Page 55 - Hegas Vårkatalog 2023 - WEB
P. 55

    9–12 år
ISBN 978-91-8008-735-3
     KAPITEL 4
MÖTA SINA RÄDSLOR
Döds-clownen griper tag i Gamer. Han lyfter upp honom från den förstörda byggnaden.
Han klämmer åt runt Gamer. Hjältens kläder börjar spricka.
26
   o n
t i
 t
i
p
s
a k
a
r
!
e d
R
    Gamer blir
krossad
En döds-clown har släppts lös från ett monster-spel.
Clownen ska ta över staden genom att göra sig jättestor. Men när Gamer försöker stoppa clownen blir han upplyft som en liten docka i clownens hand. Gamer hör sin hjältedräkt spricka av clownens hårda grepp. Håller hans dräkt, eller är det slutet för Gamer?
Action och tv-spel blandas i böckerna om superhjälten Gamer.
I clownens grepp är andra fristående delen som lockar till läsning med inspiration från tv-spelens värld. Texten varvas med ljudeffekter, och vissa ord är markerade som visuellt stöd. Tillsammans med färgsprakande illustrationer gör det att läsaren lockas att läsa hela vägen till sista sidan.
Nyhet!
Jan
e n
”Det känns som att se på en film när jag läser Gamer! Bilderna är riktiga konstverk, och storyn är lätt men blir ändå aldrig tråkig. Jag hoppas att barn som läser den här boken kan inspireras att skapa sin egen superhjälte med inspiration från tv-spel!”
Koncentration!
Ett bra val med luftiga uppslag och lockande layout som styr läsarens fokus rätt.
55
– Min dimma gör att alla är rädda för samma sak, säger monstret. Men mitt GIFT är värre.
Gift sipprar ut från hans hand. Giftet täcker Gamer.
ISBN 978-91-8008-739-1 Författare: Shawn Pryor Illustratör: Francesca Ficorilli Översättare: Peter M. Eronson Utgivning: 9 januari Pris 141 kr, 35 sidor, Från 9 år
Hegas-nivå 1
– Elise Rosberg
GAMER 2 – I CLOWNENS GREPP





























































   53   54   55   56   57