-klassen ledsen. Hennes nallar försvinner oförklarligt u...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 120 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Drakula-klubben spöket Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Ett fall för Drakula-klubben! Kommer ni ihåg Vips? Hon har en klubb tillsammans med sina kompisar Leyla och Albert. Nu är Anna i parallell-klassen ledsen. H...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 165 kr
Antal:

Nyheter

Du klarar det Milo!
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Milo-serien:Om de gömda och glömda barnen Milo har flytt ett hemland i krig och lever som gömd i Sverige. Hur är det att leva som gömd? Finns m...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 128 kr
Antal:

Nyheter

Du klarar det Milo! (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Milo-serien:Om de gömda och glömda barnen Milo har flytt ett hemland i krig och lever som gömd i Sverige. H...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 172 kr
Antal:

Nyheter

Dumma Hallon
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! Vad har hänt med Hallon? Hallon är den snällaste häst som finns. Men ibland kan hon faktiskt vara dum. Idag är en sån dag. När Lisa och Tyra s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 30 kr
Antal:

Nyheter

Dumma Hallon (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Vad har hänt med Hallon? Hallon är den snällaste häst som finns. Men ibland kan hon faktiskt vara dum. Ida...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Dödluvan och vargen
Den klassiska sagan i ny tappning VARNING: BÖR EJ LÄSAS VID LÄGGDAGS!Trodde du att du kunde alla de gamla klassiska sagorna? Se då upp, för här återberättas de i en helt ny stil för de allra modig...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 89 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Dödluvan och vargen (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Den klassiska sagan i ny tappning VARNING: BÖR EJ LÄSAS VID LÄGGDAGS!Trodde du att du kunde alla de gamla klassiska sagorna? Se då upp, för här återberättas d...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 133 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

En världsomsegling under havet
Följ med på en otrolig undervattensresa! Ett okänt djur har visat sig i världshaven! Professor Arronax och hans betjänt Charles reser till Stilla Havet för att lösa mysteriet. Där  blir de tillfån...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 147 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Farfar berättar om Gnun
Farfar berättar … … om tandläkaren som kallas för Gnun och vad som hände på hans resa till Afrika. Hur kan en människa bli vän med en flodhäst? Det kan ni läsa om i den här påhittiga berättelsen. ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Farfar berättar om Zoltan
Blodig humor i sann Monty Pyton-anda!En riddare ger aldrig upp! Exempel på detta ger riddaren Zoltan när han beger sig in i blodiga kamper där allt går överstyr. Sagt om boken: "På baksidan av d...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Farligt Hallon
Lisa och Tyra är kompisar. De leker med sina dockor och med den snälla hästen Hallon. En dag leder de ut Hallon från hagen, trots att de inte får ... Hallon springer ut på vägen när det kommer en ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Fegast i hela världen
Gull Åkerblom – nu hos Hegas! Lydia älskar dans, men gillar inte mörker. En kväll är hon på väg hem från dansen. Då hör hon konstiga ljud. Vem är det som smyger bakom henne? Det är mörkt ute och...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Fegast i hela världen Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Gull Åkerblom – nu hos Hegas! Lydia älskar dans, men gillar inte mörker. En kväll är hon på väg hem från dansen. Då hör hon konstiga ljud. Vem är det som sm...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 135 kr
Antal:

Nyheter

Flodvågen
Hotet från havet Klimathotet har nu blivit på riktigt. Stora delar av världen står under vatten. Danny har flytt undan vattenmassorna som dränkt Afrika och har ingenstans att ta vägen. Kevin låter...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 137 kr
Antal:

Nyheter

Flodvågen (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Hotet från havet Klimathotet har nu blivit på riktigt. Stora delar av världen står under vatten. Danny har flytt undan vattenmassorna som dränkt Afrika och ha...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 181 kr
Antal:

Nyheter

Flugos jul
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! Ingen jul utan Flugo … Snart är det julafton. Men Flugo kan inte sova. För han har ingen present till Buzz. Han måste flyga iväg och hitta en....
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Flyg Flugo, flyg!
Flugo visar vägen! Buzz och hans familj ska ut och resa. Flugan Flugo vill gärna med Lukas följa med. Men mamma tycker att Flugo är för liten. Hon tror att han lätt kan komma bort. Så Flugo får st...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Fotbollsboken
En bok om fotboll. Och en hel del annat. Alla i laget får varsin dagbok. Där ska de skriva allt de tänker om sin träning. Men Martin tänker ju på så mycket mer. Är fotbollen lika kul som den bruka...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 147 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Fotbollsboken (Bok+CD)
CD ingår! bok med mp3-skiva i ficka. En bok om fotboll. Och en hel del annat. Alla i laget får varsin dagbok. Där ska de skriva allt de tänker om sin träning. Men Martin tänker ju på så mycket me...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 192 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Från andra sidan
En berättelse om det oväntade och oförklarliga Anna tror inte på att man kan få kontakt med någon som är död. Hur skulle det gå till? Det säger ju sig självt att det inte fungerar, tänker Anna. Oc...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 113 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Fullmåne
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka.   Fullmåne Lukas har precis flyttat. Nu är han och familjen tillbaka i samma hus som de bodde i för sex år sedan. Men inget är längre som det brukade vara. N...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Fångad
Fångad i en öde värld ”Vi hade ingen mat, inget rent dricksvatten. Jag visste att människor kunde överleva länge utan mat, men inte utan vatten.”När syskonen Grace, Adam och Ruby går vilse i dimma...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Glimma  - Spelet
Lilly ser fram emot sommarens ridläger. Alla skötarna på ridskolan ska vara med. Men det blir inte som de har tänkt sig. Lilly och hennes kompisar Stina och Simon får åka iväg några dagar. Och ta s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Glimma - Jakten (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY En ny kille i stallet Det är höst och årets hubertus-jakt närmar sig. Lilly och hennes vänner på ridskolan...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Glimma - Långritten
Äntligen sommarlov! Sommaren är här och det är dags för långritt på ridskolan. Det som Lilly har drömt om så länge! På en långritt kan allt möjligt hända. Fast mest spännande är nästan att få veta...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Glimma - Långritten Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Äntligen sommarlov! Sommaren är här och det är dags för långritt på ridskolan. Det som Lilly har drömt om så länge! På en långritt kan allt möjligt hända. Fas...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Glimma - Räddad
Ny serie för de hästtokiga! Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har blivit skötare på sin favorithäst. Lillys dröm är att också bli skötare. Eller att få ha en egen häst. En dag kommer häste...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Glimma - Räddad (Bok+CD)
Ny serie för de hästtokiga! Lilly älskar hästar. Hennes bästis Stina har blivit skötare på sin favorithäst. Lillys dröm är att också bli skötare. Eller att få ha en egen häst. En dag kommer häste...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Glimma - Spelet (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Lilly ser fram emot sommarens ridläger. Alla skötarna på ridskolan ska vara med. Men det blir inte som de har tänkt sig. Lilly och hennes kompisar Stina och Si...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Glimma - Tävlingen
Dramatik och kalabalik i stallet Lilly älskar att hänga med bästa vännerna i stallet och att ta hand om sin favorithäst Glimma. Men så en dag hittar hon konstiga utslag på Glimma. Är hästen sjuk? ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 137 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Glimma - Tävlingen (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Dramatik och kalabalik i stallet Lilly älskar att hänga med bästa vännerna i stallet och att ta hand om sin favorithäst Glimma. Men så en dag hittar hon konst...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 181 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Grevinnan med den svarta masken
Förbannelsen som blev till verklighet Syskonen Simon och Ida åker på semester till en liten by i Italien, där de besöker ett gammalt slott. Det går rykten om en grym grevinna, som spred skräck i b...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 120 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Hackaren
Hur långt skulle du gå för att slippa plugga? Ida hatar att plugga. Varför måste man lära sig en massa fakta utantill när allting finns på nätet? Snart har de prov i historia om antikens Greklan...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Hackaren (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Hur långt skulle du gå för att slippa plugga? Ida hatar att plugga. Varför måste man lära sig en massa fakta utantill när allting finns på nätet? Snart har ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Hallon och Svarta katten
Hästar + vänskap = Hallon "På ett trovärdigt sätt lyckas Erika Eklund Wilson förmedla Lisas sociala liv med både med- och motgångar. Författaren tar vänskapstrassel på allvar men visar också vägen...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Hallon på cirkus
Välkomna till Cirkus Hallon! Lisa och Tyra ska ha en egen cirkus. Cirkus Hallon! Tyra har en massa djur. De kan säkert göra konster. Hallon är en jättebra cirkushäst, hon är så snäll när Lisa och ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Hallon på cirkus (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Välkomna till Cirkus Hallon! Lisa och Tyra ska ha en egen cirkus. Cirkus Hallon! Tyra har en massa djur. De kan säkert göra konster. Hallon är en jättebra cir...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Hallon, bäst av alla
Hallon, bäst av alla! Tyra ska följa med Lisa till ridskolan. Hon är nervös. Hur ska det gå? Tänk om hon inte kan rida på andra hästar än Hallon? På ridskolan finns knasiga hästar och störiga tjej...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Hallon, bäst av alla (Bok+CD)
Hallon, bäst av alla! Tyra ska följa med Lisa till ridskolan. Hon är nervös. Tänk om hon inte kan rida på andra hästar än Hallon? På ridskolan finns knasiga hästar och störiga tjejer. Fast kanske ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Handbollstjejerna 1 - Tro på dig själv
Vänskap, bråk och lagsport!   Det är mycket bråk i laget. Tjejerna hackar på varandra och det går ut över spelet. En dag får deras tränare nog. Hon berättar att de ska åka iväg och göra något helt...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 128 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Handbollstjejerna 1 - Tro på dig själv (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Vänskap, bråk och lagsport! Det är mycket bråk i laget. Tjejerna hackar på varandra och det går ut över spelet. En dag får deras tränare nog. Hon berättar att...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 172 kr
Antal:

Nyheter

Handbollstjejerna 2 - Lita på din vilja
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag! Ny bok omHandbollstjejerna! Tjejerna ska vara med på en viktig tävling. Den ska avslutas med en stor fest. De måste träna hårt. Samma sak om o...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 128 kr
Antal:

Nyheter

Handbollstjejerna 2 - Lita på din vilja (Bok+CD)
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Ny bok omHandbollstjejerna! Tjejerna ska vara med på en viktig tävling. Den ska avslutas med en stor fes...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 172 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Hej Flugo!
Säg hej till Flugo! Vad gör du om du krockar med en fluga? Och om du väldigt gärna vill ha ett husdjur? Fångar den såklart! En fluga träffar en pojke. Det blir början på en underbar vänskap. Men ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Hemliga agenter
Tim har gillat filmer om hjälten Max Strong sen han var liten. De andra i klassen tycker att han är barnslig. Men en dag träffar Tim tjejen Ayda. Hon gillar också Max Strong. Tillsammans spelar de ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Hemliga agenter (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Tim har gillat filmer om hjälten Max Strong sen han var liten.  De andra i klassen tycker att han är barnslig. Men en dag träffar Tim tjejen Ayda. Hon gillar o...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Hitta Flugo!
Nya bus med Flugo! Flugo gömmer sig i sop-tunnan. Men då kommer sop-bilen och tömmer tunnan.Är Flugo borta för alltid?Lättläst humor för nybörjarläsaren som lockar till läsning och många skra...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Hugo får en hund
Alla älskar Hugo Ny serie för nybörjarläsarna! Vems hjärta kommer inte att slå för Hugo? Hugo som ser så himla dåligt att han blir pålurad en elefant i tron att det är en hund. Hugo som blir utka...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Hugo och Holger
Alla älskar Hugo Ny serie för nybörjarläsarna! Vems hjärta kommer inte att slå för Hugo? Hugo som ser så himla dåligt att han blir pålurad en elefant i tron att det är en hund. Hugo som blir utka...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Hugo och Holger möter den hemska snömannen
Härlig serie för nybröjarläsarna Värme & skruvad humor Vems hjärta klappar inte för Hugo? Hugo ser så himla dåligt att han blir pålurad en elefant i tron att det är en hund. I boken Hugo och Hol...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Hugo och Holger på kollo
Du och jag, Holger! Hugo och Holger åker på kollo. Där träffar de Py. Hon vill vara ihop med Hugo. Py gillar att bestämma och hon vill bli chef när hon blir stor. Allt bestämmer hon. Och till slut...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Hugo och Holger på kollo (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Du och jag, Holger! Hugo och Holger åker på kollo. Där träffar de Py. Hon vill vara ihop med Hugo. Py gillar att bestämma och hon vill bli chef när hon blir s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Här kommer Hallon
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka.Här kommer HallonHallon är en fjordhäst. Hon är busig. En dag springer hon rakt mot Lisa. Hon vill ha äpplen. Då kommer Tyra, det var hon som red Hallon. Innan H...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Hästhuvudet
Kan kärlek ändra ditt liv? En fattig vedhuggare är ute och arbetar i skogen. Då hör han en röst. Men var kommer den ifrån? Han ser ingen människa. Så upptäcker han ett hästhuvud som ligger på mark...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 137 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Hästhuvudet (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Kan kärlek ändra ditt liv? En fattig vedhuggare är ute och arbetar i skogen. Då hör han en röst. Men var kommer den ifrån? Han ser ingen människa. Så upptäcke...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 181 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Häxboken
Svart eller vit häxa? Mia är ledsen. Hennes farmor har nyss dött. Då visar det sig att Mia har gåvan - hon kan bli häxa, precis som sin farmor. Med hjälp av häxan Elvira och fen Feora lär sig Mi...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 120 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Häxboken 2 - Den svarta häxan
Låt mörkret sluta och solen skjuta! Mia tränar med Elvira för att lära sig mer magi. Då får de ett meddelande från den svarta häxan Isra. Mias mamma lever! Om Mia vill rädda sin mamma måste hon ko...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 120 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Häxboken 3  Den nya häxan
Mia räddar en flicka som har gåvan att kunna bli en häxa.Men flickan är både ledsen och arg.De svarta häxorna vill ta henne till sig.Kan Mia hjälpa flickan?Blir den nya häxan svart eller vit? Den ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 120 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Ingen som hon
En viktig bok om sorg, vänskap och glädje Det borde varit dåligt väder den dagen mamma berättade att Judit skulle dö. Men så var det inte. Det var en dag i maj. Snart började sommarlovet. En ny, v...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Ingen som hon (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY En viktig bok om sorg, vänskap och glädje Det borde varit dåligt väder den dagen mamma berättade att Judit skulle dö. Men så var det inte. Det var en dag i ma...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Jag ser dig
Jag går genom parken. Vid Döda bron ska jag rakt fram. Men så ser jag någon uppe på broräcket. Någon som går där. Balanserar. Det ser livsfarligt ut. Jag tror att det är en tjej. Jag blir rädd och...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Jag vet vem du är
Jag vet vem du är ... Agnes är en helt vanlig tjej. Hon älskar att springa och hänga med sin bästis Kim på kafé. Plötsligt börjar en kille mejla henne. Det är kärleksdikter i Haiku-format. Först ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Jag är ett litet liv
Poesi för de yngre läsarna Äntligen finns dikter för de som går på lågstadiet! De handlar om vänner, känslor och allmänna funderingar. Jag är ett litet liv är Mårten Melins fjärde diktsamling på ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 120 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Jag är världen
  Poesi passar alla! Efter Ett värmeljus i din skalle och Varm tass i mörkret kommer nu Mårten Melins efterlängtade tredje diktsamling på Hegas. Dikter om längtan, kärlek, vänskap och sorg - ett ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 129 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Kalkonerna
En historia som är nästan helt sann!– Akta er så jag inte släpper lös kalkonerna på er!Jag tittade på Petter. Han tittade på mig. Petter släppte gubbens moped med ett brak rakt ner i gruset. Sedan ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Kalkonerna (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En historia som är nästan helt sann!– Akta er så jag inte släpper lös kalkonerna på er!Jag tittade på Petter. Han tittade på mig. Petter släppte gubbens moped ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Kapten Prometeus 1 - I bläckfiskens tecken
Actionladdad grafisk roman med cool stämning  Den tuffe detektiven kapten Prometeus och hans unge medhjälpare Mats hamnar i sin jakt på rättvisa och usla skurkar - såväl mänskliga som utomjordinga...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 126 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Kapten Prometeus 2 - Kroppstjuvarna
Vad gör man när monster från yttre rymden härjar i staden?Man tillkallar kapten Prometeus! Kapten Prometeus är hjälten från kolonikrigen i yttre rymden, som tillsammans med sin trogne medhjälpare ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 126 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Kim & Lina badar en bil
Det händer mycket runt syskonen Kim och Lina. Full fart, bus och äventyr nästan hela tiden. ”Språket är kortfattat, enkelt och lättläst. Man kommer snabbt in i handlingen, spänningen byggs snabbt u...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Kim & Lina ensamma hemma
Det händer mycket runt syskonen Kim och Lina. Full fart, bus och äventyr nästan hela tiden.  ”Här finns en bra personskildring, stämningsskapande miljöbeskrivning, ett lättsamt slut, med en liten ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Kim & Lina flyger iväg
Hela familjen ska på semester. Först kör de vilse, sen tar bensinen slut - hjälp! Kommer de att hinna till flyget? Och var är passen? Tur att Kim och LIna har koll! "Texten är enkel och lättläst oc...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Kim & Lina hoppar högt
 I simhallen klarar Lina alla höjderna i hopptornet lätt som en plätt. Kim är rädd men hoppar också. Fast på högsta, då svindlar det. Ska han gå ner igen? Fast Lina vågade? "Torsten Bengtsson kan s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Kim & Lina i ett ödehus
Regn, åska och ett ödehus Kim och Lina ska gå till mormor. De tar stigen genom skogen. Då kommer ett åskväder, och Lina springer iväg. Det blixtrar, åskar och regnar. Kim är ensam kvar. Han är räd...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Kim & Lina möter ett monster
"/.../ serien är definitivt ett riktigt fynd för 8-10-åringar som inte fått riktig fart på läsningen än." Skånska Dagbladet, Gunilla Wedding"Läsaren lär känna personerna trots bokens lilla format, ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Kim & Lina och en godisråtta
"Barn mellan sex och tio år kan säkert identifiera sig här med Kim eller lillasyster Lina. Även lästekniskt passar boken bra för den åldersgruppen. Man behöver bara ha knäckt läskoden för att klara...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nyheter

Kim & Lina på kattjakt
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag! Vem ska rädda katterna? Kim och Lina har en katt. Han heter Sture. Nu är han borta. Har han blivit påkörd av en bil? Eller tänk om katt-mannen...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nyheter

Kim & Lina på kattjakt (Bok+CD)
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Vem ska rädda katterna? Kim och Lina har en katt. Han heter Sture. Nu är han borta. Har han blivit påkör...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Kim & Lina rider iväg
I full galopp med Kim och Lina Kim följer med Lina till stallet. Men att rida själv har haningen tanke på. Hästar är ju stora djur. Och lite skrämmande,tycker Kim. Men när en häst plötsligt blir a...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Kim & Lina rider iväg (Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil fulltext DAISY I full galopp med Kim och Lina Kim följer med Lina till stallet. Men att rida själv har haningen tanke på. Hästar är ju stora djur. Och lite skrämmande,tycker Kim...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Kim & Lina räddar Sture
Hjälp! Katten Sture sitter fast högt upp i ett träd. Kim klättrar upp på en stege för att hjälpa till. Men stegen är för kort. Kim måste trampa på de smala grenarna. Och det är långt ner till mark...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Kim & Lina sitter fast
När hissen stannar och allt blir mörkt ... Kim & Lina har handlat till farfar. Nu tar de hissen upp till farfars lägenhet. Plötsligt slocknar lampan i taket. Hissen stannar. Kim försöker öppna dör...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Kim & Lina spelar match
Lina tycker fotboll är tråkigt. Suck! Fast när Kim får en boll på näsan och måste vila rycker Lina in och spelar. Då gör hon också mål! "Den riktar sig till den som just lärt sig läsa men som fort...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Kim & Lina under jorden
Ny kostym för Kim och Lina! Följ med Kim och Lina på en utflykt ner i underjorden. Som vanligt är det något som går snett. Lina är plötsligt borta. Var är hon? Blev Gruvfrun arg för att Lina skrek...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Kim & Lina under jorden (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Ny kostym för Kim och Lina! Följ med Kim och Lina på en utflykt ner i underjorden. Som vanligt är det något som går snett. Lina är plötsligt borta. Var är hon...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Nyheter

Kim & Lina under jorden / arabiska
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag! Kim och Lina på arabiska Följ med Kim och Lina på en utflykt ner i underjorden. Som vanligt är det något som går snett. Lina är plötsligt borta...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nyheter

Kim & Lina under jorden / arabiska (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Kim och Lina på arabiska Följ med Kim och Lina på en utflykt ner i underjorden. Som vanligt är det något so...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Kim & Lina vilse i skogen
"De svarvita tuschliknande illustrationerna av Kristina Grundström förstärker texten. /.../ I den allt större floran av förlag som satsar på lättlästa och lättviktiga barnböcker klarar sig Hegas br...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Korpens hemlighet
Vill du veta en hemlighet? Ur Korpens hemlighet:Pojken låg precis still. Han lyssnade när männen gav sig av. De hade inte hittat honom. Pojken rörde sig framåt. Han ville lämna sitt gömställe. Me...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Kortets hemlighet
Ella och hennes familj hyr ett sommartorp på landet och det börjar hända oväntade saker. Vad betyder spelkorten som Ella hittar? Hänger de ihop med det blodiga handavtrycket på kyrkväggen? Eller ha...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Kung Arthur
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställd en redan idag! Ödet har valt Arthur På torget utanför den stora kyrkan fanns en stor sten. På stenen stod ett tungt städ av järn. Och i städet satt ett svärd...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 147 kr
Antal:

Nyheter

Kung Arthur (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställd en redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Ödet har valt Arthur På torget utanför den stora kyrkan fanns en stor sten. På stenen stod ett tungt städ ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 192 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Kung Neos lejon 1 - Den magiska hjälmen
King Neos lejon 1 - Den magiska hjälmen Mik är soldat i kung Neos armé. De bästa soldaterna kallas "kungens lejon". Mik drömmer om att bli ett av Neos lejon, så kungen skickar ut honom på ett farl...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 120 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Kung Neos lejon 2 - Kampen om kronan
Kampen om kronan fortsätter   Mik är soldat i kung Neos armé. De bästa soldaterna kallas kungens lejon. De får ett lejonhuvud i guld på sin dräkt. Mik har fått sitt första uppdrag. Men ingen tro...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 120 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Kungen och hans tre döttrar
Vem är det som är klokast? En kung har tre döttrar som han älskar högt. En dag frågar han dem hur mycket de älskar honom. Men den yngsta dotterns svar gör honom mycket arg. Han säger åt henne att ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 137 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Kungen och hans tre döttrar (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Vem är det som är klokast? En kung har tre döttrar som han älskar högt. En dag frågar han dem hur mycket de älskar honom. Men den yngsta dotterns svar gör hon...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 181 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Kär i New York
Sommarvärme, storstadsliv och kärlekHope, en tjej från USA:s landsbygd, bor hos sin syster i New York över sommaren. Hennes liv vänds upp och ner när hon träffar Nat. Tjejen som kan laga cyklar men...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Leo och kärleken
Om den svåra, märkliga och härliga kärleken – Du måste komma på ett sätt att få Alina att tycka om dig, säger Tuva. Hur ska ni annars bli ihop?– Bli ihop?– Men allvarligt, Leo. Kan du ingenting om...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 129 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Leo och kärleken (Bok+CD)
CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY Om den svåra, märkliga och härliga kärleken – Du måste komma på ett sätt att få Alina att tycka om dig, säger Tuva. Hur ska ni annars bli ihop?– Bli ihop?– Me...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 174 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Leo och lögnerna
En lögn kommer sällan ensam Så lätt det är att trassla in sig i lögner. Det upptäcker Leo, som plötsligt befinner sig i en riktig härva. Han har lovat rektorn att hans hockeylag ska spela mot skol...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 129 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Leo och lögnerna (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY En lögn kommer sällan ensam Så lätt det är att trassla in sig i lögner. Det upptäcker Leo, som plötsligt befinner sig i en riktig härva. Han har lovat rektorn...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 174 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Ligan
Av Bokjury-prisade Tomas Dömstedt! Tea önskar att hon var som den nya tjejen i klassen - Fanny. Tuff, orädd och vegetarian. Fanny har dessutom startat en grupp, som kallas Ligan. De ska rädda värl...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Lucia med Hallon
Lucia som gnäggar och äter upp godiset … Lisa och Tyra ska ha lucia-tåg. Lisa ska vara tärna. Tyra ska vara tomte. Men vem ska vara lucia? Hästen Hallon så klart! Synd bara att Hallon inte kan sju...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Lucia med Hallon (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY Lucia som gnäggar och äter upp godiset … Lisa och Tyra ska ha lucia-tåg. Lisa ska vara tärna. Tyra ska vara tomte. Men vem ska vara lucia? Hästen Hallon så kl...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
148 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Lukas och roboten
Nya upptåg med Lukas! Lukas ser på teve. Två män har rånaten bank. Då knackar det på dörren.Där står en låda. I lådan finns en grårobot. Den heter Tom.– Fånga rånarna, säger Tom.Ska Lukas och Tom ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Lukas och roboten (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY Nya upptåg med Lukas! Lukas ser på teve. Två män har rånaten bank. Då knackar det på dörren.Där står en låda. I lådan finns en grårobot. Den heter Tom.– Fånga...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

Nyheter

Lukas på mars
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Lukas bakom spakarna! Det är natt. Lukas går ut i trädgården. Han ser ett rymd-skepp. En liten man kommer ut. Mannen vill att Lukas ska följa m...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Nyheter

Lukas på Mars (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Lukas bakom spakarna! Det är natt. Lukas går ut i trädgården. Han ser ett rymd-skepp. En liten man kommer u...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Lukas är en drak-krigare
Lukas är en drak-krigare Lukas ger sig ut på nya äventyr! När han ska passa sin grannes hus hittar han två mystiska ägg, som tar honom till Kina. Där måste han kriga mot onda män. Till sin hjälp h...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Lukas är en drak-krigare (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Lukas är en drak-krigare Lukas ger sig ut på nya äventyr! När han ska passa sin grannes hus hittar han två mystiska ägg, som tar honom till Kina. Där måste ha...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Lukas är en ninja
Det är natt.En svart skugga springer i skogen. Det är en ond och farlig man.Lukas är en ninja.Han springer efter mannen. Följ med in i Lukas värld där han likt Max i Till vildingarnas land fantise...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Lukas är en riddare
Lukas till undsättning! Lukas får ett magiskt svärd av en kvinna i en sjö. Han blir utvald att hjälpa några riddare som blir attackerade av elakingar. Kan han klara av svärdet? Vem vinner kampen? ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Lukas är en riddare (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Lukas till undsättning! Lukas får ett magiskt svärd av en kvinna i en sjö. Han blir utvald att hjälpa några riddare som blir attackerade av elakingar. Kan han...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Lukas är en super-hjälte (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Lukas får superkrafter Mitt i natten blir Lukas väckt av en kvinna som gråter. Någon har stulit hennes slott! Lukas ber ett gäng superhjältar om hjälp. Men de...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Lyssna på mig!
Kära gamla dagbok, lyssna nu! Minna spelar hiphop tillsammans med sin kompis Jossan. Och hon är faktiskt rätt grym på att sjunga och skriva texter. Musiken blir Minnas flykt från allt som snurrar ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 147 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Lyssna på mig! (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Kära gamla dagbok, lyssna nu! Minna spelar hiphop tillsammans med sin kompis Jossan. Och hon är faktiskt rätt grym på att sjunga och skriva texter. Musiken bl...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 192 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Mardrömsklubben: Fångad i spegeln
Vad finns bakom spegeln? Alva är en ensam flicka som ingen riktigt begriper sig på. Men så dyker Bianca upp. En helt ny vän, hemma hos Alva, fast på andra sidan spegeln. Vad skulle kunna vara fel ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 119 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Mardrömsklubben: Fångad i spegeln (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Vad finns bakom spegeln? Alva är en ensam flicka som ingen riktigt begriper sig på. Men så dyker Bianca upp. En helt ny vän, hemma hos Alva, fast på andra sid...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 163 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Mardrömsklubben: Hjälp, min bror är en zombie!
Läskig förvandling Jack berättar om sin storebror Lukas, som var världens snällaste kompis – tills han började förändras. Han började luka konstigt. Hans ansikte såg annorlunda ut. Han fick märkli...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 119 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Mardrömsklubben: Hjälp, min bror är en zombie! (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Läskig förvandling Jack berättar om sin storebror Lukas, som var världens snällaste kompis – tills han började förändras. Han började luka konstigt. Hans ansi...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 163 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Midnatt
Midnatt råder, tyst det är i huset ... Mot väggen kunde jag se en skugga. Den bredde ut sig över den ljusa tapeten. Jag försökte se vad den föreställde. Jag var inte säker och framför mina ögon lö...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Milos flykt
Ur det gömda barnets perspektiv Milo lever gömd med sin familj. De flyttar hela tiden för att inte bli upptäckta. Rädslan för att polisen en dag ska hitta dem gör det svårt för Milo att hi...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 128 kr
Antal:

Nyheter

Milos flykt (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Ur det gömda barnets perspektiv Milo lever gömd med sin familj. De flyttar hela tiden för att inte bli upptäckta. Rädslan för att polisen en dag ska hitta dem...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 172 kr
Antal:

Nyheter

Milos flykt /arabiska
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag! Milos flykt på arabiska Milo lever gömd med sin familj. De flyttar hela tiden för att inte bli upptäckta. Rädslan för att polisen en dag s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 128 kr
Antal:

Nyheter

Milos flykt /arabiska (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Milos flykt på arabiska Milo lever gömd med sin familj. De flyttar hela tiden för att inte bli upptäckta...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 172 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

MInna och Hugo
Det här med kärlek … … är inte alltid så lätt. Minna har börjat hänga mer och mer med Jossans brorsa Hugo. De lyssnar på musik och fikar. Men hon vet inte vad han egentligen tycker om henne. Det ä...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 147 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Minna och Hugo (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Det här med kärlek … … är inte alltid så lätt. Minna har börjat hänga mer och mer med Jossans brorsa Hugo. De lyssnar på musik och fikar. Men hon vet inte vad...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 192 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Miras hemlighet
Vem är hon? Första gången han såg henne var på nattbussen.  Hon satt längst bak. Helt ensam. Han tittade på henne i smyg. Hon var snygg. Ganska blek. Andra gången de sågs fick han veta hennes nam...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Miras hemlighet (Bok+CD)
CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY Vem är hon? Första gången han såg henne var på nattbussen. Hon satt längst bak. Helt ensam. Han tittade på henne i smyg. Hon var snygg. Ganska blek. Andra gå...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Mirror Image
Sable wears only black and has always felt that doom is near. Lacey wears pink and seeks beauty everywhere. A sadistic art teacher pairs Sable and Lacey together for their final project. The girls ...
Läs mer
från 62 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Mitt liv som monster
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka.   Missa inte uppföljaren till en underbart mysroliga Mitt liv som apa! Alma trampade på en A-brunn och förvandlades till en apa i boken Mitt liv som apa. Ho...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 102 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Modigast av alla
En dag att minnas... I Lydias klass drar de lott om vem som ska vara årets lucia. Spänningen är storoch förvåningen ännu större – när fröken läser upp namnet – Nizan!Några protesterar, men Lydia b...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Modigast av alla (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY En dag att minnas … I Lydias klass drar de lott om vem som ska vara årets lucia. Spänningen är storoch förvåningen ännu större – när fröken läser upp namnet –...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Motstånd
När Fanny kom ny till Teas klass var hon tuff och orädd. Fanny hade startat den hemliga gruppen Ligan, som skulle rädda världen från miljöhot. Tea gick med i Ligan och de hamnade både i teve och i ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Mysteriet i döda skogen
Splej spanar vidare ... Peo och vännerna i Splej drar ut i skogen för att tälta. De ska filma till den egna nyhetskanalen. Bara ett problem, det är inte vilken skog som helst. Den kallas döda skog...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Mysteriet i döda skogen (Bok+C
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Splej spanar vidare ... Peo och vännerna i Splej drar ut i skogen för att tälta. De ska filma till den egna nyhetskanalen. Bara ett problem, det är inte vilke...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Mysteriet i skräckens h Bok+CD
CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY. Vad händer i skräckens hus? Vem är den mystiska damen som vandrar omkring i Peos trädgård en sen kväll? Hon liknar faktiskt en häxa. Han blir rädd. Är det he...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Mysteriet i skräckens hus
Vad händer i skräckens hus? Vem är den mystiska damen som vandrar omkring i Peos trädgård en sen kväll? Hon liknar faktiskt en häxa. Han blir rädd. Är det hennes handske han hittar i det våta gräs...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Mysteriet med fuskarna
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! Har du också startat en You-Tube-kanal? Peos grann-hus har varit till salu, men ingen har köpt det. Nu hyrs det ut till två fotbollsspelare. D...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Mysteriet med fuskarna (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Har du också startat en You-Tube-kanal? Peos grann-hus har varit till salu, men ingen har köpt det. Nu hyr...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 181 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Mysteriet med smitarna
En olycka kommer sällan ensam... Peo följer med Jamal till moskén. På väg hem är det mörkt. En bil med släp kommer över på fel sida och släpet träffar Jamals cykel. Han flyger rakt ut i diket och ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 137 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Mysteriet med smitarna (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY En olycka kommer sällan ensam... Peo följer med Jamal till moskén. På väg hem är det mörkt. En bil med släp kommer över på fel sida och släpet träffar Jamals ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 181 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Mysteriet med tomterånarna
Uppföljare till vårens favorit! Butiken där Esters syster jobbar blir rånad en sen vinterkväll. De två rånarna är utklädda till tomtar. Senare hittar gänget i Splej tomtedräkter och stöldgods vid ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Mysteriet med tomterånarna (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Uppföljare till vårens favorit! Butiken där Esters syster jobbar blir rånad en sen vinterkväll. De två rånarna är utklädda till tomtar. Senare hittar gänget i...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Mysteriet på kyrkogården
  Splej – Häng med från början! Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en egen nyhetskanal som de kallar för SPLEJ. De gör filmklipp och lägger ut på nätet. Samtidigt händer det något m...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Mysteriet på kyrkogården / arabiska
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag! Splej på arabiska Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en egen nyhetskanal som de kallar för SPLEJ. De gör filmklipp och lägger ut på...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Mysteriet på kyrkogården / arabiska (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Splej på arabiska Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en egen nyhetskanal som de kallar för SPLE...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 181 kr
Antal:

Nyheter

Nadir och ingen annan
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Möt Nadir – en helt vanlig högstadiekille som tänker på tjejer, att ha kul och vara med kompisar. Nadir är från Syrien och bor tillsammans med ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Nadir och ingen annan (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Möt Nadir – en helt vanlig högstadiekille som tänker på tjejer, att ha kul och vara med kompisar. Nadir är ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nyheter

Nadir och ingen annan / arabiska
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! Nadir och ingen annan på arabiska Möt Nadir – en helt vanlig högstadiekille som tänker på tjejer, att ha kul och vara med kompisar. Nadir är f...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Nadir och ingen annan / arabiska (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Nadir och ingen annan på arabiska Möt Nadir – en helt vanlig högstadiekille som tänker på tjejer, att ha k...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Nyast i klassen
Blygast och nyast i klassen Det ska börja en ny flicka i Lydias klass. Hon verkar blyg. Fröken berättar att hon ska sitta jämte Emma. Lydia kan inte somna.Tänk om hennes bästis Emma blir bästis me...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Nyast i klassen (Bok+CD)
CD ingår! Mp3 och Fulltext-DAISY. Blygast och nyast i klassen Det ska börja en ny flicka i Lydias klass. Hon verkar blyg. Fröken berättar att hon ska sitta jämte Emma. Lydia kan inte somna.Tänk o...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Nyckelns hemlighet
En nyckel till det förflutna? En gammal nyckel i en rabatt. Det är väl inget konstigt med det? Men bokstäver börjar synas på nyckeln ... Och ibland verkar den få eget liv. Som om den vill visa någ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Nyckelns hemlighet (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En nyckel till det förflutna? En gammal nyckel i en rabatt. Det är väl inget konstigt med det? Men bokstäver börjar synas på nyckeln ... Och ibland verkar den...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

När Fatima blev fågel
Beskyddande gyllene vingar Fatimas pappa är från Egypten. Han har berättat historien om gudinnan Isis för Fatima. Isis har gyllenen vingar som beskyddar och tröstar. Fatima vill också ha gyllene ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 102 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

När Fatima blev fågel (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka   Beskyddande gyllene vingar   Fatimas pappa är från Egypten. Han har berättat historien om gudinnan Isis för Fatima. Isis har gyllenen vingar som beskyddar ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 146 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Orion: Demonaz fälla
Kampen fortsätter! Det finns fortfarande bomber på olika ställen i staden. Orion måste försöka rädda folket. Han är den allra sista superhjälten. Samtidigt gör skurken Demonaz allt för att få tag ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 113 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Orion: Demonaz Fälla Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISYKampen fortsätter! Det finns fortfarande bomber på olika ställen i staden. Orion måste försöka rädda folket. Han är den allra sista superhjälten. Samtidigt gör ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 157 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Orion: Den sista superhjälten
Nästa gång vi ses - blir i helvetet! Ingen vet vem Orion är. Egentligen är han bara en helt vanlig pojke, fast med särskilda krafter. Helst vill han vara som alla andra. Men är man superhjälte har...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 113 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Orion: Den sista superhjälten (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Nästa gång vi ses - blir i helvetet! Ingen vet vem Orion är. Egentligen är han bara en helt vanlig pojke, fast med särskilda krafter. Helst vill han vara som ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 157 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Orion: På liv och död
Hur länge vågar ni vänta? Ingen vet vem Orion är. Egentligen är han bara en helt vanlig pojke, fast med särskilda krafter. Helst vill han vara som alla andra. Men är man superhjälte har man inte m...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 113 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Orion: På liv och död (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Hur länge vågar ni vänta? Ingen vet vem Orion är. Egentligen är han bara en helt vanlig pojke, fast med särskilda krafter. Helst vill han vara som alla andra....
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 157 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Pig and the Rainbow Hair
Book 18 Pig is fed up with getting picked on - especially by that Dean Gosnall, who always wants a fight. Pig decides that it's his red hair that's the problem, so Gran and Suki decide to help him...
Läs mer
106 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Pig Gets Angry
Book 14 When Pig's mum tells him that she's going to get a divorce from his dad, Pig gets really angry. At school he misbehaves in class (saying 'Baa baa' to Mr Lamb!) and has to stay in after sch...
Läs mer
106 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Pig is a Hairy Snotter
Book 17 Pig finally gets to go on his surfing holiday with the school. (He got the holiday because he was in the Head Teacher's Secret Toilet without asking. No, we don't understand that, either.)...
Läs mer
106 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Pig och de knäppa  (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Pig ska klä på sig och gå till skolan. Men han hittar inte sina kallingar. Han blir tvungen att ta på sig sin systers glittrande, rosa, DRAMA DIVA-trosor. Men ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 146 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Pig och de knäppa kallingarna
Pig ska klä på sig och gå till skolan. Men han hittar inte sina kallingar. Han blir tvungen att ta på sig sin systers glittrande, rosa, DRAMA DIVA-trosor. Men det blir kris när klassen ska ha idrot...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 102 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Pig och den knasiga dejten
Värre än värst! Pig och Raj tycker att Pigs mamma ska träffa en ny man. De anmäler hennetill dejting-sajten Kyss till – nät-dejting (för dig som vill ha kul och få en vän!).Men de säger inget till...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 102 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Pig och den knasiga dejten (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY Värre än värst! Pig och Raj tycker att Pigs mamma ska träffa en ny man. De anmäler hennetill dejting-sajten Kyss till – nät-dejting (för dig som vill ha kul o...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 146 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Pig och den långa fisen
Pig har blivit kär i en RIKTIG tjej. Hon heter Tiffany, tuggar tuggummi och sitter längst fram på matten.Detta är berättelsen om hur Tiffany och Pig blev ihop. Det är den glada delen. Sen handlar d...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 102 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Pig och den långa fisen (Bok+C
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISYPig har blivit kär i en RIKTIG tjej. Hon heter Tiffany, tuggar tuggummi och sitter längst fram på matten.Detta är berättelsen om hur Tiffany och Pig blev ihop. D...
Läs mer
från 146 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Pig och det talande b (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Mycket skratt och lite bajs Peter Ian G reen, P.I.G., är tolv år, har rött spretigt hår och är liten för sin ålder. Han bor med sin mamma, som är stor för sin...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 146 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Pig och det talande bajset
Mycket skratt och lite bajs Peter Ian G reen, P.I.G., är tolv år, har rött spretigt hår och är liten för sin ålder. Han bor med sin mamma, som är stor för sin ålder, storasyster och lillebror. Pig...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 102 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Pig och digerdöden
Pig är tillbaka! Humor på låg nivå med många skratt! Pig och Raj är på väg till skolan. Raj säger att de ska få en spruta idag. Pig blir livrädd. Han HATAR sprutor.Historie-läraren berät...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 100 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Pig och digerdöden (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Pig är tillbaka!Humor på låg nivå med många skratt! Pig och Raj är på väg till skolan. Raj säger att de ska få en spruta idag. Pig blir livrädd. Han HAT...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 145 kr
Antal:

Nyheter

Pig och glasstårtan
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Födelsedagskalas med PIG! En död hamster, en frånvarande pappa och ett katastrof-kalas – humor på låg nivå med många skratt! Pig ska ha ett o-f...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 100 kr
Antal:

Nyheter

Pig och glasstårtan (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Födelsedagskalas med PIG! En död hamster, en frånvarande pappa och ett katastrof-kalas – humor på låg nivå ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 145 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Pig tells a Whopping Great Fib
Book 16 When Raj spots Pig's mum's boyfriend Bob kissing Tish (the one with the pink hair) outside the Spare Gold Shop, Raj has to tell Pig. Pig is outraged. How could Bob do this to Mum? So Pig h...
Läs mer
106 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Pig´s Seasoned Finale
Book15 Harry the hamster is ill, so Mum and Pig take him to the vet. That cost thirty quid. Then Suki got her hand stuck down the drain on the High Street and they had to call the fire brigade to ...
Läs mer
106 kr
Antal:

Nyheter

Pojken och trollkarlen
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! al-HakawatiPojken och trollkarlen En fattig kvinna vill att hennes son ska få ett yrke. Han ska inte behöva äta träbitar resten av livet. Därfö...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Pojken och trollkarlen (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY al-HakawatiPojken och trollkarlen En fattig kvinna vill att hennes son ska få ett yrke. Han ska inte behöva...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 181 kr
Antal:

Nyheter

Prinsessan på den giftiga ärtan
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag! Lilla Skräckbiblioteket - klassiska sagor i ny tappning! När något välkänt ändrar kurs och överraskar läsaren blir det extra spännande! I Lilla...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 90 kr
Antal:

Nyheter

Prinsessan på den giftiga ärtan (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Lilla Skräckbiblioteket - klassiska sagor i ny tappning! När något välkänt ändrar kurs och överraskar läsar...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 135 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Razzia
Nytt fräckt omslag! Polisen är i byn. Det är slut med trimmande mopeder! Med både bilar och motorcyklar sätter de upp en kontroll ... Det blir början på en händelserik och spännande kväll. Och en ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Razzia (Bok+CD)
CD ingår! Nytt fräckt omslag! Polisen är i byn. Det är slut med trimmande mopeder! Med både bilar och motorcyklar sätter de upp en kontroll ... Det blir början på en händelserik och spännande kvä...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Ridskola med Hallon
Ridskola med HallonLisa är så glad för sin kompis Tyra. Vilken tur att Tyra finns. Det är så kul hemma hos henne. Tyra har en häst som heter Hallon, hon är en busig fjordhäst. Tyra har en massa and...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Rimfrost
Varning för sträckläsning! Varulven är borta och allt är som vanligt igen. Eller?Det börjar hända konstiga saker runt Lukas och Anni. En svart bil förföljer dem. En man med iskalla ögon smyger run...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Rimfrost (bok+cd)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Varning för sträckläsning! Varulven är borta och allt är som vanligt igen. Eller?Det börjar hända konstiga saker runt Lukas och Anni. En svart bil förföljer d...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Robinson Kruse
På en öde ö... Robinson följer med ett fartyg på en långresa för att uppleva spännande äventyr och bli rik. Spänning får han mer än nog av när en orkan sliter sönder fartyget och Robinson spolas u...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 147 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Robinson Kruse (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och fulltext DAISY På en öde ö ... Robinson följer med ett fartyg på en långresa för att uppleva spännande äventyr och bli rik. Spänning får han mer än nog av när en orkan slite...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 192 kr
Antal:

Nyheter

Rymdklubben ET - Simma på Neptunus
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag! När det känns som att kommafrån en annan planet … Eskil är en vanlig kille. Bara lite rädd för vatten. Tills han möter Tova. De har två saker ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 126 kr
Antal:

Nyheter

Rymdklubben ET - Simma på Neptunus (Bok+CD)
Boken kommer den 6/11, 2017. Beställ den redan idag!  CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY När det känns som att kommafrån en annan planet … Eskil är en vanlig kille. Bara lite rädd för vatten. T...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 171 kr
Antal:

Nyheter

Räddast för spöken
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! Finns det spöken? Det är halloween. I Lydias klass förbereder barnen sig för spök-festen. De ska klä ut sig och busa. Då berättar Emma att hon...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nyheter

Räddast för spöken (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Finns det spöken? Det är halloween. I Lydias klass förbereder barnen sig för spök-festen. De ska klä ut si...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Sam blir ARG!
Det är Sams födelsedagmen han är arg.Lo gråter i pappas famn.Det gör ont i Sams mage.Han vill ju ha en syster,men inte när hon är dum ... Nu kommer andra boken i serien om Sam. Böckerna passar pef...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Sam blir ARG! (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Det är Sams födelsedagmen han är arg.Lo gråter i pappas famn.Det gör ont i Sams mage.Han vill ju ha en syster,men inte när hon är dum ... Nu kommer andra boke...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Sam och Disa
Varannan vecka hos mamma… Den här veckan ska Sam bo hos mamma. Men där bor även Disa. Och Isak, som är Disas pappa … och mammas nya kille.Det är pinsamt när mamma kramar Isak. Det tycker både Sam ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Sam och Disa (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Varannan vecka hos mamma… Den här veckan ska Sam bo hos mamma. Men där bor även Disa. Och Isak, som är Disas pappa … och mammas nya kille.Det är pinsamt när m...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Sam och plånboken
Vad gör du om du hittar hundra kronor? Sam hittar en plånbok på marken. Tänk om det finns pengar?Det gör det, hundra kronor. I kiosken på andra sidan gatan finns det glass. Och Sam älskar glass .....
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Sam och plånboken (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Vad gör du om du hittar hundra kronor? Sam hittar en plånbok på marken. Tänk om det finns pengar?Det gör det, hundra kronor. I kiosken på andra sidan gatan fi...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 128 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Se upp, Flugo!
Se upp, Flugo! Buzz vill så gärna visa mormor sitt lilla husdjur, flugan Flugo. Men det skulle han inte ha gjort, för vips har mormor råkat svälja Flugo. Hjälp! I mormors mage är det mörkt och bl...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Sista stöten
När botten är nådd ... Det här skulle verkligen bli sista grejen. Sista dumma grejen. Sen fick det vara nog. Sen skulle han lägga av. Lund hade bestämt sig. Han skulle bli normal. Börja om på ny k...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Sista stöten (Bok+CD)
CD ingår! MP3-fil och fulltext DAISY När botten är nådd ... Det här skulle verkligen bli sista grejen. Sista dumma grejen. Sen fick det vara nog. Sen skulle han lägga av. Lund hade bestämt sig. H...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Sketna Gertrud och kung Magnus kalas
Sketna Gertrud är tillbaka!   Det är kris på slottet år 1336. Kung Magnus ska hålla kröningsfest och mästerkocken dör hastigt av ett råttbett. Inte nog med det, syltekonan, kvinnan som bakar past...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Skot
Värme & humor för nybörjarläsare Möt filuren Skot som hamnat i klass 3b. Där han ser det som ingen annan ser. Han ger sig orädd ut i en för honom ny värld – och letar efter ett hem. De flesta vet...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 102 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Skot på barnhem
Ett hem och nya vänner Skot hamnar en dag i klass 3b. Han vet inte var han kommer ifrån eller var han hör hemma. I andra boken kommer Skot till ett övergivet barnhem. Där träffar han en förkyld ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 102 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Skot på barnhem (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Ett hem och nya vänner Skot hamnar en dag i klass 3b. Han vet inte var han kommer ifrån eller var han hör hemma. I andra boken kommer Skot till ett övergive...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 146 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Skot, Bok+CD
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Värme & humor för nybörjarläsare Möt filuren Skot som hamnat i klass 3b. Där han ser det som ingen annan ser. Han ger sig orädd ut i en för honom ny värld – o...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 146 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Skoterfärden
En natt kan förändra allt När Gustav vaknade var det mörkt.Det var kallt omkring honom.Han låg i snön.Ett flåsande kom närmare.Han fick en otäck andedräkt i näsan.Allt han såg var vita huggtänder ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 129 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Sländans hemlighet
En mörk och otäck hemlighet Ella följer efter en vacker trollslända in i en trädgård till ett gammalt hus. Det sägs att vattenhäxan bor där och rövar bort barn. Och det är tydligt att något inte s...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Smart för en dag
En app som kan lösa alla problem En rapp berättelse om ett nutida fenomen– appen. Som dessutom löser alla dina problem, såväl inför prov som med kärleken. Oemotståndligt eller hur?Läs om Linus som...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Smart för en dag (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. En app som kan lösa alla problem En rapp berättelse om ett nutida fenomen– appen. Som dessutom löser alla dina problem, såväl inför prov som med kärleken. Oem...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 183 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Smyga till Hallon
Hästar + vänskap = Hallon Lisa har haft Alva som bästis.De leker fortfarande, men ofta gör Alva henne ledsen. Vänskap är svårt.Det finns kompis-listor,där man kan vara etta.Eller femma.Men Hallon...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Smyga till Hallon (bok+cd)
CD ingår! bok med mp3-skiva i ficka.Hästar + vänskap = Hallon Lisa har haft Alva som bästis.De leker fortfarande, men ofta gör Alva henne ledsen. Vänskap är svårt.Det finns kompis-listor,där man ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 135 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Som syskon på riktigt
  Vad är en riktig familj? Det kan vara svårt att få nya familjemedlemmar. Men kanske är det ännu svårare om de försvinner igen. Och hur ska man kunna trösta en ledsen förälder när man själv vill...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Som syskon på riktigt (Bok+CD)
CD ingår! Bok med mp3-skiva i ficka. Vad är en riktig familj? Det kan vara svårt att få nya familjemedlemmar. Men kanske är det ännu svårare om de försvinner igen. Och hur ska man kunna trösta en...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 183 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Spegelns hemlighet
3:e plats i Bokjuryn 2011 - kategorin kapitelböcker 9-12! "Tredje fristående boken om Ella, Spegelns hemlighet, är lika spännande som de föregående delarna." Madeleine Jehpsson, BTJ-häftet 111184...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Spindelns hemlighet
Ett glittrande örhänge, ett gammalt brev och en krälande spindel... Det är någon i trädgårdsboden. Ella smyger ut för att se vad som händer.Hon ser en skugga som rör sig därinne. Det ser ut som en...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Spindelns hemlighet (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Ett glittrande örhänge, ett gammalt brev och en krälande spindel... Det är någon i trädgårdsboden. Ella smyger ut för att se vad som händer.Hon ser en skugga ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Spökspanarna
Rysligt och ruggigt på bibblan! Malva och Hanna är på bibblan med hela klassen. När de letar efter något spännande att läsa får de veta att det SPÖKAR där. För 100 år sedan fanns det en elak bibli...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 126 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Spökspanarna (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext-DAISY Rysligt och ruggigt på bibblan! Malva och Hanna är på bibblan med hela klassen. När de letar efter något spännande att läsa får de veta att det SPÖKAR där. Fö...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 171 kr
Antal:

Nyheter

Spöktågets hemlighet
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag! Spöktågets hemlighet Marknad på lördag, med Tivoli! På stora ängen vid infarten. Berg och dalbana. Spegellabyrint. Radiobilar. Flera olika karu...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Nyheter

Spöktågets hemlighet (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Spöktågets hemlighet Marknad på lördag, med Tivoli! På stora ängen vid infarten. Berg och dalbana. Spegella...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 183 kr
Antal:

Nyheter

Stanna Milo!
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag! Milo-serien:Om de gömda och glömda barnen Milo har flytt ett hemland i krig och lever som gömd i Sverige. Hur är det att leva som gömd? Finns m...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 128 kr
Antal:

Nyheter

Stanna Milo! (Bok+CD)
Boken kommer den 4/9, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Milo-serien:Om de gömda och glömda barnen Milo har flytt ett hemland i krig och lever som gömd i Sverige. H...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 172 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Stenkistan
Lättläst thriller med mystik, kärlek och svek! Sommarlovet har just börjat när Lukas hittar en dödskalle. Kanske har det någonting med den mystiska jägaren att göra? Eller flickan som försvann spå...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 137 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Stenkistan (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Lättläst thriller med mystik, kärlek och svek! Sommarlovet har just börjat när Lukas hittar en dödskalle. Kanske har det någonting med den mystiska jägaren at...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 181 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Stick, Flugo!
Stick, dumma fluga! Flugo är hungrig. Han vill ha något brunt och stinkande. Blä! Flugos favorit-rätt är brun, kladdig, knölig och stinkande. Häng med på Flugos jakt efter mat. Lättläst humor för...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Stulen
Nytt fräckt omslag Petter, Lukas och Krille är i skogen för att leka av sig med mopederna. Eller 'trekka', som de själva kallar det.Under en paus är det någon som snor Krilles moped. Mitt framför ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 138 kr
Antal:

Nya böcker och ljudböcker

Super-Flugo
Flugo blir en hjälte! Den busiga flugan följer med sin husse Buzz till skolan. Men det är inte så populärt med surrande flugor i matsalen. Särskilt inte när de är förtjusta i sopor … Det är tur at...
Läs mer
NivåHegas-nivå 2
från 90 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Supergirl möter Brainiac
Supergirl – flickan från planeten Krypton Det onda geniet Brainiac anfaller jorden. Han invaderar Metropolis med hjälp av ett gäng kopior av sig själv. De vill förgöra hela planeten. Bara Supergir...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 113 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Supergirl möter Brainiac (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Supergirl – flickan från planeten Krypton Det onda geniet Brainiac anfaller jorden. Han invaderar Metropolis med hjälp av ett gäng kopior av sig själv. De vil...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 156 kr
Antal:

Nyheter

Superman - Hur det började
Boken kommer den 7/8-2017. Beställ den redan idag! Superman Hur det började Född bland stjärnorna. Uppvuxen på jorden. Med sina otroliga krafter blev han VÄRLDENS STÖRSTA SUPERHJÄLTE!En dag krasc...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 102 kr
Antal:

Nyheter

Superman - Hur det började (Bok+CD)
Boken kommer den 7/8-2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Superman Hur det började Född bland stjärnorna. Uppvuxen på jorden. Med sina otroliga krafter blev han VÄRLD...
Läs mer
NivåHegas-nivå 4
från 146 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Superman möter Bizarro
Spänning och dramatik när hjälte möter anti-hjälte Marc och hans syster Anna ska på skolutflykt till den stora staden Metropolis när deras buss plötsligt håller på att köra av en bro och hamna rak...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 113 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Superman möter Bizarro (Bok+CD
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Spänning och dramatik när hjälte möter anti-hjälte Marc och hans syster Anna ska på skolutflykt till den stora staden Metropolis när deras buss plötsligt håll...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 157 kr
Antal:

Nyheter

Superman – Stulna superkrafter
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag! Superman – Stulna superkrafter Superman har fullt upp. Först träffar han sin kusin Supergirl. Sen drabbar han samman med en varelse som kallas...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 113 kr
Antal:

Nyheter

Superman – Stulna superkrafter (Bok+CD)
Boken kommer den 2/10, 2017. Beställ den redan idag!CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Superman – Stulna superkrafter Superman har fullt upp. Först träffar han sin kusin Supergirl. Sen drabbar ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 5
från 156 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Supermans superkrafter
 Clark Kent bär på en hemlighet. Martha och Jonathan vet att deras son inte är som alla andra. Som liten skrek han högre än andra och han kunde springa snabbare och hoppa högre än någon annan. Sna...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 90 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Supermans superkrafter (Bok+CD)
CD ingår! Mp3-fil och Fulltext DAISY Clark Kent bär på en hemlighet. Martha och Jonathan vet att deras son inte är som alla andra. Som liten skrek han högre än andra och han kunde springa snabbar...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 135 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Säg nej
Om vänskap och vikten av att säga nej"När kvällen för festen kommer är jag nervös. I vanliga fall brukar jag och Klara göra oss i ordning tillsammans. Jag vill nästan inte gå. Men så blir jag arg. ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 113 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Tavlans hemlighet
Vill du veta en hemlighet? Tant Tea finns bara på en tavla. Ändå är det nog hon som gör att det händer konstiga saker i huset. Ella ser att det är något fel med tavlan. Hon försöker få de andra i ...
Läs mer
NivåHegas-nivå 3
från 138 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

The Iliad
Återberättad lättläst klassiker. The Iliad, an ancient Greek classic poem, is one of the greatest works of literature ever written. The story tells of a few days' fighting in the ten-year-long war...
Läs mer
från 62 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Titti och den tama kråkan
Om oväntad vänskap Titti har flyttat. Titti trivs inte alls i den nya lägenheten. Alla är dumma. Och så finns det en äcklig kråka vid ytterdörren. Men en dag så träffar Titti grannflickan som het...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 84 kr
Antal:

Alla böcker A-Ö

Tor kör fort
Ny serie för nybörjarläsarna!Tor kör fort.Tim tittar på Tor.Tor håller hårt i ratten.Det går fort.Lite för fort.Tor och Tim ger sig ut på äventyr. De hjälps alltid åt när saker och ting går fel. Vi...
Läs mer
NivåHegas-nivå 1
från 72 kr
Antal:
Sida 1 av 2. Visar 300 av 347 poster.
[ Föregående ] (1) 2 [ Nästa ]
right